Sziasztok!
Ez az olaj, illetve levegoszuro csere egy pofonegyszeru mutatvany:
Eloszor is meg kell melegiteni az olajat (uzemi hofokig) hogy minel folyekonyabb legyen. (minnel konnyebben kifollyon a szennyezodes)
Az auto aljat (e46) tobb muanyag burkolo elem takarja. A motor alattit kell megbontani (asszem 4-5 csavar). Az olajteknon levo csavar ki, ala valami edeny ami felfogja a lecsorgo olajat. Celszeru ezutan letekerni az olajszuro haz fedelet, ahol egyszeruen ki lehet cserelni a papir olajszuro betetet.
Olaj lecsorog(15 perc), csavar, burkoloelem, olajszuro haz vissza, majd a szelepfedel tetejen levo nyilason, a zarosapka eltavolitasa utan, potolni kell a hianyzo olajmennyiseget. Miutan ellenoriztuk a nivo palcan, hogy megfelelo mennyisegu olajat toltottunk bele, erdemes beinditani az autot, mert az olajszuro meg fel fog venni ujabb 3-5dl olajat.
Ezutan ismet ellenoriz, utanatolt es kesz.
Levegoszuro haz: Az auto jobb elejen helyezkedik el. (320i) En nem szoktam lebontani a szivocsovet, hiszen igy is hozzaferni.
Ugy 6 ful fogja a tetejet az aljahoz.
Miutan ezeket kihajtogattuk, ki tudjuk annyira fesziteni a tetejet, hogy hozzafejunk a betethez, es mar ki is tudjuk cserelni.
Pollenszuro: A tuzfalon helyezkedik el.
3 db csavar tartja amit kezzel konnyen elfordithatunk, majd a fedelet magunk fele kell huzni. Igy maris hozzaferunk a pollenszuro betethez. Erdemes odafigyelni, hogy helyesen rakjuk be az ujat, kulonben meggyulhet a bajunk az osszeszerelessel