K_Gergo fórum hozzászólásai

K_Gergo Elküldve: 2012-05-10 13:51 Vicces :)

K_Gergo Elküldve: 2012-05-08 14:52 Keréknyomás

laleeboy írta: Üdv

Elöl 205/50 R17 van 7,5 széles felnin
Hátul 235/45 R17 van 8,5 széles felnin

Mekkora az ajánlott guminyomás (nincs ültetés) E36 320 touring-nál?

Előre is köszi a válaszokat


kb ezekkel a méretekkel nekem 2.5 elöl, 2.8 hátul. a plaketten írt értékekből indultam ki, aztán a gyakorlatban tapasztaltak alapján ennél kötöttem ki.
vez.tech. tréningen megkérdeztem az oktatót erről, azt mondta akkora eltérések lehetnek a gumik között, hogy tizedeket lehet fel-le játszani, hogy elérd a gyárilag jónak ítélt állapotot. szóval kísérletezz, aztán gumikopás, menetkomfort, a kocsi egyensúlya alapján csak megtalálod az aktuálisan jó értéket.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-08 10:25 Társalgó

Coyote írta: Szar ez mind, bezzeg egy használt M-Packettes 320D!


6.8-ért inkább ez vagy ez.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-08 07:52 Társalgó

TomiBMW írta: Eladásra vettem, úgyhogy kérem mindenki így közelítse meg a problémát!

ezt hogy kell értelmezni? továbbpasszolni? mi a különbség javítás szempontjából? naív vagyok, ugye?

Tano írta: Pár ezer forintos egy készlet.

viszont a szerelő áldani fogja. legalábbis RHantosunk sóhajtva fogadta az ötletet.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-05 23:23 Üzemanyag fogyasztás

Helioport írta: Leszögezem: Gáz-párti vagyok, de azért van negatívum.

Kenés. Igenis valamennyire árt a motornak, a kenése jelentősen romlik, ez pedig pont hosszabb távon okoz gondot.
Többet fogyaszt. Ok, kevesebbe kerül, de pl egy pótkerék helyére szerelhető tartállyal 250 km kicsit kevés. Cserébe betehetek egy hatalmas tartályt, és akkor mehetek, de nincs csomitartó.
Gyengébb az autó tőle. Mivel a belőle kinyerhető energia alacsonyabb, ezzel sem lehet vitatkozni, igenis az.
Büdös. Kinek mi, de nekem nagyon fejfájós szag...
Nem mehetsz be vele mindenhová. Ezt nem részletezem.
Kevés helyen tudsz tankolni vele. Tény. És ez vidéken csak rosszabb lehet. Ausztriában tudtommal nincs is ilyen tankolási lehetőség.

Van még valami?
(Igen, a benya is rossz, meg a dízel is...)

nem vagyok autógépész, de tudtommal a kenés nem romlik drasztikusan, és ami azt illeti az olaj minősége sem romlik olyan mértékben gázzal, mint benzinnel.
a pótkerék tartály félmegoldás, ha már tervezésnél szempont lenne, elférhetne nagyobb is.
nekem a dízel is büdös.

amúgy én csak elmélkedek, nem volt még gázos kocsim, tisztán gázost nem is vettem komolyan fontolóra, engem főképp a dízel+gáz téma fogott meg.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-05 23:13 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta: Még azt, hogy nagyon sok kúton nem elérhető a gáz (ami elég gáz). Ez nem sztereotípia, ahogy a korlátozások sem azok.

Azon minek csodálkozni, hogy a gyártók nem foglalkoznak a 300 ezret futott autók problémáival? Amíg garanciális, addig alkatrészcserével orvosolják a problémát, miután már nem garis, nekik pont az az érdekük, hogy költsd alkatrészre és szervízre a gatyádat VAGY vegyél új autót. Már ma is léteznek olyan környezetkímélő és hatékony motorok, ami kb. majd az EURO 10-es szabványban lesz (ha lesz ilyen) - de hülyék lennének ezeket már most tömeggyártani, ha még éveken át le lehet húzkodni a bőrt a hagyományos Otto-motorokról...
De ha gáz, akkor miért gáz, miért nem rögtön elektromos hajtás?

ez tyúk-tojás probléma, azért nincs, mert nincs rá kellő kereslet, amíg az autógyártóknál csak marginális téma, és kevesen alakíttatják át a kocsit, pl azért, mert kevés kúton érhető el... milyen más korlátozás van még a gázosokra a mélygarázson kívül? amit én személy szerint túlzásnak tartok egyébként.

nem csodálkozunk rajta, ill én nem ezen, hanem a könnyedségen, amivel ezen túllendülsz. te se újonnan vetted a kocsid, nem? benned is ott az aggodalom a kettőstömegű lendkerék, tudbó, stb miatt, pár oldallal ezelőtt írtad, miért berzenkedsz mégis inkább ettől a megoldástól?

"Már ma is léteznek olyan környezetkímélő és hatékony motorok, ami kb. majd az EURO 10-es szabványban lesz (ha lesz ilyen)"
ezekről mondhatnál néhány részletet, konkrétumot!

mert egy tanknyi gáz sokkal több energia egyelőre, mint egy tele akksi, és az ellátóhálózat is sokkal nagyobb falat, mint a gázos kutak számának növelése.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-05 22:39 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta: Például én.

Nem vagyok semmi jónak az elrontója, de a gázüzemből nem kérek. Többek között a korlátozások miatt sem:

Plusz, azt gondolom, ha valaki nem bírja a BMW átlagos, sőt, újabban már átlagon aluli fogyasztását (köbcentire és önsúlyra leosztva), akkor ne vegyen BMW-t. Vegyen Daciát, és az árkülönbözetből tankoljon éveken át. Mindenki jobban jár.

hát, ha korlátozás meg az anyagiak a legfőbb ellenérved, akkor nagyon nem érted BarG mondandóját. még csak nem is feltétlen a fogyasztás, pláne nem a konkrét márka a lényeg, inkább a tisztább, hatékonyabb üzem, amit a linken leírt vegyes üzemmel és az autók bonyolításával is el lehet érni egyelőre. utóbbi inkább megfelel a gyártók érdekeinek, hisz a új kocsik hozzák a normát, a régiek meg nem (amikre már ma is vannak korlátozások, nem csak a gázosokra...), ha 2-300e km múlva már nem éri meg fenntartani a kocsit, az nekik nem feltétlen baj...majd vesznek másikat.

milyen ellenérveket tudsz felhozni egyébként azon sztereotípiákon túl, amik még a gázos ladák korából maradtak?

K_Gergo Elküldve: 2012-05-05 13:55 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta: perverzek szerelnek már dieselbe is gázt.

nekem egész ésszerűen hangzik.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:54 Kecskeméti Drift Majális 2012.

jons írta: Vagy kettőt adjál vagy egyet se 1db ne haragudj...


ha jössz, előre teszed, ha mész, hátra...

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:48 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: 6-os cápa... hmmm. kár volt említened. ismerős érzés

no igen, a cápa és samatha fox...ezek láttán eszméltem rá, hogy miért érdemes élni.
mondjuk jó állapotú már csak 635-ből van...

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:31 Üzemanyag fogyasztás

InsectKiller írta: Az a durva, hogy ezt a benzin vs. diesel csatát nap, mint nap lejátszom magamban!
Mi volna, ha 5-6litert enne, mi volna, ha húzna mint 1 mozdony, mi volna ha tudnék bele a kamionosoktól 250-ért 1litert, mi volna, ha nem kéne hetente 10000-ért tankolni?!
Mi? Hát akkor nem 30i-m lenne és a kérdések fordítva lennének!

én cimbikkel játszom rendszeresen, de csak ugratás szinten.
...és mindig én "nyerek": ők bekéredzkednek a 30i-t taposni, de nem kérem el a trakeszokat.

zoliika írta: Tökéletes gondolat menetHasonlóképpen gondolom Én is,de nekem egyelőre munkaeszköz és csak több pénzt hoz így,hogy diesel!Ha megtehetem és lesz másik bajor ami pl:coupe és évi 5000km-t megyek, benzines lesz rohadt nagy motorral

szerintem a hobbiautó csak akkor jó ötlet, ha le tudsz kötni ekkora összeget (és a fene tudja mennyit kapsz vissza belőle), és van korrekt hely pihentetni. két kocsira nem lett volna pénzem anno, lett egy, amit drága ugyan fenntartani, de majd' minden nap élvezhetem.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:21 Segítsetek!

InsectKiller írta: Ő tényleg elment külföldre, de a Cd itthon maradt, jó szolgálatot tesz, többek autójában!


hát, igen...

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:20 Segítsetek!

InsectKiller írta: Valaki nem tudja esetleg, hogy mi a helyzet anubisz kollégával?
Volt idő, hogy minden nap őt olvastam, aztán most meg hónapok óta semmi.
Merre lehet, mi van vele??

volt egy kis vitája, már nem emlékszem kivel/kikkel, aztán durci és eltűnés. nekem is hiányzik, elfért.

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 22:13 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: én meg már unom, hogy belémkötnek feszt. csak mert valamit kiraktam aláírásba.

komolyan azt várod, hogy ha lebuzizol valakit majd szó nélkül hagyja?!

K_Gergo Elküldve: 2012-05-04 21:56 Üzemanyag fogyasztás

jons írta: mi meg rosszabbul