Kretya fórum hozzászólásai

Kretya Elküldve: 2017-11-07 17:17 N46 és N42 motorok

Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?

Kretya Elküldve: 2017-10-30 19:50 N46 és N42 motorok

Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!

Kretya Elküldve: 2017-10-30 12:29 N46 és N42 motorok

Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.