Livaj fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Livaj Elküldve: 2017-10-18 09:28 Cabrio javítás

jencispy írta: Sziasztok,

Leírom, hátha jól jön valakinek:
E46 Cabrio HardTop programozás:

Az enyémhez nem volt gyárilag HardTop rendelve, és előkészítés sem volt benne.
Rendeltem bele HardTop "csatlakozót" (Hard Top Lock) , de fel kell progrgamozni.

Ha Fel van rakva a HardTop, akkor ne lehessen működtetni a motoros ponyva tetőt.

NCS-Expertentool és NCS Dummy-t használtam, ezt a kettőt kell átírni:
CVM modul:
HARDTOP_ERKENNUNG
aktiv
CHECK_BLOCK_0
wert_02
A CheckBlock szerintem ellenőrző összeg, ami paritás lehet, nekem wert_01-volt eredetileg, ha ezt nem írom át, hibát ír.

A hardtop figyelő hall szenzor pedig (S164) a HardTop "csatlakozóban" van.
CVM AND CONVERTIBLE TOP



Szia,

Idén télen én is BMW-zek (eddig mindig volt másik autó télre), így vettem keménytetőt.
Mennyire macerás a hardtop "előkészítést" beszerelni? Magad csináltad, vagy szervizbe vitted?

köszi, Levente


Livaj Elküldve: 2017-02-02 22:24 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ogre320 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A 170/192/231 lovas E60-ak még M54 motorosak, a 258 lovas N52 már valvetronic vezérlésű, a 2007 utáni N53 meg már közvetlen befecskendezésű.

Nekem most M54B22 motoros e46-om van, tökéletesen elégedett vagyok vele, utódja lehet, hogy egy szintén M54 motoros E60 lesz, sok rosszat mondanak a valvetronicról és a közvetlen befecskendezés miatt kokszolódó szívószelep problémákról, de tapasztalatom nincs vele, viszont az M54-ről a szokásos olajfogyasztáson meg szivárgáson kívül talán a DISA szelep hibát szokták említeni, de ez kb semmi... Az enyém szerencsére nem fogyasztja jelentősen, viszont szivárog egy picit valahol(nem a szelepfedélnél), de ez legyen a legnagyobb bajom vele...


Helló,

Én is M54b30-as e46-ot használok (autópályán, városban, napi szinten, jó sokat, persze most ebben a dzsuvás időben alszik :roll. Én is nagyon imádom ezt a motort. Eddig nekem sem volt bajom bele. Persze szelepfedéltömítés cserélve lett, hűtőrendszer átmosva, vezérlés cserélve, illetve az olajat is eszegeti kicsit, de ez már csak így van.
Fogyasztása szerintem nem sok egyáltalán, bár ez nekem sem szempont.
Szervizköltség szinten nincsen nagy különbség 25i és 30i között (ismerősnek M54b25 e46 van).
A 30i nyomatékosabb, én biztosan maradok a 30i-nél. (persze a meglévő mellé)
Enyém 6-os manuális, így aut-ról nem tudok nyilatkozni.

üdv.



Livaj Elküldve: 2017-01-09 10:16 E90 vásárlás

csanyigabor írta: Sziasztok,

n52-es 325i / 328i / 330i vásárlása előtt tudtok valami tanácsot adni?


Helló,

én az m54b30-ról tudnék saját tapasztalatot mondani...persze a kérdésed nem ez volt, de ha ez a motor is benne van a kalapban...

üdv.

Livaj Elküldve: 2016-11-15 19:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Livaj írta: Pont mostanában kezdtem el késztetést érezni, hogy elmélyedjek a diagolás (szerencsére semmi gondom az autóval, de ha kellene, akkor tudjak mihez nyúlni), illetve coding (ha már vannak fícsörök, akkor testreszabni azokat) rejtelmeiben. Korábban olvastam itt is és más fórumokon is, hogy bonyolult (persze ez relatív, kinek mi a bonyolult) a telepítése ezen programoknak.
Nézegetem a bloutooth-os OBD interfészeket, de azokban nem biztos, hogy bíznék.

Szóval mennyire macerás egy "nem informatikus" számára a 0-ról elkezdeni összerakni egy működő interfészt?

Az első lépés persze a fórum ezen topikjának olvasgatásával kezdődik, ez stimm.

L.


Szerintem ha valaki képben van a Windows programok használatával, és egy kicsit átlátja hogy hogyan áll össze a diagolási/kódolási folyamat, akkor nem nehéz. Az újabb ISTA-hoz pl. van olyan csomag (Rheringold) amit gyakorlatilag csak ki kell csomagolni és futtatni, nem kell annyit mókolni vele mint egy INPA/DIS rendszerrel. De ezekhez is vannak készre telepített virtuális gép képfájlok, amikkel nem kell nulláról kezdeni a telepítést. De a használathoz mindenképp át kell látni a rendszert, mi miért van és hogy működik, nem elég csak elindítani azt hajrá.
Nyilván sok utánaolvasást/kutatást igényel míg eljut odáig az ember, de van rengeteg leírás/videó a neten ezzel kapcsolatban.


Kösz Tano, nekiesek az információgyűjtéshez, aztán meglátom, meddig lesz kitartásom.
Nekem is pont az a bajom, mint sokaknak, hogy egyszerűen csak működjön, de persze ez nem így megy.

Livaj Elküldve: 2016-11-13 22:40 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Firebird írta: Sziasztok ez mit jelent? (ha törlöm azonnal visszadobja,tippem van de az sose jó) "párolgásiemisszió szabályzó rendszer szellőztetésvezérlő áramkörzárlat"



Komolyan nem értem mit szenvedtek ezekkel a szar magyarításos programokkal. Kb. 5k-ért lehet venni INPA interfészt, amivel működik a gyári program.
De hogy legyen egy tippem eme gyöngyszemhez, szerintem a tankszellőztető szelepre akart gondolni a becses fordító.


Pont mostanában kezdtem el késztetést érezni, hogy elmélyedjek a diagolás (szerencsére semmi gondom az autóval, de ha kellene, akkor tudjak mihez nyúlni), illetve coding (ha már vannak fícsörök, akkor testreszabni azokat) rejtelmeiben. Korábban olvastam itt is és más fórumokon is, hogy bonyolult (persze ez relatív, kinek mi a bonyolult) a telepítése ezen programoknak.
Nézegetem a bloutooth-os OBD interfészeket, de azokban nem biztos, hogy bíznék.

Szóval mennyire macerás egy "nem informatikus" számára a 0-ról elkezdeni összerakni egy működő interfészt?

Az első lépés persze a fórum ezen topikjának olvasgatásával kezdődik, ez stimm.

L.

Livaj Elküldve: 2016-06-14 17:13 Visszapillantó tükrök

szasza0303 írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
Livaj írta:
YELLOW írta:
Livaj írta:
YELLOW írta:
szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom


Cabrioban is van.
Ha pedig az el.tükörmagasság-állító pöcköt átállítod az anyós tükörre, akkor nem bukik le a tükör r-be kapcsoláskor. Ez sokszor jól jön, legalábbis nekem gyakran jobb úgy tolatni, hogy normál állásban van a tükör.


cabrio nekem ugynaz. bár nem értem ezekben miért alap ez, és mondjuk a többiben miért nem. értem én, olyan ez, mint a gyári LED-es lámpa is csak ezekben volt. biztos ezekkel magyarázták azt a nagy ártöbbletet


Ok végülis ci mindkettő.
Nem tudom én sem, hogy mi lehetett az ok.
A plusz felárra biztosan van még magyarázat...
Az



Nem járt mindegyik coupe-hoz ez az extra (pl. az enyémben nincsen ), ha jól emlékszem, a memóriás üléssel együtt járt ez is, de nem vagyok benne biztos, lehet, azzal együtt is csak a későbbi évjáratokba.


igen, valószínű igazad van, valami dereng.


Memós az ülés, akkor valószínüleg azért azt mondjuk nem tudtam hogy ha a tükör állító pöcköt eltolom akkor nem hajlik le, köszi az infót sokszor szükségem lett volna erre az infóra



Nagyon szívesen! Sejtettem, hogy hasznos lehet, mert én is kapcsolgatom.

Livaj Elküldve: 2016-06-13 22:24 Visszapillantó tükrök

YELLOW írta:
Livaj írta:
YELLOW írta:
szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom


Cabrioban is van.
Ha pedig az el.tükörmagasság-állító pöcköt átállítod az anyós tükörre, akkor nem bukik le a tükör r-be kapcsoláskor. Ez sokszor jól jön, legalábbis nekem gyakran jobb úgy tolatni, hogy normál állásban van a tükör.


cabrio nekem ugynaz. bár nem értem ezekben miért alap ez, és mondjuk a többiben miért nem. értem én, olyan ez, mint a gyári LED-es lámpa is csak ezekben volt. biztos ezekkel magyarázták azt a nagy ártöbbletet


Ok végülis ci mindkettő.
Nem tudom én sem, hogy mi lehetett az ok.
A plusz felárra biztosan van még magyarázat...
Az

Livaj Elküldve: 2016-06-13 21:58 Visszapillantó tükrök

YELLOW írta:
szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom


Cabrioban is van.
Ha pedig az el.tükörmagasság-állító pöcköt átállítod az anyós tükörre, akkor nem bukik le a tükör r-be kapcsoláskor. Ez sokszor jól jön, legalábbis nekem gyakran jobb úgy tolatni, hogy normál állásban van a tükör.

Livaj Elküldve: 2016-06-07 10:12 Mi lehet a baj?

davech írta:
Livaj írta:
davech írta: Hi Fanok!

A hétvégén szakadó esőben ültem a kocsiban és ment a levegőztetés fújattam a hideg levegőt (nem klíma). Kb 10 percre ahogy eleredt az eső atom párás levegőt kezdett el fújni az összes ablak bepárásodott. Gondolok arra, hogy valahol az esővíz megállhatott, valahol el lehet dugulva a esővízelvezető, és emiatt kezdte fújni a párás levegőt. Hol kezdjem a hibakeresést, és hogyan?



Helló,
Én esőben (is) "klímás" levegőt fújok, párásodás gyorsan megszűnik. Klima nélkül csak fokozódik a pára...

Üdv, L.


Az úgy rendben van hogy klíma és megszűnik a pára.
De az hogy esik az eső és párásodik az ablak az szerintem nem gyári.



Jah, világos...

Livaj Elküldve: 2016-06-07 09:37 Mi lehet a baj?

davech írta: Hi Fanok!

A hétvégén szakadó esőben ültem a kocsiban és ment a levegőztetés fújattam a hideg levegőt (nem klíma). Kb 10 percre ahogy eleredt az eső atom párás levegőt kezdett el fújni az összes ablak bepárásodott. Gondolok arra, hogy valahol az esővíz megállhatott, valahol el lehet dugulva a esővízelvezető, és emiatt kezdte fújni a párás levegőt. Hol kezdjem a hibakeresést, és hogyan?



Helló,
Én esőben (is) "klímás" levegőt fújok, párásodás gyorsan megszűnik. Klima nélkül csak fokozódik a pára...

Üdv, L.

Livaj Elküldve: 2016-04-19 12:45 Futómû és hibái

Strashimir írta: Sziasztok!

Vettem egy e46 330ci-t No-ban FK rugókkal és csillapítókkal szerelt betonkemény futóművel.
Szeretném ezeket lecserélni olyan alkatrészekre, hogy az autó komfortos legyen, de az úttartása stabil maradjon.

Eddig a következő lehetőségeket néztem:

1. Bárdi autó
első rugók: Maxtrac, Suplex
h rugók: Maxtrac, Suplex, Kayaba, JP group, Monroe
lengéscsillapítók: Al-ko, Bárdi autó, Bilstein, Japanparts, Lip, Maxtrac, Sachs, Kayaba, Wiktory, Monroe

2. bontott gyári normál
3. bontott gyári M-technic
4. Bármi egyéb

Kérem, akinek van tapasztalata ezügyben, írja le, hogy ne kelljen a zavarosban halásznom!

Üdv


Helló,

Nekem szintén 30i-n van. Teljesen gyári mindene, így a futómű is. Nincs is rá panaszom. Persze jobban nézne ki ha 1-2 cm-rel alacsonyabban lenne, de napi használat miatt komfortra is szükségem van, + nem szeretnék mindenhol fennakadni vele, így jó így, ahogy van.

L.

Livaj Elküldve: 2016-04-15 11:32 Gumiabroncs

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 225/40 r18 és a 235/40 r18 gumiba mekkora nyomás kell?!
Előre is köszönöm!


igazából a gumiméret nem befolyásolja a nyomást... max a benne lévő levegő mennyiségét.
az, hogy valaki írja, hogy hátul 3bar terhelve azt úgyis kell érteni, hogy megpakolva kell annyira fújni. próbáld meg hogy megpakolod a hátulját emberrel, mér úgy egy nyomást, meg úgy, amikor üres. más értéket fogsz kapni.
én elől 2,2-2,3 hátul 2,4-2,5 körül szoktam fújni, és nincs rossz gumikopás, bár így is elég keménynek érződik. ha megterhelném hátul, akkor ez a 2,5 valószínű 2,7 lenne.


Persze, a méret nem befolyásolja a nyomást, a 2,5bar az mindenhol 2,5bar. Inkább az a kérdés, hogy kényelmes-e, tolerálja-e az ember, ill a futómű az adott nyomást. + ahogyan írod a gumikopás és érdekes lehet.

Livaj Elküldve: 2016-04-15 11:24 Gumiabroncs

Pitykoo írta:
Livaj írta:
Pitykoo írta: Hali!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 225/40 r18 és a 235/40 r18 gumiba mekkora nyomás kell?!
Előre is köszönöm!


Szia,
Nekem is pont ilyen méretű felnim van. Én a gyári értékekkel használom. Elől 2,5bar, hátul 3bar. Igaz én vasam nem sedan, ezáltal nehezebb, viszont esetek 90%-ban 1-2 személy+kevés cucc utazik. Nagyobb utazáskor, 2fő+tele csomagtartó+esetleg hátsó ülésen is csomag, akkor 2-3 tizeddel megemelem. Gyakran csekkolom, igaz van RDC, de ezért megnyugtató számomra, ha én is ellenőrzöm, mégiscsak a 4 gumin fut az autó.

L.


Most 25re hagytam őket csak nem tudom, hogy akkor miis a jó!


Nekem úgy érzem "üresen" e2,5-h3.0 kombó bevált. Megpakolva elbírja a 2-3 tizeddel többet. Sajnos az utak minősége nem éppen kifogástalan kishazánkban, szükséges a megfelelő nyomás, kicsi az oldalfala a guminak, féltem a felnit, meg a futóművet. Persze nem kizárt, hogy ez csak az én hülyeségem...

Livaj Elküldve: 2016-04-15 11:06 Gumiabroncs

Pitykoo írta: Hali!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 225/40 r18 és a 235/40 r18 gumiba mekkora nyomás kell?!
Előre is köszönöm!


Szia,
Nekem is pont ilyen méretű felnim van. Én a gyári értékekkel használom. Elől 2,5bar, hátul 3bar. Igaz én vasam nem sedan, ezáltal nehezebb, viszont esetek 90%-ban 1-2 személy+kevés cucc utazik. Nagyobb utazáskor, 2fő+tele csomagtartó+esetleg hátsó ülésen is csomag, akkor 2-3 tizeddel megemelem. Gyakran csekkolom, igaz van RDC, de ezért megnyugtató számomra, ha én is ellenőrzöm, mégiscsak a 4 gumin fut az autó.

L.

Livaj Elküldve: 2016-03-29 19:17 Nem tudom mi a baja az autómnak

Livaj írta:
lantika írta:
Livaj írta: Sziasztok,

Egy kis (?) gondom nekem is lenne a kocsimmal. 2004-es 330CI a jármű. Tavaly november óta van nálam. Az utóbbi 1-2 alkalommal vettem észre, hogy miután bemelegszik a motor valamiféle égett szagot érzek a kocsiban. Ha felnyitom a motorháztetőt, ott is lehet érezni. Fura, mert nem is tudom meghatározni, hogy milyen szag. Szerintem nem olaj szag ez. Olajcsöpögést nem látok a motortérben. A kocsi alatt sincsen semmiféle folyadék. (mélygarázsban alszik, így látnám, ha lenne)
Inkább műanyag, gumi szag ez. Semmi hibaüzenet nincsen (még), így csak gondolom, hogy nem vezeték ég. Aggódom a dolog miatt. Igaziból nem is az a kérdés, hogy mi a baj, hisz láttatlanban senki nem fogja tudni megmondani (max ötletelni), inkább az, hogy valaki, aki szaki rá tudna-e nézni, hogy mi lehet ez.
Egy ideje olvasgatom már a fórumot, tudom, jelen van több szaki is. Emellett persze egyéb hozzászólásokat, ötleteket is szívesen veszek.
Nem szeretném, ha egy kisebb gondból, nagyobb lenne. (így nem is használom)

Köszi a segítséget!
L.


Öt keresd.


Köszi, megkeresem Őt, hátha rá tud lesni.

L.


Sziasztok,

Megoldódni látszik az "égett szag a kocsiban" kérdéskör.
Szelepfedél tömítés cseréje volt a megoldás. Szotakdávid végezte a műveletet. A kicsöpögő olajnak volt égett szaga, amit a fűtés bejújt az utastérbe. Nem volt kellemes illat, de ezennel megoldva.

Hamár nála járt az autó, kértem, hogy frissítse a szoftvert, plusz nézze is át a kocsit.
Eredeti gyári motorvezérlő szoftver frissítése után sokkal jobb lett a kocsi. Eddig úgy 4000 körül indult meg igazán, most már 3000 környékétől. Mintha picit meg szebben járna a motor.
Görgők, szíjak is újra lettek cserélve.
Állított kicsit a kuplungon. Lassacskán csereérett lesz.
Néhány diaggalprogramozható dolog is beállításra került.
Engem is elért a DRL, US style világítás mizéria. Ezt élőben is megnézném programozáskor, bejöne-e a saját kocsimon vagy sem. Nem létfontosságú, de azért a kíváncsiság...

Következő körben fékolajcsere, motorolajcsere, hűtőrendszertisztítás.
Polírozás, bőr-és tetőimpregnálás. Így lesz teljes a kép.

Many thx Dávid!

Üdv, L.
« előző12következő »