Matt3er fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Matt3er Elküldve: 2012-03-08 09:28 Kippuffógó rezgéscsillapító?

wizzaerr írta: Egy órája keresem(keresés funkcióval is), de csak nem találom ennek a rohadt kipufogó rezgéscsillapítónak a méretét, pedig valamelyik topikban már pontosan le volt írva.
(az is gond hogy legalább 5kipufogó topik van)

e46 320d 2004-hez kellene. (70x120 vagy hasonlóra emlékszem)

Megadná valaki a pontos méretet? 2 rétegű elég, vagy hány rétegűt ajánlatok? Esetleg konkrét kipróbált gyártó?

Köszönöm előre is!



Facelift utáni 60-115.

Matt3er Elküldve: 2012-02-08 16:34 Az E46 Üzembentartási költsége.

Vásárlás 2010. 11.09 129.000km

2010.12.02 Olajcsere 130.000km BMW 0w40 (6l) 14.000ft
Összes szűrő MANN Filter +kartergáz szűrő 30.000ft
2010. 12.17 Termosztát, motortartó bak, ablaktörlő 131.500km 60.000ft

2011.02.08 Első fékbetét + kopásjelző 134.000km 13.000ft

2011.06.27 M packet + lámpamosó, 2 új lámpa, jobbos lengőkar, kerékcsapágy,
Lengőkar hátsó szilent, gátló. 650.000ft

2011.07.16 Hátsó tárcsa+betét Brembo, 138.000km + olajcsere BMW 5w30 (6l), Mahle olajszűrő, levegőszűrő 40.000ft

2011.08.02 Kuplung szett+ kettőstömegű Új LUK 140.000km 135.000ft

2011.10.08 Téli gumi, Michlein Alpin A4 146.000km 130.000ft

2011.11.20 Nyomáskapcsoló szelep 2X, légmennyiségmérő 146.000km 130.000ft

2011.12.23 Olajcsere 148.000km. Mobil ESP Form 5w-30+Mahle olajszűrő 16.000ft

2012.01.31 Akkumulátor Bosch S5 85ah 150.000km 35.000ft

2012.02.01 M multikormány 150.000km 92.000ft

2012.02.02 Porlasztó felújítás 150.200km 160.000ft

2012.02.05 Első féktárcsa, betét, Brembo Max 150.500km 46.000ft

Matt3er Elküldve: 2012-02-05 11:00 Porlasztó

wizzaerr írta:
Matt3er írta: Sziasztok!

Nyáron, lehúzott ablaknál észrevettem, hogy enyhén becsörög(nek) az porlasztóim alacsony fordulaton, kis terhelésre (ca.1700-2100 körül), valamint sötétben a mögöttem haladó autók fényében is enyhe füstöt láttam, mikor kicsit odatapostam. Alaposan körbejártam a témát, többek között élőadatot is mérettem és hát az egyik valóban gyanús volt, de több szerelő szerint még bőven ráér a csere. Na ez volt nyáron. Ugyan semmi sem változott mostanáig, de nem szerettem volna megvárni, hogy ki tudja melyik világvégén tréler legyen belőle, ezért felújíttattam mind a 4-t. Le akartam cserélni gyárira, de meggyőzött a felújítás mellett.
Végül cseréltek 4 fúvókát, tömítéseket, beállították, és most határozottan szebb hangja lett, 2000rpm alatti fordulaton érzésre erősebb lett, és nem tapasztaltam füstöt még emelkedőn sem, pedig odaléptem.

A diagnosztika szerint, a gyenge minőségű gázolaj(magyar) volt a hiba forrása. Kannából soha sem tankolok.
Javasolta, hogy minden tankolásnál, kb. 50L-hez öntsek fél liter 2t olajat, de ezt már több többször hallottam dízeles szakiktól. Lehet meg kéne fogadni.




Szia!Azt lehet tudni, hogy hol újították fel? Akkor mind a 4en ugyanazt csinálták? mennyit fizettél?köszi!
ui: a bmw semmilyen adalékot nem ajánl, ennyit tudok...



Szia! Gergely József diesel specialista, tényleg komoly gépei vannak és úgy tűnik ért is ahhoz amit csinál. Kimérte, előre megmondta árat, 35e/db, 2 nap alatt megvolt.
Tel.:20/944-7425
Gondolkodom nagyon a 2t olajon, mivel hallottam olyanról, hogy egy off autómárka egyes típusait 100e alatt visszaviszik a szervizbe porlasztó hiba miatt, míg egy németországi szervizben még csak nem is hallottak ilyen hibáról és ezt mind az itthoni, száraz gázolaj miatt, egyszerűen kihagyják/kifillérezik belőle az olajat, ami a külföldi gázolajok többségében megvan.

Matt3er Elküldve: 2012-02-03 22:31 Porlasztó

Sziasztok!

Nyáron, lehúzott ablaknál észrevettem, hogy enyhén becsörög(nek) az porlasztóim alacsony fordulaton, kis terhelésre (ca.1700-2100 körül), valamint sötétben a mögöttem haladó autók fényében is enyhe füstöt láttam, mikor kicsit odatapostam. Alaposan körbejártam a témát, többek között élőadatot is mérettem és hát az egyik valóban gyanús volt, de több szerelő szerint még bőven ráér a csere. Na ez volt nyáron. Ugyan semmi sem változott mostanáig, de nem szerettem volna megvárni, hogy ki tudja melyik világvégén tréler legyen belőle, ezért felújíttattam mind a 4-t. Le akartam cserélni gyárira, de meggyőzött a felújítás mellett.
Végül cseréltek 4 fúvókát, tömítéseket, beállították, és most határozottan szebb hangja lett, 2000rpm alatti fordulaton érzésre erősebb lett, és nem tapasztaltam füstöt még emelkedőn sem, pedig odaléptem.

A diagnosztika szerint, a gyenge minőségű gázolaj(magyar) volt a hiba forrása. Kannából soha sem tankolok.
Javasolta, hogy minden tankolásnál, kb. 50L-hez öntsek fél liter 2t olajat, de ezt már több többször hallottam dízeles szakiktól. Lehet meg kéne fogadni.


Matt3er Elküldve: 2012-01-10 20:25 Kulcs hiány!

anubisz írta:
Matt3er írta:
anubisz írta:
Matt3er írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta: Sziasztok!

Az a problémám, hogy 3db kulcs helyett csak 2db (egy normál és egy szerviz) van meg és Casco-t szeretnék kötni az autóra.
A biztosító csak zárcserével fogadja el a kulcspótlást. Mi van ha veszek bontottan egy kulcsot és kész? Gondolom nem próbálgatják bele mindet...


csak ugyanoda menjél, mert ők már tudják mi van. attól, hogy szerzel egy másik kulcsot, akár gyárit rendelsz 45ezeré, akkor is ott van az a szöveg, hogy egy eredeti kulcs, valahol függőben van. ergó ez kockázat a biztosítónak. ezért vannak a zárcserén.
azt meg elmondom, hogy 4db kulcs jár az autóhoz. egyes országokban és kereskedésekben nem mindig adták oda az összes kulcsot. hogy miért, azt ne kérdezd. én biztos nem vennék meg olyan autót, amihez nincs meg a gyári összes kulcs. persze csináltatni lehet, de annak nyoma lesz, ha később esetleg ellopnák, akkor emg tudják mondani a kulcs alapján, hogy utólag csináltattak-e hozzá.
vagy elmész egy másik biztosítóhoz és nem vallod be, hogy nincs meg az összes kulcs, bár utólag ha tényleg történne valami még lehet hátulütője. vagy cserélsz zárat. sajnos van biztosítós ismerősöm, és volt már, hogy autót tüzetesen szemügyre vettek, hisz nem kis értékű autó volt. ugye a kockázati tényező meg nem mindegy, főleg nem a biztosítóknak. amúgy sem szeretnek fizetni ha kell, itt csak neked muszáj


Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.


nem érted. gondolkozz a biztosító fejével, szemszögéből.


Miért nem zárod ki a lopáskárt? Olcsóbb is lenne.


Kizárnám, de akkor a totálkárt is ki kéne, és ugye ez nálunk úgy működik, hogy egy egész kis sérüléssel is képesek leminősíteni és akkor megette a fene.


Hol működik úgy? Nem Magyarba laksz? Nekem is ki van zárva. Mi köze annak a törés által bekövetkezett totálkárra? És ha más okozza a balesetet? akkor mi van? Mi köze a kulcsok számának a totálkárhoz? Ez nekem magas,de lehet én nem értek hozzá.


Hát pont ez az, hogy itt. Volt egy balesetem még tavaly februárban, egy külföldi rám húzta az autót. A helyszíni szemle is igazolta, hogy Ő okozta a balesetet. 3 hónapig jártam a rendőrök nyakára, de mivel nem történt semmi így megjavíttattam az autót saját zsebből. Nyárra készült el és közel 2m csengettem ki. A biztosító totálkárra értékelte, 1.4m-t fizetne (később 1,6 lett belőle),hitel van az autón, és ilyenkor ugye a fennálló tőketartozást is ki kellett volna tejelni a banknak, mert ugye a fedezetnek annyi (ugye totálkár). És az ügy jelenleg ott tart július vége óta, hogy a határozat megszületett és próbálják kézbesíteni a külföldinek, miközben több ponton megszegték a szabályukat (x időn belül kézbesítettnek kell tekinteni). Tehát a jelenlegi probléma, hogy a töréscasco nem fizet totálkárra...



Persze,nem akarok vitatkozni,nem látom át a helyzetet,te meg pont ezt járod.Azért erre rákérdezek a biztosítómnál,hogy van,mivel van Cascóm. Hogy nekem milyen hátrányom származik abból,mert nincs Lopáskár opcióm.


Hát igen, mivel ha totálkárra minősítik annyi a casco nyújtotta előnyöknek, az én esetemnél(külföldi károkozó) nem érne semmit, hiába nem nagy a baj, de sallangokkal együtt nagyon drága a légzsák, és abból bontottat nem fogad el a biztosító.

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 20:19 Kulcs hiány!

hil írta:
Matt3er írta:

Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.


Szia! Ha így teszel és beüt a baj, például ellopják vagy kifosztják az autót, akkor a biztosító kéri, hogy mutasd be a meglévő eredeti kulcsokat (hogy igazold, nem Te okoztad a kárt) és akkor derül ki a sumákolás, akkor sem fog fizetni semmit, és addig is hiába fizettél. Csak úgy tudod kivédeni a dolgot, ha márkaszervizben komplett zárcsere és mindez lepapírozva, ami bemutatva a biztosítónak kötéskor.



Szia! Teljes mértékben egyet értek Veled, gondoltam utólag rendezném valahogy a kulcs problémát, de ugye én főképp a totálkár veszélyt szeretném kiküszöbölni. Ezt lentebb nem írtam.

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 19:51 Kulcs hiány!

anubisz írta:
Matt3er írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta: Sziasztok!

Az a problémám, hogy 3db kulcs helyett csak 2db (egy normál és egy szerviz) van meg és Casco-t szeretnék kötni az autóra.
A biztosító csak zárcserével fogadja el a kulcspótlást. Mi van ha veszek bontottan egy kulcsot és kész? Gondolom nem próbálgatják bele mindet...


csak ugyanoda menjél, mert ők már tudják mi van. attól, hogy szerzel egy másik kulcsot, akár gyárit rendelsz 45ezeré, akkor is ott van az a szöveg, hogy egy eredeti kulcs, valahol függőben van. ergó ez kockázat a biztosítónak. ezért vannak a zárcserén.
azt meg elmondom, hogy 4db kulcs jár az autóhoz. egyes országokban és kereskedésekben nem mindig adták oda az összes kulcsot. hogy miért, azt ne kérdezd. én biztos nem vennék meg olyan autót, amihez nincs meg a gyári összes kulcs. persze csináltatni lehet, de annak nyoma lesz, ha később esetleg ellopnák, akkor emg tudják mondani a kulcs alapján, hogy utólag csináltattak-e hozzá.
vagy elmész egy másik biztosítóhoz és nem vallod be, hogy nincs meg az összes kulcs, bár utólag ha tényleg történne valami még lehet hátulütője. vagy cserélsz zárat. sajnos van biztosítós ismerősöm, és volt már, hogy autót tüzetesen szemügyre vettek, hisz nem kis értékű autó volt. ugye a kockázati tényező meg nem mindegy, főleg nem a biztosítóknak. amúgy sem szeretnek fizetni ha kell, itt csak neked muszáj


Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.


nem érted. gondolkozz a biztosító fejével, szemszögéből.


Miért nem zárod ki a lopáskárt? Olcsóbb is lenne.


Kizárnám, de akkor a totálkárt is ki kéne, és ugye ez nálunk úgy működik, hogy egy egész kis sérüléssel is képesek leminősíteni és akkor megette a fene.


Hol működik úgy? Nem Magyarba laksz? Nekem is ki van zárva. Mi köze annak a törés által bekövetkezett totálkárra? És ha más okozza a balesetet? akkor mi van? Mi köze a kulcsok számának a totálkárhoz? Ez nekem magas,de lehet én nem értek hozzá.


Hát pont ez az, hogy itt. Volt egy balesetem még tavaly februárban, egy külföldi rám húzta az autót. A helyszíni szemle is igazolta, hogy Ő okozta a balesetet. 3 hónapig jártam a rendőrök nyakára, de mivel nem történt semmi így megjavíttattam az autót saját zsebből. Nyárra készült el és közel 2m csengettem ki. A biztosító totálkárra értékelte, 1.4m-t fizetne (később 1,6 lett belőle),hitel van az autón, és ilyenkor ugye a fennálló tőketartozást is ki kellett volna tejelni a banknak, mert ugye a fedezetnek annyi (ugye totálkár). És az ügy jelenleg ott tart július vége óta, hogy a határozat megszületett és próbálják kézbesíteni a külföldinek, miközben több ponton megszegték a szabályukat (x időn belül kézbesítettnek kell tekinteni). Tehát a jelenlegi probléma, hogy a töréscasco nem fizet totálkárra...

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 16:27 Kulcs hiány!

anubisz írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta:
YELLOW írta:
Matt3er írta: Sziasztok!

Az a problémám, hogy 3db kulcs helyett csak 2db (egy normál és egy szerviz) van meg és Casco-t szeretnék kötni az autóra.
A biztosító csak zárcserével fogadja el a kulcspótlást. Mi van ha veszek bontottan egy kulcsot és kész? Gondolom nem próbálgatják bele mindet...


csak ugyanoda menjél, mert ők már tudják mi van. attól, hogy szerzel egy másik kulcsot, akár gyárit rendelsz 45ezeré, akkor is ott van az a szöveg, hogy egy eredeti kulcs, valahol függőben van. ergó ez kockázat a biztosítónak. ezért vannak a zárcserén.
azt meg elmondom, hogy 4db kulcs jár az autóhoz. egyes országokban és kereskedésekben nem mindig adták oda az összes kulcsot. hogy miért, azt ne kérdezd. én biztos nem vennék meg olyan autót, amihez nincs meg a gyári összes kulcs. persze csináltatni lehet, de annak nyoma lesz, ha később esetleg ellopnák, akkor emg tudják mondani a kulcs alapján, hogy utólag csináltattak-e hozzá.
vagy elmész egy másik biztosítóhoz és nem vallod be, hogy nincs meg az összes kulcs, bár utólag ha tényleg történne valami még lehet hátulütője. vagy cserélsz zárat. sajnos van biztosítós ismerősöm, és volt már, hogy autót tüzetesen szemügyre vettek, hisz nem kis értékű autó volt. ugye a kockázati tényező meg nem mindegy, főleg nem a biztosítóknak. amúgy sem szeretnek fizetni ha kell, itt csak neked muszáj


Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.


nem érted. gondolkozz a biztosító fejével, szemszögéből.


Miért nem zárod ki a lopáskárt? Olcsóbb is lenne.


Kizárnám, de akkor a totálkárt is ki kéne, és ugye ez nálunk úgy működik, hogy egy egész kis sérüléssel is képesek leminősíteni és akkor megette a fene.

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 15:02 Kulcs hiány!

YELLOW írta:
Matt3er írta: Sziasztok!

Az a problémám, hogy 3db kulcs helyett csak 2db (egy normál és egy szerviz) van meg és Casco-t szeretnék kötni az autóra.
A biztosító csak zárcserével fogadja el a kulcspótlást. Mi van ha veszek bontottan egy kulcsot és kész? Gondolom nem próbálgatják bele mindet...


csak ugyanoda menjél, mert ők már tudják mi van. attól, hogy szerzel egy másik kulcsot, akár gyárit rendelsz 45ezeré, akkor is ott van az a szöveg, hogy egy eredeti kulcs, valahol függőben van. ergó ez kockázat a biztosítónak. ezért vannak a zárcserén.
azt meg elmondom, hogy 4db kulcs jár az autóhoz. egyes országokban és kereskedésekben nem mindig adták oda az összes kulcsot. hogy miért, azt ne kérdezd. én biztos nem vennék meg olyan autót, amihez nincs meg a gyári összes kulcs. persze csináltatni lehet, de annak nyoma lesz, ha később esetleg ellopnák, akkor emg tudják mondani a kulcs alapján, hogy utólag csináltattak-e hozzá.
vagy elmész egy másik biztosítóhoz és nem vallod be, hogy nincs meg az összes kulcs, bár utólag ha tényleg történne valami még lehet hátulütője. vagy cserélsz zárat. sajnos van biztosítós ismerősöm, és volt már, hogy autót tüzetesen szemügyre vettek, hisz nem kis értékű autó volt. ugye a kockázati tényező meg nem mindegy, főleg nem a biztosítóknak. amúgy sem szeretnek fizetni ha kell, itt csak neked muszáj


Oké, tegyük fel, hogy most megkötik nekem így a casco-t és majd utólag csináltatnék nyers kulcsból, bontott kulcs immoját átrakatnám és felprogramoznák (pl. független riasztós cégeknél van ilyen ha jól tudom). Mivel nem márkaszerviz, így elvileg nyomon követhetetlen, hogy mi történt és mi nem az eredeti kulcsal.(?)
Egyébként én úgy tudtam, hogy 2003 vagy 04-től 3 kulcsot adnak gyárilag.

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 14:08 Kulcs hiány!

Sziasztok!

Az a problémám, hogy 3db kulcs helyett csak 2db (egy normál és egy szerviz) van meg és Casco-t szeretnék kötni az autóra.
A biztosító csak zárcserével fogadja el a kulcspótlást. Mi van ha veszek bontottan egy kulcsot és kész? Gondolom nem próbálgatják bele mindet...

Matt3er Elküldve: 2012-01-10 13:57 Futómû és hibái

hil írta:
Matt3er írta:

Sziasztok!
Mennyire biztos ez, hogy a Meyle nem csomagoló cég? Nekem is hamarosan futóműcserém lesz, és még nem tudom mit tegyek alá.



Szia!
Mint írtam, 80%-ban csomagolással foglalkozik. Azonban engem ez nem befolyásol abban, hogy Meyle lengőkart vegyek.



Igen, én is utánanéztem, valóban csomagoló cég, viszont a HD típusjelzésű termékeik állítólag saját fejlesztés. Tehát én is alá tudom támasztani a lentebb leírtakat, ez biztos forrás. Valószínűleg én is ez mellett döntök, csakhogy gyárilag sport felfüggesztés van alatta, 17"-s felnivel így is határeset a hazai utakon. Kérdés már csak az, hogy mennyire fog eltérni, mennyivel fog "jobban?" pattogni a hazai utakon...
De majd a tapasztalat.

Matt3er Elküldve: 2012-01-06 19:17 Futómû és hibái

[quote="ervin35"]
hil írta:
SP_323i írta: Talpas téma:

Az én kocsimban a bal első talpast az előző tulaj cserélte Lemförder azóta 100ekm-et mentek és még semmi baja. A fenti 100-ból kb 70-et 225/40R18-as gumival...
Amikor a jobb oldalit is cserélni kellett szintén Lemförder-t tettem be.
Nem olcsó, de szerintem ide is érvényes az a szabály, hogy olcsó húsnak...


Sziasztok!
Nagyon köszönöm a válaszokat, amik alapján a Lemförder mellett döntöttem. Ma hallottam egy alkatrész kereskedő haveromtól (és miért hazudna nekem), hogy a Meyle az csomagoló cég, sok lehet nála a kínai termék. Ha ő hazudott, akkor most én is!

Ezúton kívánok minden Fórumtagnak jó Szilveszterezést, majd Boldog Új Évet, sok esemény mentes kilómétert és sok örömöt az autójához!

helló. akkor ennek a haverodnak többet ne higgyél el semmit! a meyle nem csomagoló cég!





Sziasztok!
Mennyire biztos ez, hogy a Meyle nem csomagoló cég? Nekem is hamarosan futóműcserém lesz, és még nem tudom mit tegyek alá.

Matt3er Elküldve: 2012-01-03 10:09 E46 320d kombi porlasztócsúcs

bmw320d4 írta:
harmas írta:
tarkanyif írta: Jól értem?!
Ha kiveszem a porlasztóim és elviszem beméretni, esetleg valamelyiket még felújítani is kell, akkor már nem elég simán visszatennem, hanem programozni is kell!!!




Évjáratból ítélve 136 lovas vagy. Azt szerintem nem kell programozni. Csak az egyik jeladós a négyből.
Amire gondolhatsz felprogramozás az a CR-nél jáccik'


VP-s motornál nincs IMA kód, viszont porlasztócsere / felújítás után törölni kell az adagolótérképet és az összes mengeadaptációt a motorvezérlőből.



Ha már úgy is téma... Eu 3-s CR 320d porlasztóknál mi az eljárás, ha mind a négyet lecserélném újakra? Kell programozni?
Elvileg az 1-s hengerben alacsonyabb tartományban becsörög, de ki tudja mikor adja meg magát a többi is... Érdemes lehet mind a négyet lecserélni, vagy egymástól független random szerűen halnak meg és várjam ki türelmesen míg bekrepálnak szépen sorban?
« előző123következő »