MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2014-03-27 21:15 Polír

jons írta: már nem



Tényleg szépek a munkáid, látom alaposan beleástad magad a szakágba.
Múlt héten azt mondta nekem valaki, hogy polírt követő kb. 1-1,5 év múlva előjönnek a hologrammok. Ez igaz lehet?

MattM325 Elküldve: 2014-03-27 20:58 Heeelp...!

macska79 írta: Sziasztok.15hónapja nem volt az autó beinditva,èkszíjtàrcsa elengedte magàt szíjjak elszàltak,stb.Most èletre keltenèm,de mire kell ilyenkor odafigyelni??vagy milyen megelőző karbantartàst kell előtte végezni hogy ne legyenek nagy meglepik.Ilyenkor arra gondolnàk,a gàzolaj a tankba nem trutymosodik meg?vagy a fékmunkahenger beragad,vagy szoftproblèmàk?Megköszöném előre ha valaki valami jó tanàcsot adna.üdv


Nem tudom, hogy hivatalosan ilyenkor mit szokás, de én ezt tenném:
-Szíjakat, görgőket, vízpumpát, fékeket, futóművet, gumikat ellenőrizném
-Hűtővíz csere
-Gázolajat leengedném, új üzemanyagszűrő, utána félig tankolnám
-Fékolajat, motorolajat leengedném, feltölteném olcsóbb belevaló olajjal, természetesen szűrőt is cserélném, aztán míg tart a fél tank járnék vele és mehetne bele a jó minőségű 5w30 vagy 0w30, új olajszűrővel és gázolajszűrővel.

MattM325 Elküldve: 2014-03-27 20:41 hûtõ

Pocses írta: Szevasztok!

Na megvan a diagnózis, nagyon kicsi a szivárgásom amit lehetséges, hogy tudom kezelni hűtőtömítő adalékkal.
Használt már valaki ilyet, és ha igen esetleg ajánlhatna márkát.
Unix oldalán néztem Valvoline, vagy Liqui Moly márkákban ezek közül jó lehet valamelyik?

http://bolthely.hu/webautoshop...__250_ml__

Persze ha így nem sikerül akkor egy Valeo hűtő lesz a vége.

Üdv.: Pocses



Én nem tennék bele. Ki tudja milyen dugulásokat okozhat.

MattM325 Elküldve: 2014-03-25 22:19 Motorolaj

YELLOW írta:
hanzi320 írta:
YELLOW írta:
compact írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Holnap olajcserére vinném a vasat, 11 éves 20d. 5w 40 et vegyek bele?

köszönöm


nem a kortól függ, bár tény számít, de a könyvében benne van. tudni kéne a valós km futást. ha még tél előtt is cserélsz olajat, akkor nyárra mehet a 5w-30, télre a 0w-30.

jegyzem meg lábjegyzetként, hogy a jelenlegi favorit olajam, az Eneos eléggé bedrágult. rákaptak nagyon.


Addig nincs gond amíg a pancsolására nem kapnak rá.



igen én is ettől kezdek parázni...
szerencsére a hivatalos forgalmazó közel van hozzánk.


Sziasztok.
Az a baj, h az új törvények szerint(olaj jövedéki termék lett), nem nagyon tudunk majd venni.Nem fog működni, h bemegyünk egy alkatrészboltba és megvesszük magunknak a motorolajat. És nagyon gy néz ki, h csak szervizekben lehet majd olajat cserélni.


ez hülység, ezt tudnák már akkor a nagy web shop-os olajboltok... meg mivel kényszerít rá, hogy ne magamnak cseréljem ki? ebbúl már tényleg lázadás lesz, főleg régi autósok körében. én is lecserélem magamnak, akkor nehogy már egy zsigát szervízbe vigyenek...


Kisker vevő kiskereskedelmi mennyiségben továbbra is ugyan úgy vásárolhat olajat.
Szerviz megfelelő teáor szám bejegyzéssel vásárolhat olajat, illetve értékesíthet tovább.
Ne foglalkozzatok vele, inkább arra figyeljetek, hogy mit öntötök bele, mert továbbra is ugyanúgy lehet hamis olajat venni.

MattM325 Elküldve: 2014-03-24 08:35 xenon próbléma.

ans777 írta:
szicsu írta:
YELLOW írta:
ans777 írta: Üdv, xenon lámpával kapcsolatban lenne kérdésem.
Eléggé furán viselkedik mostanában. Mikor elindítom az autót, megvan a lentről felfele mozgatás és beáll a helyére a xenon, de azt veszem észre, h nagyon lefele világít.
Azonban ez nem állandó, van amikor teljesen jó a szög, és van amikor túlságosan lefele világít.
Itt találtam valakit, akinek pontosan ez a baja, elolvasva, mintha csak az én lámpámról beszélne..
http://www.bimmerwerkz.com/for...69301.html

Tudom, hogy felnyitva a motorháztetőt a lámpáknál van egy kis tekerő, amivel lehet szabályozni a lámpa fényének szögét. Meg is csináltam, beállítottam úgy, h jó legyen. Aztán elindulok és nemsokára azt veszem észre, h megint lefele világít, szemmel láthatóan lejjebb mászik, mint amit én állítottam be neki manuálisan.
Kerestem egy videót youtube-on, na kb. én is ezt látom, gondolom ez nem annyira normális.
https://www.youtube.com/watch?v=Fc94qZQRS2k

Ötlet/tanács, hogy mi lehet ez, hogy deríthetném ki, h miféle baja van?

Ja és még egy kérdés, azt a tekerőt lehet tekerni kézzel is, és lehet bele dugni csavarhúzót és azzal is állítani. Na most e két művelet között van bármiféle különbség?
Köszönöm előre!



nem azzal lesz probléma...
hanem van elől és hátul a lengőkarokon, egy szenzor, ami vezérli a magasságot. ha megpakolod az autót, akkor az érzékeli és lentebb állít. tehát valamelyik szenzor halt meg, vagy csúszott szét, stb.

Nekem is ue.volt a jelenség.Nem a potméter halt meg,csak ami a lengőkart összeköti a potival,az a rudazat hullott szét...


Köszi a válaszokat!
Segítenétek abban, h hogy derítsem ki, h most nekem mi a rossz? Valamint honnan tudnék hozzá rendelni alkatrészt, akár a szenzorról vagy amit Szicsu írt, h neki gond volt.
Köszönöm


Elsőnek állapítsd meg a hibát, jobb hátsó lengőkaron van egy szenzor, ott nézd meg nincs-e eltörve a pálca. Utána jobb első kerék leszed, lengőkarnál szintén ott a szenzor, ha ez sincs eltörve lekötöd a "stabpálcát" és felkapcsolt világítással finoman, fél centiket mozgasd meg le-föl. Ha nem szintez valószínű az a baja, de kábelszakadást mérd ki előtte.

MattM325 Elküldve: 2014-03-24 08:23 xenon próbléma.

ans777 írta: Üdv, xenon lámpával kapcsolatban lenne kérdésem.
Eléggé furán viselkedik mostanában. Mikor elindítom az autót, megvan a lentről felfele mozgatás és beáll a helyére a xenon, de azt veszem észre, h nagyon lefele világít.
Azonban ez nem állandó, van amikor teljesen jó a szög, és van amikor túlságosan lefele világít.
Itt találtam valakit, akinek pontosan ez a baja, elolvasva, mintha csak az én lámpámról beszélne..
http://www.bimmerwerkz.com/for...69301.html

Tudom, hogy felnyitva a motorháztetőt a lámpáknál van egy kis tekerő, amivel lehet szabályozni a lámpa fényének szögét. Meg is csináltam, beállítottam úgy, h jó legyen. Aztán elindulok és nemsokára azt veszem észre, h megint lefele világít, szemmel láthatóan lejjebb mászik, mint amit én állítottam be neki manuálisan.
Kerestem egy videót youtube-on, na kb. én is ezt látom, gondolom ez nem annyira normális.
https://www.youtube.com/watch?v=Fc94qZQRS2k

Ötlet/tanács, hogy mi lehet ez, hogy deríthetném ki, h miféle baja van?

Ja és még egy kérdés, azt a tekerőt lehet tekerni kézzel is, és lehet bele dugni csavarhúzót és azzal is állítani. Na most e két művelet között van bármiféle különbség?
Köszönöm előre!



A tekerőhöz ne nyúlj semmiképp, egyébként mindegy mivel tekered, ugyan azt éred el vele.
A te esetedben valószínűleg a szenzor halt meg.

MattM325 Elküldve: 2014-03-22 22:47 alapjárat leesik, ingadozik




Kenés? Szorul??? Nehogy valaki olajjal nekiálljon fújkálni! pff.

MattM325 Elküldve: 2014-03-22 09:31 Levegő hőmérséklet érzékelő

BMW320DT írta: Sziasztok!

e46 320d (150le)-nél egyik pillanatról a másikra megőrült a hőmérséklet mérő...+50 és -40 között ugrál, minusznál sípol...biztosíték? jeladó?

Nézd meg a bal első kerékjáratnál a hőmérséklet szenzort. Valószínűleg szálszakadt.


Vagy jobb oldalt? Nem tudom.

MattM325 Elküldve: 2014-03-22 09:29 E46 lámpa

hil írta:
YELLOW írta:

már bocsás meg de mi a f.sznak tennél be napapli fényt? ott a tompított, az a nappali a Te autódban.
én nem szeretem a karácsonyfát, inkább nézek egy csupasz fenyőt és koncentrálok az illatára.
egyébként az AE sem elfogadott téma, ha nem világít mellette a tompított. ugyanis a karika csak helyzetjelző szerepet tölthet be, bár lehet hivatalosan nekünk azt sem.
pontosan nem tudom a jogszabályt, de én biztos nem engednék ilyen faszságokat, meg lexus lámpa, meg anyám kínja baromságok. én tényleg nem értem ezt a mai világot... mondjuk azok után, hogy valaki képs a szívargyújtóba tehető fogyasztás csökkentő csodaketyerét betenni, már nem lepődök meg semmin...
oké érdekel az újdonság, de ez nem az, sak azoknál az autóknál, amikben gyárilag van. ez olyan mint 1-es stiftbe a xenon lámpa...
én is megvettem a hülye fémpedálokat, de minek... már bánom...

Sziasztok!
A saját véleményem a nappali menetfény témában: röhejesnek, vásárinak néznek ki az Audi, népautó, Japáni csodák íves tekergős, hivalkodó nappali menetfényei (ismétlem: szerintem és ezzel nem akarnék senkit sem megbántani). Az, hogy hülyén néz ki (ismétlem: szerintem) még csak hagyján, de a használói sem igazán ész emberek, meg akik a törvényileg lehetővé tették ezeket a ..... Mert: alkonyatkor, sötétben, ködben vígan mennek a barmok a nappali menetfényükkel és rohadtúl nem érdekli őket az, hogy hátrafelé nincs láthatóságuk, mert arrafelé nem világítanak. Ilyet láttam már ködben is, amikor a látótávolság úgy 3 felezővonal volt de ők mentek lámpakapcsolás nélkül.
A másik véglet persze a lakott területen történő zárófény és/vagy ködlámpa használat. Aztán gyakran látni azt is, hogy helyzetjelző mellé felkapcsolja az első ködlámpát. Vajon ezek az emberek vizsgáztak a jogosítványukért???
hil



Én is undorítónak tartom a menetfényeket, legszívesebben valami géppuskát szerelnék a helyzetjelző helyére és szétlőném az ilyen vakítós ködlámpás barmokat, főleg miután egyszer majdnem átmentem egy ilyen barmon, mert hátul semmi nem jelezte, hogy megy...

E46-ban egyébként be kell kapcsolni a menetjelző funkciót, akkor a refi világít csökkentett fénnyel.

MattM325 Elküldve: 2014-03-20 22:44 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
MattM325 írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang. Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??



nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.


nálam csak váltáskor és elég hangos. ha kinyomom a kuplungot semmi csak amikor elindítom a váltót a sebesség felé akkor adja ezt a hangot. mintha megemelkedne valami és neki ütközne a kaszninak majd vissza. nem tudom máshogy leírni, ilyen kettes ütemben pam-pam, majd váltás és megint...


akkro nem ilyen az enyém, de a pam-pam, az az kb ahogy a kuliszsában jár a kar. mármint hírtelen ez jutott eszembe a pam-pam-ról. ugye középállás és fokozat. nem tudom milyen lehet a jelneség, korábban is csinálta? néztél más típusnál? ugye nekünk közvetlen kapcsolat van a váltóval, nem bowdenes meg lónyálas baromság az egész, ezért lehet fura annak aki nem rég vett.


2hónapja van nálam. az előző tulaj azt mondta, hogy nála is csinálta, azt mondta az e46 bömösök ilyenek meg rosszul váltok...kipróbáltunk egy ugyanilyet kereskedésben annál nem hallottam. toronycsapágy is volt cserélve hátul azt elfelejtettem írni.


Na. Próbáltam visszaolvasni, hogy mik lettek kicserélve az autódon, de nem egyértelmű.
Le lett szedve a hátsó híd? Írd le tételesen a cserélt alkatrészeket, sorban.
Itt egy kis segítség: A link neve

Az sem egyértelmű, hogy akkor most honnan hallod? Diffitől? Elölről? Kiengedett kuplunggal váltogatsz, akkor is hátulról jön a hang? Féltengelyek át lettek nézve rendesen?


Szóval...Igen, le lett szedve a hátsó rész. Cserélve lett 2,4,7,9 a képen. Tehát a 4 bölcső, két első és egy hátsó difi szilent. Valamint hardy tárcsa, hátsó stabilizátor szilentek, toronycsapágyak. Féltengelyek jók. Mindig hátulról jön a hang minden esetben. Ma lettem figyelmes arra is, hogy kb. 40km/h-tól mély morgó hangot hallok szintén hátulról. (persze az lehet kerékcsapágy is) Kezdem azt hinni, hogy difi lesz ez.


Hátulról jön, minden kicserélve, féltengelyek is jók, akkor csak a diffi lesz az... Kitörhetett 1-2 fog valahonnan vagy megkopott.

MattM325 Elküldve: 2014-03-20 19:08 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang. Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??



nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.


nálam csak váltáskor és elég hangos. ha kinyomom a kuplungot semmi csak amikor elindítom a váltót a sebesség felé akkor adja ezt a hangot. mintha megemelkedne valami és neki ütközne a kaszninak majd vissza. nem tudom máshogy leírni, ilyen kettes ütemben pam-pam, majd váltás és megint...


akkro nem ilyen az enyém, de a pam-pam, az az kb ahogy a kuliszsában jár a kar. mármint hírtelen ez jutott eszembe a pam-pam-ról. ugye középállás és fokozat. nem tudom milyen lehet a jelneség, korábban is csinálta? néztél más típusnál? ugye nekünk közvetlen kapcsolat van a váltóval, nem bowdenes meg lónyálas baromság az egész, ezért lehet fura annak aki nem rég vett.


2hónapja van nálam. az előző tulaj azt mondta, hogy nála is csinálta, azt mondta az e46 bömösök ilyenek meg rosszul váltok...kipróbáltunk egy ugyanilyet kereskedésben annál nem hallottam. toronycsapágy is volt cserélve hátul azt elfelejtettem írni.


Na. Próbáltam visszaolvasni, hogy mik lettek kicserélve az autódon, de nem egyértelmű.
Le lett szedve a hátsó híd? Írd le tételesen a cserélt alkatrészeket, sorban.
Itt egy kis segítség: A link neve

Az sem egyértelmű, hogy akkor most honnan hallod? Diffitől? Elölről? Kiengedett kuplunggal váltogatsz, akkor is hátulról jön a hang? Féltengelyek át lettek nézve rendesen?

MattM325 Elküldve: 2014-03-20 09:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

tibee01 írta: Sziasztok!

1 mérettel nagyobb kerék került az autóra, és így ugye változott az áttétel, így a sebességmérő ...., nem jó értéket mutat.

Van rá lehetőség, hogy valahol ezt lehessen korrigálni szoftveresen? Van inpa, dis, ncs expert.

2005 E46 320D-ről van szó!

Előre is köszönöm!


Ncs-ben azt hiszem lehet korrigálni.

MattM325 Elküldve: 2014-03-19 20:32 Futómû és hibái

[quote="p1tyeszka"]
sindely írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang. Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??



Kuplung?


MattM325 Elküldve: 2014-03-19 14:07 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
MattM325 írta: Ha már megemlítettem az Ate-t
Akiknek esetleg Powerdisc tárcsái vannak, írhatnának pár sort, hogy mik a tapasztalatok.


nekem rázott is, sőt egyszer mintha hangja is lett volna. ezt írtam. de mint kiderült a rázás a szilenblokk miatt volt, mióta poliuretán van benne, semmi rázás, igaz közben is csillapodott, bár kitapasztaltam, hogy a legjobb úgy nyomni, hogy ne rázzon. a nyikorgás, meg a krézifék volt. szóval ezek után nekem pozitív, csak sokáig húztam a dolgot. harap jól a PowerDisc, vagyis fogja a pofát, sima ATE pofák vannak hozzá. talán egy kicsit a tárcsa jobban kopik ezzel a betéttel, de a puhább sportosabb betét, 4x ennyi lett volna.
egyébként a rázásnál mit írtam sokszor, ha meg volt emelve az autó és pörgettem a kereket, még annyira sem ért a pofába, mint a gyári. mégis rázott. aztán bejáratás után emlékszem, azért megtapostam egyszer ABS-es fékezésig. szerintem a szilent akkor makaknt meg, ami után rázott, ha fékeztem. sima egyenes nem lejtős úton, pl 120-nál úgy lemerem taposni a féket, hogy a kormányt nem fogom és nem húz semerre. mondjuk a rossz szilenttel is ilyen volt. illetve nekem nagyon bejön, hogy nem szokványos a mintázata, mintha valami elektronpálya lenne kb ennyi.

4 évesen ilyen állapotban volt, most sem sokkal rosszabb, talán már picit több a felületi rozsdafolt a hűtőrészen




Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod. Szerintem nekem is lengőkar szilent lesz, mert valami gagyit tettem bele, mert gyorsan kellett és nem volt más. Nagyobb fékezésnél semmi rezonancia, úgyhogy tárcsát kizártam.

MattM325 Elküldve: 2014-03-19 11:50 Üzemanyag minõsítés és átverések!

gyurigyuri írta:
MattM325 írta:
gyurigyuri írta: Üdv!

OMW Maxxmotion Diesel !!!

Tankolás után fél órával jó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...

Tankolás után, másnap reggel még mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"

Ma a melóból hazafele Francba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...

Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...

Majd meglátjuk....


Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.



Én elhiszem, hogy nem kellene hinnem ennek a Maxxmotion dolognak, de akkor is teljesen másképpen szól az autó.Mióta meg van, azóta az OMW-re járok, de most először tankoltam prémiumot. Erős túlzással olyan a hangja mint egy kicsit viseltesebb benzinesnek...
És a teljesítményen is érezni... Ha a fogyi is jól alakul akkor komolyan elgondolkodom, hogy ezt fogja kapni....


Neked is mondom, azt írtam ne higgy másban csak az OMV-ben!!!