![](/images/loadingAnimation.gif)
MattM325 Elküldve: 2014-03-27 20:58 Heeelp...!
macska79 írta: Sziasztok.15hónapja nem volt az autó beinditva,èkszíjtàrcsa elengedte magàt szíjjak elszàltak,stb.Most èletre keltenèm,de mire kell ilyenkor odafigyelni??vagy milyen megelőző karbantartàst kell előtte végezni hogy ne legyenek nagy meglepik.Ilyenkor arra gondolnàk,a gàzolaj a tankba nem trutymosodik meg?vagy a fékmunkahenger beragad,vagy szoftproblèmàk?Megköszöném előre ha valaki valami jó tanàcsot adna.üdv
MattM325 Elküldve: 2014-03-27 20:41 hûtõ
Pocses írta: Szevasztok!
Na megvan a diagnózis, nagyon kicsi a szivárgásom amit lehetséges, hogy tudom kezelni hűtőtömítő adalékkal.
Használt már valaki ilyet, és ha igen esetleg ajánlhatna márkát.
Unix oldalán néztem Valvoline, vagy Liqui Moly márkákban ezek közül jó lehet valamelyik?
http://bolthely.hu/webautoshop...__250_ml__
Persze ha így nem sikerül akkor egy Valeo hűtő lesz a vége.
Üdv.: Pocses
MattM325 Elküldve: 2014-03-25 22:19 Motorolaj
YELLOW írta:hanzi320 írta:YELLOW írta:compact írta:YELLOW írta:batigol09 írta: Sziasztok!
Holnap olajcserére vinném a vasat, 11 éves 20d. 5w 40 et vegyek bele?
köszönöm
nem a kortól függ, bár tény számít, de a könyvében benne van. tudni kéne a valós km futást. ha még tél előtt is cserélsz olajat, akkor nyárra mehet a 5w-30, télre a 0w-30.
jegyzem meg lábjegyzetként, hogy a jelenlegi favorit olajam, az Eneos eléggé bedrágult. rákaptak nagyon.
Addig nincs gond amíg a pancsolására nem kapnak rá.
igen én is ettől kezdek parázni...
szerencsére a hivatalos forgalmazó közel van hozzánk.
Sziasztok.
Az a baj, h az új törvények szerint(olaj jövedéki termék lett), nem nagyon tudunk majd venni.Nem fog működni, h bemegyünk egy alkatrészboltba és megvesszük magunknak a motorolajat. És nagyon gy néz ki, h csak szervizekben lehet majd olajat cserélni.![]()
ez hülység, ezt tudnák már akkor a nagy web shop-os olajboltok... meg mivel kényszerít rá, hogy ne magamnak cseréljem ki? ebbúl már tényleg lázadás lesz, főleg régi autósok körében. én is lecserélem magamnak, akkor nehogy már egy zsigát szervízbe vigyenek...
MattM325 Elküldve: 2014-03-24 08:35 xenon próbléma.
ans777 írta:szicsu írta:YELLOW írta:ans777 írta: Üdv, xenon lámpával kapcsolatban lenne kérdésem.
Eléggé furán viselkedik mostanában. Mikor elindítom az autót, megvan a lentről felfele mozgatás és beáll a helyére a xenon, de azt veszem észre, h nagyon lefele világít.
Azonban ez nem állandó, van amikor teljesen jó a szög, és van amikor túlságosan lefele világít.
Itt találtam valakit, akinek pontosan ez a baja, elolvasva, mintha csak az én lámpámról beszélne..
http://www.bimmerwerkz.com/for...69301.html
Tudom, hogy felnyitva a motorháztetőt a lámpáknál van egy kis tekerő, amivel lehet szabályozni a lámpa fényének szögét. Meg is csináltam, beállítottam úgy, h jó legyen. Aztán elindulok és nemsokára azt veszem észre, h megint lefele világít, szemmel láthatóan lejjebb mászik, mint amit én állítottam be neki manuálisan.
Kerestem egy videót youtube-on, na kb. én is ezt látom, gondolom ez nem annyira normális.
https://www.youtube.com/watch?v=Fc94qZQRS2k
Ötlet/tanács, hogy mi lehet ez, hogy deríthetném ki, h miféle baja van?
Ja és még egy kérdés, azt a tekerőt lehet tekerni kézzel is, és lehet bele dugni csavarhúzót és azzal is állítani. Na most e két művelet között van bármiféle különbség?
Köszönöm előre!
nem azzal lesz probléma...
hanem van elől és hátul a lengőkarokon, egy szenzor, ami vezérli a magasságot. ha megpakolod az autót, akkor az érzékeli és lentebb állít. tehát valamelyik szenzor halt meg, vagy csúszott szét, stb.
Nekem is ue.volt a jelenség.Nem a potméter halt meg,csak ami a lengőkart összeköti a potival,az a rudazat hullott szét...
Köszi a válaszokat!
Segítenétek abban, h hogy derítsem ki, h most nekem mi a rossz? Valamint honnan tudnék hozzá rendelni alkatrészt, akár a szenzorról vagy amit Szicsu írt, h neki gond volt.
Köszönöm
MattM325 Elküldve: 2014-03-24 08:23 xenon próbléma.
ans777 írta: Üdv, xenon lámpával kapcsolatban lenne kérdésem.
Eléggé furán viselkedik mostanában. Mikor elindítom az autót, megvan a lentről felfele mozgatás és beáll a helyére a xenon, de azt veszem észre, h nagyon lefele világít.
Azonban ez nem állandó, van amikor teljesen jó a szög, és van amikor túlságosan lefele világít.
Itt találtam valakit, akinek pontosan ez a baja, elolvasva, mintha csak az én lámpámról beszélne..
http://www.bimmerwerkz.com/for...69301.html
Tudom, hogy felnyitva a motorháztetőt a lámpáknál van egy kis tekerő, amivel lehet szabályozni a lámpa fényének szögét. Meg is csináltam, beállítottam úgy, h jó legyen. Aztán elindulok és nemsokára azt veszem észre, h megint lefele világít, szemmel láthatóan lejjebb mászik, mint amit én állítottam be neki manuálisan.
Kerestem egy videót youtube-on, na kb. én is ezt látom, gondolom ez nem annyira normális.
https://www.youtube.com/watch?v=Fc94qZQRS2k
Ötlet/tanács, hogy mi lehet ez, hogy deríthetném ki, h miféle baja van?
Ja és még egy kérdés, azt a tekerőt lehet tekerni kézzel is, és lehet bele dugni csavarhúzót és azzal is állítani. Na most e két művelet között van bármiféle különbség?
Köszönöm előre!
MattM325 Elküldve: 2014-03-22 22:47 alapjárat leesik, ingadozik
MattM325 Elküldve: 2014-03-22 09:31 Levegő hőmérséklet érzékelő
BMW320DT írta: Sziasztok!
e46 320d (150le)-nél egyik pillanatról a másikra megőrült a hőmérséklet mérő...+50 és -40 között ugrál, minusznál sípol...biztosíték? jeladó?
MattM325 Elküldve: 2014-03-22 09:29 E46 lámpa
hil írta:YELLOW írta:
már bocsás meg de mi a f.sznak tennél be napapli fényt? ott a tompított, az a nappali a Te autódban.
én nem szeretem a karácsonyfát, inkább nézek egy csupasz fenyőt és koncentrálok az illatára.
egyébként az AE sem elfogadott téma, ha nem világít mellette a tompított. ugyanis a karika csak helyzetjelző szerepet tölthet be, bár lehet hivatalosan nekünk azt sem.
pontosan nem tudom a jogszabályt, de én biztos nem engednék ilyen faszságokat, meg lexus lámpa, meg anyám kínja baromságok. én tényleg nem értem ezt a mai világot... mondjuk azok után, hogy valaki képs a szívargyújtóba tehető fogyasztás csökkentő csodaketyerét betenni, már nem lepődök meg semmin...
oké érdekel az újdonság, de ez nem az, sak azoknál az autóknál, amikben gyárilag van. ez olyan mint 1-es stiftbe a xenon lámpa...![]()
én is megvettem a hülye fémpedálokat, de minek... már bánom...
Sziasztok!
A saját véleményem a nappali menetfény témában: röhejesnek, vásárinak néznek ki az Audi, népautó, Japáni csodák íves tekergős, hivalkodó nappali menetfényei (ismétlem: szerintem és ezzel nem akarnék senkit sem megbántani). Az, hogy hülyén néz ki (ismétlem: szerintem) még csak hagyján, de a használói sem igazán ész emberek, meg akik a törvényileg lehetővé tették ezeket a ..... Mert: alkonyatkor, sötétben, ködben vígan mennek a barmok a nappali menetfényükkel és rohadtúl nem érdekli őket az, hogy hátrafelé nincs láthatóságuk, mert arrafelé nem világítanak. Ilyet láttam már ködben is, amikor a látótávolság úgy 3 felezővonal volt de ők mentek lámpakapcsolás nélkül.
A másik véglet persze a lakott területen történő zárófény és/vagy ködlámpa használat. Aztán gyakran látni azt is, hogy helyzetjelző mellé felkapcsolja az első ködlámpát. Vajon ezek az emberek vizsgáztak a jogosítványukért???
hil
MattM325 Elküldve: 2014-03-20 22:44 Futómû és hibái
p1tyeszka írta:MattM325 írta:p1tyeszka írta:YELLOW írta:p1tyeszka írta:YELLOW írta:p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang.Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??
nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.
nálam csak váltáskor és elég hangos. ha kinyomom a kuplungot semmi csak amikor elindítom a váltót a sebesség felé akkor adja ezt a hangot. mintha megemelkedne valami és neki ütközne a kaszninak majd vissza. nem tudom máshogy leírni, ilyen kettes ütemben pam-pam, majd váltás és megint...
akkro nem ilyen az enyém, de a pam-pam, az az kb ahogy a kuliszsában jár a kar. mármint hírtelen ez jutott eszembe a pam-pam-ról. ugye középállás és fokozat. nem tudom milyen lehet a jelneség, korábban is csinálta? néztél más típusnál? ugye nekünk közvetlen kapcsolat van a váltóval, nem bowdenes meg lónyálas baromság az egész, ezért lehet fura annak aki nem rég vett.
2hónapja van nálam. az előző tulaj azt mondta, hogy nála is csinálta, azt mondta az e46 bömösök ilyenek meg rosszul váltok...kipróbáltunk egy ugyanilyet kereskedésben annál nem hallottam. toronycsapágy is volt cserélve hátul azt elfelejtettem írni.
Na. Próbáltam visszaolvasni, hogy mik lettek kicserélve az autódon, de nem egyértelmű.
Le lett szedve a hátsó híd? Írd le tételesen a cserélt alkatrészeket, sorban.
Itt egy kis segítség: A link neve
Az sem egyértelmű, hogy akkor most honnan hallod? Diffitől? Elölről? Kiengedett kuplunggal váltogatsz, akkor is hátulról jön a hang? Féltengelyek át lettek nézve rendesen?
Szóval...Igen, le lett szedve a hátsó rész. Cserélve lett 2,4,7,9 a képen. Tehát a 4 bölcső, két első és egy hátsó difi szilent. Valamint hardy tárcsa, hátsó stabilizátor szilentek, toronycsapágyak. Féltengelyek jók. Mindig hátulról jön a hang minden esetben. Ma lettem figyelmes arra is, hogy kb. 40km/h-tól mély morgó hangot hallok szintén hátulról. (persze az lehet kerékcsapágy is) Kezdem azt hinni, hogy difi lesz ez.
MattM325 Elküldve: 2014-03-20 19:08 Futómû és hibái
p1tyeszka írta:YELLOW írta:p1tyeszka írta:YELLOW írta:p1tyeszka írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang.Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??
nekem is van egy huhogó hangom, de akkor is ha állok a motor jár, kuplung benyom, és ahogy teszem fokozatba akkro hallom. de elég halkan hallani, mint egy nagyon sovány turbólefújás. de talán csak akkor ah rükibe rakom. mintha régebben írtam volna róla, de azóta nem is figyelem, nincs változás. vagy kuplungoláskor jön a hang... hmm... na majd megnézem, szerintem holnap megyek legközelebb a géppel.
nálam csak váltáskor és elég hangos. ha kinyomom a kuplungot semmi csak amikor elindítom a váltót a sebesség felé akkor adja ezt a hangot. mintha megemelkedne valami és neki ütközne a kaszninak majd vissza. nem tudom máshogy leírni, ilyen kettes ütemben pam-pam, majd váltás és megint...
akkro nem ilyen az enyém, de a pam-pam, az az kb ahogy a kuliszsában jár a kar. mármint hírtelen ez jutott eszembe a pam-pam-ról. ugye középállás és fokozat. nem tudom milyen lehet a jelneség, korábban is csinálta? néztél más típusnál? ugye nekünk közvetlen kapcsolat van a váltóval, nem bowdenes meg lónyálas baromság az egész, ezért lehet fura annak aki nem rég vett.
2hónapja van nálam. az előző tulaj azt mondta, hogy nála is csinálta, azt mondta az e46 bömösök ilyenek meg rosszul váltok...kipróbáltunk egy ugyanilyet kereskedésben annál nem hallottam. toronycsapágy is volt cserélve hátul azt elfelejtettem írni.
MattM325 Elküldve: 2014-03-20 09:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
tibee01 írta: Sziasztok!
1 mérettel nagyobb kerék került az autóra, és így ugye változott az áttétel, így a sebességmérő ...., nem jó értéket mutat.
Van rá lehetőség, hogy valahol ezt lehessen korrigálni szoftveresen? Van inpa, dis, ncs expert.
2005 E46 320D-ről van szó!
Előre is köszönöm!
MattM325 Elküldve: 2014-03-19 20:32 Futómû és hibái
sindely írta:
Nálam is megtörtént a csere. Bölcső, difi, stab. szilentek, hardy. Továbbra sem szűnt meg ez a huppanós hang.Kaszni nincs kiszakadva. Leállítás után váltogattam és azt figyeltem meg, hogy mikor elindítom a váltót a fokozat felé akkor hallani, szóval be sem teszem sebességbe még. Haladáskor pedig csak akkor hallom mikor hirtelen ugrok le a kuplungról, ha szépen megtartom semmi gond. Tipp??
MattM325 Elküldve: 2014-03-19 14:07 Féktárcsa és fékbetét
YELLOW írta:MattM325 írta: Ha már megemlítettem az Ate-t
Akiknek esetleg Powerdisc tárcsái vannak, írhatnának pár sort, hogy mik a tapasztalatok.
nekem rázott is, sőt egyszer mintha hangja is lett volna. ezt írtam. de mint kiderült a rázás a szilenblokk miatt volt, mióta poliuretán van benne, semmi rázás, igaz közben is csillapodott, bár kitapasztaltam, hogy a legjobb úgy nyomni, hogy ne rázzon. a nyikorgás, meg a krézifék volt. szóval ezek után nekem pozitív, csak sokáig húztam a dolgot. harap jól a PowerDisc, vagyis fogja a pofát, sima ATE pofák vannak hozzá. talán egy kicsit a tárcsa jobban kopik ezzel a betéttel, de a puhább sportosabb betét, 4x ennyi lett volna.
egyébként a rázásnál mit írtam sokszor, ha meg volt emelve az autó és pörgettem a kereket, még annyira sem ért a pofába, mint a gyári. mégis rázott. aztán bejáratás után emlékszem, azért megtapostam egyszer ABS-es fékezésig. szerintem a szilent akkor makaknt meg, ami után rázott, ha fékeztem. sima egyenes nem lejtős úton, pl 120-nál úgy lemerem taposni a féket, hogy a kormányt nem fogom és nem húz semerre. mondjuk a rossz szilenttel is ilyen volt. illetve nekem nagyon bejön, hogy nem szokványos a mintázata, mintha valami elektronpálya lennekb ennyi.
4 évesen ilyen állapotban volt, most sem sokkal rosszabb, talán már picit több a felületi rozsdafolt a hűtőrészen
MattM325 Elküldve: 2014-03-19 11:50 Üzemanyag minõsítés és átverések!
gyurigyuri írta:MattM325 írta:gyurigyuri írta: Üdv!
OMW Maxxmotion Diesel !!!
Tankolás után fél órávaljó tapasztalatok, elég erős hitetlenkedés...
Tankolás után, másnap reggelmég mindíg nehezen hittem el, de sokkal sokkal csendesebb volt hidegen és sokkal egyenletesebben dorombolt. Bemelegedve nagyon csendesen futott, vajpuhán forgott a moci. De még mindíg bennem volt a "PLACEBO HATÁS"
Ma a melóból hazafeleFrancba a PLACEBO hülyeséggel. Ez akkor is durva átalakulás. Nagyon szépen jár vele a motor. Rugalmas, vajpuha, ugrik mint a szöcske...stb.
Ez nem lehet véletlen...
Sosem hittem ezekben a prémium levekben (igaz benzinesem volt, az is kopogásérzékelő nélküli...), de ez akkor is nagyon más mint a sárga diesel...
Kiváncsi leszek a fogyira, de 100Km után 1320 hátralevőt ír ki, 4,1-es átlaggal számol 100-as körüli tempónál...
Majd meglátjuk....![]()
Továbbra se higgy a prémium levekben, csak az OMV(sokan miét hívják ŐMV-nek??)-ben.
Én elhiszem, hogy nem kellene hinnem ennek a Maxxmotion dolognak, de akkor is teljesen másképpen szól az autó.Mióta meg van, azóta az OMW-re járok, de most először tankoltam prémiumot. Erős túlzással olyan a hangja mint egy kicsit viseltesebb benzinesnek...
És a teljesítményen is érezni... Ha a fogyi is jól alakul akkor komolyan elgondolkodom, hogy ezt fogja kapni....