AdamKiss írta:
maestro006 írta:
AdamKiss írta:
Zolee írta:
AdamKiss írta:
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.
BMW 320i 2.2 M54
Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.
Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".
Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.
Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.
Segítsetek!!
A válaszokat előre is köszönöm!!
Üdv. Ádám
Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...
Már volt az is :/ nagyon tele volt lerakódással, meg az alapjárati szabályzó motor is. De alapjáraton csak a második szabályoz úgy tudom. A legidegesítőbb az egész hibában hogy csak nagyon rövid ideig produkálja és nehéz kiszűrni a hiba okozóját.
Az üzemanyag nyomással, vagy a levegő mennyiséggel lehet probléma, de konkrétan fogalmam sincs sajnos...
Üdv!
Szerintem próbáld meg kicserélni a főtengely jeladót. ugyan ilyen motor van az én autómban is, és hasonló problémám volt. Hol magasabb volt kicsit, hol alacsonyabb az alapjárat, kicserélték és azóta egyenletes.
szerk.: itt a cikkszám 12141709616
Köszönöm a választ!
Tudom miről beszélsz de az más sajnos... nekem nem a fordulatszám ugrál, hanem túl dúsul a keverék hideg üzemben, és emiatt remeg az egész motor.
Kaptam közben egy olyan infót hogy Vanos probléma!!!! A kipufogó oldali tengelyen hideg üzemben állít a Vanos nagy szelepnyitásra, hogy gyorsabban melegedjen a motor, és ennek megfelelően a benzin mennyiséget is növeli ehez. És elméletileg mivel a Vanos nem tud eleget tekerni "állítani" viszont a többlet benzint megkapja, innen ered a keverék túldúsulás. Ezen csak a Vanos felújítás segít, vagy még elvileg más olajjal lehet próbálkozni de nem hiszek abban annyira...
Valaki infót a Vanos felújításról????
Nekem is hasonló gondom van, mégpedig napi első hidegindításnál, kis gázra megugrik a motor, illetve szintén nagyon kis gázadásra (tényleg leheletnyi) hirtelen felugrik 1k rpm környékére és leáll. Ahogy bemelegszik már jó.
Volt már nálam is minden, többek között: olajszeparátor és vele az összes kartercső, fojtó+alapjárati szelep(motor), próbaképp új gyári légtömegmérő, stb..
Disa szelepet találtam hibásnak, erről már írtam itt. Lényeg, hogy több levegőt juttat a motorba annak tudta nélkül. Megoldásként
ezt találtam.Ebből kiindulva rátaláltam arra, hogy a VANOS tömítések nagyon hamar megadják magukat, nem olajálló anyagból készültek, így hát a VANOS-hoz is rendelek felújítókészletet, szintén Ők forgalmazzák.
Az meg itt van. Nézz utána ezeknek, szerintem megoldás lehet.