Elküldve: 2016. március 13. vasárnap, 23:09
Köszönöm. Elégszakszerű volt a tájékoztatás!
ebben csatis kollgága tud igazán a segítségedre lenni [/quote]
E46 M3-nak alapvetően 3 fő problémája (gyengesége) van, amelyek azért kiküszöbölhetőek.
1: Hajtókar csapágyak.
2003/09 után a sok probléma miatt módosították a csapágyakat, így az ezutáni szériával már nincs olyan nagy probléma, az ezelőttieket pedig visszahívták garanciás cserére. Erre mindenképp érdemes rákérdezni. Ezenkívül arra is, hogy a km-óra állásának függvényében volt-e már cserélve azóta? Egy ilyen csapágysor 80ekm után cserés, vagyis S54B32-nél érdemes cserélni.
2: Hátsó padlólemez/bölcső felfogatás erősítés.
E46-nál (de nemcsak az M3-nál) jellemző a hátsó padlólemez kiszakadása. Az M3 diffije extra merevítést is kapott emiatt. De ettől még lehet repedés az alvázon, a bölcső felfogatási pontjai közelében. Extrémebb esetben a csomagtér padlókárpitját felhajtva a padlólemez szélén akár már látni hogy szét van szakadva. Neten özön kép kering erről, alulról-felülről (gugli: E46 M3 rear subframe damage vagy crack). Érdemes rákérdezni hogy volt-e mostanában ellenőrizve, esetleg papírt állítottak ki róla? Ha nem, akkor mindenképp meg kell emelni és alánézni. Ha neten rákeresel a képekre, akkor látni fogod mit keress(etek). Egy ilyen hátsó alváz erősítés kb 250k (ha én megcsináltatnám vkivel), nyilván ha szerelő vagy akkor magadnak akár meg tudod csinálni, de alkualapnak mindenképp jó (minusz 250-300k).
3: SMG váltó.
E46 az utolsó M3 amihez a kézi váltó a legmegfelelőbb. Bár én nem cserélném le az SMG-t kézire. Most még... Városban az SMG automata módban szarul vált. Tény. Kézivel jobb tolni neki, kicsit csúszva, kicsit 8000ig pörgetve néha. SMG leginkább a szivattyúra érzékeny. De mint a turbo vagy lehetne talán még pár alkatrészt mondani a régebbi 10 évnél öregebb modellekhez (nem feltétlenül maradva a BMW-nél), amelyek meghibásodására már "szakosodtak" és vannak ezekre ma már relatív olcsó és jó megoldások. SMG ugyanígy van, pontosan nem tudom az alkatrészt, de asszem valami elektromos motor ami tulajdonképpen bedöglik. Viszont ez ma már külön megvásárolható (szintén horror áron), de nem olyan drágán mintha az egész bazárt hidraulikus munkahengerrel együtt kellene cserélni. Emellett az SMG 6-os váltója ugyanaz mint ami a kéziben van. Csak fel van aggatva mindenféle robotikával. Szokták az SMG-t átalakítani emiatt kézire, és azért szeretik használni átalakításkor az eredeti váltót, mert az SMG finomabban váltja a fokozatokat - de közben iszony rángatja a kupplungot - és még mindig jobb állapotban van egy eredetileg kézis váltóhoz képest ugyanolyan futásteljesítmény mellett.
Ha van még kérdés ki vele!
Jah, jobb kormányosítás: alvázszám alapján kiderül azonnal.
De nem baj ám ha balosított: az tutira át van nézve, hogy mindene működjön rendesen!
De árulkodhat egy jobb oldalon hagyott kilincs zár, jobb oldalon meghagyott memóriás üléspanel vagy legigénytelenebb esetben a jobbegy felől hagyott könyöktámasz és kézifék.
[/quote]