MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2014-04-30 12:58 hûtõ

mormota26 írta: Sziasztok egy e 46 323i típusú 6 hengeres bmw- van kb 1.5 hónap alatt 7 dl hűtőfolyadék tünt el belőle(5 perce mértem le pontosan ), garázsban állok, nincsenek foltok a földön, magyarul elég gyengén szivároghat ki belőle, lehet h keveredik az üzemanyaggal ? És még azt szeretném kérdezni, h mennyi hűtőfolyadék megy egy ekkora motorhoz ?


Az is lehet, hogy hűtősapka enged vagy a kiegyenlítő tartály. Ez utóbbi elég gyakori a M52-54-es motoroknál. Ha utánaolvasol, sok külföldi fórumon írják, hogy xy km. vagy azt hiszem 10 éves élettartamnál érdemes cserélni a hűtőt hibamegelőzés céljából. Negyedik 6 hengeres BMW-m után ezt én is megerősítem, cseréltem már tesco parkolóban hűtőt mert elporladt a bakelit kivezető csöve.
8,4l fagyálló megy bele, ajánlott a gyári.

MattM325 Elküldve: 2014-04-30 11:44 Ápolás, tisztítás

toki24 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!

Azlenne a kérdeésem, h ti milyen illatositot használtok? Még a kocsimba bmw-s illat van, de kéne valami jo illat bele, ami nem megy el mint pl a wunderbaum, 1 nap alatt... Akinek van jó tapasztalata azt szivesen meghalgatom! Köszi!


Hali!

Én pl Dr Marcus(asszem) használok abból is a Bubblegum-osat nekem iszonyatosan bejön és megmarad benne. AKi beül mindenki megérzi de jó rágó illat van


Dr. Marcust használok én is, abból a fakupakos verziót (általában epres) iszonyat jó és sokáig bírja.

MattM325 Elküldve: 2014-04-29 09:31 Chip tuning

AteszE46 írta:
MattM325 írta:
AteszE46 írta:
YELLOW írta:
egy dolgot kell megjegyezni. oylan nincs, hogy nagyobb erő kevesebb fogyasztás. a többlet energiához többlet üzemanyag kell. olyat lehet, hogy x fordulat alatt kevesebb anyag, de gyengébb is elsz az autó. másrészt magyarországra 60 lóerő is elég. 130 a megengedett max. mindig jönnek, hogy kell az erő, ha normálisan végre akarsz hajtani egy előzést. nem kellene leőzni, ha mindenki a megengedett tempóval menne. gondolok itt azokra is, akik indikolatlanul 90 helyett 70-80-nal mennek, mert azt hiszik spórolnak valamit.
nem az autók gyengék, hanem a felfogás, mentalitás nem jó. na meg a rossz utak.


Na ehhez már én is hozzá szólok. Micart-t személyesen ismerem jó ideje. VW tuning körökben mindenki ismeri, szaktekintélynek számít.Versenyautókat épít! Jó pár autómat chippelte, egyikkel sem volt gond. Persze a BMW más, nem tudom mennyire bírja chippet, ezért egyenlőre az enyémet sem csináltatom meg. Azért kell átforrasztani az epromot, mert nem írható, ezért cserélni kell egy írhatóra. Bele kell forrasztani egy tokot, amibe bele kell pattintani az újat. 2001 után már obd csatlakozón keresztül lehet programozni, nem kell forrasztgatni. Utána ég, és föld a különbség. Sokkal jobban megy, és IGEN kevesebbet fogyaszt!!!

Attila


Milyen érdekes, hogy itt néha-néha mindig beugrik egy fóóó..wagenes és egyből ilyen nevesincs micar kollar csipszeket emleget, meghogy mennyire felhúzzák a golfokat meg passatokat... Kicsit sem furcsa, aztán egyből az következik, hogy a BMW nem bír semmit...
Hagyjátok már a süket dumát, menjetek át a foswagen fórumra, biztos ott jobban beveszik a sablonszöveget, megélni meglehet belőlük is. Atesz legalább tanulnál meg rendesen "chipelni", akkor legalább nem forrasztgatnál feleslegesen. Habár így többet lehet kérni, nem csak az emailről kell letölteni a sabloncsipszet a sablonbeetető szöveg mellé.
PONT.


Valamit nagyon félreértesz, vagy nem jól olvasol a sorok között. Én nem azt mondtam hogy ilyeneket csinálok, vagy csináltam. Azt mondtam, hogy amit nekem csináltak, az mind jó volt. Nem szép dolog olyan emberre köpködni, akit nem is ismertek(Micar). Azt nem tudom mennyid bír a BMW motorja, de nem is leszek tesztpilóta. Azt viszont tudom, hogy a jó motorokat Wolfsburg-ban csainálják, de a jó kocsikat München-ben. Ezért van E46-om már két éve, és fülig ér a szám, mikor vezetem!



Sajnálom, hogy hülye vagyok, de ez jön le az írásodból. Tényleg, annyira jó motorokat csinálnak, hogy kátrányoldóval alig tudom levakarni a sok kormot ami egy ilyen Wolfsburgi csodából ömlik mikor épp előttem megy. Arról meg ne is beszéljünk, hogy egyes csodamodellek szinte óramű pontossággal 100e km-nél kiírják, hogy the end... (SIEMENS)
Leragadtál a tdi-nél.

MattM325 Elküldve: 2014-04-28 22:30 Chip tuning

AteszE46 írta:
szotakdavid írta:
bmw320d4 írta:
AteszE46 írta:
Azon sehogy sem csinálsz szoftver frissítést, hacsak nem már újra írható eprom van benne. Ez évjárat függő.
Mi az hogy gyári szoftver frissítés? A BMW kiad frissített szoftvereket egy 10-14 éves autóhoz?
Nyilván azért veszik ki, hogy arra töltsék az új, vagy átírt tartalmat.


Igen, évjáratfüggő! Az e46 összes évjárata frissíthető.... Vagy akkor nem is függő?


Most akkor függő vagy nem függő??


Az, a motorvezérlőt nem tudjátok frissíteni régebbi tipusoknál. Az automata váltót, kipörgés gátlót, ABS-t, többi elektronikát igen. Erre gondoltok?
Nézzétek meg a programozhatóság oszlopot a 136LE-nél.

http://www.kollarchiptuning.hu/bmw-hu.html



Most komolyan. Ezeknek hinni bármit is???
Csak TURBO dízeleket "tuningolnak", amiben lehet turbónyomást emelni... Tényleg nem furcsa? Kicsit sem??? Kamucsipsz

MattM325 Elküldve: 2014-04-28 22:26 Chip tuning

AteszE46 írta:
YELLOW írta:
egy dolgot kell megjegyezni. oylan nincs, hogy nagyobb erő kevesebb fogyasztás. a többlet energiához többlet üzemanyag kell. olyat lehet, hogy x fordulat alatt kevesebb anyag, de gyengébb is elsz az autó. másrészt magyarországra 60 lóerő is elég. 130 a megengedett max. mindig jönnek, hogy kell az erő, ha normálisan végre akarsz hajtani egy előzést. nem kellene leőzni, ha mindenki a megengedett tempóval menne. gondolok itt azokra is, akik indikolatlanul 90 helyett 70-80-nal mennek, mert azt hiszik spórolnak valamit.
nem az autók gyengék, hanem a felfogás, mentalitás nem jó. na meg a rossz utak.


Na ehhez már én is hozzá szólok. Micart-t személyesen ismerem jó ideje. VW tuning körökben mindenki ismeri, szaktekintélynek számít.Versenyautókat épít! Jó pár autómat chippelte, egyikkel sem volt gond. Persze a BMW más, nem tudom mennyire bírja chippet, ezért egyenlőre az enyémet sem csináltatom meg. Azért kell átforrasztani az epromot, mert nem írható, ezért cserélni kell egy írhatóra. Bele kell forrasztani egy tokot, amibe bele kell pattintani az újat. 2001 után már obd csatlakozón keresztül lehet programozni, nem kell forrasztgatni. Utána ég, és föld a különbség. Sokkal jobban megy, és IGEN kevesebbet fogyaszt!!!

Attila


Milyen érdekes, hogy itt néha-néha mindig beugrik egy fóóó..wagenes és egyből ilyen nevesincs micar kollar csipszeket emleget, meghogy mennyire felhúzzák a golfokat meg passatokat... Kicsit sem furcsa, aztán egyből az következik, hogy a BMW nem bír semmit...
Hagyjátok már a süket dumát, menjetek át a foswagen fórumra, biztos ott jobban beveszik a sablonszöveget, megélni meglehet belőlük is. Atesz legalább tanulnál meg rendesen "chipelni", akkor legalább nem forrasztgatnál feleslegesen. Habár így többet lehet kérni, nem csak az emailről kell letölteni a sabloncsipszet a sablonbeetető szöveg mellé.
PONT.

MattM325 Elküldve: 2014-04-24 09:48 váltó

radattila11 írta:
radattila11 írta:
MattM325 írta:
radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.


Köszi az infót!
Hasznos volt a számomra!


Sziasztok,

Még egy kérdésem lenne. Melyik évjárattól került a 6 fokozatú ZF váltó a 3 szériába?

Köszi!


2003-tól és 325/330-ba.

MattM325 Elküldve: 2014-04-24 08:36 vizpumpa

Milan írta: Köszönöm HiL, távol álljon tőlem hogy ez a kérdés ki legyen hegyezve a benzin vs. diesel
témára, úgyhogy ne menjünk ebbe bele.
Csupán erre voltam kíváncsi, hogy ugyanúgy mint a kis volkswagenemnél, ennél is ajámlott-e ugyanúgy mindent cserélni 90 ezernél.


Nem kell 90e-nél lecserélni, lényeg, hogy hűtővíznek fagyállót (BMW gyári, Cast antifreeze, stb) és ioncserélt vagy desztvizet önts. Én 220e-nél szíjcserekor dobtam ki a gyári vízpumpát, semmi folyása/lógása nem volt. Néha nézz rá nem folyik-e valahol, esetleg ciripel. Szerintem aki egy kicsit is figyel, észreveszi ha baj van vele.

MattM325 Elküldve: 2014-04-22 23:27 Féktárcsa és fékbetét

copygrandee írta: Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre...
2005-ös évjáratú 318d-s Bencében esedékessé vált többek között az első fékek cseréje. Betét+tárcsa. A gyári szett árát kissé borsosnak találom, főleg hogy lassacskán eladósorba is kerül a kicsike. Az hallottam, hogy a Zimmermann féle szettek ár-érték arányban egész jók. Belevághatok? Az ár szettben kevesebb, mint a fele a gyárinak...
Köszönöm előre is!


Jók a Zimmermann fékek, de ha úgyis nemsokára eladod én néznék a helyedben sima Ate tárcsát és betétet, az is hozza a minőséget.

MattM325 Elküldve: 2014-04-22 12:12 Ablaktörlõ

duend írta:
hemika írta:
duend írta:
hemika írta: Sziasztok!lenne egy olyan problémám,egyik naprol a másikra az eső szenzor elfelejtette a dolgát,rátettem scanert minden hiba törőlve lett,dist is de csak leteszteltem a dolgokat/ehez nem értek hogyan kell kezelni de van / azóta meg azt csinálja,hogy első és második fokozatban is a második fokozat gyorsaságával töröl tehát nincs szagatott fokozat!mit tegyek ez ügyben?
Köszi!!


Mivel nincs még bmw-m, ezert csak okoskodni tudok, de a passatomban ugy volt, hogy hiäba volt ugye az az ällitoja, de attol még ö dontott a törles intenzitäsärol. Ha az erzekelöt nyakonöntöd vizzel, ami szämära olyan, mint ha felhöszakadäs lenne, akkor ö a legkisebb älläsban is maxon törölt... Pluszban a sebesseg is szämitott, tehät lämpänäl lelassult, induläskor felgyorsul. Az ällitoval inkäbb csak kicsit noszogatni lehet, de a "döntes" az ö kezeben van... Tesztelni csak rendes esöben lehet, vagy a kerti slag alatt. Ha nincs szaggatott törles, akkor lehet hogy csak sok vizet öntöttel rä.
Üdv.:
Endre


Köszi de természetesen esőben volt tesztelve!!



Azt tudnod kell, hogy ezek a regebbi esöerzekelök nem olyan jok, mint a mostaniak... Nekem is volt, hogy beteritett egy kamion vizzel, lofaszt se lättam, de ö csak värt es värt, es csak 2-3s utän törölt, es persze elöszeretettel törölt "epphogycsak" szemerkelö esöben is... ilyenkor kell a kis manuälis ällitojät is baszogtatni.


Akkor ott nem jó valami...

MattM325 Elküldve: 2014-04-20 22:41 Mi lehet a baj?

Bero írta: Általában mindig papa módban használom,időben váltok,hamar ötösben és nagyon kímélem az autót. Az üzemanyag amit mindig is kap az OMW maxmotion 95. Csak nem vizes Az olajam nem nagyon fogy,bár a motor kicsit olajsáros... lehet ereszt valahol? Ettől lehet kormos? Köszi a válaszokat! szerk: a gyertyák 1 évesek se, (NGK) és nem sok km.t mentem vele.



A gyertyákat azért nézd meg, hogy milyen színűek.

MattM325 Elküldve: 2014-04-20 20:33 Mi lehet a baj?

Bero írta: Sziasztok! Olyan problémám adódott,hogy nagyon fekete,kormos a kipufogó végem. Nem a gyári van rajta,hanem vettem rá (elvileg rozsdamentes) kipufogó véget,dupla végűt. Elvileg ez benzines autónál nem normális. Mi lehet a baj? Köszi!


Vagy "papa fokozatban" használod, vagy túl dús a keveréked. A kipufufogónak nem sok köze van hozzá, hogy kormolódik. Nézd meg a gyertyákat, hogy milyenek.

MattM325 Elküldve: 2014-04-18 10:25 Autóvásárlás

vargadre írta:
YELLOW írta:
vargadre írta:
YELLOW írta:
vargadre írta:
YELLOW írta:
vargadre írta: Gyors kérdéssel zavarnálak titeket!

A 330D E46 (135 Kw) mik a fenntartási költségei? Csak a biztosítás, teljesítmény adó és nem is tudom, hogy van-e luxusadó, tehát maga az ami alapból sújtja az autót pedig nem is gurultál vele 1 métert sem.

Köszönöm a válaszotokat előre is!


vannak a neten erre programok, amik kiszámolják... teljesítményadónál számít az autó kora is. ugyanúgy neten tudsz kalkuláltani biztosítási díjat is.


Igen nézegettem is de mivel 3 oldalt 5 fajta eredményt ad így eléggé megcsappant az érdeklődésem irántuk Ezért is kérdezem a gazdákat és utána lesz viszonyítási alapom, hogy melyik jó


az megint külön eredményt fog adni... mivel más évjárat, más város így a biztosítás is más. ettől nem leszel előrébb teljesítmény adónál meg ugynaazt kell kapnod. a biztosítási díj, meg különböző biztosítási társaságoknál mindig más volt.
sőt biztosításnál, nem csak, hogy az autó életkora számít, hanem a tulajé is, mióta van jogsija, hol lakik, menniyt megy kb. egy évben. ezeket írd le magadról, aztán kb 0% esély van rá, hogy valaki ugyanolyan paraméterekekl fog rendelkezni mint Te. logika ember.


Ember én nem azt kérdeztem, hogy pontosan mondják meg nekem, hogy nekem mennyit kell fizetni, hanem, hogy ők mennyit fizetnek teljesítmény adót és ha van luxusadót így ha beütöm a netes kalkulátorban és pontosan azt az eredményt adja akkor tudom, hogy jó az a kalkulátor. (az sajnos nem tudom, hogy hatályos-e a jogszabály a luxusadóról) A biztosítást meg tájékozódás végett kérdeztem. Ha már oltogatni akarsz akkor először neked legyen egy kis logikád, vagy sütni valód esetleg annyi értelem, hogy kérdezel normálisan.


de mit nem értesz? hülye vagy? még nehogy már te sértődj meg.
nem bírod felfogni, hogy a teljesítmény adó az ugyanaz. le van írva törvényben hogy kW-onként menniy a díja x-y év között. rákeresel a etves kibebaxott neten oszt kiszámolod. nem kell hozzá kalkulátor sem.
biztosítás. nem fogod fel! szerinted majd bárki kiadja az adatait, hogy te ki tudd számolni egy netes felületen, csak, hogy jó-e a kalkulátor? képzeld el jó. hazsnáld nyugodtan számold ki magadnak. ha személyesen bemész egy biztosítóhoz 1-2ezer Ft eltérést fogsz kapni.
még ilyen hülye kérést/kérdést. szerintem ne vegyél BMW-t


Hát látom jó vagy szövegértelmezésből de nyugodtan rázzad a rongyot. A biztosításon vagy fent akadva, holott a luxusadó lett volna a lényeg mert nem tudom, hogy egyáltalán van vagy nincs, vagy ha fizetni kell akkor pl a teljesítmény adóval együtt kell-e fizetni. Egyszerűbbnek tartottam itt megkérdezni, mert általában normális és segítőkész embereket látok a bejegyezések alapján. Ahogy látom neked nem kellene Bmw, ha minden máshoz ennyi eszed van mint ehhez akkor még roller sem való neked.



Komolyan mondom ez már tényleg hihetetlen, hogy a luxuadón vagy ennyire fennakadva...
Sok értelmetlen vitázás helyett írtad volna be a googliba és rájöttél volna, hogy nincs!
Az meg segítség neked, hogy tavaly 69e volt a biztosításom és idén 27e 1 évre? Kw adó van még, az 35-40e kb 1 évre. De ez neked mindegy, ÚGYIS ELTÉRŐ LESZ AZ EREDMÉNY NEM KICSIT!!!!

MattM325 Elküldve: 2014-04-17 19:12 alufelni

YELLOW írta:
MattM325 írta:
SpeXXX írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. E91-esre szeretnék venni M5-ös alufelniket. Ahogy keresgéltem találtam nagyok sok kereskedést, ahol replica felniket árulnak.
A kérdésem az lenne, hogy van arról tapasztalatotok, hogy ezek megbízható felnik-e, vagy csak valami utángyártott, rossz minőségű koppintás?

Előre is köszönöm!


Mivel replika, ezért utángyártott. Legtöbb esetben évente görgőzés, főleg ha nagyobb átmérő


ez hülyeség. miért lenne ez törvényszerű?
enyém is replica, legalábbis BMW cikkszám nincs benne, meg jel. így vettem az autót ezzel a felnivel, és sosem volt nálam a bő 7 év alatt görgőzve, pedig egy párszor megkínáltam már kátyúval. ha tehetem kikerülöm, de puffant már. se a guminak, se a felninek semmi baja. vagy 4 éve ugyanazok a súlyok vannak rajta, nem ráz, nem húz, semmi. az egyik felnimen van vagy 90g, de az az előző guminál nem volt, szóval a gumival van valami, de nem érezni semmit. felénk sem rózsásak az utak mégha évi szinten csak 5ezret is megy a nyárin.
amelyik replicát évente görgőzni kell, azt jobb eladni, de inkább meg sem venni, de hát előre nem tudhatja az ember.
jó lehet azt is mondani, hogy a 17-es nem számít nagy felninek.


Azt írtam, hogy a legtöbb esetben, nyilván a tiéd nem tartozik közéjük, ne vedd magadra.
Bocs, de én még csak olyan replikákat láttam, melyek nem bírtak sokat és általában a gyári BMW felnit koppintó hamisítványok ezek közé tartoznak.

MattM325 Elküldve: 2014-04-17 16:42 alufelni

SpeXXX írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. E91-esre szeretnék venni M5-ös alufelniket. Ahogy keresgéltem találtam nagyok sok kereskedést, ahol replica felniket árulnak.
A kérdésem az lenne, hogy van arról tapasztalatotok, hogy ezek megbízható felnik-e, vagy csak valami utángyártott, rossz minőségű koppintás?

Előre is köszönöm!


Mivel replika, ezért utángyártott. Legtöbb esetben évente görgőzés, főleg ha nagyobb átmérő

MattM325 Elküldve: 2014-04-17 10:09 Mi lehet a baj?

Szzaassszzaaa írta: Sziasztok!320d 136Le automata 4.ben 3000fordulatnál megáll a mutató és csak nagyon lassan indul felfelé,a gyorsulás is gyatra pll 80 -120ig.Köszi előre is a segítséget!


Még írd be 7 helyre, aztán megírják, hogy tedd rá gépre, vagy húzd le a légmennyiségmérő csatiját és próbáld meg úgy.