PTamas7894 fórum hozzászólásai

PTamas7894 Elküldve: 2021-04-12 13:22 alufelni

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?


Annyi hozzáfűznivaló, hogy esetleg a gumiktól is lehet baj? Én vettem a gumikat, most 2 évesek,2x lettek leszedve már, de legutóbb nem volt velük probléma

PTamas7894 Elküldve: 2021-04-12 12:04 alufelni

Sziasztok,

Hétvégén végre felkerültek a szinterezett 17-es gyári felnieim. A felnik szinter előtt javítva nem voltak, mivel gumis szerint rendben voltak. Fel is kerültek újra a kerekek, most másik gumisnál. Nem szóltak semmit, végén azért megkérdeztem, hogy mit láttak a centríron, minden oké-e. Erre mondták hogy 3 felni üt (nem vészesen de ütnek, 2x is szinterezve voltak mert elsőre elrontották a színt, gondolom ez tett be nekik). Itt kicsit csodálkoztam, miért nem szóltak közben, de inkább eljöttem, mert az elejétől kezdve bunkó parasztok voltak (oda sem megyek többet). Namost a helyzet a következő. Menet közben 115-120 között egy minimális remegést tapasztalok a kormányon, de nem vészes, sőt nem is érzem mindig. A kérdésem, hogy így pár ezer kilómétert mehetek-e vele anélkül, hogy bántaná a futóművet? Főként városban megy az autó, nyár elejéig valamikor kigörgőztetem őket. Plusz kérdés a görgőzéstől sérülhet a felni fényezése?

PTamas7894 Elküldve: 2021-02-02 09:50 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.

PTamas7894 Elküldve: 2020-12-08 12:34 Torpanás

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.


Igazából én megcsináltam kétszer egymás után, először egyszerre vettem le a gyújtást és a pedált, utána a pedált még nyomtam pár másodpercig a gyújtás levétele után... valamelyik működött


kipróbáltam, de semmi változás.... akkor az enyém biztos jó volt...


Valahol olvastam, hogy nincs feltétlenül változás, attól függ, hogyan van használva az autó. Előző tulajokat nem tudom, de én általában elég nyugisan vezetek, elvileg ettől tud "ellustulni" a pedál

PTamas7894 Elküldve: 2020-12-01 17:53 hûtõ

hil írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban


A kiegyenlítő tartály alján a nagy "O" gyűrű 45,4x4mm méretű. Mivel senki nem tudta megmondani mi kell oda és próbálkozás után ez a MÉRT érték adódott (innen a 45,4x4 mm) 45x4 is megfelelhet (ez a külső átmérő)
Bye: hil



Update:
Azóta sem rosszabodott a helyzet, legalábbis a kiegyenlítő környékén...
Amióta nálam van a kocsi, volt már a hűtőrendszer javítva, most döntött úgy, hogy a maradék összes csőből is kér újat

Nem fogyott jobban a víz, aztán egyik nap lett egy kicsi tócsa. Nyomáspróbán most kiderült, vagy 5 helyen tudott szökni picit (köztük a képen látható helyen is, és Yellow által említett jobb oldali blokkból jövő csonk is köztük van), ami azonnal el is párolgott, ez okozta a nagyon lassú fogyást

PTamas7894 Elküldve: 2020-12-01 13:44 Torpanás

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M


én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.


Igazából én megcsináltam kétszer egymás után, először egyszerre vettem le a gyújtást és a pedált, utána a pedált még nyomtam pár másodpercig a gyújtás levétele után... valamelyik működött

PTamas7894 Elküldve: 2020-11-23 17:47 Torpanás

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!


attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.


Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan

Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M

PTamas7894 Elküldve: 2020-11-17 09:16 Torpanás

Sziasztok,

Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi előre is!

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-30 08:57 Vanos

tintoverano írta:
PTamas7894 írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.


Sziasztok,
Ezt a kerregő hangot (vanost) hogyan lehet javítani? Sajnos az enyém kerreg, főleg alapjáraton lehet hallani, de magasabb fordulaton is. Hibakódom nincs, ha minden igaz a kipufogó oldali vanos okozza nálam a hangot.


ha már tisztítottad, akkor a csere marad


Csak a vanos solenoidot kellene cseréni, vagy akkor már érdemes mást is?

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-29 10:26 Vanos

adams22 írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.


Sziasztok,
Ezt a kerregő hangot (vanost) hogyan lehet javítani? Sajnos az enyém kerreg, főleg alapjáraton lehet hallani, de magasabb fordulaton is. Hibakódom nincs, ha minden igaz a kipufogó oldali vanos okozza nálam a hangot.

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-16 11:21 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...


Igen igen nekem is ez a klak-klak-klak-kla-klak hang van
Neten próbáltam keresni videókat róla, amikor rossz a pozíciószenzor, annak más hangja van legalábbis ahogy néztem.
Hát akkor beletörődöm hogy ilyen a hangja, bár eddig sem zavart igazából, csak féltem tőle, hogy ez valami problémát jelez, de ezek szerint teljesen normális

Na meghallgattattam az autót nálam jobban hozzáértővel, és kiderült, hogy a kipufogó oldali vanosom adja ki a kerregő hangot (a klakla hang is megvan, de az rendben van).
Kérdésem, hogy a vanost hogyan lehet felújítani, hogy megszűnjön a hang? Hibakódom amúgy nincsen

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-15 17:36 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-15 11:48 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-08 15:28 Tolató radar

Sziasztok,

Egy eléggé idegesítő hibája van a tolatóradaromnak, E46 318ci az alany 2003-ból.
Kb 10 ből 1x működik szépen. A többi alkalommal hosszan sípol egyet, majd elhallgat, majd elkezd össze-vissza sípolni újra és újra.
Gépre dugva a következő hibát kaptam: 10 PDC: Converter, Rear Left.

Szerintetek mi lehet a hiba?

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-04 14:14 hidegen rángat....

germina írta:
asbi írta: Sziasztok!

Egy ideje már figyelmes lettem arra az autómnál, hogy hidegen elindulás után 1800 és 1900-as fordulat között haladva harmadikban elkezd rángatni. Légtömegmérő lenne? Szerelőm elvileg még az ősszel megnézte, kipucolta. Semmilyen más esetben nem produkálja a dolgot amúgy, hibakódot nem ír be. Esetleg valami ötlet erre?

Üdv


Sziasztok Márkatársak!
Nekem az ilyen enyhe rángatásokat megoldotta egy generátor-szénkefe csere!!!
Remélem segítettem. Üdv!


Nekem is volt hasonló problémám, indítás után kb 5 percig rángatott, bár nekem minden fogokozatban csinálta. Szintén generátor felújítás oldotta meg a gondot végül.
Másik lehetőség, hogy ha kevés a üzemanyag az autóban, fellevegősödik a rendszer. Ilyet is tapasztaltam már. Lehetőség szerint sose engedd negyed tank alá az üzemanyag szintet