Pitykoo fórum hozzászólásai

Pitykoo Elküldve: 2025-01-31 17:49 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.



Sajnos nincs rajta a címke. Ahol meg találtam kardánt ott meg csak rendelésre van. Még azt se tudom, hogy elviszem aztán összenézzük!
Biztos, hogy nem a gyári van benne.
Ezért nehézkes a csere! De majd még körbekérdezgetek boltokat!


szoktak olyat csinálni, hogy pl a 30d-ből kap váltót vagy difit és féltengelyeket, vagy épp mindkettőt, mert ugye többet bírnak.


Ha jól tudom itt 3.0I váltó és 2.8I difi van!
Valahogy megoldjuk majd, nem lesz egyszerű!
Köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2025-01-24 23:11 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!


a gyári kardánon nincs valami cimke, amiről le lehetne olvasni valamit? mondjuk cikkszám vagy akármi?
szerk.: amúgy lehet már neked nem a gyári váltó vagy difi van bent.



Sajnos nincs rajta a címke. Ahol meg találtam kardánt ott meg csak rendelésre van. Még azt se tudom, hogy elviszem aztán összenézzük!
Biztos, hogy nem a gyári van benne.
Ezért nehézkes a csere! De majd még körbekérdezgetek boltokat!


Pitykoo Elküldve: 2025-01-23 08:02 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!


Itt meg tudod nézni, ha megadod az adatokat:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

http://bmwfans.info/parts-catalog


Köszi!
Az a baj, hogy gyárilag 1550mm-t ír viszont ilyet nem találok a neten sehol. 1585, 1435 illetve 1373mm amiket találok!
Nem szeretnék mellényúlni mert lehet nem veszik vissza majd! Ezért próbáltam hátha valakinek van tapasztalata benne! De majd még a rendelési oldalon is rákérdezek!

Pitykoo Elküldve: 2025-01-21 18:34 Kardántengely és társai

Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az E46 330I manuál váltós autóba milyen hosszúságú komplett kardán kell? Sok oldalon keresgéltem és nagyon sok féle mérettel találkoztam. Esetleg van e más motorral szerelt vagy típusból ami egy az egyeben jó lehet bele? Válaszokat előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2024-03-16 19:38 Menet közben leálló motor

Trym84 írta:
Pitykoo írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben azt kezdte el csinálni az autó, hogy ha tolattam és kivettem rükvercből, hogy berakjam 1-be, kb 10-ből 3x leállt a motor! Aztán elkezdte csinálni azt, hogy ha körforgóhoz értem vagy lámpához és kivettem sebességből akkor megint csak leállt. Eddig nem volt hibakódom, aztán a legutóbbinál már igen. Akkor a vezérműtengely jeladót hozta hibának. Mondom végre megvan, vettem egyet és kicseréltem, de sajnos a jelenség nem szünt meg! Most is leáll egyre többször és van hibalámpám is. A Heating oxygen sensor-t írja. H02S bank 1 felirattal. Lehet, hogy ez a baja vagy ez csak a leállás miatti következmény? Vagy mi okozhatja még ezt a hibát? Válaszokat előre is köszönöm!


Szia.

Nálam(M54B22) a szívósort és vákuumcsöveket, illetve a forgattyúsház szellőztetőt és csöveit kellett cserélni, hogy megszűnjön ez a hibajelenség

Vizsgáld át a vákkuumcsöveket, pl füst teszttel(youtubeon találsz videot róla), vagy járó notornál a vákuumcsöveket a disát és a szívósort körbefujkálod féktisztítőval. Hideg motornál csináld, tudtommal nem ajánlott forró notornál ezt a műveletet végrehajtani. Ha megváltozik az alapjárat, akkor ott van a gond.
Ha fals levegő miatt áll le a motorod(mint ahogy nekem is ez volt a hiba), akkor nagy szerencse kell hozzá hogy hamar rájöjj, hogy hol a hiba! Én rengeteget szoptam vele!

Remélem segítettem, sok szerencsét


Szia!

Igen, köszönöm! Kiindulásnak tökéletes. Megnézegetem ezeket hátha megtalálom a hiba okát. Ha nem akkor jelentkezem újra!

Pitykoo Elküldve: 2024-03-13 18:48 Menet közben leálló motor

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben azt kezdte el csinálni az autó, hogy ha tolattam és kivettem rükvercből, hogy berakjam 1-be, kb 10-ből 3x leállt a motor! Aztán elkezdte csinálni azt, hogy ha körforgóhoz értem vagy lámpához és kivettem sebességből akkor megint csak leállt. Eddig nem volt hibakódom, aztán a legutóbbinál már igen. Akkor a vezérműtengely jeladót hozta hibának. Mondom végre megvan, vettem egyet és kicseréltem, de sajnos a jelenség nem szünt meg! Most is leáll egyre többször és van hibalámpám is. A Heating oxygen sensor-t írja. H02S bank 1 felirattal. Lehet, hogy ez a baja vagy ez csak a leállás miatti következmény? Vagy mi okozhatja még ezt a hibát? Válaszokat előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2019-11-04 21:46 Mi lehet a baj?

hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?





Az egy szabadonfutó. Egyik irányban tekerve forgatja a generátort, a másik irányban áll a generátor tengelye. Nekem ez volt a hibás, nem adta át a forgást a generátornak, ezért nem volt töltés. Cseréltem a generátort gyári felújítottra (emlékeim szerint 40K volt a régi leadásával)és bár nem az volt a baj, a nyugalmam miatt úgyis cseréltem volna, mert nem akarok meglepit magamnak.
Bye: hil



Köszi.
Viszont közbe nézegettem. Alapjaraton 12,7 volt 4ezres fordulaton 13,5 volt és attol feljebb nem ment. Ez mire utalhat?

Sok minden lehetséges. A szabadonfutót úgy tudod megnézni, hogy csavarhúzóval benyúlva (óvatosan, nehogy valamit szétvágj vele) lefogod a forgórészt és a szabadonfútó szíjtárcsát tekergeted. Egyik irányban szabadon elforgatható, a másik irányban nem, mert hajtja a forgórészt. Lehet, hogy nem teljesen zár a szabadonfutó, amitől ingadozhat a töltőfesz.
Bye: hil


Akkor kiszedem majd vissza és átnézem azt is.
Köszi.

Pitykoo Elküldve: 2019-11-04 18:27 Mi lehet a baj?

hil írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?





Az egy szabadonfutó. Egyik irányban tekerve forgatja a generátort, a másik irányban áll a generátor tengelye. Nekem ez volt a hibás, nem adta át a forgást a generátornak, ezért nem volt töltés. Cseréltem a generátort gyári felújítottra (emlékeim szerint 40K volt a régi leadásával)és bár nem az volt a baj, a nyugalmam miatt úgyis cseréltem volna, mert nem akarok meglepit magamnak.
Bye: hil



Köszi.
Viszont közbe nézegettem. Alapjaraton 12,7 volt 4ezres fordulaton 13,5 volt és attol feljebb nem ment. Ez mire utalhat?

Pitykoo Elküldve: 2019-11-04 17:49 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?




Pitykoo Elküldve: 2019-11-04 17:38 Mi lehet a baj?

hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen.




Pitykoo Elküldve: 2019-11-04 15:48 Mi lehet a baj?

Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2019-02-17 09:57 váltó

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy honnan lehet felismerni hogy az autóban zf automata váltó van? Gondolom ez a zf lenne a kiejtés szerinti cetef váltó?
Ha hülyeséget írok bocsi, de hátha megtudom hogy is van ez .
E46, E60-61 ben érdekelne...
Köszi.


így van, német kiejtésben így ejtik a ZF-et. (czetef)
a váltó oldalán a tábláján látszik. de ha jól emlékszem a diag is mutatja.



És ha csak szimplán beülsz akkor a váltóra ránézve látszik valahogy, hogy ez az?


hát szerintem úgy nincs különbség. nem veszed észre.
még VIN kód alapján lehetne esetleg.


Köszönöm.
Csak azért érdeklődök, hogy ha elmegyek autót nézegetni véletlenül , tudjam valahogy ezt kiszűrni mert úgy hallottam ez a fajta ami jó.
De hát ki tudja lesz e belőle valami....

Pitykoo Elküldve: 2019-02-16 20:41 váltó

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy honnan lehet felismerni hogy az autóban zf automata váltó van? Gondolom ez a zf lenne a kiejtés szerinti cetef váltó?
Ha hülyeséget írok bocsi, de hátha megtudom hogy is van ez .
E46, E60-61 ben érdekelne...
Köszi.


így van, német kiejtésben így ejtik a ZF-et. (czetef)
a váltó oldalán a tábláján látszik. de ha jól emlékszem a diag is mutatja.



És ha csak szimplán beülsz akkor a váltóra ránézve látszik valahogy, hogy ez az?

Pitykoo Elküldve: 2019-02-16 17:43 váltó

Hali.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy honnan lehet felismerni hogy az autóban zf automata váltó van? Gondolom ez a zf lenne a kiejtés szerinti cetef váltó?
Ha hülyeséget írok bocsi, de hátha megtudom hogy is van ez .
E46, E60-61 ben érdekelne...
Köszi.

Pitykoo Elküldve: 2019-02-08 20:14 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hát igen, ez sajna lutri mindig. De mivel újra sose lesz pénz, meg ha lenne se biztos, hogy újat vennék.Bár ki tudja.
Majd megy az agyalás mi legyen...
Szerintem azért sem éri meg,mert az is ilyen vén,mint a mostanid...Ezer hibája lesz.A mostanira is már mennyit elköltöttél,hogy fasza legyen...Akkor már minimum az F széria,ha váltanék...Vagy maradni az e46-nál nagyobb motorral,mert ez mindig szép marad.Szerintem az e60 igen csak rusnya Amúgy meg a diesel a traktorokba való De neked gondolom az utazás miatt lenne jó a diesel.Én nagyon utálom a hangjukat is...És én melóba járni nem is BMW-t vennék...



Hát ez igaz, ja. A sedan sokkal jobban tetszik nekem mint a kombi, de viszont az meg jó nagy. E46 kombi viszont nem tetszik valamiért. Meg is tartanám meg el is adnám már. Jó lenne valami új kihívás .
Majd agyalok még mi legyen. Az ujjakra sose lesz pénzem, meg a motorjai miatt lehet nem is vennék.
Majd lesz valami