Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2017-06-09 07:02 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta: Szasztok! A következő dolog történt a bimmerrel (E46 320d 2003-as): elkezdett sokat fogyasztani egyik napról a másikra. A pillanatnyi fogyasztásmérő szinte meg se áll a végállásáig. Picit mintha lomhább is lenne és kicsit mélyebb a motor hangja mint elötte. Műszerfalon semmi visszajelzés, hibakód semmi. Menet közbeni élőadat-olvasással annyit sikerült kideríteni, hogy nem stimmel a légtömeg-mérés. Gázadáskor nem tudja jól lekövetni, több levegőt tol be mint kellene. Azt mondták ez okozhatja a megnövekedett fogyasztást. Abban maradtunk, hogy kezdetnek levegőszűrő-, olajcsere mert ezek amúgy is időszerűek + EGR tisztítása. Ha nem használ, akkor szívócsonk szétkapása, kartergáz szűrő csere. A szívócsonknál a pillangók elvileg ki vannak szedve rég. Ez okozhatja-e a mért légtömeg eltéréseket? Mert akkor annak mi köze lehet a mostani bajomhoz? Ja és a probléma úgy jött elő, hogy egy napra otthagytam egy szerelőnél. Elöl új féktárcsákat meg betéteket, hátul új lengéscsillapítókat kapott. Ezek meg nem kavarhatnek be igazán. De onnan úgy hoztam el az autót, hogy amint kifordultam az utcára, már latszott h valami nem stimmel.


több levegőt nem tol be, csak oylan információt küld az ECU-nak, mintha több levegőt mérne.
húzd le a légtömegmérő csatiját, és próbáld ki úgy. ha javul a dolog, akkor azzal van gond. mármint a légtömegmérővel. újat venni márkásat érdemes, vagy gyáriját, és valószínű adaptációtörlés is kell.
de figyelem, mert lehúzott csatival mész bele, akkor be fogja írni hibának. szóval ezen ne csodálkozzatok majd.



Tehát:
szűrők cserélve, kartergázszűrő cserélve, egr kitakarítva, nem javult.
Kiszedtem légtömegmérőt, átfújtam tisztító spray-vel, semmi.
Ma beleraktam egy újat (pierburgot a régi bosch helyére), semmi még mindíg.
Viszont azt vettem észre, hogy a cső, ami megy a légtömegmérőtől a turbó felé le, az tiszta olaj belülről. Abban mit keres olaj?
Erről van szó: https://ibb.co/dSCeAv


továbbra is azt kérdezném, hogy adaptációtörlés volt? mivel egyszer sem írtad, így gondolom nem. az lesz a gond. de ha nem viszed el olyan helyre, aki megfelelő kábellel, programmal törli az adaptációt, akkor ne várj javulást.


Talán emlékszel mikor anno a gyári bontottat cseréltem újra Magneti Marelli márkájúra, simán kicseréltem nem vittem szerelőmhöz diagolásra és a comp... simán "megette" az új légmennyiség mérőt egyik alkalommal már nem volt kicsi sárga tengeralattjáró.
A régi ugye kevesebb levegőmennyiséget mért ezért hidegen alig akart menni.


a tiéd eléggé másabb, régebbi, ott nem volt szükség adaptáció törlésre


Jó ez a kőkori blokk, szeressük!


csináltak volna neki egy kicsit pofásabb motorburkolatot, semmi gond nem lenne a motortérben. mondjuk az M44 azért már picit jobban néz ki odabent. csak kár, hogy E46-ba nem építették őket gyárilag.


Szerelőm mondása, elporladhat az autó a motor körül, ha van hová bedugni a kulcsot ez a blokk indulni fog.

Pocses Elküldve: 2017-06-09 06:39 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta: Szasztok! A következő dolog történt a bimmerrel (E46 320d 2003-as): elkezdett sokat fogyasztani egyik napról a másikra. A pillanatnyi fogyasztásmérő szinte meg se áll a végállásáig. Picit mintha lomhább is lenne és kicsit mélyebb a motor hangja mint elötte. Műszerfalon semmi visszajelzés, hibakód semmi. Menet közbeni élőadat-olvasással annyit sikerült kideríteni, hogy nem stimmel a légtömeg-mérés. Gázadáskor nem tudja jól lekövetni, több levegőt tol be mint kellene. Azt mondták ez okozhatja a megnövekedett fogyasztást. Abban maradtunk, hogy kezdetnek levegőszűrő-, olajcsere mert ezek amúgy is időszerűek + EGR tisztítása. Ha nem használ, akkor szívócsonk szétkapása, kartergáz szűrő csere. A szívócsonknál a pillangók elvileg ki vannak szedve rég. Ez okozhatja-e a mért légtömeg eltéréseket? Mert akkor annak mi köze lehet a mostani bajomhoz? Ja és a probléma úgy jött elő, hogy egy napra otthagytam egy szerelőnél. Elöl új féktárcsákat meg betéteket, hátul új lengéscsillapítókat kapott. Ezek meg nem kavarhatnek be igazán. De onnan úgy hoztam el az autót, hogy amint kifordultam az utcára, már latszott h valami nem stimmel.


több levegőt nem tol be, csak oylan információt küld az ECU-nak, mintha több levegőt mérne.
húzd le a légtömegmérő csatiját, és próbáld ki úgy. ha javul a dolog, akkor azzal van gond. mármint a légtömegmérővel. újat venni márkásat érdemes, vagy gyáriját, és valószínű adaptációtörlés is kell.
de figyelem, mert lehúzott csatival mész bele, akkor be fogja írni hibának. szóval ezen ne csodálkozzatok majd.



Tehát:
szűrők cserélve, kartergázszűrő cserélve, egr kitakarítva, nem javult.
Kiszedtem légtömegmérőt, átfújtam tisztító spray-vel, semmi.
Ma beleraktam egy újat (pierburgot a régi bosch helyére), semmi még mindíg.
Viszont azt vettem észre, hogy a cső, ami megy a légtömegmérőtől a turbó felé le, az tiszta olaj belülről. Abban mit keres olaj?
Erről van szó: https://ibb.co/dSCeAv


továbbra is azt kérdezném, hogy adaptációtörlés volt? mivel egyszer sem írtad, így gondolom nem. az lesz a gond. de ha nem viszed el olyan helyre, aki megfelelő kábellel, programmal törli az adaptációt, akkor ne várj javulást.


Talán emlékszel mikor anno a gyári bontottat cseréltem újra Magneti Marelli márkájúra, simán kicseréltem nem vittem szerelőmhöz diagolásra és a comp... simán "megette" az új légmennyiség mérőt egyik alkalommal már nem volt kicsi sárga tengeralattjáró.
A régi ugye kevesebb levegőmennyiséget mért ezért hidegen alig akart menni.


a tiéd eléggé másabb, régebbi, ott nem volt szükség adaptáció törlésre


Jó ez a kőkori blokk, szeressük!

Pocses Elküldve: 2017-06-09 06:17 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Mauser84 írta:
YELLOW írta:
Mauser84 írta: Szasztok! A következő dolog történt a bimmerrel (E46 320d 2003-as): elkezdett sokat fogyasztani egyik napról a másikra. A pillanatnyi fogyasztásmérő szinte meg se áll a végállásáig. Picit mintha lomhább is lenne és kicsit mélyebb a motor hangja mint elötte. Műszerfalon semmi visszajelzés, hibakód semmi. Menet közbeni élőadat-olvasással annyit sikerült kideríteni, hogy nem stimmel a légtömeg-mérés. Gázadáskor nem tudja jól lekövetni, több levegőt tol be mint kellene. Azt mondták ez okozhatja a megnövekedett fogyasztást. Abban maradtunk, hogy kezdetnek levegőszűrő-, olajcsere mert ezek amúgy is időszerűek + EGR tisztítása. Ha nem használ, akkor szívócsonk szétkapása, kartergáz szűrő csere. A szívócsonknál a pillangók elvileg ki vannak szedve rég. Ez okozhatja-e a mért légtömeg eltéréseket? Mert akkor annak mi köze lehet a mostani bajomhoz? Ja és a probléma úgy jött elő, hogy egy napra otthagytam egy szerelőnél. Elöl új féktárcsákat meg betéteket, hátul új lengéscsillapítókat kapott. Ezek meg nem kavarhatnek be igazán. De onnan úgy hoztam el az autót, hogy amint kifordultam az utcára, már latszott h valami nem stimmel.


több levegőt nem tol be, csak oylan információt küld az ECU-nak, mintha több levegőt mérne.
húzd le a légtömegmérő csatiját, és próbáld ki úgy. ha javul a dolog, akkor azzal van gond. mármint a légtömegmérővel. újat venni márkásat érdemes, vagy gyáriját, és valószínű adaptációtörlés is kell.
de figyelem, mert lehúzott csatival mész bele, akkor be fogja írni hibának. szóval ezen ne csodálkozzatok majd.



Tehát:
szűrők cserélve, kartergázszűrő cserélve, egr kitakarítva, nem javult.
Kiszedtem légtömegmérőt, átfújtam tisztító spray-vel, semmi.
Ma beleraktam egy újat (pierburgot a régi bosch helyére), semmi még mindíg.
Viszont azt vettem észre, hogy a cső, ami megy a légtömegmérőtől a turbó felé le, az tiszta olaj belülről. Abban mit keres olaj?
Erről van szó: https://ibb.co/dSCeAv


továbbra is azt kérdezném, hogy adaptációtörlés volt? mivel egyszer sem írtad, így gondolom nem. az lesz a gond. de ha nem viszed el olyan helyre, aki megfelelő kábellel, programmal törli az adaptációt, akkor ne várj javulást.


Talán emlékszel mikor anno a gyári bontottat cseréltem újra Magneti Marelli márkájúra, simán kicseréltem nem vittem szerelőmhöz diagolásra és a comp... simán "megette" az új légmennyiség mérőt egyik alkalommal már nem volt kicsi sárga tengeralattjáró.
A régi ugye kevesebb levegőmennyiséget mért ezért hidegen alig akart menni.

Pocses Elküldve: 2017-06-02 14:05 Futómû és hibái

Csabika136 írta:
Pocses írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor már szétszedtem a kocsim elejét hogy minden hibát kiküszöböljek rajta. Az jó is lett szerintem.
Még a telókat lehet hogy kidobom belőle valamikor, de amúgy rendben van.
A hátulját szerintetek mennyire érdemes szétszedni? Ott is szokott lógni minden? Vagy csak a jellemző dolgokat érdemes kicserélni aztán kész? Valami kopog hátul, de műszakin mindent rendben találtak. De akkor mi kopog? Rúgjam ki belőle a hátsó telókat? Dehát ez az! Vizsgán azt is padra tették és azt mondta az ürge, nehogy azt bántsam, mert a telók is tök jók. ???

Köszönöm!












Szerelőm mondása: azt cseréljük ami rossz!



Pocses! Ez nálad a "Nem tudom"? Mert ha igen, akkor nem kellett volna bonyolítani. Simán csak nem írsz semmit és kész is.


Nem kérlek, simán azt írtam amit Lendvai Attila szerelő szokott mondani. De akkor ezúton kérnék suldigungot!

Pocses Elküldve: 2017-05-31 19:00 Futómû és hibái

Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor már szétszedtem a kocsim elejét hogy minden hibát kiküszöböljek rajta. Az jó is lett szerintem.
Még a telókat lehet hogy kidobom belőle valamikor, de amúgy rendben van.
A hátulját szerintetek mennyire érdemes szétszedni? Ott is szokott lógni minden? Vagy csak a jellemző dolgokat érdemes kicserélni aztán kész? Valami kopog hátul, de műszakin mindent rendben találtak. De akkor mi kopog? Rúgjam ki belőle a hátsó telókat? Dehát ez az! Vizsgán azt is padra tették és azt mondta az ürge, nehogy azt bántsam, mert a telók is tök jók. ???

Köszönöm!












Szerelőm mondása: azt cseréljük ami rossz!

Pocses Elküldve: 2017-05-31 18:49 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

papamaci199 írta: Sziasztok! Légtömegmérő adaptációt hogy és mivel lehet törölni? Delphi ds150-el lehet? Előre is köszönöm!


Szevasz!
Nekem ilyen csájna ELM 327 van (tudom általános, gagyi stb...) viszont hibatörlésre tökéletes telóval kapcsolódig Bluetooth-on keresztül.
Nemrég nekem is valami hibát feldobott többször a vas, ez a kütyü fals levegőt jelzett a kód alapján utánaolvasva. Rálestem a légszűrő után, talán kettő éves a légmennyiség mérő, tavaly vettem egy vakum csövet mert el volt repedve az egyik vége. Megmozgattam a csatinál fogva finoman a légmennyiség mérőt és totál könnyen tudtam tengely irányban forgatni. Az egyik fém rögzítőfül szinte semmit nem szorított. Meghajtottam mindkettőt fogóval és egyből patentul tart, ugye a bilincsek azok szorosak voltak. Töröltem a hibát azóta nem jött elő a hiba.

Pocses Elküldve: 2017-05-24 17:27 Társalgó

A napokban nem tudtam az oldalra belépni sőt be sem jött. Most meg képet ha feltöltök valami gebasz, mert csak egy sötét kép van amire kattintva alig látva a homályos képeket.

Pocses Elküldve: 2017-05-24 16:56 kerékcsapágy

spongya írta: üdv .kerékcsapágy vásárlás előtt állok,milyen minőség a GSP?Annyival rosszabb mint amennyivel olcsóbb ?Köszi


SKF ami lett téve a bal hátuljába több mint 4 éve azóta sincs gond vele.

Pocses Elküldve: 2017-04-21 19:11 Nem tudom mi a baja az autómnak

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Végülis megvettem az új autót
E90 330i
Iszonyat király.

Viszont most vettem észre, hogy a balos külső tükör csak fel le mozog elektromosan, balra jobbra nem reagál.
A jobb oldali az szépen állítható mind a 4 irányba.
Esetleg valakinek volt már hasonló gondja, vagy van tippetek mi lehet a baj?
Mechanikára tippelek így, hogy 2 irányba mozog 2 irányba meg nem.

De ez legyen a legjobb baja az autónak egyébként
Előre is köszi


Drakula a géphez!
Nekem is a bal volt ilyen de egyik irányba sem lehetett állítani, mint kiderült csak kontakt hiba volt semmi más.

Pocses Elküldve: 2017-04-15 10:58 légzsák lámpa világít

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Ha világít a légzsák lámpám,akkor nem fog átmenni a műszakin a kocsi?


nem. viszont gyújtáson világítania kell.
ugyanis képet csinálnak gyújtáskor, majd indítás után. ebből szűrik le, hogy nincs leragasztva a lámpa.


Hát ez nagyszerű... esetleg Debrecenben valaki kitudja ütni nekem? Természetesen honoràlom.


lehet nem elég a törlés...
csináltál valamit, hogy légzsák lámpa lett, vagy csak úgy bejött? mert akkor elhet ülésfoglaltságjelző, az meg visszajön. vagy ha lehet kiírni a programból, mint E46-nál.


Anno így vettem 1 éve,hogy a légzsák és az ülésfoglaltság is világított. Utánna olvasgattam kicsit,hogy elég gyakori hiba a bmw-nél. Mi a leggyorsabb és költséghatékonyabb megoldás rá? 1 hónap múlva menne műszakira.


Enyémnél is volt így decemberben műszaki vizsgára törölte szerelőm azóta nem jött vissza. Azt mondta nagyon érzékenyek az ajtóban lévő csatlakozók, a jobboldali oldallégzsák dobott hibát. Én is azt gondoltam "megellett" az ülésfoglaltság érzékelő de nem. Ki lehetne a komplett kábelezést cserélni, de azt tanácsolta Attila ne cseréljük lehet vissza sem fog jönni a hiba de ha igen kitörli bármikor.
Amúgy 1db Ezrest kér egy hibakiolvasásért.

Pocses Elküldve: 2017-04-12 11:27 hangos a motor

Mike83 írta:
Pocses írta:
Mike83 írta: Mi lehet baj - csak hideg inditásnál ilyen, talán hidrotőke?

https://www.youtube.com/watch?v=NyZBh3xnBxY


Így hallásra az lehet mert ugye megjön a nyomással a kenés és egyből elhallgat. Mikor volt olajcseréd? Mit használsz bele? Castrol 5W-40 amit én használok igaz az öreg 8 szelepes motoromba de nem zörögnek a tőkék. Max 15ezeret használd vagy egy év. Olajcsere után feltűnően csendesebb lesz majd!


Most volt olajcsere 5000KM el ezelőtt Mobil 5W30 ESP BMW hez engedéjezett, a szerelőm vezérésmodosítóra gyanakszik videó alapján de jövő héten elviszem. Neked volt már hasonló?



Volt a gyári 5W30-al. Azt akkor mondta szerelőm rakjunk bele 5W40-et amúgy is kicsit csipegeti bár szinte melyik nem. Baromság a 30ezres olajciklus ugye amit a kinti vásárlók anno be is tartottak. Ugyanannyi fillér b@szó van kint is, ha nem több mint nálunk.

Pocses Elküldve: 2017-04-12 08:49 hangos a motor

Mike83 írta: Mi lehet baj - csak hideg inditásnál ilyen, talán hidrotőke?

https://www.youtube.com/watch?v=NyZBh3xnBxY


Így hallásra az lehet mert ugye megjön a nyomással a kenés és egyből elhallgat. Mikor volt olajcseréd? Mit használsz bele? Castrol 5W-40 amit én használok igaz az öreg 8 szelepes motoromba de nem zörögnek a tőkék. Max 15ezeret használd vagy egy év. Olajcsere után feltűnően csendesebb lesz majd!

Pocses Elküldve: 2017-02-15 08:59 BMW318i E46

rup677 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.143 lovas 18i, múlt héten tankolásnál ellenőriztem az olajszintet és kicsit benzin szagú volt, most így 400 km után egy literrel több lett benne, és mivel olajat nem öntöttem bele gondolom benzinből.A kérdésem az lenne hogy ennél a motornál ez csakis a gyűrűnél keveredhet? magyarul kopott motorról van szó, vagy esetleg más vonalon is el lehet indulni?


Ezt sajna nem tudom, de arra figyelj 200ezer futott km-nél a vezérműlánc az cserés mert már lóghat nem kicsit!

Pocses Elküldve: 2017-02-08 15:11 Mi lehet a baj?

borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt!


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!


Akkor nézz gyertyaképet ha világosszürke akkor lehet tényleg kevés benyát kap.

Pocses Elküldve: 2017-01-15 20:08 Akkumulátor

juhaszadika írta: -sziasztok,

nekem is úgy néz ki kezdi beadni a kulcsot az aksim, mennyire bonyolult kicserélni? Illetve egy Bosch v Varta milyen árban mozog?
Az autóm egy 2009-es, 320 d
Válaszaitokat köszönöm!


Szia!

Elmész egy akku boltba és ott egyből tudják mi kell a Te autódba, ajánlanak több árkategóriában (buxtárca függő) beszerelik, és a régi kuka akkut ami veszélyes hulladék átveszik.