Puli fórum hozzászólásai

Puli Elküldve: 2016-04-01 11:14 Társalgó

Tano írta:
Puli írta: 3-as (E46, E90), 5-ös (E60). Jó lenne minél fiatalabb.
Mondjuk melyik a legfiatalabb nem turbós benzin motor?


Itt mindet megtalálod.


Köszi!
N53
Itt is találtam infókat:
http://www.thecaryoudrive.com/hu/021957b2
Ez alapján, mondjuk E90 vagy E60 20i és 23i vagy 25i sem turbós, csak az egyik 4, a másik 6 hengeres.

Puli Elküldve: 2016-03-31 15:34 Társalgó

Tano írta:
Puli írta: 1 év után újra kérdezek! (hiszen eladtam a 320dezsőt)
A kérdésem,hogy melyik BMW motorok nem turbósak?


Melyik szériánál és melyik év környékén? Az újabbak mind turbósak. A gugli egyébként segít ebben is.


3-as (E46, E90), 5-ös (E60). Jó lenne minél fiatalabb.
Mondjuk melyik a legfiatalabb nem turbós benzin motor?

Puli Elküldve: 2016-03-31 15:20 Társalgó

1 év után újra kérdezek! (hiszen eladtam a 320dezsőt)
A kérdésem,hogy melyik BMW motorok nem turbósak?

Puli Elküldve: 2015-09-03 14:23 Társalgó

Eljött a búcsú pillanata!

Eladtam a vasat! (illetve kereskedésbe számolták be...nem tudom ki kapja meg)
Akihez odakerül itt elég sok mindent megtalál a kocsiról.
Annó én hoztam németo.-ból (2007-ben 135.000km-rel)
Sok szép évet töltöttünk el együtt és megtettünk együtt 170.000 km-t is.

Köszönöm a sok segítséget,amit kaptam!!!!!!!

További jó bömösözést!




Puli Elküldve: 2015-06-12 10:35 Márkakereskedések

BazsaMW írta: Sziasztok! Valami nem teljesen oké a kocsimmal de már a környék összes szerelője megnézte... Mindnek ugyan az a reakciója.. fejvakarás. Így hát elhatároztam, hogy a 99-es évjáratű e46-osomat elvinném, márkaszervizbe, talán ott többet értenek egy BMW-hez és megkapom a kérdéseimre a választ.
Talán egy e46-ost ritkán látni márkaszervizben. Mik a tapasztalataitok? Árak? Esetleg konkrét tipp, hogy melyik szervizbe vigyük a vasat, esetleg valami tuti szaki? /Dunántúl/



Én ha valakit javasolhatok,azok ők:
Hepamotors

A székesfehévári Wallisból kiszállt szerelők csináltak egy BMW szakszervizt.
Szerintem a legjobb szakik! Rengeteg helyről hiozzák a kocsit hozzájuk, gí fel is kell készülni,hogy amit adnak időpont az nem 1-2 napos...

DE megéri!!!

Puli Elküldve: 2015-06-10 11:41 alufelni

Hol tudok ehhez a felnihez, BMW matricát venni?
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/96

Puli Elküldve: 2015-04-27 09:59 Eltűnik a hűtővíz!

grezo írta: Sziasztok!
Probléma van szeretett kocsimmal légyszi segítsetek!!!
A probléma a következő: 240-260 km-enként kigyullad a hűtővíz visszajelző lámpa, ekkor töltök bele kb 1L vizet a szint eléréséig és a megadott kilométeren belül újra elfogy a víz. Sehol nincs vízfolyás, nem látni sehol csöpögést.
Üzemi hőmérsékleten a hűtő teteje forró az alja pedig hideg és a vastag vízcsövek kőkemények. Mi lehet a probléma?
Voltam vele egy szerelőnél, azt mondta ,hogy valószínűleg hengerfejes vagy a hengerfej tömítés lehet rossz.
De a motorolaj teljesen tiszta, víznek nincs nyoma és a műszerfalon lévő hőfokmérő, tökéletesen középen, a normál hőfokon áll, soha nem megy feljebb, még ha meghajtom a gépet akkor sem.

Előre is köszönöm a segítséget!


Én is végig jártam ezt sajnos, minden csövet átnéztünk és nem találtunk lyukasat! Talán 1 évig töltögettem, mire megtaláltuk,hogy a hőcserélőmbe volt egy lyukas cső:
Hőcserélő

Cseréltem a hőcserélőt (egy bontottra),azóta fasza!

Puli Elküldve: 2015-03-03 11:05 Termosztát

Ma reggel úgy vettem észre,hogy lassabban melegszik a víz...
5 éve cseréltem a termosztátokat! (nem emlékszem a márkára)
Lehetséges,hogy ennyit bírt?

Puli Elküldve: 2015-02-09 11:50 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Urak, van itt valakinek xd-je?
A jelenlegi vas jövőre tuti cserés lesz (mivel olyan helyre költöztünk,ahol elkélne az összkerék), érdekelne,hogy mik a tapasztalatok.
(A kor miatt inkább már E90 mint E46.)

Puli Elküldve: 2014-12-05 08:19 Izzítás vezérlõ

sve21 írta:
Tano írta:
sve21 írta: Sziatok!A kérdésem az lenne hogy van egy 136le e46,az izzító relén megmértük a delejt és a 4 izzítógyertyakábelen nem volt áram a többi kábelen lehetet delejt mérni.Most akkor rossza a relé vagy vmi más gond van?A bejövő áram is rendben van (cserélni kelett a 100A biztosítékot).Olvastam valahol hogy csak 5 fok alatt izzítanak ezek a dieselek ennek van vmi valóság alapja?


Hi!
Természetesen előfordulhat hogy rossz a relén belül az érintkezés, a kontaktok tönkremehettek a nagy áramfelvételtől illetve az idő vasfogától. Az hogy kattog csak azt jelenti hogy behúz, de ha nincs delej a kimenetén ahogy írtad, akkor nem vezeti át az érintkezőkön az áramot.
Nem csak 5 fok alatt izzít. Az izzításnál a hűtőfolyadék hőmérséklete számít. 6-20 fokos vízhőfok esetén kb 2 mp-ig izzít, 20 fok felett nem izzít. 6 fok alatt pedig több ideig. Ezt jobban látni a műszerfalon is, mert a többi lámpa már elalszik addigra. Ezen kívül még van utóizzítás is, amíg a vízhőfok el nem éri a 40 fokot.


Hi!
Köszi a szakszerű,precíz,gyors segítséget!Akkor nagy valószínűséggel cserés lesz a relém.Mit érdemes bele tenni használt gyári vagy van ebből utángyártott új is?




Én pár éve a Kaszánál vettem használt gyárit és azóta jó...

Puli Elküldve: 2014-12-01 11:03 Futómû és hibái

Ha szeretném egy kicsit rendbe tenni a futóművet, akkor mik azok az alkatrészek,amiket mindenképpen érdemes lenne cserélni?
Gondolok itt szilentekre, lengőkarra, stabilizátorra, lengéscsillapítókra?
csak mivel szilentekből is van bőven, nem tudom,hogy melyikkel kezdjem!
Vagy ezt így nem lehet megmondani!? Szét kell szedni és cseréljem azt,ami felett eljárt az idő?
:

Puli Elküldve: 2014-11-27 14:52 Akkumulátor

csbalu írta:
Puli írta:
csbalu írta: Sziasztok, itt a tél döglődik az akku.

Tapasztalatok kellenének, hogy mi az a legnagyobb akku ami befér az E46 touringba? Gyári most kiesett a pixisből az ára miatt sajnos, majd ha nagyfiú leszek talán 1x

Szívesen vennék egy 100A-est, mert most, hogy benne van a HK és a navi a kocsiban, lassan belekerül a filmnéző kütyüm is úgyhogy kell a teljesítmény.
Kérdés, hogy BEFÉR-e??

Előre is köszi!
Balu


Én 4 éve cseréltem a gyárit (10 évet lehúzott) egy ilyenre: Bosch
Múlt héten mérettem be és talán még az idei telet is kibírja.




Ettől félek én is... A Gyári akkuk jobban bírják!
Most ezt hozza a gép gyári 90A-esnek, ez a legnagyobb ami berakható.
61217604822 - 50e Ft-ért tudnám megvenni. A 100A-es Excide meg lenne 30e kedvezménnyel... khm... elgondolkodtató...
Viszont az is érdekes hogy a realoemben is találtam egy ilyet:
Battery from Exide (Warranty Only) 70 AH 1 61217553952
Gyári ajánlás az Exide?



Nekem a köv. valószínűleg Excide lesz. Bár egy havernak Banner van és elégedett vele!
Ha veszel egyet 30e körül,azok nem rosszak és 4-5 évet bírnak.

Puli Elküldve: 2014-11-27 14:04 Akkumulátor

csbalu írta: Sziasztok, itt a tél döglődik az akku.

Tapasztalatok kellenének, hogy mi az a legnagyobb akku ami befér az E46 touringba? Gyári most kiesett a pixisből az ára miatt sajnos, majd ha nagyfiú leszek talán 1x

Szívesen vennék egy 100A-est, mert most, hogy benne van a HK és a navi a kocsiban, lassan belekerül a filmnéző kütyüm is úgyhogy kell a teljesítmény.
Kérdés, hogy BEFÉR-e??

Előre is köszi!
Balu


Én 4 éve cseréltem a gyárit (10 évet lehúzott) egy ilyenre: Bosch
Múlt héten mérettem be és talán még az idei telet is kibírja.


Puli Elküldve: 2014-11-24 15:13 Társalgó

pityke76 írta: Sziasztok.

Ismét kérdeznék..Az normális hogy a E46320D-m a kompjuter szerint 9-9.3 liter átlagfogyasztást mér,és nem sikerül levinnem 8.5 alá?Városban használom csak.Esetleg valami ami lejjebbvinné?Nem nyomom neki mint az ökör,normálisan használom.
Válaszokat köszönöm és várom.
Valamint tényleg létezik olyan adalék ami pucolja a porlasztócsúcsokat?Ha igen mi a neve hova és hogy kell adagolni?


Info:
Én városban egy évig laktam és jártam a 320d-vel, akkor 7,3 l volt a fogyasztásom. Normál közlekedés mellett, 225/45 R17 gumikon. Előtte és most is 75/25 (országút/város) összesen 5 évig 6,3 liter.

Puli Elküldve: 2014-11-21 12:36 Centrálzár vezérlő, grundmodul

csbalu írta:
Pocses írta:
Puli írta:
Fort írta:
leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....



Nekem tegnap csinálták meg a kocsit (Szfváron), tökéletesen nyit-zár. Azt ,hogy mi volt a baja szakmai titokként kezelik. Azt mondták a következő javításnál elárulják. De gratisba megcsinálták a hátsó ablaktörlőmet is! (+ kaptam Hepamotors rendszámtábla kereteket, ha akarom felrakom,ha nem,nem...) A lényeg,hogy jó a kulcs, nyit -zár...

Ja és van egy felesleges grundmodulom.



Szia!

Ez érdekes dolog: szakmai titok. Az én szerelőm ha bármit megold, olyan átéléssel tudja mondani mi volt a hiba, és hogyan javította, mániákus a szó lehető legjobb értelmében. Nincs olyan, hogy nem tudja megjavítani! Gondolom 6 év mérnöki munka alatt a német BMW gyárában, sok tapasztalatot tudott szerezni.

Üdv.: Pocses


Van egy dolog amit úgy hívnak Know-how,
az ember általában sok energiabefektetéssel megszerezett tapasztalata, ötlete, szellemi terméke, módszere stb.. amit ha NEM HOBBIKÉNT űzi ezt akkor nem szívesen ad ki, hiszen a drága munkaidejében jött rá, találta ki, tehát termék, ami értéket képvisel.
Nyilván ő ezt védte, hiszen ez az információ neki pénzt termel. (Habár nyilván ha sokat keresett volna az illető is megtalálhatta volna megoldást, de lehet ez több idejét vette volna el a pénzkereséstől, mint amennyiért megcsinálták neki)
Személy szerint olyan információkat amit én is úgy kaptam meg, szívesen továbbadok, de olyat amit sok hónap alatt mazsoláztam össze, rengeteget gondolkoztam rajta, nem nagyon (habár néha mégis elfecsegek olyan dolgokat amit nem kéne... nem itt, és nem feltétlen BMW-s dologról)





Ezen hosszasan lehet elmélkedni, ha elmondta volna,akkor most ide leírtam volna és akkor persze több ezer ember hozzájut egy nagyon hasznos/fontos információhoz... Ő ezt nem akarta. (különböző típusú emberek vagyunk, van aki így dönt van aki úgy...)