Puli fórum hozzászólásai

Puli Elküldve: 2013-12-13 07:29 Kipufogo füst!

viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Tegnap este szétszedte a szerelőm a verdát. Sehol semmi repedés,csövek rendben, vízpumpa száraz, kifelé folyást nem látni. Az EGR hőcserélő jobb oldalán (ahová a 13-as elem csatlakozik) lehetett észrevenni némi hűtőfolyadék maradványt. Felöltve nem eresztett. Most nem jelez! Ha megint fogyni kezd.... Lehet,hogy belül van egy hajszálrepedés és nyomás alatt engedi ott ki a h.folyadékot? Cseréljem ki a hőcserélőt? :/

Puli Elküldve: 2013-12-11 07:23 Kipufogo füst!

viktor írta:
hancurozo írta:
viktor írta:
Puli írta:
viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!


Azt hiszem félre értesz valamit. Ez kipufogó gáz hűtő, azért hogy a visszavezetett gáz ne legyen forró, nem tudod kiiktatni. Ha ledugózód az egr szelepet attól még az egr hűtő folyni fog csak nem az égéstérbe kerül a víz. Tehát ezt mindenképpen ki kel cserélni, ha dugózol, ha nem. Az egr szelepet meg le lehet venni és ki lehet takarítani, kb olyan bonyolult mint az alapjárati motor takarítása. De ez mindenkinek a saját gondja, hogy hogyan buherálja meg az autóját. Egyébként, ha leveszitek azt a hűtőt, akkor nyomáspróbával meg lehet nézni, hogy ereszt e. És ha már a kezedben van látni fogod, tele van fekete beleégett korommal. Lehet, hogy már alig megy keresztül rajta a gáz. Így pedig az egr szelep sem működik, mert nincs mit áteresszen.



Teljesen igazad van. De nem csak az EGR szelepedet kell takarítani, hanem a szívócsonkot és a hengerfej szívóoldalát is. A hengerfejben a szelepszárakat, szívócsatornát nem olyan egyszerű kitakarítani. (főleg úgy, hogy nem veszed le a hengerfejet)


Elképzelhető, hogy ott is lenne mit takarítani. Bár amikor ebből az okból kifolyólag hengerfejes lett a 20d-m, akkor a hengerfej és a többi hozzá tartozó alkatrész egyáltalán nem volt tele dzsungával. Pedig 200 ezer felett volt a km. Lehet, hogy a befolyt hűtővíz lemosta



Köszönöm a válaszokat!
Holnap szét lesz kapva a táltos és kiderül mi a bibi! Remélem!

Puli Elküldve: 2013-12-10 14:42 Kipufogo füst!

viktor írta:
Tano írta:
Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.


Ez egy hőcserélő, aminek a belsejében hossz irányú csövecskék (lyukak) vannak, amiken a visszavezetett kipufogógáz áramlik. A csövecskék körül pedig kering a hűtővíz.
Keletkezik benn egy repedés és ott szivárog be a hűtővíz. Amit az után beszív a motor az égéstérbe. Ezért látszik a fehéres gőz (kipufogó) a kocsi mögött. Ami alap esetben is van (minimális), de csak addig, amíg a kipufogó rendszer fel nem melegszik és el nem párolog belőle a kicsapódott kondenzvíz.
Az a buli az egészben, ha ledugózod az egérszelepet,(mint ahogy sok okos javasolja csere helyett, vagy teljesítmény növekedés remélve) akkor nem látod a figyelmeztető gőzfelhőt és csak akkor veszed észre, hogy rossz a hőcserélő amikor már hengerfejes lett az autó.
Nekem már ment tönkre, kb 2km alatt elitta a vizet és hengerfejes lett az autó.
2000-es 20d volt az is.



Nekem kb. 2 hónapja volt hengerfejes! Elöregedett a tömítésem és átfolyt a vizem...
DE kb azóta fogy a vizem... már egy csövet cseréltünk,de még mindig és nagyon úgy tűnik,hogy mivel sehol nem látunk folyást így az EGR-nél van valami! Szét kellene szedni! Egyik nap sort is kerítünk rá! De őszintén legszívesebben én is ledugóznám!

Puli Elküldve: 2013-12-10 14:21 320d Motor

Többször olvastam már itt,hogy sokan ledugózzák az EGR szelepet!
Mik ennek az előnyei és hátrányai? :

Puli Elküldve: 2013-12-05 11:49 Kipufogo füst!

Tano írta:
Puli írta: Köszi, csekkolom majd!
Mi a pontos szerepe ennek az EGR hűtőnek?


A Termosztát és a 320d motor topikban beszéltünk róla.



Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Puli Elküldve: 2013-12-05 09:24 Kipufogo füst!

viktor írta:
Puli írta:
Tano írta:
Puli írta: Mitől függ az ,hogy mennyire dől a füst a kocsiból? Igazából, semmi probléma nincs vele, de néha nekem annyira soknak tűnik! Lámpánál állok és dől belőle a füst, ilyen szürkés színű, nincs erősebb szaga mint eddig! (Hűtőfolyadék fogyáshoz van köze vajon?)


Hideg időben jobban látszik a füst, ez megtéveszthet.
Hűtőfolyadék fogyáshoz is LEHET köze, ha pl. az EGR hűtőn kersztül bejut a víz a rendszerbe. Másik topikban pont ezt tárgyaltuk.


Keresgéltem, de nem találtam ilyen beszélgetést!
Tudnál segíteni!? Vagy csak linkeld be lécci,hogy a RealOEM-be hol találom ezt az alkatrészt!
Átnéztünk mindent, és találunk semmilyen csöpögést,folyást! Mégis töltögetem a h.folyadékot.
(Pár hónappal ezelőtt hengerfej tömítést cseréltünk és azt hittem,hogy nincs rendesen le légtelenítve a rendszer és azért kell mindig után töltenem,de ezt már sok találom...)


Szia!
http://bmwfans.info/parts-cata...n_cooling/

Az 1. számú alkatrész az, ha jól megnézed a motort elölről, akkor kikukucskál a burkolatok között. Rögtön a hűtő mögött. Fém henger.


Köszi, csekkolom majd!
Mi a pontos szerepe ennek az EGR hűtőnek?

Puli Elküldve: 2013-12-05 07:44 Kipufogo füst!

Tano írta:
Puli írta: Mitől függ az ,hogy mennyire dől a füst a kocsiból? Igazából, semmi probléma nincs vele, de néha nekem annyira soknak tűnik! Lámpánál állok és dől belőle a füst, ilyen szürkés színű, nincs erősebb szaga mint eddig! (Hűtőfolyadék fogyáshoz van köze vajon?)


Hideg időben jobban látszik a füst, ez megtéveszthet.
Hűtőfolyadék fogyáshoz is LEHET köze, ha pl. az EGR hűtőn kersztül bejut a víz a rendszerbe. Másik topikban pont ezt tárgyaltuk.


Keresgéltem, de nem találtam ilyen beszélgetést!
Tudnál segíteni!? Vagy csak linkeld be lécci,hogy a RealOEM-be hol találom ezt az alkatrészt!
Átnéztünk mindent, és találunk semmilyen csöpögést,folyást! Mégis töltögetem a h.folyadékot.
(Pár hónappal ezelőtt hengerfej tömítést cseréltünk és azt hittem,hogy nincs rendesen le légtelenítve a rendszer és azért kell mindig után töltenem,de ezt már sok találom...)

Puli Elküldve: 2013-12-05 07:16 Kipufogo füst!

Mitől függ az ,hogy mennyire dől a füst a kocsiból? Igazából, semmi probléma nincs vele, de néha nekem annyira soknak tűnik! Lámpánál állok és dől belőle a füst, ilyen szürkés színű, nincs erősebb szaga mint eddig! (Hűtőfolyadék fogyáshoz van köze vajon?)

Puli Elküldve: 2013-12-02 19:11 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Tano írta:
Puli írta: És ez nem lehet ludas??? A 10-es tétel a relé nem?!
Izzító relé


De az is lehet a gond, ezért kell végigmenni a rendszeren és kiméregetni.


Tegnap este megszületett! A Relé kábele volt kontaktos!

Puli Elküldve: 2013-12-02 18:22 E46 320d kombi porlasztócsúcs


[/quote]

Akkor neked nincs izzításvezérlőd /biztosíték van/ és CR befecskendeződ sem!
VP44 adagolós a te motorod!

[/quote]
És ez nem lehet ludas??? A 10-es tétel a relé nem?!
Izzító relé

Puli Elküldve: 2013-12-02 17:31 E46 320d kombi porlasztócsúcs

compact írta:
ember84 írta:
compact írta:
Puli írta:
rudo írta: Szevasztok!

Én is kicseréltem a porlasztókat felújítottra.
Itt vettem: http://www.dieselek.hu/ (30000 Ft/db + a régi cserébe)volt az ára már egy hete benne van. Itt volt a legolcsóbb, máshol 40000+áfa lett volna. és még egy pozitívum ha van nekik raktáron a régit odaviszed és már kapod is a felújítottat fél év garival!
Csere oka: 1 es henger alapjáraton nem igazán ment! a motor majd ki esett hidegen.tartós alacsony tempónál(40-50km/h) kicsit érezhető volt az egyenletlen motorjárás.Szerintem a fogyasztásom is meg nőt a megszokotthoz képest 1 literrel. Fekete köd volt mögöttem gyorsításkor.
Szerencsére ez már a múlté.

Ha valaki csere előtt áll remélem tudtam neki segíteni.
Üdv.: Rudo


Ez a probléma hasonlít kicsit az enyémhez! DE nekem csak indulás előtt fordul elő néha,hogy alapjáraton majdnem kiesik a motor... de kb 10 sec és rendben!
Nem tudom... oda lehet a porlasztóm? REALOEM-ben milyen néven találom meg az enyémet?


Inkább izzítógyertya!
A tiéd CR egyáltalán?


Vagy akár izzításvezérlő is lehet,nem?


Igen, az is lehet, csak éppen ezért kérdeztem, hogy CR/150le/ vagy 136 lovas, mert a 136 lovasban nincs izzításvezérlő sem!
Ezért lenne jó tudni, hogy pontosan milyen motor van benne.



Pontosan ez:

Modellbezeichnung: 320d
Ausführung: Europa
Typschlüssel: AX71
E-Code: E46 (3)
Karosserie: touring
Lenkung: links
Türen: 5
Motor: M47 - 2,00l (100kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Titansilber Metallic (354)
Innenraum: Stoff Flachgewebe Leinen/anthrazit (E4AT)
Produktionsdatum: 18.04.2000
Werk: Regensburg

Puli Elküldve: 2013-12-02 14:50 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


Hi!
A relé száma az ETK szerint: 12212246919
Mérj rá a relé bemenő ágára, ha ott sincs delej, akkor ne a relét cseréld. Diaggal lehet ki-be kapcsoltatni, így is le tudod mérni a relét.
Az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla tetején lévő dobozban van. Ez egy 100A-es bizti. Le kell venni a biztitáblát, hogy hozzáférj.


Ma én is felteszem diag-ra a kocsit,mert nagyon sz@r az izzítás,pedig új mind a 4 gyertya.
De erre a bizti rámérésre kíváncsi lennék, ill. a izzításrelé mérésre is,mert úgy tűnik ott lehet a gond!
hogy találom meg pontosan azt a biztit? :

Puli Elküldve: 2013-12-02 12:48 E46 320d kombi porlasztócsúcs

compact írta:
Puli írta:
rudo írta: Szevasztok!

Én is kicseréltem a porlasztókat felújítottra.
Itt vettem: http://www.dieselek.hu/ (30000 Ft/db + a régi cserébe)volt az ára már egy hete benne van. Itt volt a legolcsóbb, máshol 40000+áfa lett volna. és még egy pozitívum ha van nekik raktáron a régit odaviszed és már kapod is a felújítottat fél év garival!
Csere oka: 1 es henger alapjáraton nem igazán ment! a motor majd ki esett hidegen.tartós alacsony tempónál(40-50km/h) kicsit érezhető volt az egyenletlen motorjárás.Szerintem a fogyasztásom is meg nőt a megszokotthoz képest 1 literrel. Fekete köd volt mögöttem gyorsításkor.
Szerencsére ez már a múlté.

Ha valaki csere előtt áll remélem tudtam neki segíteni.
Üdv.: Rudo


Ez a probléma hasonlít kicsit az enyémhez! DE nekem csak indulás előtt fordul elő néha,hogy alapjáraton majdnem kiesik a motor... de kb 10 sec és rendben!
Nem tudom... oda lehet a porlasztóm? REALOEM-ben milyen néven találom meg az enyémet?


Inkább izzítógyertya!
A tiéd CR egyáltalán?



Izzítógyertyákat cseréltem 4db-ot, kb 2 hónapja..
A 320d 2001.09 hónaptól common rail motoros.
Az én autóm 2000.05 havi... vagyis nem az. De ez miben számít???



Puli Elküldve: 2013-12-02 11:39 E46 320d kombi porlasztócsúcs

rudo írta: Szevasztok!

Én is kicseréltem a porlasztókat felújítottra.
Itt vettem: http://www.dieselek.hu/ (30000 Ft/db + a régi cserébe)volt az ára már egy hete benne van. Itt volt a legolcsóbb, máshol 40000+áfa lett volna. és még egy pozitívum ha van nekik raktáron a régit odaviszed és már kapod is a felújítottat fél év garival!
Csere oka: 1 es henger alapjáraton nem igazán ment! a motor majd ki esett hidegen.tartós alacsony tempónál(40-50km/h) kicsit érezhető volt az egyenletlen motorjárás.Szerintem a fogyasztásom is meg nőt a megszokotthoz képest 1 literrel. Fekete köd volt mögöttem gyorsításkor.
Szerencsére ez már a múlté.

Ha valaki csere előtt áll remélem tudtam neki segíteni.
Üdv.: Rudo


Ez a probléma hasonlít kicsit az enyémhez! DE nekem csak indulás előtt fordul elő néha,hogy alapjáraton majdnem kiesik a motor... de kb 10 sec és rendben!
Nem tudom... oda lehet a porlasztóm? REALOEM-ben milyen néven találom meg az enyémet?

Puli Elküldve: 2013-12-02 11:24 320d Motor

Tano írta:
Puli írta: Tavaly éve elején cseréltem az izzító relét (igaz egy Kaszától vett használtra), de azért kipróbálom! Köszi!
Habár én laikus azt gondolnám,hogy ez csak az indulást segíti és nincs köze ahhoz, hogy utána 15 sec-ig még egyenetlenül jár a motor... :S


Mondom, a biztosíték is rossz lehet, nálam is azzal volt gond.
Van utóizzítás is még egy ideig, de azt a sárga lámpa már nem jelzi.


Sajnos nem volt időm ellenőrizni a biztosítékot ill. a relét... de a probléma sem jött elő! Egészen vasárnap reggelig! De akkor annyira ,hogy a kocsi nem akart indulni. Halottam a hangján,hogy megint az a probléma,mert az akksi jó, az indítómotor jó... de nem tudod beindulni! Egyik haverom azt mondta, a múltkori esetre is, hogy szerinte az egyik henger nem tud indulni rögtön és azért olyan az alapjárat és mikor beindul, akkor ok minden!
Ez lehetséges?
(Ma megyek szerelőhöz,mert ez így nem állapot!)