- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 2006
Elküldve: 2020. június 16. kedd, 10:48
Benyo89 írta:YELLOW írta:PTamas7894 írta:YELLOW írta:Benyo89 írta:PTamas7894 írta: Sziasztok,
Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.
Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.
Mit gondoltok, mi lehet a gond?
Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.
normális? nekem 10ezer km alatt kb 2-3mm-t csökken az olajszint. igaz nem pályázok, amikor is a legtöbbet fogyasztja. de néha meghajtom azért. kb 1-2dl a fogyasztása az enyémnek, igaz kevesebb, mint fele ennyi km van benne.
a szelepszárszimmering minden autót érint. aminél gallyra megy hamar, az a hosszú olajcserének köszönhető. egy tiszta motorbelső és 10 max 15ezrenkénti rendszeres olajcsere esetén ez nem fordul elő, csak nagyon sokára.
ezen kívül lehet gyűrű probléma is. szintén ha rossz olaj, és ritka csere volt, az megeszi a gyűrűt...
Köszönöm szépen a segítségeteket!
A lánc cserélve volt kb 10 ezer km-el ezelőtt, azzal nem lehet mostanában baj.
Ez a mennyiségű olajfogyasztás okozhat más károkat rövidebb távon?
Szeretném felújíttatni a motort, viszont előre láthatólag csak 1 év múlva történne meg, addig futna kb 15 ezer km-t.
a katalizátor nem fogja szeretni. illetve ha más baj, vagy rosszabb lesz, annak lehetnek kellemetlen következményei. menet közben, mondjuk úgy elszáll valami, hogy mellette elf0ssa az olajat, akkor beáll mint a gerely.
Jól mondja Yellow!
Sűrűn kell nézni az olajszintet és a katalizátort is megeszi egy idő után.
Én mondjuk megcsináltam vele egy Párizs-Budapest-Párizst.
Minden tankoláskor töltöttem az olajat is
Ugyanez volt nekem is, N46B20 de már 140.000 km-nél jelentkezett. Igaz ez idő alatt 4!!!!!!, azaz négyszer volt benne az olaj lecserélve(szervíkönyv és a fedélzeti computer szerint). Mert ugye a német a szervízen spórol a legtöbbet
Motort kivettem, teljesen szétszedtem, szelepszárszimmeringek szinte meg voltak semmisülve benne, lötyögtek a szelepszáron ha erősebben összenyomtam elporladtak. Dugattyú gyűrűk és a gyűrűhornyok teljesen elrakódva olaj koksszal, dugattyú tetején is vastag olajkoksz ráégve. 1 napig kapirgáltam a dugattyú gyűrű hornyokat és az olaj furatokat. Utána kapott új gyűrűsort, szelepszárszimeringeket, meg még sokminden mást ha már szét volt szedve (vezérlés, csapágysor, tömítések, O gyűrűk, CCV szelep stb) és láss csodát teljesen megszűnt az olajfogyasztás.
Amennyit beleöntök annyi jön le belőle, 10.000 km-ként cserélem mostmár az olajat.