Robinson fórum hozzászólásai

Robinson Elküldve: 2009-03-10 22:36 Ûrtechnikával spórolna energiát a BMW

A termoelektromos generátor - vagy röviden TEG - elvét eddig ugyanis csak mûholdak áramfejlesztõiben használták, viszont a BMW szerint ez lehet a jó megoldás az autók fogyasztásának további csökkentésére. Az eddigi kísérletek eredményesen zárultak: az eddig hasznosítatlan hõbõl mintegy 200 W-nyi villamos teljesítményt sikerült elõállítani. A tervek szerint az így nyert energiát az elektromos rendszerbe táplálnák vissza, így az akkumulátor töltése és az olyan, kiugróan nagy teljesítményigényû fogyasztók, mint a klímaberendezés, kevésbé terhelik a motort. Ezzel csökkenthetõ az átlagfogyasztás, méghozzá állítólag nagyobb mértékben, mint a jelenlegi Efficient Dynamics rendszer elemeivel együttvéve.
<br /><br />
A megoldás egyetlen szépséghibája, hogy még messze nem kész a gyártásra: a tervezõk szerint mintegy öt év kell, mire az elsõ BMW modelleket TEG-gel szerelhetik fel.
<br /><br />
forrás: totalcar.hu

Robinson Elküldve: 2009-03-10 22:35 Szériában a hibrid BMW

2009-ben sorozatgyártásra éretté válik a BMW hibrid technológiája - árulta el a bajor gyártó. A General Motorsszal és Mercedes-Benzzel közösen fejlesztett megoldás elsõként a Hetes-sorozatban tûnik majd fel.
<br /><br />
Még BMW Concept 7 Series ActiveHybrid néven ismerhettük meg a tanulmányautót, amely idén várhatóan minimális változtatásokkal tûnik majd fel a kereskedésekben. Ebben a normál 750i 4,4 literes, duplaturbós motorjára egy elektromos segít rá. A váltóba épített kompakt villanymotor teljesítménye 20 LE, nyomatéka viszont 210 Nm.
<br /><br />
Az elektromotor generátorként is üzemel, amikor a pilóta leveszi a lábát a gázpedálról vagy fékez, az elektromos árammá alakítja át a jármû kinetikus energiáját. A villamos energiát a csomagtartó alá beszerelt lítiumion akkumulátorok tárolják, ahonnan felhasználható a következõ gyorsításkor.
<br /><br />
A hibrid BMW az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében az EU-tesztciklus során mintegy 15 százalékos csökkenést ért el a csupán belsõ égésû motorral hajtott változathoz képest.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2009-03-10 22:33 Szövetséget köthet a Mercedes és a BMW

A Chryslerrel való szakítása óta folyamatos beszédtéma, hogy a Daimler AG. melyik másik riválisával kötheti össze a sorsát hosszú távú túlélése érdekében. Tavaly már szó esett a BMW-vel való együttmûködés lehetõségérõl, de akkor nem volt sürgõs: a Mercedes is, a BMW is jelentõs profittal mûködött, legfeljebb a fronthajtású modellek drága fejlesztése okozott némi fejfájást a két cégnek. Most azonban merõben más a helyzet: a válság kirobbanása miatt az eladások minden jelentõsebb piacon visszaestek, így a Mercedesnek és a BMW-nek is elemi érdeke, hogy minél gyorsabban faragjon a költségeibõl. A hírek egyelõre 7%-os részvénycserérõl szólnak - a BMW és a Mercedes egy az egyben váltaná be a másik részvényeit -, bár arról is hallani, hogy a BMW 46%-át birtokló Quandt család egyelõre nem támogatja az ötletet - állítólag attól tartanak, hogy a Mercedes irányító szerepre törekedhet a cégen belül.
<br /><br />
Ha a két vállalat valóban szövetségre lép, akkor számos területen segíthetik egymás. Az egyik legfontosabb lehetõség a Mini, illetve az A- és B-osztályú Mercedesek utódainak közös fejlesztése: mivel sem a Mercedes, sem a BMW nem ad el elég kisautót ahhoz, hogy a kizárólag ezekhez a modellekhez használható alkatrészek és fõegységek fejlesztése és gyártása kifizetõdõ legyen, már mindkét cég próbált partnert találni a feladathoz korábban. A BMW messzebb jutott - a Mini motorjait a Peugeot csoporttal közösen készítik -, de hosszabb távon ez a megoldás sem optimális. Ha azonban ugyanazokra az alapokra épülhetne a Mini és a kis Mercedesek, azzal az alkatrészek gyártási példányszámát évi 4-500 ezer körülire emelhetnék, ami a fejlesztések gyorsabb megtérülését eredményezné. Ezenkívül a két gyártó persze más területeken is hatékonyan segíthetné egymást, hiszen típus- és motorválasztékuk szinte tökéletesen átfedi egymást, így számos olyan alkatrész van, például motorok, váltók, futómûelemek, amelyet anélkül vehetnének át, hogy az az autóikon meglátszana.
<br /><br />
A Mercedes és a BMW már eddig is részt vett több közös projektben - egyebek közt egy hibrid hajtáslánc fejlesztésében és a német beszállítókat segítendõ néhány szabvány kidolgozásában -, így korlátozott kapcsolat már most is van a két rivális között, de eddig minden ilyen programban részt vettek más partnerek is, például a GM vagy a Volkswagen. Ha viszont a mostani tárgyalások eredménnyel zárulnak, azzal megnyílik az út a közös munka elõtt, amely mindkét luxusautó-márka számára komoly elõnyöket tartogat.
<br /><br />
forrás: totalcar.hu

Robinson Elküldve: 2009-03-10 22:17 újonc kérdései :)

Tano írta: ute107: rosszul értelmezted. A bixenonnál is a távolsági ugyanúgy halogén, de a tompított is világít távolsági refiként egy elhajló kis lemez segítségével. Ennyi a különbség a sima xenonhoz.

Robinson: szerintem vaszarig nem a HID-es xenonra gondolt, hanem a visszajelzés megoldásáról modulcsere nélkül.


Valóban. Én is írok máris egy pü, mert érdekel a kondi is meg a magasságállító is

Robinson Elküldve: 2009-03-10 21:43 Autóvásárlás

SoundkeY írta: Aki mostanaba akar autot venni annak javasolom hogy vigye be / vitesse be a helyi hivatalos BMW szalonba es keresse le az auto eloeletet .
Sajna csak az utolos 5 szervizrol adnak ki dokumentumot ( nem ertem miert ) de sok minden kiderulhet..........pl KM tekergetes !

En emlekszem anno 3-4 helyre is telefonaltam ez ugybe de mindenhol elutasitottak, hogy nem lehet ilyet kerni , bla bla.

Most ujra megprobaltam es a Vaci uti BMWbe siman mondtak, vigyem be a kulcsot es megmondjak ha hivatalos szervizbe jart az auto.......

Pofara eses: +100e Km.......egeszen pontosan kiszamolva 85-100e kozott lehet ......sejtettem valamennyit de igy megtudva .......

Az auto "tokeletes", az atlagosan kopo, rendszeresen cserere szorulo alkatreszeken kivul nincs baja. Jo latni az eloeletebol valamennyit, hogy rendesen csereltek olajat, szuroket, uzemanyagszurot, ablaktorlo lapatot , fekbetet, tarcsak stb ( remeljuk meg is csinaltak )

DE akkor is MEKKORA szemetseg.......Emlekszem mennyire eskudoztek a futasidore es az ar mennyire km fuggo..............

Mindenki nezesse meg !


A tiéd behozott autó? A külfõldi élet is beleszámít a lekérdezésbe? Kérnek érte valamit? Ha igen mennyit?

Robinson Elküldve: 2009-03-10 21:32 újonc kérdései :)

vaszarig írta: Szia! Ha nem akarsz költeni még többet, akkor olcsóbb megoldást is tudunk neked ajánlani, mivel csak két kondit kell berakni a lámpához, ami azért nem egy horror ár. Viszont a leggjobb megoldás valóban a lámpa modul csere + a két magasság állító szenzor utólagos beépítése, ami szintén könnyen kivitelezhetõ. Ha gondolod keress meg PÜ-ben!


Nem értek vele egyet, hogy alap halogénos lámpába xenon. Ahhoz már nem csak egy kondi kell. Ha mégis ez lenne a döntés, nekem meg van egy xenon HID H7 szettem slim trafókkal, beleapplikálva foglalatba ügyesen, tehát csak be kell rakni. Privátban leárazzuk ha érdekel

Robinson Elküldve: 2009-03-10 20:47 bc

Tano írta: A jobb oldalit kb 45 fokban el tudod forgatni jobbra-balra, és úgy tudod az idõt állítani vele


Ja, még annyit, hogy mikor a pasi nyomkodta nekem a bal oldalit, akkor elõtüntek mindenféle reset meg 1.1 tõl 1.9-ig számok, mintha legalábbis a titkos menüben lett volna. Ott is volt, amit véletlenül nullázott, ott van olyan, amit el tud(hatott) baszarintani?

Tudom tudom... de csak Õ volt kéznél hétvégén... Ráadásul elsõ benyomás alapján értett hozzá, aztán már nem akartam rácsapni a kezére vagy mi, bár megfordult a fejemben..

Robinson Elküldve: 2009-03-10 20:45 bc

Tano írta: A jobb oldalit kb 45 fokban el tudod forgatni jobbra-balra, és úgy tudod az idõt állítani vele


BAAAAAAAAAZEEEEEEEEEEEEEE

jövök egy sörrel

Robinson Elküldve: 2009-03-10 20:38 újonc kérdései :)

Woockie írta:
attis320 írta: hello!! köszönöm az infókat,már kezdem érteni a dolgokat
azért kérdeztem amugy,mert van egy ismerõs akinek vannak ilyen lámpái bontottan és ugy adná,hogy...a két gyári lámpa,gyári bi-xenonnal+a hozzá való lámpakapcsolóval együtt 130e!!
Szerintetek megér anyit a gyári cucc???????

A válaszokat elõre is köszönöm!!

Ha jol latom, 2000-es autod van, a bi-xenon pedig sajnos csak a faceliftesbe megy bele. Szoval vszeg a tiedbe nem lesz jo. En is ezen toprengek jo ideje, h alarom-e h faceliftes legyen az eleje, amikor a regebbi jobban tetszik... Er-e annyit a sima xenonnal szemben a bi-xenon...


így van, facelift elõttibe nincs bixenon, a sima xenonos meg ritka mint a fehér holló. Bár ebay-en van, de a forint miatt most horror az ára. Én vatera-n találtam egy arcot, akinek egy balosa volt, megbeszéltük, hogy tud rendelni mellé másikat is. Ha érdekel titeket, megkérdezem tõle, hogy tud-e még rendelni 1-2 párat. A két lámpa együtt 100e forintba lesz ha megjön a párja.

u.i.: Tano, köszi a segítséget az ebay-ezésben

Robinson Elküldve: 2009-03-10 20:35 bc

Woockie írta:
Robinson írta: Ha már itt tartunk, a rádió egységem kijelzõje valamiért csak világít, de nem mutat semmit, így nem tudom, hogy kell beállítani az órát. Azt is sikerült nulláznia az uriembernek, de Õ se tudta beállítani, pedig nyomogatta orrba szájba a nullázót meg a bc kart Meg tudnátok mondani a frankót?

Vidd el Quattrohoz, a szamat ircen megirtam a multkor, aztan rendberakja. A fogyasztasod lehet azert valtozott, mert dieseleknel allithato a korrekcios ertek es azt (is) elbarmolta. Ha a muszerfal orajat beallitod, a radion levo is atall, elmeletileg ugyanazt mutatja a ketto. Az azert eleg gaz, ha nem mutat semmit...


felhívom, köszi a tipp. A rádió az már régebbi téma, kiszedtem, mert megvették, kiderült, hogy nem jó a vevõ kocsijába, visszaraktam az enyémbe, azóta csak világít de nincs kép. Szerencsére hang van
Szóval én eddig mindig azon keresztül állítottam be az órát is, de most az ugye ki van lõve, maradnak a nullázó gombok a km óránál, de azt meg nem tudom, hogy kell...

Ahogy néztem a jobb oldali kis pöcök csak annyit csinál, hogy pl egységeket átállítja (12 vagy 24 órás óra, C° vagy F stb), a bal oldali meg a napi számlálót nullázza.

Robinson Elküldve: 2009-03-10 13:14 újonc kérdései :)

attis320 írta: Sziasztok!!Lenne egy kérdésem...szóval....szeretném nemsokárra lecserélni a gyári sima elsõ lámpáimat gyári Xenonosra,már mint a gyári projektorosra!!!
És azt szeretném megtudni,hogy a lámpákon kívül mi kell még a cseréhez????Mert hallottam hogy a világítás kapcsolót is cserélni kell,de nem tudom még pontosan ezeket a dolgokat!!
Szóval aki felvilágosítana ezzel kapcsolatban annak elõre is köszöntem szépen!!!


Szerintem nem kell mást cserélni. 1-2 nap és megérkezik nekem is a projektoros xenon lámpa, akkor minden kiderül. Elvileg csak kiveszed a régi lámpát, berakod az újat és kalap-kapbát.

Robinson Elküldve: 2009-03-10 11:55 bc

Hali arcok,

hétvégén voltam egy szerelõ emberkénél, hogy mondjon valamit a törésemre. Ha már ott voltam, mondta, hogy be tud kapcsolni pl. olyat, hogy villogjanak az indexek a központi zár aktiválásánál. Rá is dugta a laptopját, de nem nagyon akarta olvasni a tutit. Õ viszont azt mondta, hogy nullázott egy csomó mindent, meg nyomogatott jobbra balra. Mit tud elállítani valaki egy ilyen rácsatlakozás során? Azért is kérdezem, mert azóta 9 fölötti fogyasztást mutat a bc! Azelõtt 8.2 fölé nem ment soha, és most parázok, hogy mit állíthatott el a jóember. (az index aktiválása viszont nem sikerült )

Ha már itt tartunk, a rádió egységem kijelzõje valamiért csak világít, de nem mutat semmit, így nem tudom, hogy kell beállítani az órát. Azt is sikerült nulláznia az uriembernek, de Õ se tudta beállítani, pedig nyomogatta orrba szájba a nullázót meg a bc kart Meg tudnátok mondani a frankót?

Robinson Elküldve: 2009-03-10 09:45 Társalgó

SoundkeY írta: Oke, az a klubkartya nekunk kell, amire en gondolam hogy magat a klubot , oldalt reklamozva.....

Tudod amikor beszelsz vkivel bologat , elmondod neki es 2p utan mar el is felejti


Jahogy Te olyan osztogatható verzióra gondolsz. Na lát kapcsolja ki a kamerát mert azt nem tudom

Robinson Elküldve: 2009-03-10 08:59 Társalgó

SoundkeY írta: Regota kering bennem egy gondolat, hogy miert nincs nekunk klubkartyank ?
Megterveznenk egy logoval, weboldallal stb ellatott kis nevjegykartya meretut es lehetne osztogatni ( nekem volt mar parszor hogy papirra kezdtem irogatni a webcimet s igy egyszerubb lenne )


Akar meg valamelyik szerviz ( NT, M_attila ) szponzoralasaval....


Szia,

A klubkártya intézése már folyamatban van, csak apró fennakadás van, de meglesz!

A tervek szerint, a jövõben m_attila is csak akkor fog kedvezményes árakat biztosítani vásárlóinak, ha rendelkeznek klubkártyával, illetõleg igen sok helyen lehet majd kedvezményeket igénybe venni, ha van

Elõre mondom, hogy természetesen ennek ára is lesz, amolyan 500 forint körüli, azt hiszem ez belefér mindenkinek

Robinson Elküldve: 2009-03-09 08:08 Segítség!!!

dentallabor írta: Sziasztok!
Miért nem tudok képet feltölteni a galériába,a személyes mappámba? Van valami oka részetekrõl,v. én vagyok hülye hozzá?


Mi nem megy pontosan? Hibaüzenet van? Mi a jelenség, hol próbálod feltölteni? stb.