A BMW modellkínálata 2009 tavaszán kiemelkedõen üzemanyag-takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek egész sorával bõvül. Ennek eredményeképpen a csupán 2009 szeptemberétõl hatályba lépõ EU 5 emissziós szabvány elõírásait teljesítõ BMW modellek száma immár nem kevesebb, mint 49-re növekedett. A BMW 330d az opcióként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology rendszerével pedig már a 2014 elõtt nem várható EU6 határértékeinek is megfelel.
<br /><br />
A különösen alacsony károsanyag-kibocsátású modellek sora a BMW 1-estõl egészen a 7-es sorozatáig terjed, s a BMW X-modelleket is magában foglalja.
<br /><br />
Az új BMW 116d a különösen gazdaságos belépés lehetõségét kínálja a BMW 1-es sorozatába. A 2.0 literes, négyhengeres dízelmotor teljesítménye 85 kW/115 LE. A BMW 116d átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 4,4 literre adódik, s kilométerenként 118 grammos széndioxid-kibocsátásával együtt jelenleg a BMW teljes modellkínálatának legtakarékosabb és legtisztább tagjaként jelenhet meg. Forgatónyomatéka 260 newtonméternél éri el maximumát, s háromajtós kivitele 100 kilométer/órás tempóig tartó 10,2 másodperces gyorsulásával a BMW 116d a márkára oly jellemzõ, határozottan sportos menettulajdonságokat is kínálja, különösen gazdaságos üzemmel kiegészítve. A BMW 3-as Cabrio kínálata szintén bõvült, mégpedig a BMW új, az EU5 elõírásait is kielégítõ, soros, hathengeres dízel erõforrásával.
<br /><br />
BMW EfficientDynamics – Alapkivitelben minden új BMW modellben
A kiemelkedõen gazdaságos üzemû, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek folyamatosan bõvülõ választéka a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiája következetes továbbvitelének eredménye. A cél természetesen minden új modellel egyre tovább mérsékelni az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás értékeit, miközben egyre magasabb szinten kínálják a vezetés márkára jellemzõ élményét.
<br /><br />
A BMW EfficientDynamics technikáinak - a teljes modellportfolióban szériafelszerelésként történõ alkalmazásának - köszönhetõen a BMW napjainkban már havonta több autót értékesít a legfejlettebb üzemanyag-takarékossági és széndioxid-kibocsátást mérséklõ megoldásokkal, mint más gyártók egy év alatt.
<br /><br />
Az új BMW Z4 2009. májusi bemutatójával e gazdaságossági technikák immár a roadsterek szegmensébe is elérkeznek.
BMW Z4
<br /><br />
A piacra 2009 márciusában érkezõ BMW 116d megjelenésével pedig már nem kevesebb, mint 20 BMW modell üzemel kilométerenként legfeljebb 140 gramm átlagos széndioxid-kibocsátással.
A 2009 tavaszára szériakivitelében már az EU 5 szabvány elõírásait is teljesítõ összesen 49 modell között szerepel az új BMW Z4 is, mégpedig piaci bevezetésétõl kezdve három erõforrás kínálatával.
BMW Z4
<br /><br />
A BMW 330d ezzel szemben már opcióként a BMW BluePerformance Technology rendszerrel, így akár EU6 emissziós besorolással is kapható. Az extrafelszerelésként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology révén e különleges modellben az egyébként széria dízel részecskeszûrõ és oxidációs katalizátor NOX tárolókatalizátorral egészül ki. Ennek eredményeképpen az új, 180 kW/245 LE teljesítményû, hathengeres dízel a nitrogén-oxidok kibocsátása tekintetében is teljesíti a jelenlegi legszigorúbb követelményeket.
BMW flotta
<br /><br />
Az EU5 illetve EU6 emissziókat teljesítõ BMW modellek áttekintése
2009. tavasz:
<br /><br />
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="115"><font face="Times New Roman"><strong>Modell</strong> </font></td>
<td valign="top" width="96"><strong>Teljesítmény<span> </span>(kW/LE)</strong></td>
<td rowspan="2" valign="top" width="132"><strong>EU tesztcikluson mért átlagfogyasz-tás (l/100km)</strong><span></span></td>
<td rowspan="2" valign="top" width="108"><strong>EU tesztcikluson mért CO<sub>2 </sub>kibocsátás (g/km)</strong></td>
<td rowspan="2" valign="top" width="72"><strong>Emissziós besorolás</strong><span></span></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"> </td>
<td valign="top" width="96"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 7-es sorozat dízel</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 730d</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">7.2</td>
<td valign="top" width="108">192</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 730Ld</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">7.3</td>
<td valign="top" width="108">194</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 7-es sorozat benzines</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 750i</td>
<td valign="top" width="96">300/407</td>
<td valign="top" width="132">11.4</td>
<td valign="top" width="108">266</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 750Li</td>
<td valign="top" width="96">300/407</td>
<td valign="top" width="132">11.4</td>
<td valign="top" width="108">266</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 740i</td>
<td valign="top" width="96">240/326</td>
<td valign="top" width="132">9.9</td>
<td valign="top" width="108">232</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 740Li</td>
<td valign="top" width="96">240/326</td>
<td valign="top" width="132">10.0</td>
<td valign="top" width="108">235</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 5-ös sorozat dízel</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 520d</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">5.1</td>
<td valign="top" width="108">136</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 520d Touring</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">5.3</td>
<td valign="top" width="108">140</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 3-as sorozat dízel</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 330d</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">5.7</td>
<td valign="top" width="108">152</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 330d Touring</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">5.9</td>
<td valign="top" width="108">155</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 330d Coupé</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">5.7</td>
<td valign="top" width="108">152</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 330d Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">6.1</td>
<td valign="top" width="108">162</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 330d <br>
BluePerformance</td>
<td valign="top" width="96">180/245</td>
<td valign="top" width="132">5.7</td>
<td valign="top" width="108">152</td>
<td valign="top" width="72">EU6</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320d</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">128</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320d Touring</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.9</td>
<td valign="top" width="108">130</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320d Coupé</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">128</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320d Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">5.3</td>
<td valign="top" width="108">140</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 318d</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">4.7</td>
<td valign="top" width="108">123</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 318d Touring</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">125</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 3-as sorozat benzines</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320i</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.5</td>
<td valign="top" width="108">150</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320i Touring</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.5</td>
<td valign="top" width="108">150</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320i Coupé</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.7</td>
<td valign="top" width="108">154</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 320i Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.9</td>
<td valign="top" width="108">159</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 318i</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">6.4</td>
<td valign="top" width="108">149</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 318i Touring</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">6.4</td>
<td valign="top" width="108">149</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 1-es sorozat dízel</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 123d (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">150/204</td>
<td valign="top" width="132">5.2</td>
<td valign="top" width="108">138</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 123d (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">150/204</td>
<td valign="top" width="132">5.2</td>
<td valign="top" width="108">138</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 123d Coupé</td>
<td valign="top" width="96">150/204</td>
<td valign="top" width="132">5.2</td>
<td valign="top" width="108">138</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 123d Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">150/204</td>
<td valign="top" width="132">5.4</td>
<td valign="top" width="108">144</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120d (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">128</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120d (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">128</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120d Coupé</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">4.8</td>
<td valign="top" width="108">128</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120d Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">5.1</td>
<td valign="top" width="108">134</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118d (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">4.5</td>
<td valign="top" width="108">119</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118d (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">4.5</td>
<td valign="top" width="108">119</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118d Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">4.9</td>
<td valign="top" width="108">129</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW 1-es sorozat benzines</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120i (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.7</td>
<td valign="top" width="108">155</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120i (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.7</td>
<td valign="top" width="108">155</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 120i Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">125/170</td>
<td valign="top" width="132">6.9</td>
<td valign="top" width="108">159</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118i (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">6.2</td>
<td valign="top" width="108">143</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118i (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">6.2</td>
<td valign="top" width="108">143</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 118i Cabrio</td>
<td valign="top" width="96">105/143</td>
<td valign="top" width="132">6.6</td>
<td valign="top" width="108">153</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 116i (ötajtós)</td>
<td valign="top" width="96">90/122</td>
<td valign="top" width="132">6.2</td>
<td valign="top" width="108">143</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW 116i (háromajtós)</td>
<td valign="top" width="96">90/122</td>
<td valign="top" width="132">6.2</td>
<td valign="top" width="108">143</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW Z4</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW Z4 sDrive35i</td>
<td valign="top" width="96">225/306</td>
<td valign="top" width="132">9.4</td>
<td valign="top" width="108">219</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW Z4 sDrive30i</td>
<td valign="top" width="96">190/258</td>
<td valign="top" width="132">8.5</td>
<td valign="top" width="108">199</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW Z4 sDrive23i</td>
<td valign="top" width="96">150/204</td>
<td valign="top" width="132">8.5</td>
<td valign="top" width="108">199</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW X-modellek benzines</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW X6 xDrive50i</td>
<td valign="top" width="96">300/407</td>
<td valign="top" width="132">12.8</td>
<td valign="top" width="108">299</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW X6 xDrive35i</td>
<td valign="top" width="96">225/306</td>
<td valign="top" width="132">11.1</td>
<td valign="top" width="108">262</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115"><strong>BMW X-modellek dízel</strong><span></span></td>
<td valign="top" width="96"> </td>
<td valign="top" width="132"> </td>
<td valign="top" width="108"> </td>
<td valign="top" width="72"> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="115">BMW X3 xDrive20d</td>
<td valign="top" width="96">130/177</td>
<td valign="top" width="132">6.5</td>
<td valign="top" width="108">172</td>
<td valign="top" width="72">EU5</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<br /><br />
Fokozott gazdaságosság, élvezetesebb vezetés: új BMW 116d belépõmodell; BMW 123d, BMW 120i és BMW 118i és BMW 116i EU 5 minõsítéssel
A BMW 1-es sorozat motorpalettájának további bõvülésével még vonzóbbá válik a vezetés alsó-középkategóriában kínált színtiszta élvezete. A három- és ötajtós változatban egyaránt kapható BMW 116d 2009 tavaszától e szegmensben is még magasabbra emeli a mércét.
BMW 118
<br /><br />
E két új belépõmodell motorja a - például a 2008-as „Év Zöld Autója” (World Green Car of the Year 200
díjjal kitüntetett - BMW 118d változatból ismert, 2,0 literes, négyhengeres konstrukció további változata. A BMW 116d most még a BMW 118d üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinél is kedvezõbb adatokkal szolgál. Mint a BMW 1-es sorozat minden egyes tagja, a BMW új belépõ dízeljei is rendelkeznek a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégia keretében alkalmazott gazdaságossági megoldásokkal, köztük a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop Function) és a Sebességváltást Segítõ Kijelzõ (Shift Point Indicator) technikáival.
<br /><br />
Az új modellek számára kifejlesztett, common-rail befecskendezõ rendszerrel mûködõ, teljes egészében alumínium turbódízel erõforrás maximális teljesítménye 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 85 kW/115 LE, forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 2.500 percenkénti fordulat közötti tartományon éri el 260 newtonméteres csúcsát.
<br /><br />
A már egészen alacsony fordulatszám-tartományoktól rendelkezésre álló bõséges vonóerõ eredményeképpen a BMW 116d kiemelkedõ gazdaságossága mellett a BMW 1-es sorozatára oly jellemzõ, rendkívül mozgékony irányíthatósági tulajdonságokat is kínálja. Álló helyzetbõl 10,3 (ötajtós), illetve 10,2 másodperc (háromajtós) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a csúcssebesség mindkét változat esetében 200 kilométer/óra.
<br /><br />
Az EU-tesztciklus során felvett 100 kilométerenként mindössze 4,4 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 118 gramm széndioxid-kibocsátásával az új BMW 116d takarékossága és kipufogógáz-emissziós értékei tekintetében egyaránt a BMW teljes modellkínálatának élén jár.
<br /><br />
A BMW 1-es sorozat három további változata – a BMW 123d, a BMW 120i és a BMW 118i – 2009 tavaszától már szintén kielégíti az EU5 követelményeit. Különösen a BMW 1-es sorozat 3- és 5-ajtós, illetve Coupé és Cabrio változataiban egyaránt rendelkezésre álló, Vezérelt Töltésû Ikerturbó (Variable Twin Turbo) technikával szerelt, 150 kW/204 LE teljesítményû, négyhengeres dízel tûnik ki gazdaságossága és tiszta üzeme tekintetében vetélytársai közül. E legerõsebb dízellel, illetve a háromféle négyhengeres benzines változattal a BMW már egyedül a BMW 1-es sorozatban nem kevesebb, mint 19 EU 5 minõsítésû modellt kínál.
<br /><br />
Élvezetes vezetés magasabb nyomatékkal és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással: a BMW 330d Cabrio új soros hathengeres dízelmotorja
A BMW 3-as sorozata már hosszú ideje kínálja a korszerû dízelmotor-technikák számos elõnyét. Az erõ, a magas hatásfok és a rendkívül kulturált járás kombinációjával a dízelmotorok a BMW 3-as sorozatában is egyre növekvõ népszerûségnek örvendenek.
<br /><br />
Öt esztendõvel az elsõ dízelmotoros, nyitott 3-as BMW bemutatkozását követõen, a BMW soros, hathengeres dízel erõforrásainak új generációja a kabriókban is megjelenik. Az új BMW 330d Cabrio orrában e 3,0 literes dízel aggregát 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE névleges teljesítményt produkál, 520 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 3.000 percenkénti fordulat közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre áll. E képességeivel kifejezetten vérpezsdítõ, s mindenekelõtt élvezetes autózásra csábít.
<br /><br />
Az új dízel erõforrás még magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szintet, még magasabb színvonalat képviselõen kulturált járást, egyben páratlanul takarékos és tiszta üzemet kínál. A BMW 330d Cabrio álló helyzetbõl 6,4 másodperc alatt gyorsít 100-as tempóra, s csúcssebességét csupán 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 6,1 literes átlagfogyasztást és kilométerenként 162 gramm széndioxid-kibocsátást produkált. Végül, de természetesen nem utolsósorban az új BMW 330d Cabrio a BMW 3-as sorozatának további 15 dízel és benzines tagjával együtt, már az EU5 kipufogógáz-emissziós szabvány követelményeit is kielégíti.
<br /><br />
Bemutatkozik a BMW 730Ld: maximális kényelem hosszú távon és gazdaságosság
Mindössze néhány hónappal világpremierjét követõen az új BMW 7-es sorozat 2009 tavaszán ismét emel a mércén: a világ leggazdaságosabb luxuslimuzinja, a BMW 730d, immár hosszú tengelytávú kivitelében is bemutatkozik, amelynek 14 centiméteres növekménye teljes egészében a hátsó lábtérben jelenik meg. Az új BMW 730Ld a hosszú távú utazások lehetõ legmagasabb fokú kényelmét és a luxuskategóriában is képviselt, kiemelkedõ gazdaságosság egyedi kombinációját kínálja. E nagyteljesítményû luxuslimuzin azonban mindemellett figyelemreméltó menetdinamikai adottságokkal is rendelkezik. Alumínium forgattyúházzal szerelt, turbófeltöltéssel, valamint piezo-injektoros common-rail közvetlen befecskendezéssel mûködõ, 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotorja 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE maximális teljesítményt ad le, 540 newtonméteres forgatónyomatéki csúcsát pedig már 1.750-es percenkénti fordulatnál eléri.
<br /><br />
E különleges képességû soros, hathengeres dízel óriási nyomatéka és vonóereje révén a BMW 730Ld mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órára, amit motorja rendkívül kulturált járása egészít ki. További jellemzõje egyedülálló gazdaságossága, ugyanis az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 7,3 literes átlagfogyasztást produkált, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 194 gramm. A BMW tehát a kiemelkedõ gazdaságosság tekintetében is újra magasabbra emelte a mércét a nagyteljesítményû luxuslimuzinok szegmensében.
<br /><br />
Az új BMW 730Ld piaci bevezetésével párhuzamosan a BMW 7-es sorozat tagjaihoz rendelhetõ felszerelések választéka is bõvült. Az újabb külsõ színárnyalatokon és belsõ kárpitvariációkon túl a BMW nagyteljesítményû luxuslimuzinja 2009 tavaszától a BMW Individual számos felszerelésével is rendelhetõ. Az egyedi kialakítások e kifejezetten exkluzív eszközeinek választéka a teljes „Merino” bõrkárpitozástól, a BMW Individual alcantara mennyezetkárpiton, a különösen kifinomult belsõ borításokon, a BMW Individual küszöbléceken és hátsó hûtõboxon át, egészen a BMW Individual 19- és 20-colos könnyûfém keréktárcsáiig terjed.
<br /><br />
BMW X-modellek: bõvülõ képességek, optimális károsanyag-kibocsátás
Tíz esztendõvel a BMW X5 piaci bevezetését követõen – amellyel a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek speciális szegmense is megszületett – a BMW X-modellek még mindig a piac egyedi szereplõi.
<br /><br />
Hajtásrendszerük és felfüggesztéseik kiemelkedõ tulajdonságainak köszönhetõen a BMW X-modelljei a vezetés egészen egyedi élményét kínálják, amit a márkára oly jellemzõ dinamikus menetteljesítmények és mindenkor hatékony vonóerõ-átadási tulajdonságok jellemeznek.
<br /><br />
A BMW X6, a BMW X5 és a BMW X3 további nagy elõnye, hogy vonzó menettulajdonságaikat a gazdaságosság olyan színvonala mellett kínálják, ami egyetlen más gyártó velük összevethetõ modelljének sem sajátja. Kiváló példa erre a BMW X3 xDrive20d, amelynek négyhengeres dízel erõforrása 130 kW/177 LE teljesítménye mellett, erejéhez és menetteljesítményeihez képest a teljes körû gazdaságosság legmagasabb színvonalát nyújtja szegmensében.
<br /><br />
Legkorszerûbb dízelhajtása a BMW márkára jellemzõ alapvetõ mozgékonyságot biztosítja számára, mégpedig az EU-tesztcikluson mért, 100 kilométerenként mindössze 6,5 literes átlagfogyasztás, illetve kilométerenként 172 gramm széndioxid-kibocsátás mellett. A BMW X3 xDrive20d 2009 tavaszától szintén teljesíti az EU 5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait.
<br /><br />
Az ugyancsak 2009 tavasszal bemutatkozó Limited Sport Edition változat új, még magasabb színvonalat képviselõ felszereléseket kínál a BMW X3 egyedi kialakítására. E speciális modellváltozat legkülönlegesebb felszerelései a felfüggesztés sportos hangolása, a multifunkciós kormánykerék, a sportülések, az „M” aerodinamikai csomag, a 19-colos „M” könnyûfém keréktárcsák, a „Karbonfekete metál” külsõ szín, valamint az alcantara és a bõr fekete, lágy tapintású kombinációja.
<br /><br />
A BMW X5 gazdaságossága tekintetében továbbra is mértékadónak számít szegmensében, különösen menetdinamikai képességeit és bõséges térkínálatát is figyelembe véve. Akár hét személy számára is kényelmes utazást kínálva, például a BMW X5 xDrive30d 173 kW/235 LE teljesítményû, soros, hathengeres dízel erõforrással készül, amely 520 newtonméter maximális forgatónyomatékát már 2.000-es percenkénti fordulatszámtól a vezetõ rendelkezésére bocsátja. Az álló helyzetbõl 100 kilométer/óráig tartó sprinthez a BMW X5 xDrive30d 8,1 másodpercet igényel, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 8,2 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 217 grammra adódik.
<br /><br />
A kiemelkedõen tiszta üzemû, csekély károsanyag-kibocsátású BMW X-modellek kínálatát a világ elsõ Sports Activity Coupé sorozatának két benzines változata teszi teljessé. A BMW X6 xDrive50i illetve a BMW X6 xDrive35i 2009 tavasztól szintén kielégíti az EU5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait. Végül, ám korántsem utolsósorban, a jövõben a BMW X6 minden változata már alapkivitelében kínálja a csomagtér-ajtó automatikus mozgatásának funkcióját.
<br /><br />
Forrás: bmw.hu