Robinson fórum hozzászólásai

Robinson Elküldve: 2009-02-09 22:14 Bmw Welt

1: m_attila+1 fõ
2: Oldboy + a család, de idõpont költség nélkül csak vak lelkesedés.
3: Hori+1fõ /mi már voltunk de ha jó az ár meg az idõpont akkor megyünk/
4: Tibikeke+1fõ idõpont függvénye
5. Woockie szinten ar es idopont fuggvenye
6. Éapa
7. Robinson + 1 fõ

Robinson Elküldve: 2009-02-06 20:37 Ami veri az X5-öt - BMW X6 xDrive35d

A kocsi elölrõl sokkal agresszívabb, mint az X5, amihez a legtöbben hasonlítják. Természetesen alacsonyabb is, hiszen - többek között - ennek köszönhetõ a kupéjelleg. Az elsõ lámpák és a vesék valamint a hatalmas légbeömlõk gyönyörû egységet alkotnak. Oldalról azonban még dögösebb az X6 a kupésan csapott hátuljával, és szerencsére a kocsi hátulját sem sikerült elrontaniuk a tervezõknek: az is gyönyörû lett - legalábbis szerintünk. A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy nem mindenki ájult el a kupés formától, az X5 szerelmesei aligha cserélik le autóikat. <br />
Belülrõl gyakorlatilag ugyanolyan a kocsi, mint az X5. A mûszerek és minden egyéb a bajorok terepjárójából köszön vissza. Az automata természetesen szintén az újabb X5-bõl érkezett. Úgy mûködik, hogyha elõretoljuk, akkor "rüki", ha ebbõl hátra csak egy kicsit, akkor üres, ha jobban hátrahúzzuk, akkor pedig D. Magunkfelé húzva a kart a szekvenciális üzemmódba érkezünk meg. A parkolóállást a kar tetején egy kis gomb megnyomásával lehet kapcsolni. Bevallom, nekem nagyon bejött az új rendszer, hiszen alig kell mozgatni a kart - gyakorlatilag csuklóból lehet - vagyis sokkal kényelmesebb, mint a hagyományos megoldások.
<br /><br />
Az igazat megvallva tökéletes a kényelem és minden kézre áll - ennél többet errõl nem lehet írni. Bár mondjuk én ezt egy BMW-tõl el is várom. Szerintem annak lenne "hírértéke", ha ez egy ilyen autóban nem így lenne. Lehet, hogy kicsit csalóka volt, de úgy vettem észre, hogy az X6-ba beszállni is könnyebb, mint az X5-be. Az egyedüli furcsaság az, hogy miközben a ember úgy érzékeli, hogy egy terepjáróban ül, a visszapillantóba nézve, a keskeny hátsó ablak miatt ez az érzés elvész. Emellett egyébként - valószínûleg szintén a kupéforma miatt - sokkal kisebbnek érzi az ember az autót, mint az X5-öt.
<br /><br />
A csomagtartó elvileg magasabbra nyílik, mint az X5-ben, ez azonban a mélygarázsok és az alacsonyabb belmagasságú magángarázsok miatt változtatható. A gázos teleszkóp külsejét eltekerve lehet "megadni" a rendszernek, hogy teljesen nyíljon az ajtó vagy csak annyira, hogy ne menjen magasabbra, mint a kocsi teteje. A csomagtartó egyébként 570 literes, de akár 1450-re is lehet bõvíteni a hátsó ülések ledöntésével. És ha már a hátsó üléseknél tartunk; ezeken viszonylag szûk a hely - legalábbis a magas emberek esetében a csapott tetõ miatt. Emellett pedig csak és kizárólag négyen férnek el az autóban, mert a hátsó ülés közepén tárolórekesz van. Dehát mégis egy kupéról beszélünk, így ez annyira nem is meglepõ. Az viszont már furcsa, hogy nem jutott kapaszkodó a hátul ülõknek. Ezt azért még a BMW se engedje meg magának! És még mielõtt valaki megszólna: elmondom, hogy elöl nagyon tágas a térkínálat, nagyon kényelmesen elférhet mindenki - a magasak is.
<br /><br />
Az xDrive-rendszer, amelyben ott van a lamellás tengelykapcsolós összkerékhajtás még mindig zseniális. Alapban a nyomaték 60 százaléka megy hátulra, de a körülmények függvényében az is elõfordulhat, hogy valamelyik tengelyre egyáltalán nem jut nyomaték. A DPC a BMW új aktív hátsó differenciálja, amely egyelõre csak ebben a modellben van benne. Ez az a rendszer, amely a két hátsó kerék között is képes változtatni a nyomatékot. No ettõl aztán olyan lesz a kanyarstabilitása az autónak, hogy ekkor tényleg elfelejti az ember, hogy egy terepjárószerû kocsit vezet. A nagy elõnye a menetstabilizálóval szemben, hogy ez amikor beavatkozik, akkor sem lassítja az autót. Menet közben egyébként a vezetõ elõtti órák között lévõ kis kijelzõn azt is lehet figyelni, hogy melyik kerékre mennyi nyomaték jut.
<br /><br />
Tesztautónkban a háromliteres biturbós dízel dolgozott, ami abszolút passzol ehhez a motorhoz. A 286 lóerõs monstrum hihetetlen elánnal mozgatja a több mint kéttonás kocsit. Az 580 Nm-es maximális forgatónyomaték, amely 1750-es fordulatnál bújik elõ, önmagáért beszél. A 100-as sprinthez a hihetetlennek tûnõ 6.9 másodpercre van szüksége az autónak, a végsebesség pedig 240 körül van. Ehhez képest az étvágya hihetetlen: egészen pontosan 9 literrel el lehet járni vele dinamikusan, ha az ember nem tapossa ki a belét.
<br /><br />
A BMW X6 xDrive35d 16 462 000 forintba kerül. Elnézve azt, amit tud és amit nyújt, ez nem sok pénz érte. Persze majdnem egymillió forinttal drágább az X5 hasonló verziójánál, de szerintünk ha valaki már ennyi pénzt szán autóra, akkor érdemesebb az X6-ot megvenni.
<br /><br />
Szabó Gergõ<br />
www.autogear.hu <br /><br />
forrás: samsungsport.hu

Robinson Elküldve: 2009-02-06 20:35 Új vezetõ a magyar BMW-nél

2009. január 1-jétõl Henning Putzke tölti be a BMW Magyarország Kft. ügyvezetõ igazgatói posztját. Az eddigi vezetõ, Tilo von Harling közel negyven, a BMW-csoportnál töltött év után nyugdíjba vonult.
<br /><br />
Henning Putzke gazdasági mérnökként végzett, de már felsõfokú tanulmányai alatt elkezdte pályafutását a BMW-nél: két márkakereskedésben is dolgozott kereskedelmi és marketing területen.
<br /><br />
1996 és 2002 között a bajor autókonszern németországi részlegének kereskedelmi és marketingosztályán helyezkedett el. Ezzel párhuzamosan, 1995-tõl a BMW Vezetéstechnikai Tréningek egyik oktatójaként is dolgozott. 2002 és 2006 között a BMW mexikói vállalatánál, 2006 áprilisától pedig Magyarországon irányította értékesítési igazgatóként a BMW és MINI személyautók kereskedelmét, majd 2007 szeptemberétõl a marketingvezetõi pozíciót is elvállalta.
<br /><br />
Henning Putzke nevéhez fûzõdik többek között a BMW Premium Selection használtautó-program és a BMW Vezetéstechnikai Tréningek meghonosítása Magyarországon.
<br /><br />
Az ügyvezetõ igazgatói posztot 2009 januárjától betöltõ szakember szeret sportolni, utazni, fotózni és fõzni. Szabadidejét mégis legszívesebben a családjával tölti. Felesége magyar, kisfiuk 2005-ben született Mexikóban.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2009-02-06 12:41 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

Enkozpont74 írta: Kaptam 1 egyenleget 2008-ra.
Befizettem 154000 ft-ot. A tõketartozásom csökkent 3100Ft-al !!!
Ha a cascot leszámolom, akkor is bitang...


egyértelmû, mivel fõleg kamatot fizetsz, nem tõkét...

Robinson Elküldve: 2009-02-05 20:44 Versenyautó BMW alapokon

Visszatér a versenyzéshez az Alpina - jelentette be a német gyártó korábban. Az új versenyautó bemutatását a hamarosan következõ Genfi Autószalonra idõzítették, de nem kell márciusig várnunk, itt vannak a részletek.
<br /><br />
A Nemzetközi Automobil Szövetség GT3-as kategóriájának megfelelõ autó a BMW hatos alapján készülõ Alpina B6 személyautóból készül Motorja 4,4 literes, kompresszoros V8-as, maximális teljesítménye 530 Nm. A lassú kanyarokban viszont a bõdületes 725 newtonméteres maximális nyomaték teszi versenyképessé a kocsit.
<br /><br />

Hatfokozatú szekvenciális sebességváltó jár a versenyautóhoz, amivel egy ügyes pilóta 3,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót. A kocsival a Norschleifén 285 km/órát értek el a B6 GT3-mal.
<br /><br />
Jelenleg azon dolgozik az Alpina, hogy megtalálja a gyári csapat versenyzõit, de az autó privát csapatok számára is elérhetõ lesz. Vélhetõen nem akárkik vezetik majd az Alpina autóit, hiszen legutóbb (20 éve) Niki Lauda és Jacky Ickx vezényletével három bajnoki címet szereztek a Túraautó Európa-bajnokságban.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2009-02-05 16:44 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

silver_e46 írta: Az a baj, hogy nem csak a deviza-forint árfolyamkülönbségét építik bele a törlesztõrészletek emelésénél, hanem emelhetik és emelik is folyamatosan a tõkerészt is:
a deviza alapúaknál havonta, a forintalapúaknál évente egyszer!


Ez szerintem hülyeség! A tõkét nem emelheti, hiszen ha végig gondolod, az csalás lenne, mivel a tõke az az összeg, amit Te felvettél! Ha felvettél 500 forint hitelt, nem mondhatja azt egy év múlva, hogy 510 forintot vettél fel. Szvsz csak a kamattal játszhat!

Robinson Elküldve: 2009-02-05 14:26 Társalgó

kempelen írta:
Robinson írta:
kurvajó arc a "purple &amp; brown"-ból, találd ki melyik a kettõ közül


No látod lúzer vagyok, de még nem láttam õket, így fingom sem volt ki lehet ez az arc. De jó az biztos.



YouTube videó
http://www.nick.co.uk/games/purple_and_brown
http://tinyurl.com/d5b7qm

Robinson Elküldve: 2009-02-05 14:15 Társalgó

kempelen írta:
Theo írta: Bocs ez az Én hibám, csak a fórumot olvasom Régen nem volt ilyen aktív az oldal, mára hál istennek az


Wazze Theo, kifekszem ettõl az avatartól.

Nap mint nap percekig nézem.


kurvajó arc a "purple &amp; brown"-ból, találd ki melyik a kettõ közül

Robinson Elküldve: 2009-02-05 10:06 Társalgó

Theo írta: Hát ennyi volt... Én sajnálom

http://www.origo.hu/auto/20090...-bmwt.html


Itt is kint van a fõoldalon már két napja a hírek között! Tessék olvasni, majd' minden nap frissül!!

Robinson Elküldve: 2009-02-04 21:25 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

Köszi az infókat!

Mint kiderült, nekem gencsak régi tipusú a kábelezés meg a fejegység. Konkrétan a navi elõlapként funkcionál, nincs benne semmi, az erõsítõ is külön van. A csatija abszolút nem olyan mint ami a nagyközönségnek szokott lenni, kiderült, hogy 2000.06 elõtti (2000.02) az még más volt, amihez ISO csati sincsen, így át kell kábelezni az egész autót. Rhantos kolléga mondott bíztató árat, majd kiderül. Szóval erre figyeljetek!

A "rossz" csati: http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;pos=1

Ha ilyened van, és 16:9-et akarsz, akkor bizony átkábelezés...

Robinson Elküldve: 2009-02-04 17:26 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

Enkozpont74 írta: Nem mindegy,h társadalmi minimum vagy létminimum...


Látom Te is nézed a hiradót

Robinson Elküldve: 2009-02-04 11:55 Segítsetek!

Sziasztok,

Ki tudja, a 2001 utáni 3-asokba ajánlott ISO kábel jó a 2000-es évjáratúba is?

http://www.audiosystem.mobilda...;Itemid=62

Elõre is köszi az infót!

Robinson Elküldve: 2009-02-03 21:25 Új korszak a BMW-nél

Távozik a BMW-tõl Christopher E. Bangle, a BMW-csoport vezetõ formatervezõje. Õ volt, aki az utóbbi két évtizedben meghatározta a BMW, a Rolls-Royce és a MINI arculatát és formáit. Ezentúl Bangle jobbkeze, Adrian van Hooydonk lesz az elsõszámú vezetõ, aki 2006 óta a BMW vezetõ formatervezõje. Bangle saját tervezõirodát hoz létre, amely a hírek szerint nem kötõdik majd az autókhoz.
<br /><br />
Bangle 1956-ban született, karrierjét az Opelnél kezdte, ahol elsõ munkájaként a Junior tanulmányautó utasterét tervezte. 1985-tõl a FIAT vezetõ tervezõje lett, többek között a Coupe is az õ nevéhez fûzõdik. 1992-ben õ volt az elsõ amerikai, aki a BMW elsõszámú formatervezõje lehetett, elsõ munkája a Z9 Gran Turismo koncepcióautó volt. Késõbb már a teljes konszern formáiért õ felelt.
<br /><br />
Bangle új irányt mutatott a BMW-nek
<br /><br />
Az utóbbi évek autói, így a BMW egyes, a hármas, az ötös, a hatos, a hetes, a Z3, a Z4, a Z8, az X3, az X5, az X6, az új MINI, a Rolls-Royce Phantom mind-mind magukon viselik Bangle kézjegyét, csakúgy mint a BMW motorkerékpárok.
<br /><br />
Hooydonk (44), egyetemi tanulmányai óta a BMW-nél dolgozik, eleinte az USA-ban, késõbb Bangle-lel együtt Münchenben. A hatos és hetes BMW kialakításánál már erõsen jelen volt az általa képviselt irányvonal, de igazán a CS és a Hommage tanulmányautókon mutatta meg, miként is képzeli a BMW jövõjét.
<br /><br />
forrás: vezess.hu

Robinson Elküldve: 2009-02-03 21:09 Új nyolcfokozatú automata a BMW-tõl

Az új váltó jobban hasonlít az aktuális M3-as dupla kuplungosára, mint az elõdjére.
<br /><br />
Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetõje az Automotive Newsnak elmondta, hogy a nagy autók esetében nem szeretnék a dupla kuplungos váltót használni, inkább a sima automata váltóra koncentrálnak: A nyolcfokozatú automata, amit a ZF-fel közösen fejlesztettünk, a kapcsolás idejét tekintve felveszi a versenyt a dupla kuplungos váltóval, de könnyebb, gazdaságosabb, valamint az ára is kedvezõbb. Draeger kifejtette, hogy a dupla kuplungos rendszerek nagyon bonyolultak, ezért drágák, ráadásul nehezek is.
<br /><br />
A ZF új váltóját úgy találták ki, hogy nemcsak a hátsó-, hanem az összkerékhajtású autókba is be lehessen szerelni, ezért a BMW-k mellett több Audiban is találkozunk majd vele. A plusz fogaskerekeknek köszönhetõen a váltó minden sebességtartományban könnyebben megtalálja az ideális motorfordulatot, ezért gazdaságosabbá teszi az autózást. Hogy még gazdaságosabbá tegyék, az új váltóba beépítették a stop-start rendszert is.
<br /><br />
A BMW tesztjei alapján az új váltó fogyasztáscsökkentõ hatása benzin esetén 3, dízelautóknál pedig 6 százalék, legalábbis ennyivel fogyasztottak kevesebbet az új váltóval szerelt BMW-k azoknál, melyekben a jelenlegi hatfokozatú automata dolgozott.
<br /><br />
forrás: totalcar.hu

Robinson Elküldve: 2009-02-03 10:20 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

Hali,

Én elég magas összeggel szálltam be az autóba, és fix törlesztõrészletes hitelkonstrukciót sikerült találni, azaz most is, és mindig 42.650 forintot fizetek, ez fixen be is van állítva havi átutalásra. Egyébként merkantil. Sok rosszat hallani róla, de én meg vagyok vele elégedve, pont emiatt. Mert nyugodtan aludhatok!