Robinson fórum hozzászólásai

Robinson Elküldve: 2010-08-03 16:41 Segítség!!!

YELLOW írta:
Tano írta:
Nekem-8 írta: Nekem nem mennek a "CIKKEK" próbáltam elolvasni ezt a CarPC-s történetet de ugyanaz az ablak ugrik vissza, Explorer és Mozilla is ugyanazt csinálja...
Oldalhiba?


Érdekes, nekem sem nyitja meg, pedig korábban ment. Opera-val is ez a heylzet. Robinson valamit félreüthetett a legújabb módosításoknál.



én olyat veszek észre, hogy inaktív lesz az oldal. azaz próbálok kattintani valamire, de nem csinál semmit. ha nyomok egy frissítést utána jó minden. ezt kb 3-4 napja vettem észre. nálam semmi nem változott.



Jajajj! Bocsi srácok, javítva!

Robinson Elküldve: 2010-08-02 22:46 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

hát tessék :]

Robinson Elküldve: 2010-08-01 22:30 Újítások

Woockie írta:
Robinson írta: Kicsit részletesebb lett az "Online és új tagok" infó blokk is


"felhasznalo hozzaszolasai" resz lesz?


az is meglesz a héten

Robinson Elküldve: 2010-08-01 17:34 Újítások

Kicsit részletesebb lett az "Online és új tagok" infó blokk is

Robinson Elküldve: 2010-08-01 02:47 Újítások

Kommenteljétek egymás fényképeit bőszen, mert lehet.
Pl.: http://www.bmwfanatics.hu/gale...695233.jpg
(Burns, csak találomra jött )

Nameg a főoldalon megtaláljátok a régóta emlegetett letöltéseket.

Robinson Elküldve: 2010-08-01 02:40 E46 magyar kézikönyv

Fekete320d írta: Sziasztok!

Érdekelne engem is egy E46 facelift leírás. Ha valaki tudna küldeni mailban, azt megköszönném. A bmw.hu-n lehetett regelni kb. 1 hónapja, és akkor a bmw kiküldi CD-n. Hát én regeltem, és nem jött semmi sem. Valaki erröl a problémárol tud valamit?

Üdv.


A főoldalon a "hol tankoljak" blokk alatt van (mostmár ) egy letöltés rész, ott megtalálod az E46 leírást is

Robinson Elküldve: 2010-07-30 20:45 ELADÓ E46 323Ci Coupe

Amcsi írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-4037950

Mire oda jutottam hogy összeraknám addigra kifogytam a pénzből.Minden meg van az összerakáshoz, ha kell küldök képeket a cuccokról.
+ megrendeltem hozzá egy 90 fokos univerzális "lambo door" szettet ha érdekel valakit az is eladó.

Az autó forgalomba helyezhető itthon is akár a reg.adó kifizetése nélkül is 2x fél évre E-rendszámmal!

06306880825


Köszi!

Robinson Elküldve: 2010-07-28 21:15 E85 Bioetanol es a BMW

hil írta: Jó ez a reklám, köszi, hajlanék is rá de: az etenol eléggé agressziv anyag. A gumi és műanyag dolgokat hosszú idő alatt (1-2 év) tönkreteszi. Hosszú távon nem egészséges a henger belső falának (intenzív korrózió), szelepszár szimmeringeknek, stb.
Nekem legalábbis ez jött le, pár éve volt ezzel próbálkozás és ezek megdönthetetlen tapasztalatok. A gyujtás hozzá állítása nem gond, nem ez a probléma okozója. Szerintem amit benzinre találtak ki, azt úgy javasolt használni, már aki hosszútávon gondolkozik.


Én nem értek hozzá, így nem tudok semmivel érvelni, csak azzal, amit a végén írtál, és én is mindig ezt mondom mint laikus:

"Szerintem amit benzinre találtak ki, azt úgy javasolt használni, már aki hosszútávon gondolkozik."

Robinson Elküldve: 2010-07-28 18:48 Újítások

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: jó lenne valami kereső motort beépíteni az oldalba, hogy lehessen topic-okat keresni, vagy hozzászólásokat a felesleges topicnyitogatások végett, meg amúgy is egyszerűbb lene ha valamit keresni akarunk.

bár eddig mindegy mit írtam, minden ötlet le volt xarva...


Ha kicsit szétnéznél, akkor látnád a jobb felső sarokban a kereső ablakot,. Ha oda beírsz keresést, akkor az oldal adatbázisában fog keresni és onnan lesznek a találatok is.


azt tudom, hogy ott van, de bármit beírok, nekem csak google-ban keres, és nem az oldalon



google, de csak és kizárólag ezen az oldalon.

Robinson Elküldve: 2010-07-26 20:30 Társalgó

SoundkeY írta: Yellow merre vagy ? ugy emlekszem te linkeltel eredeti BMW szinkodokat.......


http://www.bimmerteam.hu/sz-kodok.php

Robinson Elküldve: 2010-07-26 17:38 Újítások

Lacci írta: Főoldalon az utolsó fórumhozzászólások alatti cikkeket soroló részben a dátumok kicsit érdekesek 17. és 26. hó meg ilyesmi
Figyeljünk az időformátumra m/M, mert most a min van megjelenítve month helyett


Ó köszi! akkor ez már kezdés óta így van

Robinson Elküldve: 2010-07-24 12:25 CarPC beszerelése E46-ba

Ezúttal Tano klubtársunk küldött egy jól összeszedett írást arról, hogyan kell beszerelni egy CarPC-t az E46-ba. Nem 3 sor, dehát több hónapnyi olvasgatás és munka tapasztalatát küldte el nekünk Tano. Volt szerencsém nekem is nyomogatni a kütyüt, és nekem is nagyon tetszett

Tano írta: Sziasztok!

Már 2006 nyár óta van működő CarPC-m, és egy kis írás keretében megosztom veletek is a tapasztalataimat. A sztori ott kezdődött, hogy a masinám egy 99-es vas, amiben nem volt semmi navigáció, se cd csak magnó. Alapvetően mp3-makat szoktam hallgatni, ezért jó ideig kazettás adapterrel kötöttem rá a lejátszómat. Mivel manapság van lehetőség szoftveres navigációra ismeretlen helyeken, és nem akartam kis PDA/PNA-val szórakozni, ezért kezdtem más integrálható alternatívák után nézni.
Ekkor merültem bele a CarPC-k rejtelmeibe. Külföldi és hazai leírások kb 2-3 hónapnyi tanulmányozása után alakult ki hogy mik is lennének benne. Egy CarPC-vel gyakorlatilag minden megoldható, amire egy normál asztali PC vagy laptop képes. Nekem nyilván a zene, navigáció volt az elsődleges. Így annyiból mintha gyári navit vettem volna, sokkal többet tudó, és flexibilisebb, bővíthetőbb rendszerhez jutottam.
Az alábbi konfigurációm van:
VoomPC-2 ház, VIA Epia EN15000G mini ITX alaplap, 512MB DDR2-800-as RAM, Samsung 2,5” 80 GB SATA laptop HDD és hozzá átalakító kábel, 700TSV 7” TFT , M2-ATX táp, Haicom 204 Sirfstar3 USB GPS vevõ, SB Live! 24bit USB EXTERNAL külsõ hangkártya, Minikey USB billentyűzet, 2db USB hub, HQCT-e rádiómodul, Macaudio MPX-4000 erősítő, monitor keret a műszerfalra, gyári keret hogy a klímavezérlőt lejjebb tudjam rakni, Reslers USB I-BUS interfész, tolatókamera, sok-sok kábel és csatlakozó
Az alkatrészeket vegyesen külföldről és hazai forrásból szereztem be, szerencsére nem volt semmi megbízhatósági vagy postázási nehézségem.

A tervezésnél az autó lehetőségeihez próbáltam igazodni, hogy minél kisebb helyet veszítsek, és ne nézzen ki gagyin sem. Ezért amit lehetett a csomagtartóba raktam és elrejtettem.
- Sikerült akkora PC házat találnom, ami pont elfér az akksi feletti műanyag tálcán. Ez azért jó, mert a gép tápja is az akkura van rákötve közvetlenül, és ilyenkor előnyös a kis távolság. A VIA proci nem egy erőgép, de keveset fogyaszt, kicsi a hőtermelése, és az általam használt feladatokra elegendő így is. A táp stabilizált feszültséget biztosít, maximum 160W-os teljesítménnyel.
A bekapcsoláshoz egy kapcsolót helyeztem el az ASC gomb mellett, mert nem akarom, hogy minden gyújtás ráadáskor bekapcsoljon a PC. Valamint erről kapcsolódik be a monitor is. A bekapcsolójel biztosítékkal van lekötve a szivargyújtóról, aminek a terhelhetősége biztosítja monitor mintegy 1A-es áramfelvételét is.
- Az erősítő a csomagtér plafonjára került, így nem zavaró hiszen csak lehajolva látszik, valamint kevés helyet foglal, mert ritkán pakolom csordultig tele a csomagtartót. A hangszórók a gyári rádiócsatlakozón keresztül vannak rákötve az erősítőre. Így az eredeti vezetékezés megmaradt, ha kell a gyári rádiót simán vissza lehet rakni. Az erősítő a tápot közvetlenül az akksiról kapja, valamint a PC tápjáról kap késleltetett bekapcsoló jelet, így nincs nagy reccsenés a hangszórókból a PC elindításakor, csak egy kisebb kb 30 mp után.
- A HQCT-e rádiómodul a kárpit mögött baloldalt, a gyári antennaerősítőre van rákötve, aminek az antennája a hátsó ablakban van. Valamivel gyengébb a vétele mint a gyári rádiónak, de megfelelő, és többnyire nem is rádiót hallgatok.
- A hangkártya is a csomagtartóban bal oldalt szintén a kárpit mögé rejtve kapott helyet. Ez kapja a jelet a PC-től és a HQCT modultól, és adja a jelet a 4 csatornás erősítőnek. Azért döntöttem külső „zajgenerátor” mellett, mert mások tapasztalatai szerint az alaplapi integrált cuccokba belekerülhet némi zaj.
- A Haicom SirfIII-as GPS vevőt a kalaptartó alá raktam, így semmi nem látszik belőle, és a vételi lehetősége is kiváló, mert nem árnyékolódik le, Programnak iGO-t használok, igaz ennek hátránya, hogy nagyon leterheli a gyenge processzort. Alternatív lehetőség még pl a Garmin MobilePC szoftvere is, de ezt én még nem próbáltam, csak az nRoute-ot használtam az Igo előtt.
- 7"-os érintőképernyő beépítőkerettel. A monitor teljesen ki lett szerelve a saját házából, és közvetlenül van ráerősítve a beépítőkeretre. Így a lehető legjobban belesimul a műszerfalba.
- A kézifék melletti tartóban van egy USB hub, valamint a csomagtartóban a PC-re kötve is egy.
- Tolatókamera beépítve a csomagtartónyitó elembe a világítás helyére. A táplálást a hátsó ködlámpáról kapja, mert így manuálisan tudom bekapcsolni bármikor, akár menet közben is. A monitor egyik videóbemenetére szolgáltatja a jelet, tehát nem a windows-on belül történik a megjelenítés.
- Frontendnek a Roadrunnert használom WinXP Pro alatt, teljesen meg vagyok vele elégedve. Ha valaki nem tudná, hogy ez mit takar, annak röviden annyit, hogy ez egy olyan program, ami lehetővé teszi, hogy az érintőképernyővel vezéreljük a PC-t. Grafikus felülettel van megoldva, hogy a képernyő adott helyét érintve milyen parancs/program fusson a PC-n. Valamint a használni kívánt programokkal is ez kommunikál. Nem mellesleg használható méretűvé teszi a kezelőfelületet, nem apró gombokkal kell foglalkozni a 7”-os kijelzőn. Megjelenésnek a BMWE36 és az iGoBMW skin-ből összegyúrt saját módosított felületet használom. Szoftveresen megoldott az éjszakai-nappali fényerőállítás, így egy érintésre lehet változtatni a megvilágítás erősségén is.
- Az I-BUS interfész. az egyszerűség kedvéért ez nem az I-Bus-ra, hanem a K-Bus-ra lett rákötve mivel a csomagtartómban nincs CD-tár, ezért nincs hátravezetve iBus kábel, viszont a rádiócsatlakozóig sem akartam előrekötni újabb vezetéket. Ezért jött az utánajárás és szakértő segítséggel kiderült, hogy az I- és a K-Bus műszakilag azonos, átjárható. Így rá tudtam csatlakozni a PDC vezérlőnél a rendszerre, nem kellett 4-5 méter kábelt keresztülhúzni az utastéren. Ezzel már használhatóak a kormányon lévő bal oldali gombok, amik a rádiót vezérelnék, a PC vezérlésére (gyakorlatilag bármit lehet működtetni, teljesen testreszabható a gombok funkciója), kiolvashatók üzemi adatok, valamint vezérelhetők is bizonyos funkciók. Pl ablakok, központi zár, lámpák akár külön-külön is. Igaz ez utóbbival én nem foglalkoztam, így azt az oldalt nem integráltam be a jelenlegi skin-be. A Reslers féle (http://reslers.de/IBUS/index.html) USB-s interfészt használom az IBusRR (http://www.mp3car.com/vbulleti...lease.html) nevű plugin-nal. Az OBC oldalt, valamint a főmenüt az iGoBMW (http://www.mp3car.com/vbulleti...arent.html) skin-ből vett elemekkel oldottam meg. Szerintem egész jó lett, elégedett vagyok az eredménnyel.

A beépítést mind saját kezűleg, egyik barátom segítségével raktuk be. 2-3 nap volt a beépítés, nagy szenvedés volt némelyik kábel behúzása, de összejött és remekül működik azóta is. A kábelek a lehetőség szerint el vannak rejtve a kárpit meg az ülés alá, és törekedtem a biztonságra is a csatlakozások megoldásánál. Nem lenne jó egy zárlat. A későbbi módosításokat, fejlesztéseket már egyedül is be tudtam fabrikálni.
És végül jöhet a kérdés, hogy mindez mennyibe került? Gyakorlatilag annyiba, mintha a gyári nagy navis rendszert építettem volna bele mindenestől. Csak ez sokkal könnyebben bővíthető és frissíthető akár szoftver akár hardver oldalon. Összehasonlításul lásd pl. a sok szenvedést a gyári navigációs térképekkel. Teljesen személyre szabható, ki mire szeretné használni. Ilyen vagy még erősebb PC rendszer megoldható olcsóbban is manapság. De kompromisszumos megoldások is léteznek. Pl. valaki egy sima laptopot használ, vagy normál asztali PC összetevőket, amik jóval olcsóbbak, de nyilván nagyobbak is, így más elhelyezést kell keresni. Az eltelt 3-4 évben az alkatrészárak sokat csökkentek, kb feleannyiból ki lehetne hozni ugyanezt a konfigot mint akkor, amikor én kezdtem. De ha később hardver cserét csinálnék, akkor az már egyszerűen megoldható lesz a PC-ben.
Remélem érdekes információkkal szolgáltam, és ha van kérdés remélem tudok segíteni.

Üdv!
Tano

Robinson Elküldve: 2010-07-24 11:55 Most vettem BMW-t

seta írta: Tegnap ellátogattam egy szervízbe hogy megkérdezzem mi a véleményük a motor tetején álló olajról. Úgy vettem észre h a szerelő tényleg ért a bmw-khez (neki is bmw-je van), elég részletes kiselőadást tartott mindenről. Szerinte a motorolaj töltő fedélnél ereszt. Azt mondta vigyem be 1 napra, 40ért megcsinálják, plusz kitisztitja az EGR szelepet (ez nemtom mi) illetve a pillangószelepeket is, és beállítja a vezérművet (vezérműt? vezérművet? mind2 hülyén hangzik). Abba sajnos nem ment bele h én is ott legyek amikor csinálja, merthogy "műhelytitok"...
A kérdésem az lenne kedves márkatársak, hogy szerintetek ez reális ár-e, illetve hogy tényleg szükség lehet-e ezekre a tisztításokra?


Nem tudom hol voltál, de többet oda ne vidd. Ezen nincs semmi műhelytitok, meg amúgy is. Le akartak rántani...

Légyszives írd már meg melyik szerviz volt ez. Akár priviben is!

Robinson Elküldve: 2010-07-23 19:58 Sürgősen keresek e46-ra motorháztetőt!!! Segítsetek!!!!

Zoli01 írta: Kb. 50 helyre telefonáltam,de sehol nincs,ha van is véletlenül akkor eléggé sérült.Kasza mesternél sem volt.Szerdán sikerült hozzájutnom végre egyhez hála ennek az oldalnak!Szóval vigyázzon mindenki az őzekkel mert égen,földön nincs motorháztető!


Már megérte, örülök

Robinson Elküldve: 2010-07-23 14:12 Vicces :)

vsop14 írta: talaltam egy hasznos honlapot
LINK


ez sokkal hasznosabb! ajánlom a napi használatát!