Ropika fórum hozzászólásai

Ropika Elküldve: 2014-03-07 11:11 Mi lehet a baj?

csonti írta:
YELLOW írta:
csonti írta:
YELLOW írta:
csonti írta: Sziasztok!
3 héttel ezelőtt elindultam teli tankkal Münchenbe (e36 316i). A cél előtt 30km-el az autópályán éreztem hogy nem nagyon reagál a gázra, nem huz. lejöttem a pályárol, megálltam és az alapjárat nagyon ingadozott, dadogott majd leállt. ujraindítás sikerült egyből de az alapjárat nem állt be, gázadásra nem nagyon ment a fordulat 1000-1500 fölé majd leállt megint. sipolo hangot hallottam a benzin pumpa felöl...aztán megint beinditottam és kb 100m után ugyancsak ledadogott, rángatott, nem vette a gázt es egy méter sem tudtam menni vele! a tankban volt még kb 5-6liter (a piros led még nem világított)! másnap beindítottam mentem kb 2-3km-ert és utána ugyan ez. a motor mindíg beindult csak ugrált az alapjárat, ha nyomtam a gázt nem pörgött ki majd dadogva leállt! tankoltam bele 15 litert és utána működött, a pumpának semmi hangja nem volt, vette a gázt meg minden aztán megint teli tank és haza is hozott. majd itthon mikor az üzemanyag szint elérte ugyan ezt a szintet (5-6 liter a led nem világit) a probléma megint előjött! 10 liter megint bele és utána minden jo! az én hülyeségem hogy gyakran megyek kevés benzinnel ami nem tesz jot de eddig ha kisütötte a szememet a piros led akkor is ment az autó!!
mitől lehet ez? előre is köszönöm!


haldoklik a pumpa. tudod még húzni, ha negyed alá nem nagyon engeded a szintet. de meg fog halózni. az üzemanyag mennyisége még rásegít neki egy picit, de ahogy elfogy már enm bírja a pumpa nyomni, amennyi kell.


De akkor is kéne rosszalkodnia ha lenne benne rendesen benzin, nem? Vagy majd idővel fogom észlelni mikor már nagyon meghalt? Az előző ugy sipolt mint a barom de nem mutatott ilyen problémát. Csak ugye abnormális volt ezért kicseréltem.
Mondtak ilyen szellőztető prooblémát is! Hogy lehet az tömődött el. Vagy az pont teli tanknál van?


amit én tudok. ez a gond, akkor szokott előjönni leginkább, amikor valaki motortuning-ot alkalmaz. nagyobb turbo, injektor, porlasztó, stb, minden, ami teljesítmény növekedéssel jár. sokan elfeledkeznek a benzinpumpáról. annak van egy szállítási mennyisége. aztán ha nem tudja után termelni az anyagot a motornak, akkor bacva vagyon az egész. leginkább akkor tudatosul a tulajban, amikor egyre gyakrabban, de feltűnik neki, hogy keves az anyag akkor dadod, nem megy, stb. az üzemanyag sokat segít a pumpának, ráadásul hűti is, ha kopott akkor meg ha melegszik, akkár meg is szorulhat, ugynez van. persze elsőkörben ezt szűrő is okozhatja, bár az nem függne a szinttől, mert mindig rosszalkodna.


időközben el kezdtem hallani a pumpát! ki is cserélem!
Köszönöm a tanácsokat!


Marha egyszerű. Kevesebb üzemanyag a tankban,kisebb nyomást eredményez ezért a pumpa jobban erőlködik. Ezért is van az, hogy nem ajánlatos kicentizni a benzinkutat, mert ha valaki mindig erre játszik annak biztos hamarabb meghal a pumpája, mert sokkal többször erőlködik. Lámpa kivillanás után lehetőleg tankolni kell, de inkább ha lehet még előtte.

Ropika Elküldve: 2014-03-05 14:42 Segítsetek!

jons írta:
Striker írta:
Köszi a linket !!!
Én inkább saját kezűleg való megszerelésre gondoltam 1 ablakért nem viszem fel Pestre !


Eléggé szoppendró azért kicserélni, főleg ha egyedül van az ember. Nem mondom, hogy nem lehet megcsinálni, de oboa a hely miatt. Én nem csinálnám meg mégegyszer, ha nem muszáj.



YouTube videó

Ropika Elküldve: 2013-09-17 15:21 váltó

Sziasztok.

E46 váltókulissza felújításhoz szeretnék tanácsokat kérni szakiktól. Valaki csinált már ilyet? Mi a folyamata, és mit kell beszereznem hozzá? Eléggé lötyögössé vált a váltó. Segítségeteket előre is köszönöm.

Ropika Elküldve: 2013-08-18 13:34 Visszapillantó tükrök

Sziasztok,

Ha lenne valakinek elfekvőben külső jobb és bal tükörlapja akkor vevő lennék rá , mert pénteken valami féreg kilopta.

Ropika Elküldve: 2013-08-18 13:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
zoli900 írta:
YELLOW írta:
zoli900 írta:
Szétszedtem,de nem látok semmi hibát.
Lehet még valami??
Szerintem a kábellel nincs semmi baj,én inkább arra gyanakszok,hogy amikor rádugom rosszul csinálok valamit. Pl. van valamilyen sorrend,hogy hogy kell rá dugni,vagy hogy egyből gyújtáson kell legyen az autó,vagy amikor rádugtam csak utána kell ráadni?

Üdv




nekem oylan kábelem volt, ami alapesetben fosvágenekhez és egyéb OBD-s autókhoz való. amik, asszem a 8-as lábon szedik a jelet a BMW-pedig a 7-esen. nos kép alapján nem látszik, hogy a kis nyáklap vezetékelve. talán a gyújtás, meg a battery-t nekem sme jelzi, bár nem is emlékszem, de megy rendesen.
én az INPA-t úgy indítanám, amikor rá van dugva, és gyújtás is van, aztán mehet a progi. NCS-nél lehet előbb a progit, némely modul olvasásához gyújtás sem kell, de valahova igen.


Hát akkor majd kiderül,most egy másik géppel fogom használni,azon majd megpróbálom úgy,hogy gyújtás van alapból.....
Itt a nyáklap!


Ebből kiderül valami?


Szia.

Az edibas.ini-t nézd meg, ott van valami sor amit lehet át kell írni STD: OBD re.

Ropika Elküldve: 2013-08-15 10:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Ha valakinek egyszer már sikerült DIS-t elindítania SSD-ről az légyszi jelezze, mert tegnap végérvényesen kiderült hogy nem kompatibilis akár vmware-rel akár virtualbox alól próbáltam indítani, a kezdő képernyő már nem jön be. Ha külső normál winchesterről adtam be neki a file-t akkor tökéletesen elindul.


Hi!
Én két különböző laptopon is SSD-vel használom.


Szia Tano,

Akkor hogyan tudnál segíteni a probléma orvoslásában, mert megpróbáltam amit mondtál de úgy sem működik. Nekem az is jó ha fehérváron talizunk, de segíts légyszíves, mert már kikészülök idegileg tőle.

Ropika Elküldve: 2013-08-14 13:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok.

Ha valakinek egyszer már sikerült DIS-t elindítania SSD-ről az légyszi jelezze, mert tegnap végérvényesen kiderült hogy nem kompatibilis akár vmware-rel akár virtualbox alól próbáltam indítani, a kezdő képernyő már nem jön be. Ha külső normál winchesterről adtam be neki a file-t akkor tökéletesen elindul.

Ropika Elküldve: 2013-08-10 13:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Ropika írta: Szia Tano,

Segíts pls. Felraktam a virualboxot, de csak valami ova és ovf fálj-t lehet neki beimportálni. Az én GT1-em pedig vmdk kiterjesztésű, szóval hogyan tudnám ezt megetetni vele?


Hi!
Semmi extra nem kell hozzá, ismeri a kiterjesztést. Ne importálással próbáld, a storage beállításnál hozzá tudod adni újként, akár úgy is ha lemez nélkül hozol létre gépet.



Szia Tano,

Még abban tudnál segíteni, hogy a virtualboxban hol kell beáálítani az IP címet, amit a vmwareben is meg kellet adni a host1only-nál?

Ropika Elküldve: 2013-08-06 10:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Ropika írta: Szia Tano,

Segíts pls. Felraktam a virualboxot, de csak valami ova és ovf fálj-t lehet neki beimportálni. Az én GT1-em pedig vmdk kiterjesztésű, szóval hogyan tudnám ezt megetetni vele?


Hi!
Semmi extra nem kell hozzá, ismeri a kiterjesztést. Ne importálással próbáld, a storage beállításnál hozzá tudod adni újként, akár úgy is ha lemez nélkül hozol létre gépet.


Köszi Tano. Este kipróbálom, remélem működni fog.

Ropika Elküldve: 2013-08-05 18:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Ropika írta: Hi Tano.

Annyiból vitába szállnék veled, hogy az SSD-nek tuti van köze hozzá, mert többször újra lett indítva a vmware és újra is lett telepítve, és akkor sem volt hajlandó elindulni. Ahogy átraktam a winyót úgy egyből ment és azzal, még sosem tapasztaltam ilyet pedig már néhányszor feltettem. Viszont abban igazad lehet, hogy mondjuk a vmware a probléma méghozzá azért mert nem teljesen kompatibilis az SSD-vel. Megpróbálom ezt a virtualboxot, hátha az szeretni fogja az SSD-t. Köszi a segítséget.


Ok, úgy legyen.
A vbox jobban bejött, kissebb és gyorsabb is mint a vmware.


Szia Tano,

Segíts pls. Felraktam a virualboxot, de csak valami ova és ovf fálj-t lehet neki beimportálni. Az én GT1-em pedig vmdk kiterjesztésű, szóval hogyan tudnám ezt megetetni vele?

Ropika Elküldve: 2013-08-05 15:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Kaptam egy SSD-t a laptopomba és újraraktam a DIS-t, de nem hajlandó elindulni. Azaz hogy vmware alatt elindul,de az E30-nak a képe (kezdőképernyő nem jön be). Valami számtech szaki tudna segíteni ebben? Utána újraraktam normál winyóra, azzal tökéletesen működik, tehát tuti az SSD-vel van problémája. De mi?


Hi!
Az SSD-nek ehhez semmi köze. Nálam is előfordult az, hogy nem jött be a kezdőképernyő. Általában újraindítva a virtuális gépet már megjelent. De ezt meguntam, és inkább átváltottam Virtualboxra, azzal megy egyből, és a meglévő gépet is bele tudod importálni.


Hi Tano.

Annyiból vitába szállnék veled, hogy az SSD-nek tuti van köze hozzá, mert többször újra lett indítva a vmware és újra is lett telepítve, és akkor sem volt hajlandó elindulni. Ahogy átraktam a winyót úgy egyből ment és azzal, még sosem tapasztaltam ilyet pedig már néhányszor feltettem. Viszont abban igazad lehet, hogy mondjuk a vmware a probléma méghozzá azért mert nem teljesen kompatibilis az SSD-vel. Megpróbálom ezt a virtualboxot, hátha az szeretni fogja az SSD-t. Köszi a segítséget.

Ropika Elküldve: 2013-08-03 15:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok.

Kaptam egy SSD-t a laptopomba és újraraktam a DIS-t, de nem hajlandó elindulni. Azaz hogy vmware alatt elindul,de az E30-nak a képe (kezdőképernyő nem jön be). Valami számtech szaki tudna segíteni ebben? Utána újraraktam normál winyóra, azzal tökéletesen működik, tehát tuti az SSD-vel van problémája. De mi?

Ropika Elküldve: 2013-07-02 15:49 Klíma

Atesz írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?


hogy menne a klímaventi, ha el sem indul a klímakompresszor? ezért írtam összefügg.


Ok. Köszi.

Már csak az a kérdés hogy tudnám kideríteni hogy a gáz a kevés, vagy a kompresszor romlott el, vagy a klimaventi?


Én is ugyanezzel a problémával álltam szemben. Klíma bekapcsol, de nekem sem hűtött rendesen. Nekem is olyan volt, mintha csak a kinti levegőt fújta volna be. Bár én nem vettem észre semmilyen folyást. Nekem sem kapcsolt a klímakompresszorom. Elvittem egy klíma szervizbe, feltöltötték aztán most már minden OK. Kompresszor kapcsol, jéghideg a levegő. Ropika ha Budapesti vagy tudok ajánlani egy jó klímást! Átnézték a klímát, de nem akarták mindenáron feleslegesen szétkapni a kocsit!


Köszi Atesz,

Mint az előbbiekben írtam, magam szétkaptam és egyből láttam a szétment klímacsövet, amit azóta már meg is rendeltem Ati-tól, és magam beépítem a hétvége folyamán, a feltöltést meg egy közeli helyen megoldják.

Ropika Elküldve: 2013-07-01 13:17 Klíma

aranyijanos írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?


hogy menne a klímaventi, ha el sem indul a klímakompresszor? ezért írtam összefügg.


Ok. Köszi.

Már csak az a kérdés hogy tudnám kideríteni hogy a gáz a kevés, vagy a kompresszor romlott el, vagy a klimaventi?


elviszed egy klímáshoz, aki megméri benne a nyomást... hűtőgép szerelő is jó lehet.


Azt ellenőrizd először, hogy a kopresszor mágnese behúz-e (kattan az ac gomb bekapcsolásakor) ketten egyszerübb egyikőtök a nyitott géptetőnél.



Köszönöm a segítséget, a hiba megoldódni látszik. A klímakompresszor és klíma hűtő között lévő cső ment szét a toldásnál. Sajnos mivel préselve van újat kell venni.

Ropika Elküldve: 2013-06-27 12:24 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
Padre323i írta:
Tano írta:

Igen, azért javasoltam ezt, mert én is az üzaellátásra gyanakodok, hogy valahol elmegy leállítás után a rendszerből. Vagy vissza, vagy a szabadba, és újra fel kell épülnie a nyomásnak.


Na szétszedtem,a szívósort is levettem,hogy rendesen lássam az adagolót.Ezt nem rég csináltattam mert a felső tömítésnél gyöngyözött.Porszáraz.A porlasztók,résolajcsövek,a szűrő körül is minden száraz. .Járattam (persze alig indult) de úgysem láttam semmilyen szivárgást.Ha az adagoló kezdene szórakozni akkor melegen nem indulna nem?



Úgy tűnik hogy rájöttem egy kis turpisságra,bár lehet hogy nincs köze hozzá.Amikor a fent leírtakat produkálta,az üzemanyag szint 1/4 vagy alatta volt.Tegnap tankoltam 25 litert és láss csodát most pöcc-röff indult.Lehet hozzá köze?




Szerintem a nagynyomású pumpa is csinálhat ilyet, ha common rail rendszerről van szó, esetleg vezérmű tengely jeladó.