Ropika Elküldve: 2014-03-07 11:11 Mi lehet a baj?
csonti írta:YELLOW írta:csonti írta:YELLOW írta:csonti írta: Sziasztok!
3 héttel ezelőtt elindultam teli tankkal Münchenbe (e36 316i). A cél előtt 30km-el az autópályán éreztem hogy nem nagyon reagál a gázra, nem huz. lejöttem a pályárol, megálltam és az alapjárat nagyon ingadozott, dadogott majd leállt. ujraindítás sikerült egyből de az alapjárat nem állt be, gázadásra nem nagyon ment a fordulat 1000-1500 fölé majd leállt megint. sipolo hangot hallottam a benzin pumpa felöl...aztán megint beinditottam és kb 100m után ugyancsak ledadogott, rángatott, nem vette a gázt es egy méter sem tudtam menni vele! a tankban volt még kb 5-6liter (a piros led még nem világított)! másnap beindítottam mentem kb 2-3km-ert és utána ugyan ez. a motor mindíg beindult csak ugrált az alapjárat, ha nyomtam a gázt nem pörgött ki majd dadogva leállt! tankoltam bele 15 litert és utána működött, a pumpának semmi hangja nem volt, vette a gázt meg minden aztán megint teli tank és haza is hozott. majd itthon mikor az üzemanyag szint elérte ugyan ezt a szintet (5-6 liter a led nem világit) a probléma megint előjött! 10 liter megint bele és utána minden jo! az én hülyeségem hogy gyakran megyek kevés benzinnel ami nem tesz jot de eddig ha kisütötte a szememet a piros led akkor is ment az autó!!
mitől lehet ez? előre is köszönöm!
haldoklik a pumpa. tudod még húzni, ha negyed alá nem nagyon engeded a szintet. de meg fog halózni. az üzemanyag mennyisége még rásegít neki egy picit, de ahogy elfogy már enm bírja a pumpa nyomni, amennyi kell.
De akkor is kéne rosszalkodnia ha lenne benne rendesen benzin, nem? Vagy majd idővel fogom észlelni mikor már nagyon meghalt? Az előző ugy sipolt mint a barom de nem mutatott ilyen problémát. Csak ugye abnormális volt ezért kicseréltem.
Mondtak ilyen szellőztető prooblémát is! Hogy lehet az tömődött el. Vagy az pont teli tanknál van?
amit én tudok. ez a gond, akkor szokott előjönni leginkább, amikor valaki motortuning-ot alkalmaz. nagyobb turbo, injektor, porlasztó, stb, minden, ami teljesítmény növekedéssel jár. sokan elfeledkeznek a benzinpumpáról. annak van egy szállítási mennyisége. aztán ha nem tudja után termelni az anyagot a motornak, akkor bacva vagyon az egész. leginkább akkor tudatosul a tulajban, amikor egyre gyakrabban, de feltűnik neki, hogy keves az anyag akkor dadod, nem megy, stb. az üzemanyag sokat segít a pumpának, ráadásul hűti is, ha kopott akkor meg ha melegszik, akkár meg is szorulhat, ugynez van. persze elsőkörben ezt szűrő is okozhatja, bár az nem függne a szinttől, mert mindig rosszalkodna.
időközben el kezdtem hallani a pumpát! ki is cserélem!
Köszönöm a tanácsokat!
Marha egyszerű. Kevesebb üzemanyag a tankban,kisebb nyomást eredményez ezért a pumpa jobban erőlködik. Ezért is van az, hogy nem ajánlatos kicentizni a benzinkutat, mert ha valaki mindig erre játszik annak biztos hamarabb meghal a pumpája, mert sokkal többször erőlködik. Lámpa kivillanás után lehetőleg tankolni kell, de inkább ha lehet még előtte.