SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2019-11-20 11:24 navigáció

Sziasztok!

Navi beépítéséhez lenne kérdésem. Jelenleg business fejegység van a kocsiban. A navi beszereléséhez viszont lejebb kell majd rakni a klíma vezérlő részt. Ha jól tudom, akkor ehhez a művelethez más alsó konzol kell.
Ezen a ponton akadtam meg.
Az ETK-ban kettőt is találtam, ami nekem úgy tűnik, hogy megfelelő lenne. A cikkszámokra rákeresve a neten annyi különbséget látok, hogy az egyiknél az ülésfűtés, DSG stb gombsornál teljesen üres, a másiknál gombonként kis ablakok vannak.
A két cikkszám: 51168202186 illetve 51167001410.
A kérdés azért merül fel, mert az egyik a 51168202186-nak 21eFt (kisablakos), míg a 51167001410 71eFt (üres), az ára, ami azért nem mindegy.
Értelem szerint az olcsóbbat venném, de nem szeretnék vele lyukra futni.

Szívesen várom a véleményeket.

SP_323i Elküldve: 2017-02-03 11:43 Ki tapasztalt ilyet?

laszlo0918 írta: Sziasztok volna itt valaki akinek 320d 150 lovas verdája van és meg mérné nekem hogy reggeli start után bekapcsolt fűtés mellett mennyi voltot tölt a generátor pontosan?
Vagy esetleg olyan valaki aki rövid utakat jár ilyen kocsival és pár nap után legyengül az aksi neki is. Ez normális ezeknél az autóknál vagy én már nem tudom mi baja van az enyémnek.... Át néztem már minden kontaktot amihez hozzá fértem a generátor és az aksi közt d semmi minden jónak tünik és mégis pár nap után villognak a kontroll égőim startoláskor hogy kevés a fesz a batriban 1 éves aksi van benne 85ah-ás ha van valakinek hasonló tapasztalata osztja meg velem.Köszönöm.


Azt mérni se kell, mert fogyasztóktól függetlenül 14.7 max 15 kéne, hogy legyen, hogyha jó a generátor. Hogyha nagyon kevés a töltőfeszültség, akkor azt sárga aksi lápával jelzi a vas a műszerfalon. A titkos menüben meg tudod nézni, hogy neked mennyi. Érdemes járó motor mellett töltő áramot is mérni, hogy megbizonyosodj, hogy jó e a generátor. Az aksi visszatöltésekor úgy is ez a fontos. Ez viszont a motor fordulattal változik és ha jól tudom max 150A lehet, mivel akkora áramot tud előállítani a generátor.
Ettől függetlenül simán lehet, hogy cellahibás az aksid hiába egy éves.

SP_323i Elküldve: 2017-01-26 11:41 320d Motor

kgabor írta: Sziasztok!
Szeretném hozzáèrtő segítségeteket kérni.
2002 E46 320d szeretnék gázolajszűrőt cserèlni. Ha jól tudom
alul közèpen talàlom.
Az lenne a kérdésem hogy csere után kell e lègtelenìteni vagy lelègtelenìti magát?
Nem szeretnèk gondban lenni hogy a csere után nem tudom elindìtani.
Segìtsègeteket előre is köszönöm.
Gábor


A vezető oldalán van a váltó magasságában. Csere után pár másodpercig hagyni kell gyújtáson, amíg az üzemanyag szivattyú át nem nyomja az egész rendszert meg a szűrőt. A hangjából hallani lehet, amikor már lehet indítani.

SP_323i Elküldve: 2017-01-25 12:37 Hûtõvíz

ZoleszE46 írta:
SP_323i írta:
ZoleszE46 írta:
ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!



Egyrészt olyan helyre kéne vinni, ahol nyomás alá tudják helyezni a hűtőrendszert és nem csak nézegetik. Akkor kiderül, hogy kifelé enged e üzemi nyomás alatt.
Azt nem tudom, hogy a tiédben van e EGR hűtő, de az még tud hasonlót produkálni, mármint a vízeltűnést a rendszerből. Hogyha kilyukad, akkor átengedi a vizet a kipufogó oldalra.



Szia.
318d ben nincsen egr hűtő. Már én is gondoltam erre.
Esetleg egy tipp ,egy megbízható, árban is ésszerű műhelyről?
Van esetleg arra lehetőség hogy nyomáspróbát csináljanak a hűtőrendszeren kívűl a hengerfejen is bontás nélkül?


Nekem a Bayer-ék csináltak ilyet és árban is normálisak.
a HF-et csak leszedve lehet megnézni, de amíg az olaj nem vizes vagy a víz nem olajos addig nem nyúlnék hozzá

SP_323i Elküldve: 2017-01-24 15:13 Hûtõvíz

ZoleszE46 írta:
ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!



Egyrészt olyan helyre kéne vinni, ahol nyomás alá tudják helyezni a hűtőrendszert és nem csak nézegetik. Akkor kiderül, hogy kifelé enged e üzemi nyomás alatt.
Azt nem tudom, hogy a tiédben van e EGR hűtő, de az még tud hasonlót produkálni, mármint a vízeltűnést a rendszerből. Hogyha kilyukad, akkor átengedi a vizet a kipufogó oldalra.

SP_323i Elküldve: 2017-01-23 21:12 Társalgó

[quote="Hektor"]
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?
[/q
hát nem tudom, neked nem N46 a motorkódod? mert azok EU4-esek, és az már abba esik.


Most néztem meg a forgalmimban... 2002-es 320d touring 07 Akkor ezeket írják össze-vissza...2000-es e36 compact (316i m43b19) 06



Köszi!
Akkor jó a tipp, hogy elcseszték a forgalmimat. Az a szép, hogy majd mehetek vele a mozaik utcába az NKH-ba vagy hova a fenébe. És ha jól sejtem magyar módra nekem kell majd kifizetnem egy aktakukac hibájából eredendő egyéb terheket.

SP_323i Elküldve: 2017-01-23 13:35 Társalgó

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.


Én is azokra tippelem, nem a 04-re.
Ezzel az adminisztrációs hibával lehet vmit kezdeni?


ez jó kérdés. tegnap pofáztak valamit a TV-be, de mivel én nem nagyon nézek TV-t, csak ott szólt mellettem így nem tudom. de említették ezt a félre könyvelést.
szerintem okmányirodában vagy műszakiztató helyen meg tudják mondani mi a teendő.
de szerintem igen be kell méretni az autót a módosítás előtt.


Idén lesz műszaki. Ha minden igaz, akkor nekik kell majd szólni.
Ezt a pár napot meg kihúzom addig a kertek alatt osonva

SP_323i Elküldve: 2017-01-23 12:57 Társalgó

YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.


Én is azokra tippelem, nem a 04-re.
Ezzel az adminisztrációs hibával lehet vmit kezdeni?

SP_323i Elküldve: 2017-01-23 11:33 Társalgó

Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?

SP_323i Elküldve: 2017-01-10 19:05 benzin szûrõ csere

YELLOW írta:
segismundo írta: sziasztok!

Nekem BENZINES a BMW-m. Ebben gondoltam, hogy cserélnék üzemanyagszűrőt, de minden fórumon inkább a dízelesről írnak. Még a BMW szerelőm sem cserélt soha benzines kocsiban. van értelme? Miért ennyire ritka ez?


gondolom többen tankolnak rossz minőségű gázolajat, vagy kétes eredetűt és inkább sűrűbben cserélik a szűrőt.
de benzinesben is kell. szerintem olyan 80ezrenként érdemes cserélni. de nem olyan drága, akár lehet sűrűbben is.
dízeleknél általában minden második olajcserénél szotás, azaz olyan 40-50ezrenként. de van aki 10-20ezrenként cseréli.


a nagynymású rendszer védelme miatt cserélünk gyakrabban szűrőt
a gyári csereidő kiszámításakor nem kalkuláltak a magyar kutak állapotával

SP_323i Elküldve: 2016-12-29 08:27 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Hali!

Az a baj, hogy sok helyen el lehet rontani a dolgot felújításkor. Ha a régi munkahenger kerül vissza, akkor pont ugyan oda kell tenni, ahonnan kivetted. 5-10 fokkal elforgatva már akadozva jár pl. Szilikon zsírt kell használni az összes guminál, mert arra nem duzzadnak meg. Gépzsír felejtős. Rézpasztát érdemes tenni a féknyereg, meg a fékpofa találkozásához. Ha új laprúgót tettél be, akkor azon érdemes lágyítani, mert nagyon megszorítja a külső fékpofát és az nem fog tudni beállni ergó szorulni fog. Én pl ezért tettem vissza a régi laprúgót, mert az új baszottul erős volt és nem engedte a külső fékpofát beállni rendesen.

Ha megemeled a kocsit és megforgatod a kereket, mennyit fordul?
Nekem felújítás után majdnem 5öt és alig volt surrogó hangja.
Ezt a tesztet hidegen és melegen, fékezések után is meg kéne csinálni.

Ha a kereket leveszed, akkor úgynevezett asztalos fogóval (ami átéri a nyerget) be kéne mozgatni a munkahengert. (Az asztalos fogó fix része kerüljön bentre, a csavarható része meg a külső fékpofára a laprúgó mellett). Nyomd be koppig a munkahengert, majd a fékpedállal nyomd ki vissza. Ezt meg kéne párszor csinálni. A végén könnyebben kéne, hogy járjon a féktárcsa. Ha ezek a fogások se segítenek, akkor nagyon valószínű, hogy nem a féknyereggel van a gond.

SP_323i Elküldve: 2016-11-21 12:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok.

SMGII-ben olajcsere után kéne légteleníteni és újra adaptálnia rendszert.

Ebben a videóban 2:00-nál lévő műveletről van szó:
https://www.youtube.com/watch?v=5c_bWAcwMuM

Szerintetek ez DIS-el menni fog?

SP_323i Elküldve: 2016-09-16 10:07 320d Motor

Sziasztok!

Van egy kis gondom a motorral, ami eddig csak fejvakarást okozott a szerelőknél, és annyi jó tanáccsal tudtak ellátni, hogy használjam, amíg meg nem áll
Próbálok eljutni Nyíregyre a Mikihez, de teljesen esélytelenek látom a dolgot. Egyszer sikerült beszélnem vele, most meg hogy foxálni kéne az időpontot b@szik felvenni a telót, pedig nem egyszer csörgettem.

Szóval kéne egy értelmes szerelő, aki ért a 20d-hez, használja is a fejét és nem csak rutinból old meg problémákat. Jó lenne, hogyha BP közelében lenne, de az se zavar, hogyha az ország másik fele, amennyiben megéri elmenni a problémám megoldásáért

(a probléma röviden:
-a légtömegmérő adaptáció törlés után rövid időn belül (1-2 hét normál használat) nagyságrendekkel(200-300)eltolódik és ezzel egy időben alacsonyabb fordulaton erőtlenné válik a motor (gondolom a nem megfelelő adagolás miatt),
-MAF kb egy éves Bosch, vákuumszabályzók újak, vákuumcsövek rendben, turbó utáni szakasz rendben)

Előre is köszi a válaszokat!

SP_323i Elküldve: 2016-08-18 08:55 Generátor

Sziasztok!

Kipurcant a generátorom.
Érdemes Delco Remy felújítottat venni belőle vagy inkább maradjon a Valeo, ami szintén felújított?
Felújítás kizárva idő szűke miatt

Előre is köszi a választ!

SP_323i Elküldve: 2016-08-09 12:40 Mi lehet a baj?_

szotakdavid írta:
Gabi írta:
szotakdavid írta:
Gabi írta:
Bitu79 írta:
Gabi írta: Sziasztok.
Már átböngésztem a fórumot, de nem találtam az én problémámhoz hasonlót.
Adott egy 2005-ös 320d 150le, mentem a pályán gyorsítottam huzott 6-dikban is szépen 130-rol is aztán egy tartós 140-es tempo után előzni szerettem volna de padló gáznál sem történt semmi haladtam 140-el fordulat kb 2300-as, fogyasztás mutató sem indult semerre mintha nem érzékelte volna a gázadást a kocsi, vissza tettem 5-dikbe ott is kellett vagy 10mp mire feléledt az autó és minden a régi lett a következő 200km-en.
Lehet a gázpedálnak baja?? Vagy a motornál mi veszi a jelet és hol van?
Ja nem tempomatos a gép.
Köszi a segítséget.


Talán a gázpedál érzékelő a rossz.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20

Itt az egyes tétel

És itt egy vidi is,hogy lehet cserélni.

https://www.youtube.com/watch?v=-6bOumAp8LA


Köszi a segítséget, még a jövő héten nézetek egy diagot hátha mutat valamit, ha nem akkor veszek egy jobb álapotú pedált.



Vidd el nyíregyre Nagy Mikihez gyári diagnosztikára. Debrecent hagyd inkább...

Igen sok jot hallotam rola, akitől vettem a kocsit az is nyiregyi volt



Debreceni út 318/a


Sziasztok!

Most látom az ETK-ban, hogy más a cikkszáma a manuál és az automata váltós gázpedálnak.
Esetleg valaki tudja, hogy mi a különbség köztük?
Azért érdekelne, mert volt egy automatamentesítésem és abban nem vagyok biztos, hogy a pedál cserélve lett e. Ha nem akkor vajon befolyásolhat e bármit is az, hogy most manuál váltós a kocsi?