SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2016-04-26 14:58 Termosztát

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Lehetséges, hogy nincs EGR termosztát az autómban? 2002-es E46 320D (150 le, euro3-as besorolás).


azt írták itt valahol múltkorában, hogy lehetséges... mármint, hogy EGR termosztát nincs.


Hát mindenesetre fura, mert alvázszám alapján meg hozta a gyári alkatrészkereső.


Lehetséges
a kézi váltós eur 3-asnak nincs EGR hűtője, csak egy cső vezeti vissza a kipufgázt
az automatában viszont van EGR hűtő vízkörrel és hozzá tartozó termosztáttal

SP_323i Elküldve: 2016-04-21 16:32 Kormányszervó hiba

YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


erről tudtam.
de akkor mitől van az, hogy más és más a rásegítés? azt tudom, hogy az FL előtti kormánymű kevesebbet kell tekerni végállások között. de nem hiszem, hogy ettől függne a nehézsége. az biztos, hogy az enyémben frissebb a szervo olaj, mint a 20d-ben volt, és amúgy a csere után sem igazán változott semmi. akkor mitől más?


Más a fogasléc áttétel. A rásegítést meg a hidraulika rész határozza meg

SP_323i Elküldve: 2016-04-21 16:30 Kormányszervó hiba

lantika írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani


Egyre gondolunk,csak nem tudtam pontosan mit ällit. Lenyeg,hogy nem uszott a kocsi toväbb.


#

SP_323i Elküldve: 2016-04-21 14:39 Kormányszervó hiba

YELLOW írta:
lantika írta:
Lehet ällitani a szervo erössegen is. Munkatärsam 320d-n ällitott,van valami csavar a kormänymüvön. Azota nem uszkäl neki az auto.


erről nem hallottam még, hogy a rásegítést lehet állítani.
valaki erről bővebben, hogy hol kell, stb?


Maradjunk annyiban, hogy az speckó csavar a kormánymű elején nem az. A fogasléc és a fogaskerék közti kapcsolat feszességét lehet vele szabályozni és kicsit utána menni a kormánymű kopásnak.
A szervó erősségén nem hiszem, hogy lehetne állítani

SP_323i Elküldve: 2016-04-18 12:06 Fékjavítás

lantika írta:
lela írta:
lantika írta: Idöszerü volt a feknyereg felujitäs. Jobb oldali volt az utasoldalon,bal oldali vezetö oldalon,a közepsö az uj.

Megkérdezhetem hogy hol vetted a dugattyút? Ez gyári? Nekem a hátsót kellene megjavítani mert amikor lemosom a kocsit és áll utána befog a fékpofa. Mondjuk nekem a nyereg is kurva rozsdás kaparni lehet róla rétegekben. A gyári féknyereg viszont 80 ropi.


Ebayen rendeltem kompletten a 2 elsöhöz. Most minden uj benne,meg a legtelenitö csavarok is. 24 € volt postäval. >Nekem is rozsdäs volt a nyereg,de tettem egy drotkorongot a furogepembe es adtam neki. Fem szine lett. Egyebkent javasolt szetszereles elött megdrotkorongozni,a fekcsö bekötest meg ledugozni.


Én frenkit-et vettem bele dugóból, a többi alkatrész maradt ATE.
Én homokoltattam a nyergeket aztán szedtem szét darabokra és raktam össze új cumókkal.

SP_323i Elküldve: 2016-04-11 15:58 Futómû és hibái

wiq írta:
SP_323i írta:
p1tyeszka írta:
wiq írta:
Pitykoo írta:
bricktopm írta: Hello emberek!
e46 320i- gépemmel kapcsolatban kérdeznék. Ha egyesbe teszem álló helyzetben néha dübben a hátsó féltengely(bal), illetve amikor menet közben egyesből gyorsan teszem kettesbe, akkor is ezt produkálja. De ha megtartom egy pillanatra az üresben és úgy húzom kettesbe, akkor nem csinálja.
A féltengelynek elvileg nincs baja, csak megfeszül a hajtás(?). Milyen orvoslási módszerek vannak erre, illetve nem cseszi szét a féltengelyt\váltót? (hozzáteszem 18as felni van alatta momentán, ha ez esetleg számít.)


Biztos, hogy a féltegely adja a hangot!?
Difi nagyszilent is adhatja ezt a hangot.


Üdv.

Nekem is van ez a hang, szintén 320i. A nagy difi szilent és a két kisebb difi tartó szilent csere nem oldotta meg ezt a problémát.


hiába cserélgetitek úgysem lesz jó egyébként szerintem ez a probléma mindenkinél akinek csinálja... A link neve


Jesszusom! Ez meg mi a sz@r?
Szét van kopva a diffije?


Valaki azt írta a video hozzászólásokban, hogy a hardy tárcsát cserélte az e36-on és javult. Én is már kidobtam vagy 50 ezret a difi dübögésre és semmi javulás. Nem tudom érdemes lenne e a hardy cserét megcsinálni. Vagy inkább új bontott difit kéne venni?


Hát nem tudom. Konkrétan úgy néz ki, mintha a difinek a bemenő oldala lógna. Úgy értem, hogy a bemenő oldali fogak már nem illeszkednének megfelelően a bent lévő fogakhoz, vagyis szétkopott. Ennek a résznek minimális mozgása van a kihajtáshoz képest, hogyha minden fasza odabent.

SP_323i Elküldve: 2016-04-11 15:15 Futómû és hibái

p1tyeszka írta:
wiq írta:
Pitykoo írta:
bricktopm írta: Hello emberek!
e46 320i- gépemmel kapcsolatban kérdeznék. Ha egyesbe teszem álló helyzetben néha dübben a hátsó féltengely(bal), illetve amikor menet közben egyesből gyorsan teszem kettesbe, akkor is ezt produkálja. De ha megtartom egy pillanatra az üresben és úgy húzom kettesbe, akkor nem csinálja.
A féltengelynek elvileg nincs baja, csak megfeszül a hajtás(?). Milyen orvoslási módszerek vannak erre, illetve nem cseszi szét a féltengelyt\váltót? (hozzáteszem 18as felni van alatta momentán, ha ez esetleg számít.)


Biztos, hogy a féltegely adja a hangot!?
Difi nagyszilent is adhatja ezt a hangot.


Üdv.

Nekem is van ez a hang, szintén 320i. A nagy difi szilent és a két kisebb difi tartó szilent csere nem oldotta meg ezt a problémát.


hiába cserélgetitek úgysem lesz jó egyébként szerintem ez a probléma mindenkinél akinek csinálja... A link neve


Jesszusom! Ez meg mi a sz@r?
Szét van kopva a diffije?

SP_323i Elküldve: 2016-04-07 14:44 Futómû és hibái

SP_323i írta:
Robin68 írta:
SP_323i írta:
Nekem ott Mayle HD van most már 6. de az is lehet, hogy 7. éve

A poliuretán nem nyekeg/nyikorog? Azt hallottam, hogy kenegetni kell évente egyszer ezeket.


A MEYLE HD meg szinte annyiba kerül már mint a LEMFÖRDER
De a megtett km mérvadóbb mint az idő. Szerintem....
Én most fogom cserélni és kb 110ezer km ment bele.


itt 160ekm a harmada nagyjából nagy papucsokkal 225/40R18 a többi 205/55R16-al
LEMFÖRDER is tömör, mint a Mayle HD?


SP_323i Elküldve: 2016-04-07 14:44 Futómû és hibái

Robin68 írta:
SP_323i írta:
Nekem ott Mayle HD van most már 6. de az is lehet, hogy 7. éve

A poliuretán nem nyekeg/nyikorog? Azt hallottam, hogy kenegetni kell évente egyszer ezeket.


A MEYLE HD meg szinte annyiba kerül már mint a LEMFÖRDER
De a megtett km mérvadóbb mint az idő. Szerintem....
Én most fogom cserélni és kb 110ezer km ment bele.


itt 160ekm a harmada nagyjából nagy papucsokkal 225/40R15 a többi 205/55R16-al
LEMFÖRDER is tömör, mint a Mayle HD?

SP_323i Elküldve: 2016-04-07 11:53 Ültetés

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Felkerültek a nyári papucsok!
A következő a gondom.
Hátra R18 8 colos felnin 235/40-s gumi ment fel...
Amikor 4-n ülünk benne nagyobb huplinál beleér az ívbe!
Mi ilyenkor a megoldás?! Ültetőrugóval megoldódna?!
Előre is köszönöm!


milyen ET-ről beszélünk? milyen márkájú gumiról?
nekem 8"-on 245/40 R17 van ET40-es felnin. ha feltételezem, hogy a gumid valóban 235 és nem a szélesebb fajta, akkor neked a felnid ET30-as.
ugyanis ha áll az autó és meg van borítva, akkor nekem is beleér a perembe a gumi, de menet közben meg nem. ha neked úgy is beleér, akkor lehet még kisebb az ET, vagy a gumi 235 ellenére a szélesebb féle, pl Conti, Dunlop.
egy keményebb rugó segíthet, vagy egy kis futóműállítás.


Et 34. A gumi az pirelli..
Alap helyzetbe meg kanyarba nem er hozza csak mikor hirtelen felloki valami hupli vagy ilyesmi.
Akkor ultetoruggo kellene hozza!?
Es azokhoz muszaly a mubizonylat vagy nem lenyeg!?


Én a kerék terpesztésen állítanék egy picit. Annyira nem érhet bele, hogy azzal ne lehessen korrigálni. Az ültetéssel amúgy se változik az az ív, ami mentén a kerék elmozdul, mert azt a futómű bekötési pontjai határozzák meg. Max annyit érsz el vele, hogy keményebb lesz a rúgó és nem engedi annyira bemozogni a kereket, remélhetőleg annyira, hogy tényleg nem fog beérni a sárvédőbe.

SP_323i Elküldve: 2016-04-07 10:10 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Robin68 írta:
jencispy írta:
Ma megnéztük és megvan a hiba:
Első lengőkar hátsó szilent (Febi) 3000km után kidurrant a jobb oldali.


Pedig annyiszor le lett írva, hogy LEMFÖRDER....
Most van az az eset amikor az olcsó a drága. És ha ez az oldal elszállt akkor a másik meddig bírja még. Igaz, hogy a FEBI fele annyiba kerül mint a LEMFÖRDER, de ez is egy megerősítés, hogy nem érdemes kísérletezni.


ebben most az az érdekes, hogy anno mikor megvettem a gépet a jobbos ki volt szakadva. én Febi-t rakattam bele. ez 2007 tavasza, még szinte nem sok mindent láttam a BMW kesze-kusza bugyraiban. 150km (százötven) múlva mentem műszakira.
azt mondta a szaki műszakin, hogy a jobbos lóg. mondom most lett bele rakva 150km-t mentem vele. a másik ki volt szakadva. én akkor nem hittem el ezt. aztán jött a fék upgrade. egy darabig semmi nem volt. elkezdett rázni. biztos hullámosodik az ATE, hiába figyeltem rá. még 3 műszakin voltam így vele, a következő 10ezer km-el később volt, ugyanannál, aki azt mondta lóg a szilent. érdekes nem lógott, vagyis nem mondta, hogy rossz. a következő 2 helyen sem. azt tudni kell nálam a műszaki, kb 10ezer km-ente van a harmadik műszakinál már mondtam (vagyis nálam már a negyedik), hogy lehet a szilent nem elsz jó, de cserélve lesz, csak éppen gyártás alatt volt a poliuretán. de nem mondta, hogy rossz volna, de a fékem az rázott. (azért nem izéltem a fék miatt, mert felemelve az autót nem szorult sehol, alig ért a tárcsába, a gyári fékkel jobban bele ért). aztán műszaki után 1 héttel, már ki is volt cserélve poliuretánra. fékrázás megszűnt.
a Febi-t eléggé kalapálni kellett, hogy lejöjjön, nem volt eldurranva. azóta sem értem, rögtön miért látták rossznak, aztán másik 3 alkalommal meg nem. pedig tényleg nem volt 100%.
én többet nem kockáztatok gumi szilenttel, legalábbis a lengőkar végén nem.



Nekem ott Mayle HD van most már 6. de az is lehet, hogy 7. éve

A poliuretán nem nyekeg/nyikorog? Azt hallottam, hogy kenegetni kell évente egyszer ezeket.

SP_323i Elküldve: 2016-04-06 11:26 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!
Tudja vki, hogy az E46 M3 gyári beszállítója melyik cég volt fék tekintetében?

SP_323i Elküldve: 2016-03-31 19:46 Fékjavítás

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
SP_323i írta: No a két első konzol egymás mellett:

A fekete a 286-os tárcsához tartozó, a koszos meg a 300-ashoz.
A futóműhöz való felfogatás lyuktávolsága 120 mm-es mindkettőnél. A nyeregcsúszka távolság 95mm.
Az utolsó képen jól látszik a négy lyuk távolságának az eltérése. E miatt jó ugyan az a féknyereg a kisebb (286) meg a nagyobb (300) tárcsához is.

A hátsó féknél ugyan ez a helyzet csak arról nem tudok képet készíteni

Remélem kielégítő volt


Köszi.
És akkor a koszos féknyereg az az M3, Alpina b3-rol van, vagy azt melyik kocsiról beszerezhető hogy stimmeljen a felfogatás?!



nem. a méretből ítélve a fekete a fl előtti 20d-jé, ami ugyanaz, mint a 16-i-ken vagy régi 18-i-ken illetve E36-okon. a másik pedig az fl 20d-jé.
a felfogatás ugyanaz, az a lényeg, hogy tudd mekkora tűárcsát akarsz feltenni, mert akkor ebből a tartóból olyan kell, ami ahhoz való. pl ha fl 20d tárcsát akarsz, akkor fl 20d-hez való konzol kell.


Az fl 20d nagyobb mint az fl 20i?
Akkor csak a tartót kell beszerezni a többi jó hozzá?!


Dehogy is! Az FL 20d és 20i féke ugyan az a méret!
Most itt a kisméretű 286-os és a 300-as tárcsával szerelt fékek közti különbségről volt szó.

SP_323i Elküldve: 2016-03-31 15:43 Társalgó

SP_323i írta:
Puli írta:
Tano írta:
Puli írta: 1 év után újra kérdezek! (hiszen eladtam a 320dezsőt)
A kérdésem,hogy melyik BMW motorok nem turbósak?


Melyik szériánál és melyik év környékén? Az újabbak mind turbósak. A gugli egyébként segít ebben is.


3-as (E46, E90), 5-ös (E60). Jó lenne minél fiatalabb.
Mondjuk melyik a legfiatalabb nem turbós benzin motor?



Ha jól tudom sorhatban az M54-es kódúak, az ez utáni motorok már turbósak pl N20-as kód.


Na már kavarom ezeket
az N52-es sorhatos még nem volt turbos cserébe Valvetronic-os

SP_323i Elküldve: 2016-03-31 15:39 Társalgó

Puli írta:
Tano írta:
Puli írta: 1 év után újra kérdezek! (hiszen eladtam a 320dezsőt)
A kérdésem,hogy melyik BMW motorok nem turbósak?


Melyik szériánál és melyik év környékén? Az újabbak mind turbósak. A gugli egyébként segít ebben is.


3-as (E46, E90), 5-ös (E60). Jó lenne minél fiatalabb.
Mondjuk melyik a legfiatalabb nem turbós benzin motor?



Ha jól tudom sorhatban az M54-es kódúak, az ez utáni motorok már turbósak pl N20-as kód.