Szemy Elküldve: 2008-12-06 15:33 manuális váltó
kempelen írta: ..az olajnak nincs bekopási ideje. Ha beletöltöd az adott dologba, motor, váltó, difi, ott azonnal ellátja feladatát.
Adott olaj viszont a tulajdonságai függvényében érzékeny a hõmérsékletre... De arra élete folyamán végig.
Például tehát, ha nyáron tetted volna bele, jársz vele, de az olaj miatt hidegen nehezen kapcsolható lenne, akkor minden télen hidegben ugyanúgy elõjönne a nehezen kapcsolhatóság tünete, amíg használat közben fel nem melegszik.
Ez egyébként teljesen jól tapasztalható alacsonyabb (nem szar!) minõségû olajok használatánál egyéb, leginkább régi típusú autókban, ahol még nem olyan szigorúak a követelmények, mint a mai autókban. Amíg nem tettél meg vele pár kilométert addig nehezen lehet vele kapcsolni hidegben, majd a melegedés hatására teljesen jó lesz a kapcsolhatóság...
Ezt én a BMW gyári olajoknál is tapasztalom: amíg a váltóolaj el nem éri az üzemi hõmérsékletet, bizony nehezebben kapcsolható a váltó (pedig egyébként sem az a habkönnyû kapcsolású váltóval rendelkezik), különösen az elsõ és a mádosik fokozat nehézkes. Amint bemelegedett a váltóolaj, rögtön "használhatóvá" válik.
De ezen túlmenõen egyik barátom jelezte éppen a múlt hétvégén, hogy bizony nála is hasonló a helyzet, pedig neki egy 10 hónapos Mazda 6-osa van jelenleg 25000 km-rel...
Szemy