Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2008-12-06 15:33 manuális váltó

kempelen írta: ..az olajnak nincs bekopási ideje. Ha beletöltöd az adott dologba, motor, váltó, difi, ott azonnal ellátja feladatát.
Adott olaj viszont a tulajdonságai függvényében érzékeny a hõmérsékletre... De arra élete folyamán végig.
Például tehát, ha nyáron tetted volna bele, jársz vele, de az olaj miatt hidegen nehezen kapcsolható lenne, akkor minden télen hidegben ugyanúgy elõjönne a nehezen kapcsolhatóság tünete, amíg használat közben fel nem melegszik.

Ez egyébként teljesen jól tapasztalható alacsonyabb (nem szar!) minõségû olajok használatánál egyéb, leginkább régi típusú autókban, ahol még nem olyan szigorúak a követelmények, mint a mai autókban. Amíg nem tettél meg vele pár kilométert addig nehezen lehet vele kapcsolni hidegben, majd a melegedés hatására teljesen jó lesz a kapcsolhatóság...


Ezt én a BMW gyári olajoknál is tapasztalom: amíg a váltóolaj el nem éri az üzemi hõmérsékletet, bizony nehezebben kapcsolható a váltó (pedig egyébként sem az a habkönnyû kapcsolású váltóval rendelkezik), különösen az elsõ és a mádosik fokozat nehézkes. Amint bemelegedett a váltóolaj, rögtön "használhatóvá" válik.

De ezen túlmenõen egyik barátom jelezte éppen a múlt hétvégén, hogy bizony nála is hasonló a helyzet, pedig neki egy 10 hónapos Mazda 6-osa van jelenleg 25000 km-rel...

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-02 19:33 DSC, DTC - E90

Petike írta: ...az összes e90-ben széria a DTC, ami a DSC továbbfejlesztett változata, tökön is szúrnám magam, ha egy 10 millás kocsiban felárat kellene fizetni a menetstabilizáló elektronikáért.

petike


Szia petike!

Én azért a BMW-bõl bármit kinézek. Sajnos iszonyúan fapados az alapfelszereltsége. Igaz nem tartozik szorosan ide, ezért csak megemlítés szintjén: egy 10 millás autónál felárat kell fizetni a digitális klímáért (770 euró), az esõérzékelõs ablaktörlõért (120 euró), az állítható deréktámaszért (300 euró), az elektronikusan behajtható tükörért (240 euró), a hátsó kartámaszért (90 euró), egy normális rádioért (210 euró), néhány belsõ világításért (150 euró)... amik egy 5-6 milliós autóban szinte mindegyik széria. Ez az alapfelszereltség dolog az egyetlen, ami nem szimpatikus a BMW-nél.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-02 17:50 DSC, DTC - E90

De a válaszom szorosan kapcsolódik a problémához. Ha hosszan nyomvatartjuk a DTC gombot és nem történik semmi, akkor nincs az autóban DSC. Ha pedig kikapcsol és megjelenik a figyelmeztetés is a mûszerfalon, akkor van. Egyébként véleményem szerint az E90-es szériában már alapnak kell lennie a DSC-nek.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-02 14:39 DSC, DTC - E90

uni2 írta: Sziasztok, megtudnátok nekem mondani, hogy az E-90-ben már mindegyik modellben benne van-e a DSC? Csak a DTC-re találtam ki-be kapcsolót. Honnan lehet azt tudni hogy van-e benne DSC is? Vagy ez már alapból benne van?
Köszi a választ.


Szia!

Német fórumokon utánanéztem és ott a következõt írták: a DTC gombot röviden megnyomva tudod a kipörgésgátlót kikapcsolni. Ekkor a mûszerfalon még nem jelez vissza, hogy kikapcsoltál valamit és állítólag enyhe driftelést, kipörgést enged az autó, viszont egy határt meghaladva autómatikusan visszakapcsol a "szuperbiztonságos" üzemmódba. Ha a DTC gombot hosszan nyomvatartod, akkor kapcsolsz ki minden menetsabilizáló rendszert (az ABS kivételével) és ekkor már a mûszerfalon is visszajelez. Ilyenkor bármit lehet csinálni az autóval.

Nem biztos, hogy tényleg így van, de ezt íták több helyen is. Próbáld ki, hátha jót írtak! Remélem tudtam valamelyest segíteni!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-02 04:06 Gyertya

Szia Zolee!

Egész biztosan nem volt rossz választás! A BMW-nek 2 gyári beszállítója van: az NGK és a Bosch. Ennek megfelelõen a két gyári gyertya típusa: NGK BKR6EQUP és Bosch FGR7DQP. Tehát az egyik gyári gyertya helyére betetted a másik gyári gyertyát. Soha rosszabb cserét! Én pedig szerintem annyit fogok tenni, hogy bemegyek a BMW márkakereskedésbe és veszek 4 db gyertyát és azokat építem be a paripába. Még egyszer köszi az infót!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-01 17:20 Gyertya

Zolee írta: Szia Szemy!

Én nem vártam meg az Ins 2-t, 60000 km után lecseréltem. 4 pólusú Bosch lett beletéve. Teljesítményben különösebb változást nem tapasztaltam, ellenben nagyon könnyen idul télen is. Most hagytam el a 100E-ret, de ha normális áron hozzájutok, lehet hamarosan ismét csere lesz. Sztem ha csak egy picit is segít a motornak az új gyetya, már megéri nem kivárni a 80e-s ciklusokat.

Zolee


Szia Zolee!

Igazad is volt, ugyanis most nézem utána az NGK honlapján, ahol szintén 60000 km-t mondanak egy gyertya élettartamára. Elméletileg az új gyertyától teljesítménynövekedés nem várható, viszont a motor nyugodtabban, egyenletesebben jár különösen alapjárat közelében kis terhelés mellett, továbbá hirtelen gyorsításnál érezhetõ esetleg még a különbség. Illetve amit Te is írtál: télen is piszok könnyen indul a gép. Sajnos nekem az Inspektio 2 még legalább 1 év (még vagy 25-26 ezer km), amit nem fogok kivárni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-11-01 11:37 RealOEM

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ha találok valami apró alkatrészt a RealOEM-en, aminek van alkatrészszáma (pl. egy csatlakozó), azt egyedülállóan be is tudom szerezni (csak a csatlakozót) vagy kapcsolódhat hozzá más kötelezõenden megvásárolandó/összeszerelt alkatrészek is (pl. kábelköteg, amire már fel van szerelve a csatlakozó)? Elõre is köszönöm a válaszokat!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-31 23:38 Gyertya

Sziasztok!

Nekem egy statisztikai kérdésem lenne a benzines kollégákhoz. A BMW szervízkönyvben az áll, hogy Inspektio 2-nél kell gyertyát cserélni, illetve a BMW E46-os könyvemben is pont ez van írva. Na már most ez 80000 km hivatalosan, ha a szervízkijelzõre hagyatkozom, akkor nekem ez majd valahol 90000 km fölött lesz. A tudományos kíváncsiság jegyében érdeklõdnék, hogy ki milyen futásteljesítmény után cserél(t) gyertyát? Elõre is köszönöm szépen a válaszokat!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-27 20:58 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

splay írta: Szerintem jó olaj!!!
http://www.bmwe46.hu/modules.p...;amp;pos=0


A Fuchs olaj a világon nagyon elismert, kiváló minõségû motorolaj. Nálunk is az összes Deutz motorban csak és kizárólag Fuchs olaj van. Ettõl függetlenül én vagy gyári BMW motorolajat vagy Castrol motorolajat javasolnék!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-27 18:16 Ennyit a szervízekrõl!!!

Raven írta: 11e? azért már talán lehet jobbakat venni én a 7-8e es kategóriáról beszélek... Vagy szerinted miért árulnak már itthon 3M ért 4-5 éves bmw ket ? Nah õk nem 11e ért veszik kint Bár én inkább 12-13e körül láttam igazán jókat... és van olyan aki kifizet 1 millával is többet a kocsiért csak hogy biztos legyen benne hogy tényleg jó...
Nem is ez a lényeg ebben... az elmúlt pár évben a kereskedõk nagy része azt használta ki hogy Németországban a km határozza meg az autó árát nálunk meg a kora... Megnézheted nyugodtan a kevés km es autókért szép summát kérnek ott is... és most nem a török autókereskedõrõl beszélek aki ugyanúgy elírja az órát mint nálunk a magyar. Mert sajnos õk is irkálják csak kicsit okosabban... nem rögtön 200e t vesz le...


Raven kolléga hibátlanul látja a helyzetet! Annak idején, amikor nézegettem az autókat számomra negatív élmény volt, hogy itt németországban is mennyire sok minimális felszereltségû BMW van. Pl.: nagyon kevés volt a tempomatos BMW abban az országban, ahol a fõutat keresgetni kell, mert mindenhova autópálya visz. Számomra ez máig feldolgozhatatlan. Aztán volt egy hármas kombináció, amire soha nem volt találat akkoriban: 3db 3 pontos biztonsági öv hátul, 4 elektromos ablak és ha jól emlékszem a tempomat. Hiába, itt sem kolbászból van a kerítés...

Szemy Elküldve: 2008-10-26 21:43 320d Motor

Ervin1979 írta: Üdv.

147e km-el vettem 2004.06. 320d man., most 152e van benne. Elvileg 130e nél volt olaj-olajszûrõ csere. Szeretném lecserélni minden olyan szûrõt, alkatrlészt ami szükséges. Mibõl mit ajánlotok, milyen márkát, mi a gyári?

-olaj, olajszûrõ
-levegõszûrõ
-kartergázszûrõ
-üzemanyagszûrõ
-pollenszûrõ
-hátsó fékbetét + tárcsa
-esetleg jobb hátsó lámpa az 530d-hez

Ezeken kívül, ha van még javaslat akkor szívesen fogadom.


Szia!

Elõször is gratulálok a paripához! Én mindenbõl eredeti BMW cuccot vennék, habár ez nem a legolcsóbb. A többiek szerintem majd tudnak Neked "olcsó és jó" megoldásokat mondani.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-26 09:47 Benzin VS Dízel

Sziasztok!

A belsõégésû motorok üzemi fordulatszámtartománya a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszámmezõ. Ezt a szakaszt nevezik a nyomatékgörbe stabil szakaszának, továbbá itt található a maximális hatásfok is (ami nem egyenlõ a minimális fogyasztással). Diesel motorok esetében ez kb. 2000-4000 1/perc, benzin motorok esetén kb. 4000-6000 1/perc fordulatszámot jelent (minden motornak megvannak a konkrét értékei).

Az üzemi fordulatszámtartomány nem azt jelenti, hogy más fordulaton nem használható a motor, hanem csak annyit jelent, hogy ezen a mezõn mozogva kapja a felhasználó a legkedvezõbb üzemeltetési körülményeket. Viszont a motornak tökéletesen kell mûködnie (a kenést is beleértve) a teljes fordulatszámtartományban: alapjárattól leszabályozásig.

Remélem tudtam segíteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-25 14:47 olajvisszajelzo

Mathias írta: Hidd el nem lesz semmi baja ha rátöltesz fél liter olajat! A lényeg, hogy olyat töltsél rá ami elõ van irva mert valószinüleg az van benne...
Amugy ilyen mennyiségtõl még akkor sem lenne baja a motornak ha más vizkozitásu ami benne van!
Én már nem egyszer öntöttem rá más márkát és még mindig megy a vas
Üdv
M@


Hú Mathias, akkor piszok szerencséd van! Hivatalosan nem szabad keverni az olajokat sem márka sem viszkozitás szerint. Egyik kollégám VW Golfjába töltött után valami más márjájú olajat, amely annyira "összeveszett" a már bent lévõ olajjal, hogy szépen felzselésedett az egész. Természetesen éppen autópályán szünt meg a kenés (hol máshol), mire megállt és utánanézett a dolognak már motorcsere lett belõle. Én személy szerint nem keverném a különbözõ olajokat...

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-25 11:46 Fogyasztás 320d

YELLOW írta: igaz nekem benzines és manuális, de nekem pl 60-nál 4 litert eszik... közel valós valûságban olyan 4,3...
én is ezen filóztam sokat, hogy ha lassabban gyorsítok, akkor sosem érem el a kívánt sebességet, amin mehetek 5-be, és alacsony lenne a gûfogyasztás....
arra jutottam a tegnapi nap, városban lementem közel 100 km-t BC szerint 87 km-re elegendõ anyaggal, és úgy mentem, hogy direkt hajtottam mint állat, mert 98-ast akartam tankolni és azzal is meghjajtani... a probléma ott kezdõdött hogy nincs 98-as a Shell-nél, más anyag ára meg nem csökkent így feleslegesen kocsikáztam ki a 95-öst, mert ugyanaz ment bele... de öröm az ürömben, hogy nagyon jót kicsakáztam, BC szerint 6 deci volt a tankban mikor beálltam a kútra... a konklúzió, mint ahogy tanítják is, minnél hamarabb pörgessük fel az autót a kívánt sebességre... hatásos, én úgy szoktam, hogy kettesben ki 50-ig, és teszem az 5-et... szerintem így a legkorrektebb a fogyasztás... automatát nem tudom, de soha nem vennék...


A német ADAC hogyan vesezzünk gazdaságosan programja azt tanítja, hogy az autót intenzív gyorsítással (de nem padlógázzal) gyorsítani 2000-es fordulatig és ott rögtön feljebbváltani. Mérések alapján is ez a leggazdaságosabb vezetési forma.

Yellow! Csak baráti tanácsként jegyzem meg, hogy váltáskor sebességi fokozatot ugrani lehet, de nem ajánlatos. A szinkornszerkezetet ilyenkor jobban megterheled (hamarabb elkopik, csereérett lesz), mint ahogy azt a mérnökök Münchenben gondolták.

És még egy infó szintén az ADAC programból: a kormányt célszerû 2 kézzel fogni, nagyobb sebességnél pedig kötelezõ. A tanított 10 óra 10 perc helyett 9 óra 15 percnél érdemes fogni a kormányt, ugyanis ilyenkor elkormányzás közben a kormányrudat nyomaték nem terheli.

Remélem tudtam segíteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-24 23:44 izzók / izzókészlet

Robin68 írta: Lehet hogy neked ciki venni bármit is a Homasitában, de nekem sokkal jobban hangzik egy pár króm izzóra izzóra a 800 Ft-os ár mint a 2700 vagy akár az 5000 Ft-os. Nem hiszem hogy ha az enyém mellé áll egy olyan kocsi amelyikben a drágább izzó van, észevehetõ lesz a külömbség. Sõt talán vannak még rajtam kívül itt olyanok akiknek a zsebbenyúlás is számít valamelyest. Azzal hogy valaki ott vesz izzót a BMW-be, még nem azt jelenti hogy a felcsvarozható kipufogóvéget vagy akár kormányvédõt is bevállal. Különben az sem hátrány ha már ilyen izzót veszel hogy a számodra "márkás" kizárólag asszimetrikus foglalatba jó. Bocs, de én nem fogok gányolni, reszelgetni, alakítgatni csak azért mert "ciki" a Homasitában venni bármit is. De annak komolyan örülök hogy nálad nem számítanak az anyagiak. (Ettõl még nem kell lenézni azokat akik odafigyelnek a pénzükre)


Szia Robin68!

Szerintem teljesen igazad van. Én vásároltam a BMW-mre eredeti gyári BMW króm kipufogóvéget. Amikor felszereltem, azt hittem valami rossz vicc. Ordenáré béna, esztétikailag egy nagy büdös nulla. Pedig eredeti BMW! Na, Le is fényképeztem azonnal, elküldtem email-ben a BMW gyárba és rákérdeztem, hogy ezt õk hogyan gondolták. 2 nap múlva kaptam a választ: hát igen, ez tényleg nem sikerült a legjobban, továbbá elnézésemet kérik, hogy nem vagyok elégedett a termékkel. Ennyit az eredeti BMW alkatrészrõl (elvek ide vagy oda).

Ezek után vásároltam az ATU-ban egy univerzális króm kipufogóvéget, amit sokal könnyebben fel lehet szerelni és szépségben, megjelenésben össze sem lehet hasonlítani a gyárival...

Szemy