Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2008-10-22 18:12 Ennyit a szervízekrõl!!!

Enkozpont74 írta: Ráadásul olyan dologban írtad le a véleményed, ami nem is volt téma.
Tehát mondál is valamit meg nem is.

Meg lehet nézni a magyar mentalitást, ha egy autó eladás elõtt áll mondjuk 4 évesen biztos lehetsz benne, hogy nem fog féktárcsákat, lengõkarokat cserélni a tulaj, vagy akár a kereskedõ...

Egy példa: az én autóm eladása elõtt pár hónappal volt nagyszervíz. (németo.-ban)

A haverom autóján komplett féktárcsa garnitúrát+fékbetéteket cseréltek, mert a német bmw kereskedés azt állapította meg, hogy biztonsági szempontból erre szükség van.
Miután kinézte az autót, így döntöttek, ez az árat nem befolyásolta.

Mondj egy olyan magyar kereskedést, szervízt ahol ezt megteszik.
Mondj egy olyan magyar tulajt, aki nagyszervízt csináltat az autóján az eladás elõtt...


Szia!

Pont Te magad írtad, hogy csak BMW kereskedéseket nézel. Ez pedig alig töredékét sem fedi le a tényleges autópiacnak. Ha van kedved és idõd akkor menj el a www.mobile.de-re és ott keress rá a 4-5 éves 3-as BMW-kre szervízkönyvvel és anélkül is. Rögtön megérted mirõl beszélek. Az hogy német tulaj-e vagy többségében török, arra már nem is térek ki...

Olyan, hogy ingyen kicserélnek komplett féket elékpzelhetõ, hogy van, de nem az átlag. Én még hallomásból sem ismerek ilyen sztorit, pedig nem szoktam becsukni a fülem. Emiatt is írtam azt a pár sort, mert otthon mindenki azt hiszi Németországban ez az általános. NEM!!! Nem kérdés, jobb az átlag, mivel a németek igen becsületesek. De nem annyival jobb, mint ahogy azt sokan gondolják. Egyébként a BMW márkaszervíz óradíja olyan 110-120 euró körül mozog. Irgalmatlanul drága.

Szervízt ha szükséges, mûszaki vizsgát általában mindig újat szoktak csináltatni, ez ilyen német szokás. Én is úgy vettem az autót, hogy 4000 km-rel korábban volt szervízben, a mûszaki vizsgát és a zöldkártyát pedig újatcsináltattam a faszival. Ez bevett szokás itt. Egyébként nekem is pont az a problémám, hogy egy év múlva lesz az Inspekció 2 esedékes illetve a mûszaki és a zöldkártya is ekkor jár le, így valószínûleg tavasszal nem fogom tudni eladni az autót. Egyszerûen nem nagyon veszik meg vagy borzasztóan áron alul. Más kultúra.

Mindenesetre nem kötekedni akartam, mert valóban azért jobb a helyzet, csak sok olyan kiragadott példa hangzik el, ami az átlagos hozzáállást messze nem tükrözi. Pl.: apukám barátjának Székesfehérvárnál kilukadt a kipufogója, amit a márkaszervíz szépen be is hegesztett, és mivel nem cserélte, csak javította nem tudott rá garanciát vállalni így egy forintot sem kellett fizetni érte. Ilyen is van Magyarországon, csak nem az átlag.

Na, mintdenkinek minden jót!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-21 19:28 Ennyit a szervízekrõl!!!

singletrack írta: Hát igen, olyan már rég nincs, hogy német minõség... de legalább ha mûködik akkor elég jó

Amúgy meg a garancia dolog körül kicsit furán fogalmazol, mert attól még, hogy aláíratják, hogy tökéletes állapotban került hozzád a kocsi, a garanciának pont az a lényege, hogy ha egy éven belül bármi elromlik akkor azt kötelesek ingyen és bérmentve megjavítani, vagy kicserélni. Ha meg eleve szarul veszel meg egy autót, akkor nem kell, hogy garancia legyen rajta ahhoz, hogy megjavítsák, hanem kötelezõ, mert a kocsit hibátlanul kell átadniuk...(kivéve ha tudsz a hibáról) persze ezt már sokkal nehezebb érvényesíteni késõbb.


Szia!

Ez a garancia eléggé bonyolult. Az egy évet 2 részre bontják, az 1. félévben nekik kell bizonyítani, hogy az autóban nem volt hiba, amikor átadták. Erre való a 10-12 helyen aláírt átadási jegyzõkönyv, ami gyakorlatilag lefedi a teljes mûszaki tartalmát az autónak. Tehát nem sok esélye maradt a vevõnek. A 2. félévben fordul a kocka, ott már a vevõnek kell bizonyítania, hogy a megvásárláskor meg volt a hiba. Itt sem sok esélye van a vevõnek.

Maga a garancia csak a vételre vonatkozik, tehát ha valami ettõl teljesen függetlenül romlik el, az természetesen független az adás-vételi garanciától. Ezen túlmenõen az autó életkorától és futott km teljesítményétõl is függ a hiba megtérítésének hányada. Ahogy látszik nagyon bonyolult és nem egyszerû jogi procedúra egy ilyen garanciális ügyintézés: szakértõvel felméretni a hibát, véleményeztetni, kérvényt beadni (természetesen mindent önköltségen)...iszonyúan sok idõ és energia ráfordítás, hogy a pénzrõl már ne is beszéljek. És valójában csak ritkán tud "nyerni" a vevõ... Ez a nagy helyzet!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-21 18:13 Ennyit a szervízekrõl!!!

Enkozpont74 írta: Ja...
Sokan, pont ezért szeretnek használt BMW-t német tulajdonostól venni. Mert ott kicsit más a szakszervíz, mint itthon. Ráadásul nem spórolnak pl. egy langõkar cserével, mint a magyar tulajdonosok. Ha pedig a használt autót bmw kereskedésbõl hozzák be, németországban KÖTELEZÕ 1 év garancia társul a használt autóhoz.
Pl. volt olyan, hogy az autót meg akarták venni, de a bmw nem engedte ki, mert szarok voltak a fékek. Ingyen kicserélték a fékbetéteket+tárcsákat!

Itthon ezt melyik kereskedõ csinálja meg.
Ráadásul bármelyik kereskedõ bármilyen fost, romhalmazt eladhat minden következmény nélkül!


Na, itt azért óriási félreértés van. Németországban alapvetõen jobban figyelnek az emberek az autóra (fajlagosan is több pénzt költenek rá), mint Magyarországon. DE!!! A márkaszervizek iszonyúan drágák, felszereltségük, szakmai hozzáértésük semmivel nem jobb, mint Magyarországon. A független szervizek kicsit olcsóbbak, de nem sokkal. Túl sok választásod nincs, vagy sokat költesz az autóra vagy még többet. Pl.: német munkatársam 12 éves VW Golfja egy sima általános szervíznek induló Inspekció alatt 1600 euró végösszegben állt meg. Van még kérdés?

A német autókereskedõk megbízhatóak, de az egy éves garancia semmit sem ér. Ahogy megveszed az autót rögtön kitöltetnek veled egy átadási jegyzõkönyvet, ahol 10-12 helyen írod alá, hogy az autó mûszakilag kifogástalan, minden funkciót ellenõriztél és mûködik, esztétikailag hibátlan állapotban van. Ezek után ha valami történik és érvényesíteni akarod a garanciát, akkor mehetsz ügyvédet fogadni és kezdhetsz németül megtanulni, a bíróságon sokszor elõny ha nem kell melléd tolmács. Pl.: magyar barátom télen vásárolt német Ford márkaképviselettõl egy használt Ford Focust. Fél évre rá nyáron észrevette, hogy nem mûködik a légkondi. Telefonálgatások sorozata után kiderült, hogy nem érvényesíthetõ a garancia, Tschüß! Irány a szervíz, munkadíjjal együtt 800 euró zsebbõl. Van még kérdés?

Elnézést, hogy ez így kiszaladt belõlem, de sokan úgy gondolják, hogy Németországban minden másképp van. Sokminden másképp van, de nem minden. Az ember itt is ember, a szerelõ itt is szerelõ, a márkaszervíz itt is márkaszervíz. Nem véletlen, hogy BMW-nél vezetett szervízkönyvvel a BMW-k kevesebb, mint 10%-a rendelkezik. Ezen túlmenõen minden kinti ismerõsöm, barátom (beleértve magamat is) ha tehetik Magyarországon viszik az autót szervízbe. Pl.: egy Skoda Fabia elég csunyán összetört, 8000 euróra becsülték a javítást itt Kölnben. A srác hazavitette az autót Pécsre, ott márkaszervízben megjavították teljesen tüchtig-re, majd visszajött vele...és még így is nagyon sokat spórolt. Van még kérdés?

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-19 18:33 Olajcsere_

BarG írta: Az én difimen van leeresztõcsavar .....

Valami rönónál hallottam olyanról, hogy a life time olaj miatt a váltóra se tettek leeresztõcsavart, a furfangos szerelõk meg kidolgozták, hogy hol kell MEGFÚRNI a váltót és a lukba menetet vágva mégiscsak leereszthetõvé tenni azt a fránya olajat.


Az én differenciálmûvemen van leeresztõcsavar, de a precíz németek ráhegesztették a házra. Így még a BMW márkaszervízben sem tudták kicserélni az olajat.

Szemy Elküldve: 2008-10-15 18:56 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta: nekem kétszer le lett légtelenítve... de mégis furcsa, bár nem emlékszem elõtte miylen volt... nem is értem miért nem
meg a rázást se értem, mert ha csak érintemn a tárcsát menet közben, vagy ugye óvatosan fékezek akkor nem ráz, de ha taposom, akkor meg ráz... ezért gondoltam a Power Disc-es bemarásra, hogy talán amiatt ráz, de nem tudom mit csináljak... az tény, hogy negyobb fékezés után ha bemelegszik, nagyon harap a fék, de hidegben lazább a dolog, és puhábbnak érzem

itt van a komplett cucc ami belekerült, anyni eltéréssel, hogy a SUPER olaj helyett SL.6 került bele


Nos, egyik barátomnak Brembo Max (ezen is van bemarás) tárcsa volt elöl és õ is azt mondta, hogy bizony erõsebb fékezésnél lehetett érezni ahogy a horony "eszi" a betétet. A légtelenítéssel szerintem nem függ össze a rázás, csak a puhább, lágyabb fékpedál. Bár még régebben én is cseréltem egyik kollégám Alfáján fékbetéteket, majd utána 3x légtelenítés és ennek ellenére is sokkal puhább lett a fék, mint korábban volt...

Utánakérdeztem pár szakinál itt Németországban és õk mind azt mondták, hogy az ATE PowerDisc-hez az ATE PowerPad betéteket kell feltenni, mert azzal nagyon baba a cucc. Ebben csak az a trükk, hogy ez a betét másfélszer annyiba kerül, mint mondjuk a Ferodo Performance sportbetét, és 3x annyiba, mint a sima ATE szériabetét. Na, és akkor itt legyen valaki okos!

Alapvetõen ég és föld a különbség a sport és a széria fékrendszer között. A széria autóknál a rendszer hideg állapotában kell maximálisat nyújtania, hiszen senki nem úgy vezet, hogy mielõtt elindul munkába vagy mondjuk kirándulni, elõtte megy egy bemelegytõ kört majd az út folyamán is folyamatosan 300-400 °C körül tartja a tárcsák és betétek hõmérsékletét. A féktárcsát úgy méretezik, hogy egymás után 10 db vészfékezést kell kibírnia 160 km/h sebességrõl ha jól emlékszem 80 km/h-s sebességig és utána kuka. Ezen túlmenõen az élettartama 100 db vészfékezés (nem szorosan egymás után). Ha túlmelegszik a széria fék, akkor veszít a hatásfokából. A sport cuccok viszont ezzel ellentétben hidegen nem az igaziak (mint ahogyan ezt jópáran meg is jegyezték itt), de ha elérik az üzemi hõfokot (ami jóval magasabb, mint a széria fékek esetében), akkor mint az állat úgy fékeznek. Nem is csoda, egy versenypályán pár 100m padlógáz után mindig jön a padlófék. Teljesen mások a körülmények, az igények és mindkettõt jól kielégíteni mai napig nem lehet. Vagy egyik vagy másik.

Ennyit tudtam hozzászólni a témához.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-12 17:01 Játék! BMW M3 Challange, 1 CD-s Játék!

Woockie írta:
wagusty írta: Nem valami nagy szám a játék de lehet valakit érdekel.
amúgy szerintem nincs nagy gépigénye így akár régebbi gépeken is elfut.

Regebben jatszottam vele, ha nem kapcsolsz be minden assistot, akkor azert kormany hasznalata eroteljesen ajanlott... Jopofa, kar, h csak egy palya van, ha jol emlekszem, a Nurburgring..


Szia Woockie!

Azt nem tudod véletlenül, hogy melyik Nürburgring pálya volt? A régi Nordschleife vagy az új pálya? Húúú, de jó lenne, ha a Nordschleife lenne...

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-06 18:51 Ablaktörlõ lapát..._

Szia Yellow!

Ha megadod az email címedet, akkor el tudom küldeni a képeket az ablaktörlõrõl.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-05 17:51 Ablaktörlõ lapát..._

Bombolo írta: Szia!

Igen, ebben az esetben tényleg jól jártatok.
Én nagyon gyakran találkozom azzal az érvvel, hogy az ebay-on ez meg az milyen olcsó. Ha valakinek van kint rokona/barátja, aki gyakran jár haza és van szabad raktár és raktérkapacitása, és nem 10-20 Eur-os dolgokról beszélünk (az utalási ktsg vetekszik a vételárral), akkor valóban megéri kintrõl rendelni pl. féket, gumit, felnit. Új alkatrészeknél nagyon ritka az átverés, viszont a használt cuccoknál sokszor elfelejtenek az eladók teljeskörû állapotleírást adni a portékáról. Ennek a vaterán is van megfelelõje, "nem az enyém az áru, nem tudom kipróbálni" stb. aukciókat messzire el kell kerülni.

Bömbölö


Szia Bömbölö!

Azért a következõn is érdemes elgondolkodni: a német ember átlagosan minimum 2x annyit keres, mint a magyarországi kollégája. Ehhez képest ugyanazon az áron vagy még olcsóbban tudja minimum ugyanazt a minõséget vagy még jobbat megvásárolni (arról már nem is beszélve, hogy itt a banki átutalás ingyenes). Hát persze, hogy hõbörög a magyar kolléga! Én is olyan pipa tudok lenni, amikor nagy ritkán otthon vagyok és vennék valamit, ami Németországban töredéke az itthoni árnak... :o Ez szerintem nem normális!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-05 17:17 Ablaktörlõ lapát..._

YELLOW írta: jó lenne de engem sürget a dolog, mert ezeken az esõs napokon agybajt kapaok fõleg sötétben
tudnál egy képet feltenni neked hogy áll a kocsin? és miylen méretûek a lapátok? lehet iylet venni a Corában is, igaz az nem bosch és egy méretû, de feszek kettõt éa akkor van két párom... ár azok nem tudom miylenek...


Holnap csinálok képet róluk. Egyébként ne izgulj, nagyon jól állnak a kocsin! Ha jól emlékszem a következõ volt a típusa: Bosch Aerotwin A606S. 600 mm illetve 500 mm hosszúak a lapátok.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-05 17:12 Ablaktörlõ lapát..._

Bombolo írta:
Szemy írta: ...Ha jól emlékszem a gyári E46-os ablaktörlõ lapát is olyan 30 euróba kerül...

31 Eur + 6,9 Eur postaktsg németországi szállítással. Számold hozzá a nemzetközi utalási ktsg-et (2-3000 Ft) vagy a Paypal magasabb átváltási differenciát. És arról nem is beszélve, ha Magyarországra akarod szállíttatni (20-30 Eur postaköltség), akkor már a Wallis ár is jobb.
Nálam egyébként 10.000 Ft a lapátszett, gyári, új.


Szia Bombolo!

Teljesen igazad van, én csak a német helyzetet vázoltam fel. Tesómnak, a barátomnak meg magamnak is egyszerre rendeltem meg az ablaktörlõlapátokat, így a 4-5 eurós szállítási költség minimálisra redukálódott. Továbbá az egyik kinti barátom ment haza autóval és õ ingyen elvitte a "szállítmányt". Így történhetett az meg, hogy a Miskolci Opel Márkaszervízben 14000 Ft-ért árult Bosch Aerotwin lapát az Opel Astra H típusú gépjármûre mindösszesen 25-26 auróért lett beszerezve.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-05 16:11 Ablaktörlõ lapát..._

Robinson írta: Hali!

Azért tedd hozzá amit a másik topic-ban is, hogy 3-4 hónap után már csíkot hagy Mondjuk a 28 euró nagyon olcsó.. Nem Te írtad, hogy valamit ügyeskedni is kell vele, hogy jó legyen?


Való igaz múlt héten egy vékony csíkot hagyott (ami fel is zaklatott egy picit), de lehet hogy csak valami kis bisz-basz ragadt oda és azért (gyakran parkolok fa közelében vagy éppen alatta). Óvatosan áttöröltem és tegnap már nem vettem észre a hibajelenséget. Sõt, 2 kollégámmal voltunk Ratingenben, visszafele végig esett az esõ és mindkettõnek annyira tetszett az új ablaktörlõm, hogy rögtön õk is rendeltek maguknak az E-Bay-en ilyen típust.

A felszerelése nagyon egyszerû, annyi plusz tevékenységet kell tenni, hogy a gyári ablaktörlõnek van egy kis mûanyag megvezetése a vezetõ oldali ablaktörlõkaron. Na, ezt kell kipattintani (kb. 10 másodperc), mivel nincs rá szükség, illetve csak akadályozza az új ablaktörlõt. Az öcsém Focusára illetve haversrác Astrájára is vettem már ugyancsak az E-Bay-en ezeket a Bosch Aerotwin ablaktörlõket, idáig mindenki csak elégedetten nyilatkozik róluk. Ennyit tudok mondani az üggyel kapcsolatban.

Az E-Bay pedig egy nagyon érdekes valami. Számtalan vadonatúj, gyári alkatrész található rajta csak éppen a bolti ár feléért. Voltam a BMW márkaszervízben utánakérdezni mennyibe is kerül egy komplett fékcsere elöl-hátul. Válasz: 800 euró. Az E-Bay-en van 3-4 német BMW márkabolt/márkaszervíz is fent, az eredeti tárcsák+betétek összesen kerülnek ott kb. 350 euróba. Jelenlegi összeállításom (csak és kizárólag eredeti ATE cuccok): elöl ATE Powerdisc + ATE betét, hátul ATE tárcsa és ATE betét, szállítási díjjal együtt 280 euró!!! Ha jól emlékszem a gyári E46-os ablaktörlõ lapát is olyan 30 euróba kerül. Ha rákeres az ember tud venni 40-45 euróért az E-Bay-en 5 liter Castrol 0W-40 LL4 motorolajat, miközben az összes Baumart-ban (Praktiker, OBI...) 90 eurótól indulnak. Nem tudom hogy csinálják, de a minõséggel eddig soha nem volt senkinek gondja, az én ismeretségi körömbõl szinte mindenki az E-Bayrõl szerzi be a szükséges autóalkatrészeket (akár használtan felniket, gumikat is). Eddig senkit nem vertek át, soha semmi probléma nem volt velük.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-05 14:04 Ablaktörlõ lapát..._

YELLOW írta: miylen lapátot érdemes venni?
valaki próbálta már ezeket az aeroblade lapátokat? van valakinek ezzel tapasztalata?

gagyi lapátot nem akarok, mert csak nyávognak az ablakon, és az ember idegeit teszik tönkre, viszont a Bosch az 12ezer, a gyári BMW az meg 10ezer... ezért gondolkoztam az aero-n, de nem tuzdom, hogy vállna be, ezért aki próbálta már az jellezze a tapasztalatokat...


nem tudom van-e ilyen topic, de én nem találtam... ha lenne akkor valaki tegye már át oda ezt a szöveget!

thx!


Szia YELLOW!

Én az E-Bay-en vásároltam Bosch Aerotwin lapátokat. A korábbi 5 éves gyári lapátokhoz képest ég és föld, a különbséget szinte zongorázni lehet. Azt hiszem a lapát + a szállítási költség hozzám volt összesen 28 euró körül. Karácsonykor úgyis megyek Tiszaújvárosba a szüleimhez, ezért ha addig ráér a dolog illetve érdekel ez a lehetõseg akkor szólj, megveszem Neked a lapátokat és el is tudom vinni Tiszaújvárosba. További kellemes vasárnapot!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-10-01 21:40 Ablaktörlõ lapát

3-4 hónapja vettem Bosch Aerotwin típusú ablaktörlõlapátot. A gyárihoz képest elõrelépés volt, nagyon frankón töröl és nem is nyekereg. Viszont ma már vékony csíkot hagyott az ablak közepén. Na, ennyit a szuper minõségû ablaktörlõlapátokról.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-09-27 19:50 izzók / izzókészlet

Enkozpont74 írta: Engem pedig az érdekelne. hogy hol lehet fehér izzót kapni... a sárga indexizzók helyett...


Németországban bármelyik Baumarkt-ban (pl. Praktiker, Obi...).

Szemy Elküldve: 2008-09-26 17:06 ELLOPTÁK!!!

peetie írta: Nincs igazad, te kifizetheted a biztosítónak az okozott kárt, és akkor nem sorolnak vissza. Errõl utólag küldenek is egy tájékoztató levelet (tapasztalat). Ez 40ezer ftnál még megéri, de 600nál már biztos nem

Viszont ezt a topicot valamelyik modnak át kéne helyezni egy új, biztosítós helyre, mert az eredeti témához már nem sok köze van !


Valóban így van, ezt kifelejtettem a sorból. Hogy miért nem lépte meg ezt a haverom, azt nem tudom. Valószínûleg tapasztalatlanság...