YELLOW írta:
Szemy írta:
Szia hil!
Sajnos nekem pont olyan tapasztalatom van az olajcserevel dizelmotorban, ami jelen esetben a markaszervizet tudja alatamasztani, igaz csak a minösegi kifogasban, nem a mennyisegiben.
Mult heten csütörtökön csereltem en magamnak az olajat, igy atveresröl szo nem lehet. 8,5 liter Castrol Edge Titan FST 0W-30 olaj került a motoromba, amely 3-4 perc jaratas utan (tehat meg 1 m-t sem ment az auto) mar fekete!!! volt. Vilagos: sok lerakodas (korom meg miegymas) van sajnos a rendszerben, pedig eddig csak 118.000 km tett meg az auto.
Szandekosan nem hasznaltam motormosot, csak alapposan leengedtem a regi olajat es igy akartam megnezni milyen is lesz a friss olaj nehany km utan. Viszont az engem is elegge meglepett, hogy mar sima alapjaraton is pillanatok alatt tiszta fekete olajat tud varatzsolni ez a csodalatos dizelmotor.
Ettöl függetlenül a markaszervizek eleg nagy mokamesterek, siman megtörtenhet, hogy kiszamlaznak valamit es nincs megcsinalva. Sajnos ilyen meg Nemetorszagban is elö tud fordulni...
Szemy
azért mert az előző olaj xar volt, ez meg ennyi idő alatt szépen feloldotta a cuccot, amit az előző nem volt képes. ha tiszta egy blokk és szűrű is le van cserélve, ennyi idő alatt egy dízelnek sem szabadna beszinezni az olajat.
Szia Yellow!
Nem a leengedett olajjal volt a gond, mivel az elmult 3-4 evben mindig a Castrol Edge FST 0W-30 került bele nemet vonalkodu flakonokbol. A mostani Titanium FST pedig csak egy adalekkal tartalmaz többet, mint az eddigi FST, ezert egetrengetö javulast nem kell varni az uj verziotol, nem ezen mulik a dolog.
Egeszen egyszerüen a motorom annyi "trutyit" allit elö, amit az olaj alig vagy nem is tud teljesen eltavolitani. A leengedett olaj olyan melyfekete volt 12.000 km utan, hogy az valami borzaszto. De tenyleg nagyon dulvan nezett ki.
A gyari elöiras szerint olajcsere folyaman nem kell sem mosoadalekot, sem extra mosoolajat alkalmazni. A leengedett olaj utan mehet bele az uj olajszürö, majd az uj olaj. Ennek pedig az a következmenye, amit le is irtam.
A markaszerviz pedig pont ugyanigy jar el azzal a különbseggel, hogy neki van max. 15-20 perce az egesz olajcserere, en meg addig varok, amig az utolso csepp "regi" olaj is ki nem cseppen a motorbol.
A dizelmotor tisztasagi fokat nem lehet összehasonlitani a benzinmotoreval. Amikor erröl beszelgettem a markaszervizben, en sem nagyon akartam elhinni, hogy ez "normalis", de most mar sajat szememmel is lattam, hogy bizony a dizelmotor az nem fenekig tejfel.
Szemy