Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2014-04-23 10:52 Féktárcsa és fékbetét

MattM325 írta:
copygrandee írta: Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre...
2005-ös évjáratú 318d-s Bencében esedékessé vált többek között az első fékek cseréje. Betét+tárcsa. A gyári szett árát kissé borsosnak találom, főleg hogy lassacskán eladósorba is kerül a kicsike. Az hallottam, hogy a Zimmermann féle szettek ár-érték arányban egész jók. Belevághatok? Az ár szettben kevesebb, mint a fele a gyárinak...
Köszönöm előre is!


Jók a Zimmermann fékek, de ha úgyis nemsokára eladod én néznék a helyedben sima Ate tárcsát és betétet, az is hozza a minőséget.


Nekem annak idejen az E46-omon elöl-hatul a tarcsak es betetek ATE-re lettek cserelve. 1 even belül 2x hullamosodtak fel az elsö tarcsak, pedig sem veszfekezest, sem intenziv fekezest nem csinaltam egyetlen egy alkalommal sem. Mivel mar elado sorban volt az auto, igy nem orvosoltam a problemat.

A kollegam ugyan igy jart az E39-es BMW-jen az ATE tarcsakkal, neki is 2x hullamosodott fel. Nala az eredeti BMW tarcsak oldottak meg örökre a problemat.

En nagyot csalodtam az ATE minösegeben, es ha csak 50-60 eurot dobtam volna a komplett ATE szett arara, akkor mindenböl gyari BMW-t vehettem volna. Sebaj, tanulopenz megfizetve.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-18 13:14 Autóvásárlás

vargadre írta:
Igen nem csak a luxusadó szerepelt, de mint te is mondtad benne volt, gondoltam vagytok annyira segítőkészek, hogy leírtok pár infót és akkor én már letudom szűrni a következtetést ebből. A másik, hogy te lovagolsz itt a hülye pénzlehúzásos dolgon, azért pár dolgot még kellene ehhez tudni, plusz ha nem akarod nem írod, nem kell itt össze vissza kertelni. A lényeg addig csavarod amíg azt hiszed, hogy jól jössz ki belőle, ami őszintén mondva abszolút nem érdekel. Nekem ezekre lett volna szükségem és sokkal egyszerűbb lett volna leírnod mint egyből, minthogy itt irkálunk oda-vissza egymásnak. A másik dolog meg ha úgy gondolod, hogy miért nem mentem ide-oda megkérdezni akkor csak annyit kérdezek tőled, hogy ez az oldal miért van? (ne válaszolj rá mert nem érdekel) Ez az oldal pont azért van, hogy egymásnak segítsünk, mindenki a tőle telő módon, ha máshogy gondolod már rég gond van. De teszek egy szívességet neked volt igazad mindenben és az én kurva anyámat. Aki bármiben is segített annak köszönöm, és még neked is, mert amiket írtál abban csak volt számomra hasznos infó, igaz több volt a lé mint a hús.


Kedves vargadre!

Sajnos a kerdesedben nem tudok segiteni, mivel nem E46-om van (igaz volt) es nem is Magyarorszagon elek. Az en autom jelenlegi kötelezö költsege olyan havi 100-110 euro között van, de ez nem sokat segit Neked.

Viszont mindenkeppen meg kell emlitenem, hogy nagyon jol kezeled Yellow forumtarsat. Neki van egy specialis stilusa, nehez olyan kerdest feltenni, amihez ö nem tudna hozzaszolni es persze szinte mindig az öve az utolso szo. Nekem se vele, sem ezzel a stilusaval nincs bajom, ugyanakkor nagyon sok embernel pillanatok alatt ki tudja ütni a biztositekot. Viszont Te nagyon ügyesen tudod ezt kezelni, jo forumos leszel.

Es termeszetesen üdv a csapatban, ahol azert vannak "öreg szakik", akik nagyon szivesen segitenek, ha kell!

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-11 12:23 Autóvásárlás

Coyote írta:
Blaze írta: Sziasztok!

Úgy döntöttem BMW-t szeretnék következő autókat. Megnézve az alternatívákat és lehetőségeket, az E46 320i tetszik a legjobban. Elég sokat végignéztem, németeket is, viszont arra jutottam onnan tapasztalat nélkül nem vágnék bele hogy behozzak egyet. Szóval ő lenne a végleges választás, tudtok róla valamit esetleg?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-7805430


Mellette szól a kellemes ár és a jó állapot, ha az igényeidnek megfelel, menj rá.

Én személy szerint, ha már kupét választanék, akkor nem adnám m-packet, combtámaszos bőrülés, nagynavi, tetőablak alá, ez kupénak kicsit fapad szerintem. A navit meg a xenont leszámítva ez ilyen opel astra felszereltségű cucc, amit feleannyiért megkapsz, kétszer ennyi ajtóval


Teljesen igazad van, viszont ez az arany szinte mindig megvan. Jelenleg egy uj alap 4-es BMW 35.750 euro, mig egy uj alap 5 ajtos Astra 16.950 euro. Arrol nem is beszelve, hogy a BMW nem arrol hires, hogy az alapfelszereltseget telerakja "extrakkal". Peldanak okaert az uj 5-ös BMW-ben (F10) a hatso osztottan dönthetö üles extranak szamit, ami azert elgondolkodtato...

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-07 14:20 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ZoleeSRB írta:
Demian írta:
Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, de nem igazán vagyok biztos egy dologban.
A konkrét elképzelés megvan, hogy mit szeretnék, E46, benzines. Egyetlen kérdés a motor.
316,318,320,323,325,328,330...nem tudom melyik lenne az ideális választás.
Szerelem autónak szeretném, hosszú távon tervezek vele, ha netán később gyerek, család, hosszabb útra, munkába járni se hagyjon cserben, de ha játszani van kedvem menni, akkor is legyen megbízható és erős társ.
Nektek mi a tapasztalatotok, véleményetek, melyik "méretű" motor lenne az ideális választás?

Előre is köszönöm a segítséget!

Demian


Ha a pénz nem számít akkor nem kérdés 330i,ha számít akkor 318i(143Le verzió), vagy talán a kettő között 320i(170Le).


En a 320i (170 LE)-röl udvariasan, de nagyon hatarozottan lebeszellek. Alig nagyobb a maximalis nyomateka (210 Nm), mint a 318i-nek (200 Nm), viszont joval többet fogyaszt. A 325i-hez kepest pedig jelentösen gyengebb, de alig eszik kevesebbet. Szerintem eleg rossz valasztas az a motor.

Szoval a takarekos vonalon 318i-t javaslok, a dinamikusabb vonalon pedig 325i vagy 330i. A 330i-nek meg van az az elönye is, hogy 6 fokozatu kezi valto van benne, mig a 318i (320i) 325i csak 5 fokozatu kezi valtoval rendelkezik. Ezekböl a modellekböl a 6. fokozat borzasztoan hianyzik.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-07 11:57 Társalgó

Bero írta:
Mi is most vasárnap megyünk ki Salzburgba. Itt nem lehet megélni (legalábbis én nem tudok) Asszony babysitterkedni fog,én meg megyek aluminium gyárba. 1500Euro/hó egész jó kezdő fizetés


Hat...ööö...nekem a havi fix kiadasom több, mint 1500 euro ugy, hogy a tesom nagyobb labon el Budapesten, mint en a nemeteknel.

Remelhetöleg a beigert 1500 euro netto összeg, mert ha meg ebböl adozni is kell, akkor...

Szemy Elküldve: 2014-04-06 12:22 Kerékpárszállítás - hogyan?

Habar en nem igazan vagyok celcsoport, megis azt tanacsolnom Neked, hogy a vonohorogra felszerelhetö bringaszallito a jobb megoldas. Amiota megjelent es elterjedt ez a fajta megoldas, a nemet utakon nem is talalkozok a tetöcsomagtartos megoldassal. Mindenki a vonohorogra szerelhetö verzioval jarja Europat.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-04 16:27 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tibor77 írta:
Hehe, ne osztonozz a kisertesre
Azert itt mar nagy a lepcso arban...pszichesen blokkol az ar kulonbseg.
Vonoerodiagram...jol hangzik, es pl. hol talalok ilyet errol a ket motorrol, mert a hivatalos oldalon csak a motor karakterisztikat talaltam.
Holnapra van idopontom a kereskedesbe


Szia!

A vonoerödiagramm sajnos egy olyan dolog, amit legtöbbször ugy öriznek az autogyarak, mint "Artur kiraly lovagjai a Szent Gralt". Ha nem tudsz hozzajutni, akkor sincs gond, mivel szerencsere mernök vagy, igy kifoghatsz rajtuk. A motorkarakterisztikakat ismered, az atteteleket ismered, az auto tömeget es esetleg legellenallasi tenyezöjet es homlokfelületet is tudod, es valoszinüleg az Excel sem fog ki rajtad, igy megoldhato a dolog.

A fenti adatokkal könnyen kiszamithato minden egyes fordulatszamon es sebessegi fokozatban, hogy mekkora erö ebred a hajtott kerekeken. Ha ebböl az eröböl levonod az utellenallast es a legellenallast, akkor megkapod mekkora erö all rendelkezesre az auto gyorsitasara. Ha meg ezt az eredmenyt elösztod az auto tömegevel is, akkor egy fajlagos vonoeröt kapsz, ami teljesen aranyos az auto dinamikai tulajdonsagaval.

Es ha ezeket a kapott eredmenyeket meg a vegen szep diagrammokban is abrazolod, akkor aztan meg a BMW markakereskedes vezetöjenek is fennakad a szeme.

Regebben volt valahol nekem egy ilyen Excel-tablazatom, de nem talaltam meg. Lehet megcsinalom meg egyszer, ha lesz ra egy kis idöm, mert nagyon jol lehet vele szemleltetni az egyes autok dinamikaja közti különbsegeket es kellöen pontos bemenö adatokkal szenzaciosan pontos eredmenyeket lehet kapni.

Szemy



Szemy Elküldve: 2014-04-04 14:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tibor77 írta:
Szia,

Valoszinu en nem fejeztem ki magam jol es eleg reszletesen, de nem az a kerdes, hogy mennyire tuningolhato. Ez nalam inkabb osszefuggesben van az ar-ertek arannyal, hogy ugyanazert a penzert (nem nagyon van kulonbseg kozottuk)melyik motorban van tobb lehetoseg. A kocsi alapban 3 ev garanciaval jon, ez alatt az ido alatt nem is nyulnek hozza, illetve meg soha nem is volt kocsim meg 3 evig, szoval a tuningolasi lehetoseg inkabb elmeleti lehetoseg, csak jo tudni, hogy az opcio ott van.
Mivel nem hasznaltam meg turbo benzinest ezert erdeklodom, mint ahogy meg lett fogalmazva, en is latom a nyomateki gorbeken, hogy szelesebb tartomanyban adja le a nyomatekot, ami ugyan kisebb mint a dizel motore.
Egyelore a dizel fele hajlok: ismerem (tobbe kevesbe szeretem), gazdasagos, talan ertektartobb, es a lelki megnyugvas miatt: jobban tuningolhato




Szia!

Engem azert meg mindig nem tudtal meggyözni arrol, hogy Neked nem a 235i lenne a megfelelö valasztas, mivel a tuningolas ott motoszkal mindig a gondolataid között...

Ha müszaki szempontok alapjan szeretnel dönteni, akkor szolj, abban szivesen tudok segiteni. Csak egy tipp: az auto dinamikajat a vonoerödiagramm (nemetül Zugkraftdiagramm) mutatja meg, azt erdemes nezegetned, es nem a motorkarakterisztikat.

Viszont mindenkeppen el kellene menned egy BMW markakereskedesbe, es tesztvezetesen kiprobalni a turbo benzines motort, mielött döntesz.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-04 13:57 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Tibor77 írta: BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.


Szia!

Lehet velem van a gond, de en ellentmondast latok a gondolatmenetedben: A 235i kiesik a nagy teljesitmeny miatt, de a 20i es a 20d motoroknal elsö kerdes, hogy mennyire tuningolhatoak!? Ha ennyire fontos a dinamikus auto, akkor mindenkeppen 235i-t vegyel, hozza sem kell nyulni es azzal is lehet nagyon szepen, szabalykövetö magatartassal autozni.

Egyebkent pedig Tano kollega nagyon jol összefoglalta a lenyeget, en is pont ezen a velemenyen vagyok.

Sok sikert kivanok a valasztashoz!
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-03 22:48 Gumiabroncs

Yellow!

En ertem, hogy mit akarsz irni, csak borzasztoan pontatlanul fogalmazod meg...erre probaltam utalni. A mintazat nem hatarozza meg a gumi es az aszfalt közötti surlodast. Viszont a vizrefutasi hatarsebesseget (amikor a gumi es az aszfalt közvetlenül mar nem erintkezik) annal inkabb, bar ez egyeb mas jellemzöktöl (pl. tengelyterheles) is függ. Igy mar OK?

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-04-03 19:41 Gumiabroncs

YELLOW írta: fizikailag biztos, hogy más a surlódás, ergó a tapadás, ezt nem magyarázza be sneki, hogy nem. azt sme hiszem el, hogy egy tervező mérnők így tervezte volna meg, hogy ellentétesen álljon a két oldalon.
én inkább maradok a szimmetrikus V mintánál, még ha hangosabb is, de legalább egy irányba néz a minta.


Szerintem meg egyaltalan nem biztos, hogy mas a fizikai surlodas szilard burkolatu szaraz uton, hiszen az erintkezö felületek anyagminösege (es meg a nagysaga is) valtozatlan. A kerdes csak az, hogy mennyiben modosul ez laza talajon vagy vizes uton, ahol mar szamitanak a barazdak...valoszinüleg elhanyagolhato a hatasa.

Az pedig, hogy a tervezömernök mit es hogyan tervez, az csak a projektvezetötöl (tagabb ertelemben a vallalat erdeketöl) függ. A költsegcsökkentes, költsegoptimalizalas a legfontosabb feladat jelenleg az autoipari cegeknel, amit a felhasznalok is elkezdtek sajnos eszrevenni. Ez van.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-03-13 12:24 Motorolaj

anubisz írta: Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.


Kedves Anubisz!

Sajnos nekem mar jo par eve nincs meg a 318i-m, pedig en is tudtam volna szamodra hihetetlen "olajnemfogyasztast" mutatni. 25.000-27.000 km-es intervallumban csereltem az olajat (ahogy a szamitogep jelezte), de soha nem kellett utantöltenem.

Ha szeretnel csodat latni, nevezetesen hogy "nem" fogyaszt olajat egy 1999-es evjaratu BMW 328Ci 200.000 km feletti futasteljesitmeny mellett, akkor szivesen segitek Neked. A haversrac 1,5 honapja cserelte utoljara az olajat, 28.100 km-t tett meg (ekkor jelezte a szamitogep, hogy olajcsere szükseges) egy olajjal (Castrol Magnatech 5W-30). Evi 40.000 km-t megy az autoval, eddig neki se kellett soha utantölteni olajat.

Szoval vannak meg a hihetetlen kategoriaba sorolt, jo allapotu BMW motorok.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-03-01 13:34 Ennyit a szervízekrõl!!!

Ha mar ennyire belementünk a temaba, akkor megprobalom tenyszerüen rekonstrualni a bejegyzesek alapjan, mi is törtent:

1.) Dzsoki forumtars felkeresett egy autoszervizet elektromos ablak es ablaktörlö problemaval egy adott nap reggel 8-kor.
2.) 12 orakor telefonon erdeklödött hogy all az auto, de elhajtottak, hogy ha keszen van majd telefonon ertesitik.
3.) Miutan nem kapott hivast, delutan 4 körül felkereste a szervizet, ahol az auto mar keszen volt: az elektromos ablak es ablaktörlö problema orvosolva lett.
4.) Viszont a hasznalatban levö kulcs nem lett felkodolva, mivel a szerviz velemenye szerint az rossz. Ennel ellenekere a forumtarsnak otthon 12,7 perc alatt sikerült megoldania.
5.) A szerviz önszorgalombol ellenörizte az auto vilagitasrendszeret is, ahol hibat velt felfedezni. Az LCM-et kicserelte a hiba orvoslasa erdekeben, de az eredeti is hibatlanul müködött.
6.) A szerviz ügyvezetö igazgatoja beregisztralt ide es jelezte, hogy a visszavasarolja a feleslegesen eladott alkatreszt.

Azt hiszem nem hagytam ki semmi fontosat, es mindent neutralisan foglaltam össze.

En szemely szerint azert nem adnek a szerviznek csillagos 5-öst a szolgaltatasara.

Szemy Elküldve: 2014-03-01 13:04 BMW C1 - robogó :)

mmike írta:
Hát én kb. két percig gondolkoztam rajta, elmélázva, hogy milyen cool lehet szakadó esőben szárazon ellenni. Majd megnéztem mennyiért vesztegetik használtan, és hogy motoros fórumok mit írnak róla, és rájöttem hogy nem lehet alternatíva. Volt pár motorom, és tudható hogy bekötve a legalapvetőbb 'motoros' dolgokat nem lehet megcsinálni vele, vizes meg ugyanúgy leszel mert oldalról csapja be a vizet a másik autó. Ja és láttam már öltönyös mókus, álló helyzetben felborulni vele
Szóval sztem felejtős.


Tulajdonkeppen nem is kifejezetten robogot/motort keres csbalu kollega (ha jol ertettem), hanem egy alternativ megoldast, amivel ki tudja valtani a 2 literes dizelmotor hasznalatat nagyon rövid tavu varosi közlekedesben. Es ebben igaza is van.

Mint korabban targyaltuk, igazi robogo es motor szoba sem jöhet, igy a motoros tulajdonsagok sem szamitanak. A cel nem az elmeny motorozas, a szabadsag erzese lenne, hanem az egyszerü helyvaltoztatas es parkolas a nagyvarosi forgatagban. Erre szerintem akar alkalmas is lehet, csak tenyleg borzasztoan draga...

Szemy Elküldve: 2014-02-28 13:37 BMW C1 - robogó :)

csbalu írta: Sziasztok!

Úgy alakult hogy a napi 80-100km ingázást felváltom napi 5km-re, és egyre többet fogok mozogni bent a városban, ami a 20d-nek nem biztos hogy annyira kedvező terep.
Először benzines alternatíván gondolkoztam de ilyen rövid távokra szinte semmilyen autó nem jó, csak az elektromos, ez egy másik projekt lesz, most ezzel nem foglalkozom.

Mivel hidalható át a problémám:
Bicikli - nyáron nagyon meleg, leizzadok, stb... és a város másik felére már nem akkora móka eljutni vele.
Elektromos Bicikli - Robogó árban van
Akkor más inkább motor, és meg is érkeztünk
Yamaha JOG-al széttépnek pesten, átgázolnak rajtad, megölnek, főleg hogy én nem vagyok egy nagy motoros, minden motoros kalandom egy S50B-hez fűződik, falun

Szóval kitaláltam ezt a BMW C1-et... ami E36 árban van de nem autó

Valakinek van bármilyen tapasztalata vele?
Azt olvasom hogy a 125-ös eléggé vérszegény, a 200-as (ami valójában 180-as) már jobban megy de azt meg nem vezethetném B125 jogsival.
Át lehet papírozni a 200ast 125-re regisztrációnál okosba?

Ki az aki próbált már ilyet?

Tudom, hogy ez nem motor, hanem egy mozgó telefonfülke, viszont az én elvárásaimnak megfelel, nem motoros szemmel nézem, hanem autós szemmel. + talán ebben nem halok meg az első esésnél, ami biztos hamar bekövetkezik

Előre is köszi a tanácsokat!

Üdv
B.

ui.: BKV-zni nem akarok


Szia!

Azt hiszem en azon kevesek köze tartozom, akik megertik miert pont ilyen közlekedesi eszközben gondolkodsz. Tulajdonkeppen Budapesten belül szeretnel viszonylag egyszerüen es gyorsan A pontbol a nem tul messzi (mondjuk max. 10 km-re fekvö) B pontba eljutni es a könnyü parkolas sem elhanyagolhato szempont.

A C1 nem robogo, nem motor es nem is auto. De lehet Neked pont erre az eszközre van szükseged. A helyedben en is elgondolkodnek rajta, mivel nalam a bukosisak viselete/hurcolaszasa teljesseggel ki van zarva, igy a robogo es a motor mar ki is esett. Maradt a mozgo telefonfülke...vagy ahogy a futomüves professzorunk mindig is mondta a "gurulo WC". Ezen kivül meg ugy is rendelkezesre all az alomszep autod.

Sajnos segiteni nem tudok, hogy milyen lehet, mert en magam meg sohasem probaltam, de egyaltalan nem zarkozom el mereven a dologtol. A robogosok meg a motorosok velemenyere nem biztos, hogy hagyatkozhatsz, mivel valoszinüleg Neked masok az igenyeid, mint nekik. Nem lehet valahol kiprobalni egy ilyet a közeledben? Kivancsi lennek a velemenyedre, hogy milyennek talalod.

Sok sikert az ötleteleshez es az esetleges vasarlashoz.
Szemy