Szirk87 Elküldve: 2023-12-06 18:11 N46 és N42 motorok
YELLOW írta:Szirk87 írta: Sziasztok!
Probléma a következő egy 318i e91 (N46B20B)autóm 10e km alatt 3 liter olaj tűnik el belőle. Minimális szivárgás van szelepfedél és vagy a vákum pumpa felől. Igaz 340e km van az autóban és Ghünter szorgalmasan cseréltetett olajat 30-40ezrenként. A gyanús dolgokat szelepszárszimering, kartelgáz szűrő+ csövek cserélve. Csak elvétve némi alapjárat után pamacsol.Kompresszió 14,5. Már csak a motor generál lehet orvosság?
A digitális szintjelzőm nem mutat valós értéket milyen te érdemes cserélni? Valaki nem oldotta még meg a nívó pálcát?
Köszönöm
A helye meg van a nívónak. Ez a moci E46-ban is volt, és ott van. Itt meg le van vakolva sejtésem szerint. Sosem figyeltem, de gondolom így van.
Ha a kompreszió jó, akkor minek motorgenerál? Gondolom a hűtőfolyadékban nincs olaj. Olajszint érzékelőnél is engedhet, vagy van még pár érzékelő. Amúgy a 3 liter nem vészes még. Bár már nekem is az lenne, ugyan nekem N42 van az mondhatni nem fogyaszt, 10ezer alatt 2-3dl megy el. De alapvetően 3e km alatt 1 liter olaj, még nem nagy gond.
Amúgy hirtelen nincs ötlet, többit cseréltetted. Olajat mit használsz most jelenleg?
A helye meg van csak arra megy a kartelgáz szűrőtől egy cső. Olajat olcsóbb Drivemax 5w40 et(C3 és tudja az LL04-et) használok , mivel a Mobilt is megeszi legalább gazdaságos legyen. A tömítéseket igyekeztem kicserélni legalább ne folyon el, de sajnos engedgetnek az új elring tömítések. Sokan ezzel nyugtatnak , hogy ennél a motornál a 3 liter nem is sok, de azért csak zavar.