Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-12-24 12:10 Boldog Karácsonyt

Csatlakozva a többiekhez, részemről is Békés Boldog Karácsonyt minden kedves klubtársnak és a családnak

Tano Elküldve: 2011-12-23 08:51 Turbo

tarkanyif írta: te nagyon vágod az autó minden porcikáját úgy látom!


Minden porcikáját azért nem, csak a 7 év olvasgatás és autó használat alatt csak rám ragadt némi információ. És ha valamit tudok, nem gond megosztani mással is.

Tano Elküldve: 2011-12-22 08:11 Turbo

tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.

Tano Elküldve: 2011-12-21 16:03 Egr szelep

SirToma írta: Sziasztok.

Az alábbi hibát találtam a compuban, ötlet hogy merre induljak?



Talán ne a winyódon lévő elérési utat add meg, hanem töltsd fel egy képmegosztóra.

Tano Elküldve: 2011-12-21 11:08 Turbo

tarkanyif írta: Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?


Ez a hibaüzenet nem konkrétan a vákumszelepre utal, hanem az azt irányító elektromos vákumszelepre. Ilyen van az EGR-nél is. Az alábbi képen az 1-es elemről van szó. ennek a csatlakozását, meg a hozzá vezető vezetéket vizsgáld meg.
Az EGR-t diagnosztikával meg lehet vizsgálni.

Tano Elküldve: 2011-12-19 22:35 Termosztát

Némi tájékoztatás jelleggel: ha megvizsgáljátok az EGR termot ne vezessen félre, az sosem zár le teljesen. Kb 1,2 mm nyitása megmarad a legzártabb állapotban is, és 70 fok felett kezd el jobban nyitni.

Tano Elküldve: 2011-12-19 13:49 lámpa

YELLOW írta: de most azért feleslegesen 40km-ről minek rángassam ide a srácot, ha a diag tegyük fel nem mutatna semmit. ha van rá lehetőség, hogy ír be hibát (mert valaki találkozott már ilyennel), akkor nyugodtabb szívvel mondom, hogy jöjjön mert rápillantok. mivel eddig csak a saját autómra dugtam rá, abban se sok hiba volt (ülés fogl. jelzó, AUC szenzor) így tapasztalatom nincs.


Igen, írhat be erre hibát. Diaggal mindenképp meg tudjátok nézni, mert azzal ki is tudjátok próbálni az állítást.
És bekapcsoláskor megmozgatja neki egyáltalán? Mert akkor leteszteli ugyebár.

Tano Elküldve: 2011-12-14 20:18 Csomagtartó nyitás

Paul írta: Azért köszönöm.
Már kitapasztaltam, hogy amint elindulok lezár és csak a kulcs kivétele után tudom kinyitni. Majd elviszem valahova ahol tudnak programozni ilyet.


A kardánalagúton lévő központi zár gombbal is ki tudod nyitni a kulcs kivétele nélkül, ezt nem használod?

Tano Elküldve: 2011-12-14 14:41 kettõstömegü lendkerék

Milan írta: Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


A folytószelepet takaríthatja egy ideig, mivel ezekben a dízelekben nincs ilyen...

Tano Elküldve: 2011-12-13 21:48 kettõstömegü lendkerék

JANI77 írta: Sziasztok!szükségem lenne gy kis segítségre illetve információra!nemrég van Bmw és még most ismergetem a típust..enyhe sérüléssel vettem ,odahaza rendbe rakattam..ami nem tetszik,hogy "nem szépen áll le"...enyhe ékszíjnyösszenést is hallok és leállításkor remegés szerű..huhh nem tudom leírni...először kicseréltettem a főtengelyékszíjtárcsát de megmaradt a probléma..az ékszíj csak leállításkor nyösszen egy rövidet de azt mondta a szerelő,hogy azert mert valőszínű rá folyt a fagyálló és tapad..fújtunk rá egy kis szilikont és tényleg elhallgatott..a leállításkori "rázkódás-remegés" kettős tömegű?? kuplung semelyik fokozatban nem csúszik,nem remeg a pedál kinyomáskor szóval semmi más zavaró dolog nem észlelhető...ha kettőstömegű akkor azt azonnal cserélni kell?? ára? ha esetleg már másnak is volt már ilyen gondja jó lenne ha megosztaná a tapasztalatait...köszönöm!


Mielőt beruháznál egy lendkerékre, szerintem érdemes megnézni a motortartóbakokat is. Csere után nekem is sokkal kevésbé remeg indításkor és leállításkor.

Tano Elküldve: 2011-12-07 21:20 bc

szotakdavid írta: sziasztok!

Nem tudom aktiválni a titkos menüt..
hiába csínálom a leírás szerint:
-A gyújtást kapcsoljuk be (2-es fokozat)
Ezután a műszerfalon lévő jobb oldali gombot (Check Control gomb) nyomjuk le és tartsuk lenyomva.
nyomom,de semmi nem történik.
Ötlet?tanács?szerintetek?
köszi a segítséget
Üdv Dávid


Mivel a baloldalit kell nyomni...

Tano Elküldve: 2011-12-06 22:28 Turbo

PG_Junior írta: Én az EGR-el nem csináltam semmit, nem dugóztam le, csak kitisztítottam! Persze a visszavezető, stb... kimaradt. A több levegő akkor eredményezheti a teljesítmény csökkenést, vagy nincs összefüggésben? Azt honnan/hol kell látnom, hogy le van e dugózva? Lehet, hogy az előző tulaj dugóztatta... de ezt hol is nézem meg??? :$


Mint ahogy csavargo is írta, a dízel légfeléesleggel üzemel alapból, a több friss levegő nem okozhat teljesítményváltozást.
Úgy tudod megnézni, hogy szétkötöd a visszavezetés csatlakozóit, ott szokták lezárni. Valamint bele tudsz nézni így a hűtőbe is, hogy az el van-e dugulva. Kép

Tano Elküldve: 2011-12-06 14:42 Turbo

ute107 írta: Tano: hogy látod, hogy lehet van dugózva az EGR, v. le van szűkülve? Nálam is le van dugva és még sem megy rosszabbul az autó. Ez befolyásolhatja?
Nálam minden csere meg volt, tisztítás és még mindig ingadozik a turbonyomás. Ha jól emlékszem ajánlották itt a forumon, hogy szoftverfrissítés kellene, de felénk senki sem hajlandó megcsinálni. Már ezért gondoltam, hogy megchippeltetem.

ÜDv:


A beírt adatok alapján gondolom. A turbóvezérlés és az EGR vezérlés adott pozíciója alapján a motorvezérlés 218-as légtömeg értéket várna, ehelyett mér 493-at. Vagyis több a kintről beszívott levegő mint kellene lennie, ha az EGR-en keresztül bejutna a kívánt mennyiségű kipuffogógáz. Ezért írja az EGR hibakódot.
Ha le van dugózva, akkor nem fog rosszabbul menni az autó, mert a szükséges levegőmennyiséget megkapják a hengerek, csak az összetétele lesz másmilyen. Nem lesz benne kipuffogógáz, ezért az égéstermék összetételi aránya fog változni. A 136 lovasnál még a műszerfalon sem ír hibajelet. De ha a tiedre is rádugnátok a diagot, akkor a mért értékeknél ugyanezt látnátok, és neked is a hibatárolóban ott lesz a hiba.
De ettől nem fog ingadozni sem a turbónyomás, sem az alapjárat szerintem.

Tano Elküldve: 2011-12-06 07:40 Turbo

PG_Junior írta: Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?


A kipuffogógáz visszavezetés többi részét is nézted? Lehet nem az EGR szelep van eldugulva, hanem pl. az EGR hűtő is el lehet. Vékony csöveken áramlik keresztül rajta a gáz, el tudja tömíteni.
A vákumszelep nyitja az EGR-t, van egy külső és egy belső szűrője. Ezen az oldalon van egy leírás erről. Kipróbálhatod, hogy felcseréled a turbó geometria vezérlésében lévő ugyanilyen szeleppel, talán úgy ki lehet deríteni tényleg rossz-e.
Nem vagyok szaki, így nem tudom, hogy a rossz légtöegmérő kevesebbet, vagy többet mérne inkább. Szerintem a kevesebb a valószínű. Ha van közeli ismerős, akkor kicserélhetitek egymásét, megnézni úgy. Meg ha lehúzod a csatlakozóját, akkor alapértékekkel dolgozik a motorvezérlés. Nézd meg így is.

Tano Elküldve: 2011-12-05 21:38 Társalgó

Robinson írta:
JANI77 írta: Sziasztok! Nem ez a téma teljesen de megtudjátok nekem mondani ,hogy minden e46 facelift coupe nak automatikusan befordul e a külső tükre?? vagy ez hogyan is működik??köszönöm...



Szia,

Nem. Extra, amihez lámpamodul kell ha jól tudom. De nem biztos


Nem lámpamodul. Van egy külön vezérlője aminek a kesztyűtartó mögött a helye, kábel, valamint a kapcsoló a tükörállító panelon. Lásd még:
http://wds.spaghetticoder.org/...EA208A.htm
http://wds.spaghetticoder.org/....svg?m=e46