Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2009-08-10 14:19 320d turbó hiba

puca írta: Sziasztok!

Merre található a töltõnyomás szenzor?


A beömlõnek a tûzfal felõli végén találod. Az alábbi képen a 17-es elem:
http://bmwfans.info/parts/cata...ystem_agr/

Tano Elküldve: 2009-08-08 18:54 Ajtónyítási Gondok!

Hát EZ

Tano Elküldve: 2009-08-08 16:02 Ajtónyítási Gondok!

Erre megoldás a zsírozás, olajozás. A másik topikban említett szervízelési listában is szerepel ez a mûvelet...csak ugye nem szoktak vele foglalkozni még hivatalos szervízben sem, és ugye az idõ meg(t)eszi hatását

Tano Elküldve: 2009-08-08 15:59 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Az ékszíj cserére nincs konkrét km állás, állapotfelmérés alapján (a la visual) ha esedékes akkor csere.

Tano Elküldve: 2009-08-08 13:27 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Ha nem is csere, de sztem a szintet érdemes leellenõrizni. És mondjuk minden második inspekció II-esnél cserélni.
Meg a 15000-es periódust is ki-ki kedve szerint átírhatja 20 vagy akár 30 ezerre, ha neki jobban tetszik.
Alapvetõen ez mankónak készült a gyári leírásból fordítással, ha valaki affinitást érez arra, hogy magának csinálja, vagy csak tájékozódjon hogy mire is számíthat az egyes ellenõrzések során. Vagy legalábbis tudni fogja, hogy mit is kellene megnéznie a szerelõnek, és az orrára lehet koppintani, ha valamit kihagyott.

Tano Elküldve: 2009-08-08 11:35 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

A bal oldali "Letöltések" menüben a "Kézikönyvek, Leírások" almenüben megtalálod rögtön legfelül.

Tano Elküldve: 2009-08-03 17:11 AIR-BAG (légzsák)

Addig nem fog elaludni amíg nincs törölve...

Tano Elküldve: 2009-08-02 20:22 320d turbó hiba

MavericK írta: Pontosan hol talalom meg ezt a legtomegmerot ?


Az alábbi ábrán az 1-es elem.
http://bmwfans.info/parts/cata...ass_meter/
A felsõ részén van a csatlakozó.
Hozzáférni úgy tudsz, ha leveszed azt a burkolatot ami az olajbetöltõ nyílás körül van.

Tano Elküldve: 2009-08-02 17:30 320d turbó hiba

Hivatalosan csak akkor frissítenek, ha valami gond van. De még az én vasamban is a gyári elsõ szoftver volt, pedig párszor már volt szervízben, szóval sztem nem erõltetik a szervízekben. Pedig a gyárban nem hiába fejlesztették tovább, úgyhogy sztem érdemes mindenképp. Ártani tuti nem árt...

MavericK: A légtömegmérõt megnézheted úgy is, hogy lehúzod a csatlakozóját és úgy mész vele. Ekkor alapértékekkel dolgozik helyette. Ha akkor is produkálja a jelenséget, akkor nem a légtömegmérõ kavarja meg a vezérlést.

Tano Elküldve: 2009-08-02 10:18 320d turbó hiba

puca írta: Hali!

Hol csináltattad a szoftverfrissítést és mennyi volt?


Nos én bmw320d4 klubtársnál csináltattam Nyíregyházán, de volt más bizniszünk, így ezért külön nem kért semmit. De neked sztem a kecsói BMW szervíz közelebb lenne Az hogy hivatalos helyen mennyiért frissítik azt nem tudom, kérdezz rájuk.

Tano Elküldve: 2009-08-01 23:43 320d turbó hiba

Sztem sem turbóhiba. Ilyen torpanásokat légtömegmérõ is okozhat, de konkrétat sztem gépre dugva lehetne mondani. Érdemes szoftverfrissítést csinálni a 136 lovas dízelnél a legutolsó verzióra (15 a vége). Nekem is volt egy jelentõs torpanás 2200 körül (a töltõnyomás miatt vett vissza az elektronika), és most frissítés után sima mint a vaj. És alacsonyabb fordulatról teljesen egyenletesen húz. Mintha kicseréltem volna a masinát

Tano Elküldve: 2009-07-31 20:53 Újítások

Cool, sztem kafa.

Tano Elküldve: 2009-07-21 00:10 Autóvásárlás

Igen, ez általában gond a nem gyári diagoknál, hogy részleteket nem árul el a hibák jellegérõl. A gyári kiírja hogy mikor fordult elõ elõször, utoljára, és hányadik alkalommal lett beírva, valamint hogy még fennálló hiba-e. Ha ennyi hiba van a tárolójában sztem mindenképp érdemes gyárival kiolvastatni, mert lehet jó része csak nem lett törölve régebben.
És nem kell feltétlenül gyári szervízbe vinni. Ha bp-i vagy akkor rhantos-hoz sztem elvihetitek, õ rá tudna nézni.

Tano Elküldve: 2009-07-21 00:00 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

A nagyobb IC jobban fogja hûteni a töltõlevegõt, de ez csak nagyobb tempónál fog érvényesülni, vagyis gyorsabb tempónál lesz talán néhány plussz lóerõd.
Arra figyelj, hogy az össz térfogata az IC-nek ne sokat nõljön, mivel akkor a turbónak több idõ kell hogy felépítse a töltõnyomást, vagyis növekedni fog a turbólyuk. Ezért akkora IC-t rakj bele, aminek a homlokfelülete nagyobb, de a térfogata közel ugyanannyi.

Tano Elküldve: 2009-07-20 23:54 Motorolaj

A motor élettartamának növekedésével szokás a vastagabb olajra áttérni, mivel kopik a motor értelem szerint, és a vékonyabbat megeszi. De sztem akkor érdemes váltani, amikor a vékonyabból egy-egy csere között növekszik a fogyasztás.