Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-01-16 12:48 kormány

Kabi írta: sziasztok,

az alábbi linken látható 3-as számú borítást akarom fóliázni. Kérdésem az lenne, hogy a légzsákmodult hogyan tudom kiszerelni?
A link neve


A Gugli segít.

Tano Elküldve: 2016-01-14 10:29 Beázás!!!

asbi írta:
szotakdavid írta: A külső díszléc patentjain van ilyen zöld szigetelő gumi. A kàrpit patentokon semmi nincs.

Hibàzott a google!?


Akkor még jó, hogy nem rendeltem be egy tízes pakkot belőle.
Amúgy FSB szilikon tömítő és ragasztó jó a visszaragasztásra?


Akor az ETK is tévedne? 12-es elem. Kapható tömítés nélkül is, de a másik verzión ott van rajta a tömítés, igaz nem gumi hanem szivacs. Ott írja a darabszámot is mennyi kell. Tapasztalatom szerint a fehér verzió jobb.

Tano Elküldve: 2016-01-14 10:24 Tempomat - utólag?

YELLOW írta: jól ki van ez találva. mennyivel egyszerűbb volt kivitelezni E46-ban, főleg akinek már eleve körlégzsákos sima kormánya volt. szerintem sokkal kényelmesebb a kormányon lévő tempomat kapcsoló, mint ez a "füles" megoldás. pont ez tetszett hogy 1-1- kar mindkét oldalon, semmi csicsa.


Az újabb szériáknál már visszatértek a kormáyon lévő megoldásra, lehet pont ezért.

Tano Elküldve: 2016-01-12 17:16 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta: Ha hibát okozna nem csinálná mindenki...


Ez kicsit durva általánosítás...

Tano Elküldve: 2016-01-11 22:05 Olajszint érzékelő szenzor

YELLOW írta: egy kérdés, ha már itt vagy. minden motor esetén, minden oldajtöltet esetén a MIN-MAX közti rész kb. 1 liter olajat jelent? vagy mondjuk a 1.6 és egy 3.0 hoz más nívó van igazítva és azért jön ki 1 literre? vagy esetleg a nagyobb motornál 1,5-2 literről beszélünk? mert azért nem mindegy, hogy 4 literből hiányzik 1 liter olaj, vagy 7 literből 1 liter.


Persze hogy nem mindegy, de én úgy vélem így lövik be általában. Pontos választ majd mond egy szerelő, aki látta már mindegyik változatot.

Tano Elküldve: 2016-01-11 19:30 Olajszint érzékelő szenzor

peterticz írta: Sziasztok!

VAn egy Z4 es Bmw-m! Az olaj szintet gombnyomásra lehet megnézni!
Ponotsan mit jelent az ábra? Eddig fullon volt! Most egy rublikát
leugrott! Öntsek bele? Ha igen mennyit? 1L-t jelenthet az ábra?

Előre is köszi


Amíg a min-max jelölés között van, addig nem kell rátölteni. A kettő közötti jelent durván 1 litert.

Tano Elküldve: 2016-01-11 10:51 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.

Tano Elküldve: 2016-01-10 20:24 xenon próbléma.

pityek1 írta: Sziasztok! Megtudja valaki irni hol talalom a gyari xenon trafot E46-ban? A valaszt elore is koszonom


Ott van a lámpa hátoldalára rögzítve, szürke doboz.

Tano Elküldve: 2016-01-10 17:27 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta: köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján. - Ez a két paraméter a fűtőteljesítményt befojásolja
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?) - Igen
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???) - Ez csak a műszerfali sárga jel kijelzésre vonatkozik
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít. - Itt kétfelé van bontva. Utófűtés rész, ami 30 fokos vízhőfok alatt van már járó motornál javítandó az alapjárati és emissziós karakterisztikát. Illetve a másik az ismételt izzítás ha gyújtás ráadás után mégsem indították be a motort.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.

Tano Elküldve: 2016-01-10 17:18 Izzítás vezérlõ

Krapulax6 írta:
En ahhoz a reszehez szolnek hozza,hogy ahogy irtad 1,6-sec ig izzit 0fokon...akkor 12v-ot kapcsol ra a vezerlo?


Szépen beleillesztetted az idézetbe a hozzászólásod, allig láttam meg mit írtál.

Ez az ide vonatkozó rész:
"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."
TEhát a kezdeti fűtési fázisban rövid ideig megkaphatja a teljes rendszerfeszültséget is.

Tano Elküldve: 2016-01-10 15:15 Izzítás vezérlõ

Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Tano Elküldve: 2016-01-10 15:10 alapjárat leesik, ingadozik

szotakdavid írta: Mi köze a railnyomásnak a szívósorhoz????


Hagyd rá, nem lehet meggyőzni, már próbálták.

Tano Elküldve: 2016-01-10 08:58 Hibakód

Zolika1980 írta: Sziasztok!

Rádugtuk gépre az autót. Hibakódok kiolvasása és törlése után benne maradt a 43F2 elektromos segédfűtés hiba. Ez mi? Illetve mi okozza? Korábban izzításvezérlő és izzítógyertyák is cserélve lettek. Már hidegben is könnyen indul a gép.

Ötletek? E46 320D automata 2004évj.

Köszi


Ez egy elektromos vízmelegítő segédberendezés, ami elősegíti hogy a hűtővíz gyorsabban felmelegedjen hideg időben. Lehet zárlatos, vagy egyéb gondja van, meg kell nézni.

Tano Elküldve: 2016-01-10 08:47 bc

siposattila írta: akkor csak az ujj kapcsolót kell programozni ugye?a régit elvileg nem!!a válaszodat köszönöm!!


Az újnak is működnie kellene, mert nem magát a kapcsolót programozod, az csak egy sima kapcsoló, egyéb elektronika nincs benne.

Tano Elküldve: 2016-01-10 07:54 bc

siposattila írta: Sziasztok.Csak eggy kérdésem lenne!A bc kapcsolóm csere után nemmüködött pedid ujj a kapcsoló!hallottam programozni kell!De közbe meglett javitva a régi kapcsolóm amivel müködött!!!Érintkezési hiba volt csak!Az lenne a kérdésem hogy ha visszateszem a régit az aksi levétele elött,müködni fog?Vagy azt is ujra kell programozni?


Működnie kell, mert ez nem olyan beállítás, amit akkulevétel törölne.