Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-09-07 19:58 Üzemanyag fogyasztás

Csabika136 írta: ...Ja? Leszereltem a szívócsövet és nem találtam benne egy árva pillangószelepet sem. Nekem mindenki azt mondta, hogy ezeket meg kell nézni, mert beszívja a motor. ???? De itt nyoma sincs, hogy mondjuk honnan hiányzik? Sem membránház, sem rudazat, sem semmi.
Akkor most van vagy nincs?
Sziasztok!


Az M47 motornál még nem volt ilyen pillangószelep, csak az M47N-nél jelent meg.

Tano Elküldve: 2015-08-29 21:29 Egr szelep

vtz írta: Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A múlt héten vettem észre,hogy az EGR szelepen lévő csőröl (motor m43) leolvadt a műanyag csatlakozó.Vettem egy másikat,de ez sem bírta tovább egy hétnél.Mi lehet a baj? Eddig ilyen nem csinált.Az EGR szelep adta volna meg magát? Légyszi segítsetek!!


Valahol kifúj a kipuffgáz, és az olvasztja meg a csatlakozót.

Tano Elküldve: 2015-08-26 14:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Buki írta: Igen,.MAN fájlként elmentettem,aztán sg_codieren és ki is írta,hogy "coding beendet"
Tehát minden teljesen jó volt,csak amikor újra kiolvastam,akkor ugyanúgy nicht_aktiv szerepelt ott.
Tehát CKM-es cuccokat elfogadja,de az FSW-eket nem....

szerk.: Most néztem hogy az edit profile-ban nem volt bepipálva az FSW-s manipulate cucc.


Használj lementett profilt, és akkor nem kell mindig beállítani, csak betöltöd a "load profile"-lal.

Tano Elküldve: 2015-08-25 22:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Buki írta: ...
Minden oké volt,átirtam aktiv-ra az FSW_PSW.trc-be az adott dolgot....


És utána ezt mentetted el .man-ként és írtad vissza?

Tano Elküldve: 2015-08-25 15:19 Multikormány beszerelése utólag...

Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor valamelyiktek írta, hogy a multikormányhoz tud olyan kábel köteget adni, amit utólagos multikormány beszereléshez kell beépíteni. Nem tudja valaki hogy ki volt az? Szerintem engem is érdekelne.
Meg lenne mégegy kérdésem: 4 küllős nem multi kormány van az E46 320D touring-BMW-m ben. Ez vajon dupla indítós légzsákos lehet, vagy sem? Hogy lehet ezt egyszerűen megállapítani? Ha leveszem a kormányt, akkor látom?
Bocsi a túl egyszerű kérdésért, de ez az első BMW-m és még nem ismerem annyira.


Legegyszerűbb ha kiveszed a légzsákot és egy csatlakozó van rajta akkor egy indítós, ha kettő, akkor két indítós.
Valamint évjárat is adja. Ha a kicsi kerek, akkor dupla, ha a régebbi nagyobb téglalap alakú négyküllős kamionkormány, akkor szimpla.

Tano Elküldve: 2015-08-23 19:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

gyurigyuri írta: De a DCAN tools se látja, vagyis nem tudja megszólítani az interfacét, mert
" Setting Mode '100 kbit/s K-CAN' ... Error: Timeout echo" ezt írja ki!

Lehet hogy kuka ez a kábel? Amíg a DCAN tools (függetlenül az INPA-tol meg a DIS-től) nem tudja kezelni addig csak egy halott kábel, nem?


Amikor rádugod az autóra, akkor világít rajta egy led. A DCAN progit az alatt az időtartam alatt használd, amíg ez a led világít. Ha kialudt akkor nem fogja látni, és kapod a hibaüzit. Húzd le és dugd rá újra. Ha az eszközkezelőben már megjelent, akkor a WIN és a progik már látják, tehát jónak tűnik.

Tano Elküldve: 2015-08-23 00:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: én azt nem értem, hogy oké, hogy átírod valamelyiket. de! nem azért vannak típusoként menüpontok, mert speciálosabb azon belül a lehetőség? tehát ha mondjuk az E60-at írja át, akkor E46-ban lesznek funciók amiket nem ér el, mert E60-hoz tartozó funkciók vannak megadva.


Azért van ott megadva a második sorban, hogy melyik adatbázisból (SGBD_E46) dolgozzon arra a gombra kattintva. Jelen példában az F3-ra kerül az E46, és annak az adatbázisát használja, tehát minden korrekt lesz.

Tano Elküldve: 2015-08-22 20:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

gyurigyuri írta: Sziasztok!
Nem akartalak eddig zavarni ezzel benneteket, de már sík ideg vagyok

Letöltöttem ezt az INPA-t amit ide linkelt Tano. Biztos hogy én vagyok a hülye, de mit csinálok rosszul, ha szépen feltelepül, el is indul meg minden de nincs E46 ????
Először feletepítem ezt: ...\Programminstallation\setup.exe
szépen végig megyek a leírás szerint. hiba nélkül meg is csinálja.
Másodszor meg ezt: ...\Referenz.2006\Referenz_Apr_2006.exe
ezt is a rendes módon, EDIABAS update, INPA update, NCS Expert update

Fontos lenne, köszönöm előre is....


Hi!
Második lépésben előbb a "\referenz.2005\install\instprog.exe" telepítőt indítsd el! Utána menjen a 2006.
Ha ezután a menüben nem jelenik meg az E46, akkor az inpa.ini fájlban át tudod írni, hogy melyik helyen legyen. Ilyen legyen pl.:
F3 = E46
F3_ARCHIV = SGBD_E46
Ha megnyitod az inpa.ini-t akkor látni fogod a típusokat, és az egyiket átírod E46-ra a fenti módon.

Tano Elküldve: 2015-08-21 21:38 manuális váltó

YELLOW írta: az fura. 6-os váltód van? mert abba kell kb annyi. de adataid alapján 5-ös van benne. abba pedig 1,1 liter kell. ha meg volt billentve az autó, akkor előfordulhat


Ennél azért valamivel több, 1,4 liter kell az 5-ösbe.

Tano Elküldve: 2015-08-21 11:15 képek

Bero írta: I love Szolnok Szólhattál volna,elvihettünk volna egyet-egyet


Ne is mond, lepa(r)koltam volna mindet.

Tano Elküldve: 2015-08-21 10:48 képek

Ma BMW autós vonatszerelvény járt Szolnokon:




Lementünk megnézni, ez alapján egy kis becsült statisztka:
- A szerelvény 21 db TOUAX autószállító kocsiból állt. Ebből 18 db volt megpakolva, kocsinként 12 autóval.
- Ez összesen 216 autót jelentett.
- A általam becsült szállított tömeg 320 tonna.
- Az általam becsült szállított érték: 2,8-3,0 milliárd forint!
- A leggyakoribb szín a fehér, az autók több mint 50 %-a ez volt. Utána sorrendben az estoril kék, fekete, piros és mineral szürke. Valamint 1-1 darab gleccser ezüst 4-es kabrió, mediterrán kék 1-es és midnight kék 1-es.
- Az autók variációja mennyiségi arányban: 3-as limó, 1-es (többnyire 5 ajtós), 4-es kupé, 2-es tourer, 4-es kabiró. Érdekes hogy 3-as touringot egyet sem láttam.
Szívesen felmásztunk volna a szerelvényre, de ezt inkább nem kockáztattuk meg.

Tano Elküldve: 2015-08-20 11:15 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Ezeket tudom, évek óta használok tempomatot, működik minden rendesen ha megy...
Ha rálépek a fékre akkor kikapcsolja teljesen, eltűnik a jel a műszerfalról és többet be se tudom kapcsolni amíg le nem állítom és újra el nem indítom a kocsit!
Ha nyomom a féket be se lehet kapcsolni, nem jelzi a műszerfalon és nem is csinál semmit!!


A fékpedál tövénél van egy kapcsoló, ami kapcsolja a féklámpákat is. Szerintem nézd meg, lehet az ragad be. Egyszer már nálam is volt hogy bragadt, és menet közben világított a féklámpám fékezés nélkül is. Akkor még nem volt tempomatom, de szerintem ez esetben is kikapcsolódna.

Tano Elküldve: 2015-08-19 17:43 Porlasztó

Kasas írta: Sziasztok!

E46 320d touring 2001-es évjárat.Olyan problémám van, hogy erőtlen az autó.Elvittem szervízbe, azt állapították meg hogy a tűmozgás érzékelő rossz. Elvileg ebben az autóban a 4 porlasztóból egy elektromos és az ment tönkre.
Azt mondták hogy egy új 100 körül van plussz a munkadíja. Bontottan 20-30 és csak olyat vegyek amire beszerelési garanciát vállalnak.
A kérdésem az lenne hogy hogyan keressem ezt az alkatrészt, mi a pontos neve vagy esetleg cikkszám? Mert így hogy elektromos porlasztó, tűmozgás érzékelő, nem találtam.
Segítségeteket előre is köszönöm!


Jeladós porlasztó a neve, a cikkszáma: 13532246829

Tano Elküldve: 2015-08-18 11:18 Kipufogo füst!

Toni0907 írta: Honnan tudom meg hogy ha azzal van a probléma?
A műszerfalra nem dob ki semmi hibát.


Diaggal lehet csinálni légtömegmérő tesztet, vagy ha nincs akkor próbaként lehúzod és úgy mész vele próbautat.

Tano Elküldve: 2015-08-18 00:04 Kipufogo füst!

Toni0907 írta: Sziasztok!
Nekem 99'-es 320D E46-om van. Nem régiben végeztem rajta, egy EGR szelep tisztitást ( levettem és teljesen tisztára letakarítottam a koromtól, amiből volt rajta rendesen) és a turbo tisztitást ( ezt nem vettem le csak belefújtam egy "EGR+TURBO tisztitó spray"-vel a képen piros nyíllal jelőltem hogy hová).
...
Mi lehet a probléma?
Válaszotokat előre is köszönöm!


Hm, lehet az a spray nem tett jót a légtömegmérődnek?