Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2014-09-17 16:06 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

papaiatis írta: Sziasztok,

Vezető oldali ülésben csak a comb melegítő működik. Ezt lehet javítani / cserélni valahogy?

Azt is észrevettem, hogy egy idő után automatikusan kikapcsol az ülésfűtés. Ez normális?

2001.09-es facelift előtti 320d-m van, ebben az ülésfütéses gombok a klíma panel alatt három ledesek.

Köszi,
Attila


Szétszedve az ülést javítható/cserélhető, attól függ mi a gondja.
Normális működésnél a gombbal vagy a gyújtás levételével kapcsolódik ki.
Amikor kikapcsol nálad magától akkor a LED is kialszik vagy az továbbra is világít?

Tano Elküldve: 2014-09-15 22:41 Segítsetek!

toki24 írta: Okés köszi ugyis kiakarom cserélni a csöveket még a régi szövetes van gondolom 13 év alatt repedtek azért ahogy kell és nem nagy pénzből megvan hátha.. Aztán megint megnézzük addig nem veszek akkor szabályzót, geometria leragadás is lehet talán elég sokat hajtom városba rövidtávokra,bár habi 1200km-t megyek vele ebből kb 500 autóút ott azért ha az út elég jó meghajtom. Köszi a válaszokat!


A szelepet meg tudod nézni úgy, hogy felcseréled az EGR ugyanilyen szelepével a motor másik oldaláról. A kettő azonos típusú.

Tano Elküldve: 2014-09-15 21:35 Termosztát

Fort írta: Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...


Ki kell hogy nyisson, mivel megszűnik a vákum ami zárva tartja.

Tano Elküldve: 2014-09-15 21:32 Segítsetek!

toki24 írta: Köszönöm .

kitöröltül a hiba kódokat holnap megyek megnézzük ujra hogy hozta-e ha igen akkor venni kell egy másik turbonyomásszabályzót? Illetve mik lehetznek a hiba jelenségek? néha de ritka.. hogy pl 4.-be 2200től 2500ig is megy de nem ugy..aztán 2600től érzed hogy lök és jobban húz..esetleg ez egy jel lehet?

A izzitást is köszi igy egyszerübb lesz megnézni hogy mi hol merre melyik lehet szar
De magyarul akkor nincs izzitásom vagy lehet kiment egy izzitógyertyám pl?


Igen, ilyen torpanás lehet a jele töltési gondnak. De ez nem azt jelenti, hogy biztosan a szelep a rossz, lehet más az oka, de a motorvezérlő csak a töltőnyomásból látja, hogy nem annyi mint kellene, és ő az említett szelep útján vezérel, tehát ezért ezt írja be hibának. De ettől még lehet más oka is, pl repedt vákumcső, szoruló turbógeometria stb. Utána kell járni.

Attól függ melyik elem a hibás. Ha a relé vagy biztosíték, akkor egyik gyertya sem izzít, mégha jók is. Ha valamelyik gyertya nem jó, akkor nyilván a többi működik. Ezt is ki kell méregetni elektromosan.
Pl. nekem anno a 100A-es biztosíték volt rossz a kesztyűtartó mögött, de ennek ellenére is az volt az üzenet, hogy hibás a relé. Ezért kell végigmenni az egész vonalon.

Tano Elküldve: 2014-09-15 19:35 Segítsetek!

toki24 írta: Hali!

Volt két hiba a kocsiba amit a gép írt ki .: Töltönyomás vezérlő!
Ez mittakar pontosan? köszönöm!

illetve.: Izzitásvezérlő modul asszem

köszönöm!


A töltőnyomás vezérlő a turbó vákumos szabályozását végző elektromos szelep, ITT az 1-es elem.

A tiedbe nem izzításvezérlő modul van, hanem relé. A biztosíték-kábel-relé-kábel-gyertyák vonalon hibás valamelyik elem.

Tano Elküldve: 2014-09-14 00:06 Lökhárító

Sparta írta: Mennyire körülményes a lökhárító leszerelése?


Nem vészes, otthon kivitelezhető.

Tano Elküldve: 2014-09-12 22:05 Szívócsonk-pillangószelep

solyom76 írta: Tényleg ezt nem tudtam.. legalább nem kell akkor ledudóznom.. de akkor mi van a szivócsonkban?


Lerakódás, az van.

Tano Elküldve: 2014-09-08 14:00 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Zoli200 írta: Hali,én ma jutottam el odáig hogy kicseréltem,viszont kivettem a régit és tiszta olaj volt,az gond lehet?


Épp az a lényege hogy olajos legyen, mivel ez szűri ki az olajat a kartergázból. Azért kell cserélni időnként, mert telítődik a szövetszűrő.

Tano Elküldve: 2014-09-07 15:29 Lámpamosó

Mohag írta: Sziasztok!

Tudna valaki segiteni abban,hogy a lampamoso kis muanyag fedellapjat hogyan tudnam visszapattintani a helyere?Ugyanis az egyik oldali lepattant es sajnos nem tudom visszatenni,mert a (moso rudat) icipicit bejjebb huzza vissza a lokharitoba,es pont nem er odaig a fedellap bepattintos resze.
Szoval egyszeruen csak mi a modja a lampamoso fedellap visszahelyezesenek.
Elore is koszonom a segitseget.


A kis rudat egy rugó húzza be, ezt ki tudod húzni ennek ellenében, és úgy rá tudod pattintani a fedlapot.

Tano Elküldve: 2014-09-06 22:31 Ablaktörlõ

srac25 írta: Üdv Mindenkinek!

Minap vettem egy e36 316i tipusú szépséget Van vele egy olyan problémám hogy esőben nem megy az ablaktörlő elöl(hátul nincs) illetve mikor milyen hangulata van. Tegnap este mentem vele esőben ment most hazajöttem esőben nem ment csak akkor amikor megálltam a kapu előtt. Találkozott már valaki ilyen hibával? Mi lehet a probléma merre induljak?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv Tamás


Nekem E46-on a relé hibája okozott hasonló jelenséget. Csere után jó lett.

Tano Elküldve: 2014-09-04 12:49 Segítség!!!

david01 írta: Köszi akkor csak nem irtam le olyan nagy hülyeséget! Tudnál nekem segíteni csakhogy tisztán lássam a dolgot akkor az elektromos venti vezérlője ment tönkre ígyvan??
az csak motorral együtt cserés vagy külön is?


Itt a venti kapcsán ne gondolj nagy elektronikára. A ventin magán egy motor rész van, megkapja a testet-tápot és a motorvezérlő indítja és szabályozza a sebességét négyszögjellel. Tehát ha neked ez a három rácsatlakozás rendben van, akkor csak a venti marad mint hibaforrás. Sokat nem tudsz vele csinálni, csere újra vagy bontottra.

Tano Elküldve: 2014-09-04 08:22 Segítség!!!

anubisz írta: Szoktál néha belenézni a motortérbe? Nem tűnik fel, hogy a venti a vízpumpán van amit ékszíj hajt meg? ( Már ha a tied nem elektromos ) szerinted azt hogy szabályozza elektronika? Ott max a viszkó szarhat be, ha nem pörög.
Könyörgöm tedd meg a kedvünkért, hogy megmondod melyik venti nem pörög, és melyik pörög,mert aztán ez igen zavaros.


Vagy inkább te nézz utána mielőtt lehordod, hogy a preFL 20d hogy is néz ki. Nem írt hülyeséget, neki egy elektromos ventije van a hűtőnél, semmi viszkós.

Tano Elküldve: 2014-09-04 08:14 Termosztát

Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.

Tano Elküldve: 2014-09-03 22:50 Termosztát

Fort írta: Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.


Mivel a termosztátok teljesen passzív alkatrészek, diaggal sem fogsz többet kideríteni róluk, csak a vízhőfok alapján következtethetsz. Esetleg kiszereled és úgy vizsgálgatod hőmérővel és meleg vízzel.
Annak a zsalunak pont a hűtés a szerepe, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Ha jól emlékszem jóval 100 fokos hűtővízhőmérséklet felett kellene nyitnia, korábban már írtam ezt másik topikban, most nincs kedvem újra kikeresni. Mivel neked mindig nyitva van, érdemes ezzel kezdeni a korrekciót, mivel így folyamataosan több hűtést kap a motor mint kellene, lehet nem is olyan rosszak a termosztájaid.
A csövek csatlakozását láthatod itt.

Tano Elküldve: 2014-09-02 18:58 Navi frissítés

SpeXXX írta: Sziasztok!

Szeretném lefrissíteni a navigációmat, de amíg települnek a DVD-lemezek, addig az autónak ugyebár folyamatos áramellátás kell. Na most ezt a procedúra kb. 2,5 órát vesz igénybe.

Tudtok nekem segíteni, hogy mivel tudnám megoldani a folyamatos áramellátást?

Köszönöm!


Töltővel