Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2014-09-02 18:57 Ékszíj tárcsa

kundof1 írta: Ha ékszijtárcsa baja van a kocsinak azt honnan vesszük észre? az enyém leállításkor kicsit furán áll le, kicsit beráz, de induláskor meg nem rázza a kasznit.


Az ékszíjtárcsa inkább cicergő éles hangot ad mikor már rossz.

Tano Elküldve: 2014-08-27 12:44 Egr szelep

Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.

Tano Elküldve: 2014-08-26 17:21 Egr szelep

Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.

Tano Elküldve: 2014-08-26 08:16 Turbo

Fort írta: Köszönöm a gyors választ,akkor ezt sajnos meg kell nézetnem,mert nem mozdul a rudazat.
Általában ilyenkor a rudazat szorul vagy a szabályzó szelep,esetleg valamilyen vákumcső hibája okozhatja?


Akármelyik lehet, vagy még maga a geometria szorul, átszakadt a membrán stb. Meg kell nézetni.

Tano Elküldve: 2014-08-25 23:07 bc

Zoli200 írta: Hali,gondolom nekem is bowdenes? Bár valahol olvastam hogy a diesel többségében nem az.


A tied elektromos, így csak beköt és örül!

Tano Elküldve: 2014-08-25 22:06 Turbo

Fort írta: Ha az autómban vákumos turbo van,akkor indításkor és fordulatszám változáskor látni kellene a tengelyt elmozdulni?Kicsit gyengének érzem alacsonyabb fordulaton az autót.
(1500-2500 között)


Igen, beindítás után alapjáraton látnod kell ahogy behúzza a rudazatot, mert a kiengedett helyzet az alaphelyzet vákum nélkül. Így nem pörög szét a turbó, ha nem működik a szabályzórendszer. Tehát alacsony fordulaton behúz, aztán a fordulat növekedésével enged ki.

Tano Elküldve: 2014-08-25 10:53 manuális váltó

papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


A helyretoló stifted ragad be, típushiba. Már szó volt erről korábban, keress rá és megtalálod milyen javítókészletet kell hozzá venni.

Tano Elküldve: 2014-08-21 22:41 E46 magyar kézikönyv

Tubus20 írta: Sziasztok!
Nem rég vettem egy e46 320i turingot és szükségem lenne hozzá magyar nyelvű kezelési utasításra. Honnan tudok leszedni?


A föoldalon legörgetsz, és a letöltések között megtalálod.

Tano Elküldve: 2014-08-18 09:20 Furcsa hangok a kerekek felõl.

krissz írta: Körülnéztem neten, mit kéne keresnem a kocsi alatt.. A képen a kettes alkatrész a stabilizátor szilent ugye? KÉP


Igen, a 2-es.

Tano Elküldve: 2014-08-18 09:19 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.

Tano Elküldve: 2014-08-14 08:33 Elektromos tükrök

zuziq írta: Ez nálam úgy megy hogy zárok távirányíitóval és nyomva tartom meg 3 mpig. És már hajtja is a tükröt... már amikor kedve van


Igen, mert a tied elektromos-memóriás, annál így működik mint kempelen is írta korábban.

Tano Elküldve: 2014-08-13 00:47 lámpa

Zoli200 írta: Az nincs sajnos azt hittem táv kapcsal meg lehet oldani,köszi a választ Ha esetleg gondolkodnék egy diag beszerzésen milyent ajánlanál mert azért egy két alap dolgot törlés ez az jó lenne itthon is megcsinálni?


Egy USB-s INPA interfész megfelelő otthoni célra, 4-5 ezer ft-ból kijön. Olvasgass bele ebbe a topikba hasznos infókért.

Tano Elküldve: 2014-08-12 21:49 lámpa

Zoli200 írta: Akkor jól gondoltam,én be tudom állítani?


Ha van diagod akkor igen...

Tano Elküldve: 2014-08-12 21:35 lámpa

Zoli200 írta: Hali,egy kérdés gyári centrálzár van gépben,ha bezárom kulccsal akkor kéne villanni az indexeknek?


Csak beállítás kérdése, hogy villan-e az index nyitáskor-záráskor.

Tano Elküldve: 2014-08-10 23:25 Hütövetillátor

motorload írta: Szevasztok. Egy e46 320d vel van olyan gondom, hogy a hűtő mögötti rostély, amit a vákuum nyit es zár indulás után bezár es zarva is marad. Hiaba van 40 fok ki nem nyitna. Esetleg ötlet?


A zárt helyzet az alapállapot indítás után. 107 foknál nagyobb (vagy 111 fok ha a 150 lovas moci van benne) hűtővízhőmérséklet és >3000 rpm-es ventifordulat esetén kerül nyitásra a motorvezérlő által.
Szóval a külső levegő 40 fokának nincs köze hozzá közvetlenül.