Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2014-05-30 20:10 XENON utólag

tibee01 írta: Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék:
Régebben olvastam - szerintem ezen a fórumon, de nem találom sehogyan - hogy a nem xenonos világításvezérlőben is be lehet állítani NCS-el hogy a kivezérlés gyári xenonhoz megfelelő legyen!

Sajnos a szintező rendszer beépítésére csak később lesz időm, addig viszont hagynám bent a halogén LSZ-t, hogy megmaradjon a manuál állítási lehetőség,

Nem tudjátok, hogy melyik sorokat és mire kell átírni a trace fileban?

Előre is köszi!


Verziótól is függ, hogy sima LSZ vagy ALSZ-ed van-e, de ilyesmit keress:
XENON vagy BI_XENON -> aktiv
LEUCHTWEITENREG_AUTOM -> nicht aktiv

Tano Elküldve: 2014-05-30 19:54 Segítség!!!

seta írta: Sziasztok!

Nagytakaritos hetveget tartok a motorterben. Miutan levettem a legszuro utani csovet ami a turboba megy, lattam h eleg sok olaj/olajsar van benne lerakodva. A legszuro alol is jon egy vekonyabb cso az elobb emlitett csobe. Ez is eleg olajos/olajsaros. Ezt az "alkatreszt" is szivesen kitakaritanam, csak egyreszt nem tudom mi az, masreszt nem tudom hogy tudnam szetszedni v kinyitni.
Ebben kernem egy hozzaerto segitseget.


Az az alsó cső a kartergázvisszavezetés, így normális, hogy van benne olajlerakódás. A szívócsőben is azért van olaj, mert oda van ez visszavezetve, tehát ez is normális.

Tano Elküldve: 2014-05-30 19:50 Autóvásárlás

Thony írta: ...Sportkormányos, de nincs rajta gomb, drága pótolni 2003/01-es? CSak a multi gombsor kell, vagy még más is?


Ha elektromos a gázpedál (mind1ik dízel, illetve a benyások némelyike) akkor a gombsor mellé még kábel kell és működik.

Tano Elküldve: 2014-05-29 00:02 Motor-váltó

katibi421 írta: Üdv Mindenki!
99-es 320d E46-om 136 lovas van jelenleg 5-ös mauális váltóval.Kérdés hogy tudok-e rá szerelni 6-os váltót?Esetleg tippek hol keressek, milyet keressek. Köszi előre is a válaszokat


Rá lehet rakni, de kérdés megéri-e, mert nem elég a váltót cserélni hozzá. Van itt 1-2 fórumtárs, aki már elvégezte ezt a műveletet, szerintem ők majd tudnak konkrét tapasztalattal szolgálni.

Tano Elküldve: 2014-05-27 23:48 Krómozás, krómcsíkok

kzste írta: Valaki tudna esetleg segíteni hogy hogyan tudom levenni az ajtók feletti hosszú díszcsíkot e46 sedan-ról? Sehogy sem mozdul, nagyon meg nem akartam feszegetni. A hátsó részét (a rövidebb íves darabot 3 patent fogta) könnyedén le tudtam venni, de ez meg sem moccan.


Pedig azt is csak patentok tartják. A motorháztető felőli végén kezd el óvatosan kifeszíteni, utána haladj hátrafelé.

Tano Elküldve: 2014-05-26 20:14 Termosztát

leroyclub írta: 2 napja jelezte az autóm hogy kevés a hütővíz. Utántöltöttem, erre tegnap megint jelzi, úgy hogy kb 30 km-t mentem vele vagy annyit sem. Azért ideírok mert néha csinálja hogy nem áll be középre a hőfok mutató, illetve amikor jelezte hogy kevés a víz akkor gyujtásnál nézegettem hogy mikor hül le a motor annyira hogy tudjak rátölteni és volt hogy a maximumon állt be a mutató és csak 3-4. gyujtásra mutatott középre. Remélem nem hengerfejes és azért fogy a víz. Szerintetek?


Ez azért elég jelentős mennyiségű fogyás, valahol biztos van nyoma. Elsőre nézd meg, hogy valahol találsz-e folyásnyomot.
Ha nem, akkor lehet arra gyanakodni, hogy a motor eszi a vizet, de ennek a kipuffogógázban lenne nyoma fehéres füst képében. Ilyen nem csak akkor fordulhat elő, ha hengerfejes, hanem akkor is, ha az EGR hűtő kilyukad és ott kerül be a szívótérbe a víz. Ezt csekkolhatod ha belenézel a kipuff felőli végébe van-e víznek nyoma.
Ha hengerfejes, akkor a tartályban látnál olajnyomot a hűtővízben, illetve forralhatja is a vizet ilyenkor. Szóval ne egyből a legrosszabbra gyanakodj, körül kell járni a problémát.

Tano Elküldve: 2014-05-23 20:44 Heeelp...!

toki24 írta: Sziasztok!

Van egy kisebb problémám.. Ma bekapcsoltam a klímát ugye 28 fok sunshine
Morgó,bugó nem nagoyn tudom leirni milyen hangokat hallottam...kikapcsoltam a klímát megszűnt, megint vissza megint.. Egyszer kurvahideget fú,egyszer sima hideget vagy kicsit lájtosabbat aztán megint beindul... és érzem hogy meg meg rángatja a motoralapjáratát ha ki bekapcsolgatom.. Beszart volna aklíma szivattyúm?vagy kevés lenne benne a nyomás?

Ja felmérgeltem magam állóhelybe felcsontoltam 16fok. max pörgetés és a középkonzolon lévő szellőzön láttam,hogy kijönegy jókora légnemű valami aminek érdekes klímás szaga volt mint a gáznak.. Ötlet?


A klímának normális esetben van némi hangja, én sziszegősnek jellemezném. Az is normális, hogy szakaszosan működik, tehát ki-be kapcsolgat, és igen, ez megérződik a motoron is, ahogy rákerül a terhelés.
Az is normális, hogy a leghidegebbre állítva kicsapódik a pára a befújt levegőben, mert eléri a levegő hőmérséklete a harmatpontot. A környező levegőnél 5-10 foknál hidegebbre nem érdemes állítani, mert neked sem eshet jól, ha a túl hideg autóből kiszálsz a hőségbe.

Tano Elküldve: 2014-05-15 15:33 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

A kis csatlakozón a zöld/fehér a 12V, kék/sárga a rükijel, a barna/fekete pedig a test.

Tano Elküldve: 2014-05-15 04:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Pitykoo írta: Hali!
Olyan kérdésem lenne, hogy lehetséges e olyat beprogramozni, mikor a kulcsot nem érzékeli a gyújtás kapcsolóba akkor egy idő után bezárja a kocsit magától?!
Ez azért érdekelne mert reggelente sose vagyok biztos benne hogy bezártam!
Nehezen térek magamhoz...
Köszi!


Olyan funkció van, hogyha nyitás után 2 percen belül (ha jól emlékszem) nincs ajtónyitás, akkor visszazár. Ha volt nyitva ajtó, akkor már nem zár vissza.

Tano Elküldve: 2014-05-12 19:57 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

Carpeet írta: És akkor az inspekciót nem is kell resetelni?
Az elìrásért meg bocs, benéztem


Majd a következő szervíznél amikor resetelsz, akkor majd ez fog történni, és utána oil fog megjelenni.

Tano Elküldve: 2014-05-12 00:03 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

Carpeet írta: Sziasztok,
Van egy facelift-es e46-om (320D), szeretném nullázni a számlálokat, a műszerfalas gombnyomással sikerült az olajat és valamit aminek egy óra a jele (am amúgy micsoa?)
de minden indításnál kiirja hogy 22000 inspecion, ez így normális? vagy valahogy azt is kéne nullázni? Mielőtt az olajat nulláztamvolna addig mindín indításnál azt írta hogy 18000 Oil. (motortérben nem találtam körcsatit, csak műszerfal alatt BDE-t)


A kis óra a fékolajcsere kétévenkénti periódusának a jelzése.
Ez így normális hogy most inspekciót ír, mivel az olajcsere és az inspekciók felváltva követik egymást. A következő reset után majd olajcserét fog jelezni.
Az pedig nem BDE hanem OBD.

Tano Elküldve: 2014-04-28 16:07 Chip tuning

AteszE46 írta: ...Azért kell átforrasztani az epromot, mert nem írható, ezért cserélni kell egy írhatóra. Bele kell forrasztani egy tokot, amibe bele kell pattintani az újat. 2001 után már obd csatlakozón keresztül lehet programozni, nem kell forrasztgatni. Utána ég, és föld a különbség. Sokkal jobban megy, és IGEN kevesebbet fogyaszt!!!

Attila


Ez nem éppen így van. A 136-osnak is lehet írni a progiját, különben szerinted a gyári szoftverfrissítést hogy működik a diagcsatin keresztül? A tuningos átíráshoz valóban ki kell venni a chipet, de nem azért mert cserélni kell írhatóra.

Tano Elküldve: 2014-04-26 16:50 lámpa

zolibmw írta: Sziasztok!

Van egy e46 2004-es 320-as kocsim. Sajnos az első lámpák teteje el van törve elég rendesen. Gondolom a durva motorhéztető lecsapásoktól.
A xenon lámpa meg a reflektor, helyzetjelző tökéletesen működik és az autómata szintező is.

A kérdés, hogy lehet csak búrát valahol vásárolni ami eredeti és a benne lévő elektronikát meg átteni? Ha igen akkor merre nézelődjek? Új lámpákat kompletten találtam itt is de azok 100e ft feletti összegűek

Köszi


Ha csak az átlátszó plexibúrád törött, akkor azt lehet külön cserélni, nem kell az egész lámpatestet átpakolni. Vagy neked a fekete lámpatest sérült, csak rosszul fogalmaztál?

Tano Elküldve: 2014-04-21 21:59 Díszlécek

Tirko írta: Sziasztok!

Bemásoltam két linket. Ebben található "vízelvezető ajtó műanyag burkolat" rögzítéséhez keresek műanyag patentokat. Sajnos nekem mindkét oldalon már csak a lélek tartja a helyén ezeket. Valaki tud tippeket adni hogy cseréljem mire kell figyelni és hol tudom ezeket beszerezni? Előre is köszönöm!


http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=917253

http://i.imgur.com/836ma.png


Hi!
Az ETK-ban megtalálod itt, a 14-es elemről van szó. A cikkszáma 51138204858. Ez alapján bármelyik alkatrészbeszerző helyen meg tudod rendelni a patentokat. Csere egyszerű, leveszed a keretet, leszeded a régi patentokat, némi takarítás és mehet fel az új.

Tano Elküldve: 2014-04-21 03:55 váltó

Levi46 írta: Annyi még hogy nem találtam külön difis topicot, hogyan lehet megnézni ott az olajszintet anélkül hogy leengedném?


A váltónál és a difinél is a betöltő csavar a szintjelző, tehát addig a szintig kell tölteni, amíg ott elkezd folyni ki az anyag.