Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2013-12-11 10:07 320d Motor

tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.

Tano Elküldve: 2013-12-10 22:37 320d Motor

ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.

Tano Elküldve: 2013-12-10 16:41 320d Motor

SP_323i írta: Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:
"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Ha megfelelő mértékben működteti neki az EGR szelepet (nincs hibakód stb.) akkor jó neki.

Tano Elküldve: 2013-12-10 08:28 Oldal index

YELLOW írta: nem lehet...
nem ilelszkedik a fényszóróhoz sem, illetve a FL-é felfelé ível a szélén, az FL előtti meg lefelé. én nem faragnám a sárvédőt ezért.


Ő nem az első indexre, hanem a sárvédő oldalán lévő kis indexre gondolt.

Tano Elküldve: 2013-12-09 14:32 320d Motor

Arra figylejetek, hogy a kétfajta 20d-nek (136 vs 150LE) eltérő az alapjárata. A 136-osé 833 alapból, a 150-esé az alacsonyabb. Tehát mindkettőtöké lehet megfelelő!

Tano Elküldve: 2013-12-09 09:57 Mi lehet a baj?

pot írta: Hol tudom én ezt ki olvastatni ???????


Mondjuk egy szervíz/szerelő vagy egy ismerős/fórumtag a közeledben aki rendelkezik a megfelelő eszközökkel.

Tano Elküldve: 2013-12-09 09:35 320d Motor

SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.

Tano Elküldve: 2013-12-09 00:22 Mi lehet a baj?

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy külföldről hoztam az autót de azóta ég a légzsák lámpám ,hogy lehet ezt el tüntetni?????????????,,, Meg azt nem tudom hogy az autómban van e külső hőmérséklet jelző, mert nem mutatja . Előre is köszi a válaszokat


Elöször is ki kell olvastatni, hogy mivel van gondja az MRS-nek. Ha pl csak az ülésfoglaltságjelző miatt jelez, akkor azt egyszerűbb megoldani. Kikapcsoltatni vagy becsapni az elektronikát. Ez szokott leggyakrabban jelezni, de lehet más a gond nálad.
A külső hőmérőt a bal oldali kerékdob elött találod.

Tano Elküldve: 2013-12-08 19:53 320d Motor

ember84 írta: Igen,azert mondom,mert dobott be a motorvezerlo mostanaban exhaus re-circulation controll hibat,leellenoriztem,hogy jo-e az egr-em,kipucoltam,membranja is jo,vakuumcsovet ujat raktam,bar vakkumot nem erezni az egr-nel a cso vegen,ha befogom,kb10 s utan,akkor is szinte semmi.air mass mert ertek viszont tul magas,marmint a mert az elvarthoz,ezert gondolom,hogy keveset,vagy nem nyit,es ezt a levegomennyiseget a legszuro-turbo-cooler utvonalan korrigalja,tehat erre megy tobb,mivel az egr-nel nem tud.ezert sejtem adruckwandlert rossznak.nem gondolom logikusan?koszi a segitseget mndenkinek!


Így már más a leányzó fekvése, ezért lett volna jó, ha az elején leírod ezeket is. Így már egyértelműnek tűnik, hogy nem nyit eléggé. Ha egyéb vákumos rendszereid működnek (pl turbó vezérlés ha nem elektromos) akkor nagy valószínűséggel az EGR-t vezérlő elektromos szelep rossz, vagy engedi el a vákumot. Ha felcseréled a turbóéval, akkor kiszűrheted ezt a lehetőséget.

Tano Elküldve: 2013-12-08 19:49 Business rádió kérdés

Norzs írta: Sziasztok!!!!

Bmw e46 Business rádió időbeállítását valamint a műszerfal időbeállítását szeretném megkérdezni hogyan történik? Előre is köszönöm.....


Úgy ahogy az elöttem szóló írta, anny kiegészítéssel, hogy elég a műszerfalon beállítani, a rádió is (már amelyik képes rá) azt fogja használni.

Tano Elküldve: 2013-12-08 13:33 320d Motor

Az EGR nyitásához azért nem kell olyan nagy vákum. Ha megnézed elég nagy a szelep membránjának a felülete, valamint a szelepet a kipuffgáz is nyomja a túloldalról. Dugjátok gépre. Ha nem megfelelő a nyitás, akkor azért a motorvezérlés reklamálni fog, valamint a mért adatokban is eltérés lesz a kívánttól.

Tano Elküldve: 2013-12-05 13:25 320d Motor

Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.

Tano Elküldve: 2013-12-05 13:18 Autóvásárlás

toki24 írta: Sziasztok!

Ha már ennyire állapot felmérés, olvasgattam már róla, de hátha .. vajon meglehet nézni valahogy hogy e46-ba hány km van pontosan? ugy pl mint a mercinél 4 helyen meglehet.. ennél is meglehet?


Meg lehet E46-nál is több helyen, de ha átírják mindegyik helyen, akkor ugyanúgy nem leszel elöbbre.

Tano Elküldve: 2013-12-05 13:12 Kipufogo füst!

Puli írta: Átolvasgattam,bár látom vannak még néhányan rajtam kívül is, akik nem vágják, hogy ez pontosan hogyan is működik. Igyekeztem kihámozni belőle az infót:
Szóval ez az EGR hűtő: az 1-es tétel
EGR hűtő

Itt mehet el a hűtővizem? és ettől lehet néha több a füst?!


Igen, az 1-es az.
Igen mehet itt is el hűtővíz, amitől más lesz a kipuffgáz színe.

Tano Elküldve: 2013-12-05 10:08 Kipufogo füst!

Puli írta: Köszi, csekkolom majd!
Mi a pontos szerepe ennek az EGR hűtőnek?


A Termosztát és a 320d motor topikban beszéltünk róla.