ember84 írta:
Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?
És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?
Igen több, mivel kevesebb a visszavezetett kipuffgáz így a másik részen, vagyis a légszűrő-légtömegmérő-turbó-IC ágon fog több áramlani, ezért lesz nagyobb a légtömegmárú által mért érték. Persze a légtömegmérő is mérhet rosszul, ezért kell körbejárni a lehetőségeket, és kizárni a jót.
Ez egetverő hátrányt nem okoz, azon kívül, hogy olyan mintha félig lezárnád az EGR-t. Ez már ki lett tárgyalva korábban, mi a következménye.
A vízfogyást azért kérddeztem, mert a fehéres-szürke kipuffgáz azt is jelentheti, hogy víz kerül a rendszerbe. De ez nem csak a hengerfejnél történhet (akkor valószínű forralná is a vizet), hanem az EGR hőcserélőjénél is. Abban elrepedhetnek a csövek, és akkor a visszavezetett kipuffgáz visz magával hűtőfolyadékot is, ami az égéstérbe kerül és így lesz a kipuffgáznak eltérő színe. Ez volt nálam is. De ez is csak egy lehetőség, utána kell nézni.