Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2013-12-05 07:37 Kipufogo füst!

Puli írta: Mitől függ az ,hogy mennyire dől a füst a kocsiból? Igazából, semmi probléma nincs vele, de néha nekem annyira soknak tűnik! Lámpánál állok és dől belőle a füst, ilyen szürkés színű, nincs erősebb szaga mint eddig! (Hűtőfolyadék fogyáshoz van köze vajon?)


Hideg időben jobban látszik a füst, ez megtéveszthet.
Hűtőfolyadék fogyáshoz is LEHET köze, ha pl. az EGR hűtőn kersztül bejut a víz a rendszerbe. Másik topikban pont ezt tárgyaltuk.

Tano Elküldve: 2013-12-04 16:34 320d Motor

ember84 írta: Ha kevesebbet nyit,akkor több a mért légtömeg?Létömegmérő hiba nem okozhatja?

És ha így van mi hátránya,van,azon kívül,hogy diagon ezt mutatja?


Igen több, mivel kevesebb a visszavezetett kipuffgáz így a másik részen, vagyis a légszűrő-légtömegmérő-turbó-IC ágon fog több áramlani, ezért lesz nagyobb a légtömegmárú által mért érték. Persze a légtömegmérő is mérhet rosszul, ezért kell körbejárni a lehetőségeket, és kizárni a jót.
Ez egetverő hátrányt nem okoz, azon kívül, hogy olyan mintha félig lezárnád az EGR-t. Ez már ki lett tárgyalva korábban, mi a következménye.

A vízfogyást azért kérddeztem, mert a fehéres-szürke kipuffgáz azt is jelentheti, hogy víz kerül a rendszerbe. De ez nem csak a hengerfejnél történhet (akkor valószínű forralná is a vizet), hanem az EGR hőcserélőjénél is. Abban elrepedhetnek a csövek, és akkor a visszavezetett kipuffgáz visz magával hűtőfolyadékot is, ami az égéstérbe kerül és így lesz a kipuffgáznak eltérő színe. Ez volt nálam is. De ez is csak egy lehetőség, utána kell nézni.

Tano Elküldve: 2013-12-04 10:40 Termosztát

tibee01 írta: ...
Egyébként a kiegészítő fűtést hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?
...


Legegyszerűbben úgy, hogy megfogod a két végén a vízcsöveket. Ha a kimenő melegebb mint a bemenő, akkor működik.

Tano Elküldve: 2013-12-04 10:36 320d Motor

tibee01 írta: ...
2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul).
...


A hűtővízed szintje nem fogy? Kell utántöltögetni?
A mért légtömeg akkor lehet több az elvártnál, ha az EGR-ed nem nyit annyit mint kellene.

Tano Elküldve: 2013-12-03 21:22 Termosztát

Szívesen

Tano Elküldve: 2013-12-03 19:35 Segítsetek!

ember84 írta:
ember84 írta: Volt mar valakinek baja az electrik spare heater-al?nekem hibanak dobja a motorvezerlocserelni,vagy lehet eni?
Megy ez a
Megy ez a vizmlegito,csak sztem a motorvezerlo neha kikapcsolja,gondolom tulmelegszik,vagy ilyesmi,dobjam ki,es rakjak be masikat?koszi,ha tud segiteni valaki!


10k körül már lehet kapni bontottat, egy próbát megér, legfeljebb továbbadod ha nem az a gondja.

Tano Elküldve: 2013-12-03 19:32 Termosztát

SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.

Tano Elküldve: 2013-12-02 19:07 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Puli írta: És ez nem lehet ludas??? A 10-es tétel a relé nem?!
Izzító relé


De az is lehet a gond, ezért kell végigmenni a rendszeren és kiméregetni.

Tano Elküldve: 2013-12-02 17:42 Izzítás vezérlõ

Puli írta: Ma én is felteszem diag-ra a kocsit,mert nagyon sz@r az izzítás,pedig új mind a 4 gyertya.
De erre a bizti rámérésre kíváncsi lennék, ill. a izzításrelé mérésre is,mert úgy tűnik ott lehet a gond!
hogy találom meg pontosan azt a biztit? :


A biztosítéktábla tetején látható lyukacsos dobozban találod. És így néz ki. 100A-es.

Tano Elküldve: 2013-11-29 16:25 Társalgó

haka írta: Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is


Kulccsal próbáltad? Hiszen ott a zár az ajtón, az működik aksi nélkül is.

Tano Elküldve: 2013-11-28 23:34 320d Motor

AteszE46 írta: Sziasztok!

Minden 320d 136le 2000-es fordulattól kezd el húzni rendesen? Most vettem egy E46 320d-t. Ez a második , de ez se húz alulról

Attila


Mennyire alulról szeretnéd?
A nyomás felépülés 1500 környékén már érezhető, akkor kezd megindulni, ennek a mocinak a nyomatékcsúcsa 1750-nél van, tehát ott tol a legjobban.

Tano Elküldve: 2013-11-25 16:16 BMW Tolato kamera

Sziszi113 írta:
Hmm... Na most összezavartatok. A műszerfalon a középen lévő órától balra van egy kijelzőrész, ami pl. mutatja, ha nyitva van az egyik ajtó. Tolatásnál ott felvillant az autó ábrája, ugyanaz, mint a nyitott ajtó-jelzőnél, és a hátsó sarkánál, ahol volt valami, egy kis piros izé jelezte, hogy ott valami közel van.
Lehet összekevertem a dolgokat, mentségemre legyen mondva, nő vagyok, és a családban senkinek nincs BMW-je...

Üdv,
Sziszka


Az nem a tolatóradart jelezte, hanem azt, hogy az az oldali tolatólámpád ki van égve.

Tano Elküldve: 2013-11-25 13:51 Segítsetek!

abkapos74 írta: Sziasztok!

Még nem csattognak a mínuszok, de reggel az autó elég gyötrelmesen akart csak elindulni.
(320 d, 2004-es). Izzítógyertyák újak, hatalmas pöfföt nyomott ki.

Köszi előre is


Az oké hogy újak a gyertyák, de izzítanak is? Vagyis a vezérlő is okés? Mert az is meg szokott halni. Valamint gyenge aksi is okozhatja a nehéz indulást, a mostani hidegekben fog ez is előjönni sokaknál.

Tano Elküldve: 2013-11-25 11:22 Társalgó

medveborke írta: Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy amikor kuplungok és kanyarhoz közeledve lassítok, szépen lassan az aktuális fogyasztást mérő jelző felkúszik kb 10-15 literig? Fogyasztásban nem érzek változást, csak az a ketyere megy fel...

Valami problémára utal?

Köszi!


No para, ez teljesen normális mivel l/100km-ről van szó. Ahogy lasulsz úgy megy fel, és megállás elött le is nullázza, különben kimenne maxra, amitől biztos sokan paráznának.

Tano Elküldve: 2013-11-24 13:44 BMW Tolato kamera

Sziszi113 írta: Sziasztok!

Kb. 2 hete vagyok egy 2002-es E46 boldog tulajdonosa. Amikor átvettem, a PDC működött, bár nem tudom biztosan, hogyan kell működnie, nem pittyegett, csak a műszerfalon világított ki az ábra, hogy valamihez közel mentem. A csomagtartó fedélen levő jobb oldali világítás nem volt jó, javította egy villamosságszerelő, el volt törve a vezeték. Kb. Azóta nem működik a PDC egyáltalán. Ismerőseim szerint állítólag kikapcsoltam.
Meg tudjátok mondani, hogy a csomagtartó fedélben levő vezetékeknek van-e köze a PDC-hez, hogyan kellene a PDC-nek működnie, és valóban ki lehet-e kapcsolni? (Hogy?)
Segítségeteket előre is köszönöm!

Sziszka


Akkor elötte sem működött megfelelően, mivel ez sípolni fog szakaszosan (műszerfal alatt van a hangszórója) majd egyre sűrűbben ahogy közeledsz valamihez. Nem tudom FL-esben jelez-e a műszerfalon, de FL előttiben nekem nem jelzett, csak hang volt. A WDS-ben olvasgatva szerintem nem kellene hogy ott jelezzen.
Diaggal ki lehet kapcsolni hogy ne sípolgasson stb., simán nem fogod kikapcsolni.
Aktiválni a sebváltón lévő kapcsoló aktiválja, ami a tolatólámpát is kapcsolja. Mivel ez is a csomagtérfedélben van, így elképzelhető, hogy annak a vezetékeivel lehet valami gubanc, és emiatt nem kap jelet a PDC-d sem.
Diaggal le is tudjátok tesztelni a PDC-t.