TomyMU fórum hozzászólásai

TomyMU Elküldve: 2023-03-27 11:35 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Nemrég volt az autóm olajcserén (minden szűrő), plusz fékcső, kézifék kötél cserén.
Mióta "visszakaptam", elkezdett többet fogyasztani az autó, és ha sebességből kirakom üresbe, mondjuk mikor a lámpánál megállok, kicsit leesik az alapjárat, és beremeg egy pillanatra az autó, majd visszaáll az alapjárat. Előtte ezt nem csinálta, vezérműtengely jeladót cseréltünk, de sajnos nem oldódott meg a probléma, újra is lett programozva. (Egyébként vez.tengely jeladót már akkor is kidobta hibának, mielőtt elvittem a szerelőhöz, csak mivel semmilyen hibával nem találkoztam menet közben, így nem nyúltunk hozzá) Mi lehet ilyenkor a probléma? Légtömegmérő? Bár ezen kívül semmilyen hibakódot nem dobott be, úgyhogy most egy kicsit megakadtunk ezzel kapcsolatban. Valakinek van valami ötlete esetleg? Köszönöm előre is a segítséget

TomyMU Elküldve: 2023-01-31 20:33 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk



Köszönöm! Írok, amint kiderült valami

TomyMU Elküldve: 2023-01-30 12:49 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?

TomyMU Elküldve: 2023-01-28 11:49 N46 és N42 motorok

Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm


1.

2.

TomyMU Elküldve: 2022-01-26 17:58 N46 és N42 motorok

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Most cseréltem ill. cseréltettem CCV szelepet az autóban, ami ugye a forgattyúsház szellőztetéséért felelős, vákuumvezérelt membránszelep(olajleválasztó). Amikor legutóbb cserélte 4 éve,akkor az olajbetöltő sapka levételével, megingott az alapjárat, gondolom a vákuum miatt. ( a nívópálca kihúzásánál is) Azért gondoltam, hogy eljött a csere ideje, mert már elment 60 ezret, és már nincs ilyen vákuumos jelenség, hanem ha leveszem a sapkát, hidegen kicsit, melegen pedig eléggé veri kifele az olajat. A szerelő kicserélte, de ugyanúgy megamaradt a jelenség. Rossz kartergázszűrőt vettem volna bele? Minden csöve is ki lett cserélve ismét! Vagy lehet, hogy nem lett kicserélve?

TomyMU Elküldve: 2021-11-25 07:11 Futómû és hibái

Közben megvolt a csere, Exide 64ah-sat vettem. A futúműhöz később nyúlok majd, de leírom hogy mit kellett cserélni. Első-hátsó szilentem már volt cserélve, akkor azt mondta a szerelőm, hogy a következő az teljes lengőkar csere lesz, szval erre készülök lelkiekben

TomyMU Elküldve: 2021-11-09 21:11 Futómû és hibái

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.


Milyen akksit ajánlanál hozzá? Én ezt néztem hogy jó lenne. Baren volt benne de nem vagyok azzal a márkával megelégedve.
https://alkatreszek.hu/ea640_hr

TomyMU Elküldve: 2021-11-08 07:44 Futómû és hibái

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát

TomyMU Elküldve: 2021-11-07 18:04 Futómû és hibái

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.

TomyMU Elküldve: 2021-07-14 07:09 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.


Azóta sikeresen megoldódott a probléma, főtengely jeladó volt. Bar ilyesztegetett a szerelő, mielőtt kiolvastuk, hogy lehet Vanos kerék lesz, de hálisten nem

TomyMU Elküldve: 2021-07-13 07:47 Mi lehet a baj?_

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)

TomyMU Elküldve: 2020-05-30 12:54 Futómû és hibái

YELLOW írta:
TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.


Sziasztok! Közben meglett a hiba, elvittem gumishoz is, centírozták ismét, kapott egy nagyobb ütést az egyik felnimet majd görgőzni kell (jövőre új nyári gumi kell, a gumis azt mondta addig kibírja). Kicsit jobb lett utána, de még nem volt az igazi, aztán mondta a szerelőm, hogy a jobb első lengéscsillapító elfosta az olajat, és kicsit szarabb úton ugye azért volt bizonytalan a kormányzás. Tehát kell két lengéscsillapító, toronycsapágy, porvédő, stabilizátor, de legalább rendbe lesz mostmár

TomyMU Elküldve: 2020-04-30 22:08 Futómû és hibái

YELLOW írta:
TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.



Igen ez érdekes, mert nekem a téli szettel nem csinálta (vagy csak nem vettem észre....), és gumishoz hordom mindig, szóval centírozva is van meg minden. Énis vágyom már egy újabbra egyébként, de jó ez még 2-3 évig úgy gondolom. E60/61-et szeretnék majd valamikor venni.

TomyMU Elküldve: 2020-04-30 20:07 Futómû és hibái

hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.

TomyMU Elküldve: 2020-04-30 11:10 Futómû és hibái

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.