TomyMU fórum hozzászólásai

TomyMU Elküldve: 2020-03-25 18:04 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Bitu79 írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

Nekem is ilyen autóm van mint neked(n40-es motorkódú).Én nem vettem észre szerencsére semmi ilyet.Aztán lehet Yellownak van igaza,hogy s*ar az a nafta ahol tankolsz.Tankold a másik naftát amivel jó.De szerintem nálad más a gond...



Szerintem kipróbálom az OMV prémium üzemanyagát. Olyat még sosem raktam bele.

TomyMU Elküldve: 2020-03-22 11:24 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

TomyMU Elküldve: 2019-08-13 22:46 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.


Ja igen az kimaradt, hogy egyeltalán semmilyen hibakód nincs.

TomyMU Elküldve: 2019-08-13 11:32 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)

TomyMU Elküldve: 2019-03-22 13:26 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Bitu79 írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Tudja valaki véletlenül, hogy faceliftes E46-hoz hol lehet rendelni index lámpa tömítést, mert nem nagyon találok? Az egyiket már sajnos elhagytam.
Sehol,mivel egyben van az index-el...Az indexbúra és a karosszéria között nincs semmi külön tömítés.Az indexbúrán van gyárilag rajta egy tömítőgumi,és ennyi.Amit elhagytál,az valami utólagos cuccos lehetett...


Igen ,pontosan azt a gumit keresem, csak azthittem hogy lehet külön kapni ilyet, mert félek nehogy beázzon vagy valami és szívjak vele.

TomyMU Elküldve: 2019-03-20 20:51 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Sziasztok! Tudja valaki véletlenül, hogy faceliftes E46-hoz hol lehet rendelni index lámpa tömítést, mert nem nagyon találok? Az egyiket már sajnos elhagytam.

TomyMU Elküldve: 2019-01-15 21:00 Hidegindításkor "himbál" a motor

Tényleg nem volt elég érthető. Szóval, azt nem tudom milyen márkájút rakott bele.
Azt viszont tudom, hogy azóta no problem, és nekem hidegen és melegen is bedadog.

TomyMU Elküldve: 2019-01-15 19:29 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.



Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.


én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?

YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil

YouTube videó


Így van nincs rá biztosíték hogy amit beleraktak az jó. Én is ettől tartok hogy az utángyártott Febis amit beleraktam az fos. Ezért leszek kíváncsi a tiédre.
De nekünk az e87-el sincs probléma szépen megy stabil az alapjárat és abban is van kicsi vákuum amikor felnyitod. És kicsit a motor járása is megváltozik. + még egy ismerősöm is mondta hogy neki is ilyen (e46) és neki is lett cserélve. Viszont neki hidegen is vákuumos nekem meg nem. Mostmár fogalmam sincs, hogy mi a jó és mi nem

A 6 hengeres M54-es videóra visszatérve..nem nézted végig vagy nem tudom, de 0:42-től meg már úgy remeg a motor mikor leveszi a sapkát mint az enyém. Plussz írja lentebb kommentbe hogy:
" That sounds normal to me, slight vacuum from the cap is normal. The problem is when the oil cap sucked down hard like a vacuum cleaner and hard to remove. "
és
" No, the strong suction you see here shows a failed CCV valve. A properly functioning valve will have very little suction "

Ergó, ha ennyire szív az is hibás..egy kicsit kell szívnia. Tehát vákuumos a rendszer.

Na most akko' mi van?




Igen, olyan szerelő, hogy 30 éve dolgozik a szakmájában, évek óta neki is E46 van, és évek óta neki hordom az autót és a családom is, és eddig mindig rendesen megcsinálta mert sose volt baj. Szóval igen, hiszek neki és bízom benne, és tudásában. Egyébként már régóta szar lehetett a CCV szelepem, mert mielőtt fel nem adta a szolgálatot, nekem mikor levettem az olajbeöntő sapkát, nem vákuum keletkezett, hanem kicsit verte is kifele az olajat, de én basztam el mert hát ugye honnét tudtam volna hogy már cserés lenne az alkatrész. Mindegy, most jó minden, közel 1 év után problémamentes, azt nem tudom viszont hogy milyen márkájút rakott bele, illetve még annyit, hogy nekem hidegen és melegen is bedadog ha leveszem a sapkát.

TomyMU Elküldve: 2019-01-14 20:26 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort
Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát.
Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :
Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.

Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi okon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos.




hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell.
amúgy én már nem tudom mi a jó


Megvárom, de akkor ne felejtsd már el légy szíves Köszi!

Igen, így nehéz hogy mindenki mást mond. De át gondolva a dolgot.. ugye olajleválasztó. Benne is van a nevében hogy az olajat leválasztja, a gázt pedig vissza vezeti a szívócsőbe ( ezek a felső csövek ). Az alsó csövön keresztül pedig vissza vezeti a karterba a folyékony olajat, vagy trutyit. Nekem sokszor trutyis így télen ha nem sokat megyek vele. De ha pl. eltömődik az alsó cső és nem tud lefolyni az olaj vagy tönkremegy a membrán akkor ilyen esetben visszavezeti az olajat is a szívósorba nem csak a gázt/gőzt t*kömtudja.. Tegnap megnéztem nekem megint olajos a szívósor belseje, trutyi is van benne. Mondom wtf 1 éve takarítottam ki mikor cseréltem a CCV-t. Ezért gondolom hogy vagy az utángyártott szelep rossz vagy pedig a nívós cső dugult el.
Ki kell majd szednem kitakarítani

Meg hát az is érdekes hogy melegen elszív (vákuum van a motorban), hidegen meg semmi. Majdhogy nem köpködi ki az olajat. Szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha jó (szív) akkor az jó hidegen/melegen.


pedig az elmúlt 9 napban legalább napi 2x indítottam be, szóval meg tudtam volna nézni.
de nekem úgy rémlik, hogy kifelé ne legyen nyomás, viszont ha kinyitod a sapkát, akkor nem szabadna alapjárat ingadozásnak lennie. igazából nekem is úgy rémlik, hogy csak a motor működését hallom jobban, azon kívül semmi, nincs vákuum. de már nem tudom hidegen vagy melegen néztem legutóbb. viszont nekem nincs is járás probléma.


Én meg úgy tudtam hogy kis vákuumnak azért kell lennie mivel a szelepfedél alól szívja el a kartergázt és azt vezeti vissza a szívósorba. Különben minek lenne CCV? Csak azrt hogy elszívjon. ÉS ha leszedem az olaj betöltőt akkor nekem le is áll a motor. Na de kíváncsi leszek neked hogy reagál, ha teheted légyszi nézd meg hidegen és melegen is. Közbe meg rákérdezek a szerelőnél is..
Igazából azon is gondolkodtam hogy ha annyra gyűrű probléma lenne akkor (hidegen) ha újra indítom akkor miért jár szépen? TEhát kihagy check villog, leállít, beindít és jár a 4 henger. A blokk meg a gyűrű, dugattyú ugyan úgy hideg még. És egy resettel újra beindul mind a 4. EZt nem értem. Bocsi már kicsit OFF-olok. :/


Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.

TomyMU Elküldve: 2019-01-05 09:53 izzók / izzókészlet

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Szeretném lecserélni az első izzókat, mert az angel eyeshez képest elég sárga. ( valami tesco-s H7-es izzó van benne, fogalmam sincs hány K) Milyen ajánlanátok? Minimum hány K-es legyen? Illetve ki milyet használ? Előre is köszönöm a segítségeteket.


csak egy kicsit olvass vissza!
a Kelvin (színhőmérséklet) nem csak Xenon izzók esetén érvényes. halogén esetén is feltüntetik, vagy valamilyen adattáblán a terméknek megtalálható, gyártó honlapja.


El is kerülte a figyelmem, köszönöm a tájékoztatást. Közben választottam egyet, vélemények figyelembe vételével.

https://lumenet.hu/ge-sportlig...k-58520sbu

Erre esett a választásom. Használt már valaki ilyet?

TomyMU Elküldve: 2019-01-03 19:50 izzók / izzókészlet

Sziasztok! Szeretném lecserélni az első izzókat, mert az angel eyeshez képest elég sárga. ( valami tesco-s H7-es izzó van benne, fogalmam sincs hány K) Milyen ajánlanátok? Minimum hány K-es legyen? Illetve ki milyet használ? Előre is köszönöm a segítségeteket.

TomyMU Elküldve: 2018-05-31 21:24 Olajzabálás

YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.


Futómű kész, és hálistennek megvan hogy miért fogy az olaj, szelepfedél tömítés, én nem vettem észre de a szerelőm igen, úgyhogy kicsit megnyugodtam Tudom ez már nem ide való téma, de márkába milyet érdemes venni? Megteszi egy Hans-pries is mondjuk, vagy inkább a jobb minőségű Elring?


TomyMU Elküldve: 2018-05-30 13:29 Olajzabálás

YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.

TomyMU Elküldve: 2018-05-29 17:48 Olajzabálás

Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.

TomyMU Elküldve: 2018-04-17 20:30 Lámpakapcsoló

Köszönöm a gyors válaszokat, akkor ezt inkább szakemberre bízom. Egyébként nincs nagy baj, a jobb hátsó ködlámpán halványabban világít, és test hibára gyanakodtam, de mikor megmértük, hogy mennyi áramot kap akkor rájöttünk, hogy kevesebbet mint a balos. Hagynám sokáig így, mert nem nagyon használom a ködlámpát, de a szemem a hibakód is zavarja.