YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2024-05-14 19:19 BMW kulcsok

kisskarex írta: Szia.
Igen én is próbáltam menni egy huzamosabb távot de nem javult meg a kulcs.
Csak gyujtáson működik a töltés vagy elég csak ha a kapcsolóban van?
Bent áll garázsban tehát benne tudom hagyni hátha feléled?
Néztem van róla sok videó hogy kell akksit cserélni de ennek én igazából nem állnék neki
mert nem szeretném elqurni.
Ott leszek bajban ha a fő kulcs is beszarik mivel jóformán alig megy a kocsi és igy csak merül.
Senki nem foglalkozik ilyesmivel?
Szép napot mindenkinek!


Azt hiszem nem kell a gyújtás, mert érzékeli a kulcsot gyújtás nélkül is. Kérdés mennyit tud úgy esetleg tölteni. Régen olyat hallottam, hogy egyes elektromos fogkefék dokkolója képes volt tölteni a kulcsot.
Hagyd benne, aztán kiderül.

YELLOW Elküldve: 2024-05-13 20:51 BMW kulcsok

kisskarex írta: Sziasztok!
Kérlek segitsetek egy probléma megoldásában!
Az autót amit vettem kb 5 éve 2002-es compact 1,8 benzin,kaptam hozzá két gyári kulcsot ami rendesen működött ezidáig.Az autó sokat áll garázsban ritkán használom és a minap elővettem a másik kulcsot de semmire nem reagál.Indit rendesen és ki is nyilik a kulcscsal de a távzárás nyitás nem működik.Próbáltam mindkettőt újra programozni ahogy Yellow ismerteti a videóban na akkor megkotlott mindkét kulcs nem reagált semmire.
Addig addig próbálkoztam mire végül a fő kulcsot tudom használni rendesen de a tartalék azóta sem müxik.Lehet a sok állás miatt megkotlott benne az akksi!Lehet ezt valahogy tölteni vagy akksit kell benne cserélni esetleg?
Hol végeznek szakszerű cserét mert itthon nem szeretném barmolni a kulcsot vagy hogy tudnám újból használni?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szép napot!


Igen, sajnos megkotlott az akksi. Én sem használtam kb soha, nem is működik. Próbáltam, igaz csak 140km-en keresztül használni, de vagy kevés volt neki a táv, vagy már nem éled fel az akksi benne.
Nem kotlott meg mindkettő, csak ha a tanítást a lemerült, vagy rossz kulccsal kezded, utána a jót sem tudja megtanulni. Ha a jóval kezded, és másodjára jön a rossz, akkor csak a rosszat nem tanulja meg.
Óvatosan szét lehet bontani, de utána nem nagyon lesz már vízálló. és ha túlszalad a szike, vagy amivel bontják, akkor az elektronika sérülhet.
Lehet érdemesebb egy utángyártott kulcsot venni, leklónozni a működőből az transzponder chip-et. Aztán betanítani a két kulcsot a videó szerint.

YELLOW Elküldve: 2024-05-10 23:27 Kuplung

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Szembeallva az autoval kisse jobbra olajtocsa alatta…

Szerk.:Lassan megerkezem,fekolaj tartaly minimum szinten van…legutolso emlekem egy even belul ,hogy maxon volt..
Also munkahenger lenne gatya?
Valamikor alanezek …


mivel "olajos" és a fékfolyadékkal megy, biztos, hogy valamelyik munkahenger fosta el magát. feltehetően az, ami alul van, és lentről férsz hozzá.


Szia Uram…igen ez a gondolatom nekem is de meg a rampara fel kell ugratnom vele valahogy…csinaltam 40x40 es zartszelvenybol.


na mizu? élsz még? meglett a hiba?

YELLOW Elküldve: 2024-05-05 18:01 Kuplung

Krapulax6 írta: Szembeallva az autoval kisse jobbra olajtocsa alatta…

Szerk.:Lassan megerkezem,fekolaj tartaly minimum szinten van…legutolso emlekem egy even belul ,hogy maxon volt..
Also munkahenger lenne gatya?
Valamikor alanezek …


mivel "olajos" és a fékfolyadékkal megy, biztos, hogy valamelyik munkahenger fosta el magát. feltehetően az, ami alul van, és lentről férsz hozzá.

YELLOW Elküldve: 2024-03-14 22:50 világításmodul programozása

Trym84 írta:
YELLOW írta:
Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.


Szia.

Köszi a választ

Jelen állapotában a xenon lámpapár vajon mennyit érhet? Érdemes trafót bele venni és úgy eladni?



Én biztos nem vennék bele, hogy másnak jó legyen. Sajnos az árakat nem tudom, max ha körbe nézek, de azt meg te is meg tudod tenni. Az is lehet éppen izzó baja van, de lehet csak a lámpamodul miatt nem jó.
Add el így, max úgy megjelölve, hogy lehet nem jó. Régen mentek ezek ezek a halogénból xenon átalakítás, de manapság már nem divat, ha valakinek törik, inkább azok veszik.

YELLOW Elküldve: 2024-03-12 22:53 világításmodul programozása

Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.

YELLOW Elküldve: 2024-03-02 22:02 Bal hátsó futómû hiba

Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok!
Abban kérem a segítségeteket,hogy a bal hátsó kerekem jobban terpeszt,mint a jobb hátsó.
Levettem a kereket,de látszólag minden rendben van,nincs rugótörés,az összes szilent ép,nincs semmi kiszakadva,lógásnak nincs nyoma.
Elképzelhető,hogy ahol állítani lehet a dőlést,az ment tönkre?
Köszönöm!


Ha nem is ment tönkre, lehet elmozdult, elfordult. Bár jellemzően inkább úgy be szoktak állni, rohadni. de ha minden más tuti rendben, csak ez marad.
Meg kell nézi a másik oldalihoz, hogyan áll.


Ez az,hogy a jobboshoz képest jobban terpeszt...


a csavarra gondoltam

YELLOW Elküldve: 2024-02-29 18:22 világításmodul programozása

gabrielfarkas írta:
YELLOW írta:
gabrielfarkas írta: Sziasztok fanok...problemam van a fény modulal...ki szeretném cserélni csak nem tudom hogy amit találtam be lehet e kodolni az enyémben..! Sajátom adatai
LCM IV W/AUTO.LWR
BMW 61.35-6 948 084 HW06
601-6200-014 LEAR SW 5.3

AMIRE KICSERELNEM
LCM IV WITHOUT LWR 7304
BMW 61.35-6 961140 HW08
601-6202-104 LEAR SW 7.7

Egyesek szerint rá lehet kodolni de biztosat senki nem tud..nem venem meg ha nem jó! Köszi a válaszokat!


Elnézve a számozást, nekem úgy tűnik, hogy nem. Persze valamit fel lehet programozni és felkódolni, de más a HW szám is, a SW szám is, azaz fizikálisan is eltér a két egység.
Ebből kifolyólag neked xenon lámpád van automata szintezővel. A másik pedig halogén lámpához való, így az automata magasságállítás se menne és valószínű a xenon lámpa se, bár ez nem biztos. Műszakin bukás, ha az automata szintező nem megy és nem állítja a lámpa magasságot.
Szerintem keress olyat, ami hozzávaló. Nem tudom miért akarod cserélni, de ha találsz ugyanolyat, és a régivel lehet kommunikálni, akkor annak beállításait letöltve, majd feltöltve az újba, az egyszerűbb megoldás.


Azért szeretném lecserelni..ugyanis valamelyik nap lemerült az akumlatorom és utána észrevettem hogy a hátsó hejzet világítás nem megy az oszes a 4 izzobol csak 2 és nem ad hibajelentest a műszerfal hogy valami ki lenne égve! Elől aktív volt a style US is ami már nem aktív...obd vél ramentem és ott aktívnak mutatja de nem működik...és azt a tanácsot kaptam hogy ki kell cserélni a modult! Tanácstalan vagyok nem tudom mit csináljak....allitolak ez a modul egy újabb modellből van több opcióval mint az enyém!


Lehet több opció van benne, de nincs benne valami, ami meg kell neked a xenon lámpa miatt.
Amúgy valószínű gyenge az akksi, és lehet akksi védelemből nem kapcsolja fel az összes fogyasztót. Fel kell tölteni rendesen és/vagy cserélni az akksit. Ha utána is ez a helyzet, akkor cserélnék modult.

YELLOW Elküldve: 2024-02-28 22:43 világításmodul programozása

gabrielfarkas írta: Sziasztok fanok...problemam van a fény modulal...ki szeretném cserélni csak nem tudom hogy amit találtam be lehet e kodolni az enyémben..! Sajátom adatai
LCM IV W/AUTO.LWR
BMW 61.35-6 948 084 HW06
601-6200-014 LEAR SW 5.3

AMIRE KICSERELNEM
LCM IV WITHOUT LWR 7304
BMW 61.35-6 961140 HW08
601-6202-104 LEAR SW 7.7

Egyesek szerint rá lehet kodolni de biztosat senki nem tud..nem venem meg ha nem jó! Köszi a válaszokat!


Elnézve a számozást, nekem úgy tűnik, hogy nem. Persze valamit fel lehet programozni és felkódolni, de más a HW szám is, a SW szám is, azaz fizikálisan is eltér a két egység.
Ebből kifolyólag neked xenon lámpád van automata szintezővel. A másik pedig halogén lámpához való, így az automata magasságállítás se menne és valószínű a xenon lámpa se, bár ez nem biztos. Műszakin bukás, ha az automata szintező nem megy és nem állítja a lámpa magasságot.
Szerintem keress olyat, ami hozzávaló. Nem tudom miért akarod cserélni, de ha találsz ugyanolyat, és a régivel lehet kommunikálni, akkor annak beállításait letöltve, majd feltöltve az újba, az egyszerűbb megoldás.

YELLOW Elküldve: 2024-02-24 22:26 Bal hátsó futómû hiba

Jani69 írta: Sziasztok!
Abban kérem a segítségeteket,hogy a bal hátsó kerekem jobban terpeszt,mint a jobb hátsó.
Levettem a kereket,de látszólag minden rendben van,nincs rugótörés,az összes szilent ép,nincs semmi kiszakadva,lógásnak nincs nyoma.
Elképzelhető,hogy ahol állítani lehet a dőlést,az ment tönkre?
Köszönöm!


Ha nem is ment tönkre, lehet elmozdult, elfordult. Bár jellemzően inkább úgy be szoktak állni, rohadni. de ha minden más tuti rendben, csak ez marad.
Meg kell nézi a másik oldalihoz, hogyan áll.

YELLOW Elküldve: 2024-02-17 18:16 Töltés gondok

Cikka2 írta: Sziasztok!
BMW E46 318i 105kw
Olyan kérdésem lenne hogy elment a töltés viszont a műszerfalon nem jelezte, rá mértem műszerrel tényleg nincs! Generátor ki felújítás aztán vissza,most van töltés viszont jelzi a műszerfalon hogy nincs! Ötlet valakinek előre is köszönöm!


valami fordítva lett bekötve. vagy a kontrol vezeték testel, ezért azt jelzi nincs töltés, hiszen a rendszer nem mér vissza semmit. diag rögtön mutatná.

YELLOW Elküldve: 2024-01-21 20:24 Óracsoport Alukarikák beszerelése

John írta: Üdv.Témával kapcsolatos,bár tötént már ilyen velem amit kérdezni fogok:
1-éve cseréltem óracsoportot,most minden mködik csak az lcd kijelző mutat össze-vissza mindent meg elhalványul,próbáltam másikat bele tenni de ugyanaz..
Sejtem hogy nem érdemes küszködni a javíttatással,de lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban mert rossz a memóriám:Hány Km után íródik át a kulcsokban a Km-állás a magasabb étéke ami a bontott órában van? Meg van mind a 4-kulcsom,van-e olyan trükk (Taktika) hogy x-Km en ként cserélgessem hogy ne íródjon át míg meg jön a donor vagy hasonló taktika?


Nekem úgy rémlik, hogy a kulcsokba azonnal beleíródik és a pontos érték, amit a műszerfal mutat.
Egyedül a lámpamodul olyan, ami ha jól emlékszem 50 vagy 500km-ként íródik felül.

YELLOW Elküldve: 2024-01-18 23:32 E46 lámpa

John írta: Sziasztok
(Az őz hagyatéka még visszaköszön..)
Lámpamagasság tekerőt lehet külön kapni? Cikkszámot nem találok.


Szerintem nem. Ezek a lámpatest részei.
Meg kell nézni a menetét, aztán vagy nyomtatni kell 3D nyomtatóval, vagy esztergáltatni bele egyet. Esetleg rendes csavarral helyettesíteni, aminek a menete egyező. De nem véletlen vannak műanyagból.
Esetleg szerzel egy törött lámpát fillérekért, és felhasználod abból.

YELLOW Elküldve: 2023-12-31 16:36 Mi lehet a baj?_

MattX írta: Köszi a segítséget!
Ránézünk. De azért nem gondolunk erre, mert az autó indul pöcre ez a hiba jelenség amit leírtam indítás után jelentkezik mindig. Jár az autó és két perc elteltével vagy indulás után rögtön. A hiba tároló is teljesen összefüggéstelen hibákkal van tele pl. Gázpedál hiba, váltó hiba, ABS hiba stb. Az izzitás előtte lett rendbe rakva mielőtt jelentkezett a hiba kb. 2 hónappal. Cserélve lett a 6 db gyertya, vezérlő hibátlan volt.
Tanácstalan vagyok már és minden segítséget meghallgatok!!


Várj csak. Ez kezd olyan lenni, mintha ABS vezérlő hiba lenne. Amiket írtál, azok összefüggenek, ha a DSC vagy DTC szempontjából vizsgáljuk.
Meg kellene külön vizsgálni az ABS jeladókat, diaggal lehet nézni melyikről milyen jel érkezik vissza. Lehet a kerékmérettel van valami. Ha hátul szélesebb gumi van fent, az váltója az elsőnek? Mert ha nagy az eltérés, akkor azt hiszi kipörög a kerék, nincs szinkronban a fordulat. De ezt erősen diagolni kellene. Gázpedál állásokat nézni, stb. Mert a DSC/DTC ezekből a jelekből (pl gázpedálállás, kormányszög, kerekek fordulata, stb) számol, és ezekre lehet is kihatással. De mivel melegedésre megjavul én azt mondanám valami kontakt hiba lehet.
De lehetne a főtengely érzékelő jelét is vizsgálni.

YELLOW Elküldve: 2023-12-30 16:06 Mi lehet a baj?_

MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


Ez eléggé üzemanyagpumpa gyanús. Próbáld meg úgy az első indítást, hogy többször ráadod a gyújtást. És csak a 3. gyújtás után indítasz. Ha akkor ne produkálja, akkor a pumpa lesz a rossz, vagy abban lévő visszacsapó szelep.
Illetve még izzításvezérlő is okozhat hasonlót.
Nekem ezek a tippjeim.