Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-08-11 13:21 Segítsetek!

laja írta: Sziasztok!!
E 60-ra 16-os mankokereket ha rakok defekt esetén (most 17-es kerekek vannak rajta) nem lesz probléma a gumisig??
Gondolok arra hogy többet forog mint a nagyobb kerék.Difi meg ilyesmi?
Köszi.Lali


Nem a felni, hanem az egész kerék átmérője számít (pl 195/65R15 ~= 205/55R16 stb.).
Ugyanakkor hajtott tengelyre érdemes nem (akár csak kis mértékben, pl. egyik jobban kopott mint a másik!) eltérő méretű kereket tenni, csak ha tényleg nincs más megoldás, mert kinyírhatja a differenciálművet.
Tudtommal

Totyasrac Elküldve: 2014-08-10 09:33 Autóvásárlás

zolly írta: Sziasztok!
Szeretnek egy 318TI compact-ot vasarolni ebben szeretnek tanacsokat velemenyeket adatokat kapni.Termeszetesen meg van a kiszemelt aldozat masodik tul. 172000 km
hollandiabol 300 ezerert!?

http://www.marktplaats.nl/a/au...ousPage=lr


Azért mire ezt itthon forgalomba tudod helyeztetni rá kell pakolni kicsit (regadó 110-160e közt /nem tudom Euro 2 vagy 3/, műszaki vizsga, papírozás stb. plusz 60-70e, vagyonszerzési illeték ~60e) stb.
És akkor még nem ért ide haza 1400km-ről (ami tréleressel mondjuk ~300e Ft de ha kimész és lábon hozod akkor a kifelé repjegy (50e?), kinti tömegközlekedés (10e?) és hazafelé vagy 40e Ft-nyi benzin meg pluszban a matricák még egy tízesért mondjuk...)

Totyasrac Elküldve: 2014-07-30 15:41 Dadogo Remego Motor

batigol09 írta:
Visszatérő probléma! Az oldal karbantartói/készítői kategorizálják a topic -okat és ne lehessen bárkinek bármikor újat létrehozni. Ennyi az egész. Ha valaki írni szeretne vagy fél óráig keresi vagy nyilván "egyszerűbb" újat létrehozni...


Tegyük hozzá, hogy hiába keresel fél óráig, ha rossz helyesírással nyitott (és/vagy elgépelt vagy ékezetmentes stb.) című topicok közt nem találod, amit kerestél...

Totyasrac Elküldve: 2014-07-24 17:48 Business rádió kérdés

feco7939 írta:
Akinek szüksége van rá, annak emailben el tudom küldeni, vagy itt az oldalon is „közkinccsé” tehető a letöltések rovatban, ha az arra illetékes feltölti.


Egyrészt maxi respect!
Másrészt nem lelem a letöltési lehetőséget, így kérnék egyet (vagy letöltési linket) mail-ben, ha lehet - köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-07-22 23:02 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
Anno a 20d-mel én is hasonló viszontagságok között jártam munkába, és olyan 7,5l volt a fogyim... A tiéd automata, az enyém kézi volt...


Őőőőő - most kevesebb budapesti dugózás volt mint szokott lenni, febben a tankban főleg M7 (valós 140 tempomat), meg M0 (110-120 tempomat), aztán a kétliteres automata benzines fogyasztása ez lett, végig klímázva:


Itt álltam ki tankolni, 56.4 liter ment bele (még kellett mennem, nem mertem tovább rizikózni bár a fedcomp szerint még volt benne úgy 80-90km). A teljes eddigi fogyasztásom 9.33 l/100km (6500km, tavasszal vettem), minden nap Bp melójárat (2x18km át a városon, ezért is akartam automatát), teljesen elégedett vagyok.
És nem szoktam útakadály lenni, de az objektív határon belül maradok mindig.



Totyasrac Elküldve: 2014-07-22 13:11 Hűtővíz..:S

anubisz írta:
Megmondom. Van a sz.gép. Megnyomod a bekapcsoló gombot, ha betölt a rendszer megnyitod a böngészőt, utána az árura amit keresel bemásolod a google keresőbe,és ha szerencséd van,egyből találsz vagy 100 linket.
Köszönöm, hogy segíthettem.



Szerintem így sokkal frappánsabb

Totyasrac Elküldve: 2014-07-15 21:15 mp3 cd tár

YELLOW írta:
ha jól emlékszem a hangjegy gombot kell hosszan nyomni és akkor belép a rádió a saját menüjébe, ahol gyári szám, típus, SW, stb olvasható ki a fejegységből. valahol volt egy lista, hogy mi mire képes az alapján be lehet azonosítani


A hangjegy gomb hosszabb nyomására további menü jön elő, valami speed volume, pty info meg ilyesmik... Marad a kiszedés. Annak mi a menete/trükkje?

Köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-07-14 19:28 mp3 cd tár

kempelen írta:
Hogy a BM54 MP3 képes legyen, nem elég csak a programozás. Bele kell nyúlni az alaplapba... bmw320d4 Miki talán még foglalkozik ilyennel vagy a barátja budapesten, de az ő nevét csak Miki tudná megmondani.

Ott van fent a kapcsolat hozzá a 1st autó linken... biztosan tud segíteni.



Amúgy honnét lehet megtudni, hogy pontosan milyen fejegység van az én kocsimban? Mármint kiszerelés nélkül. Nem bánnám, ha tudna mp3-at, ha csak egy lemezről is...
A gyári (alvázszám alapján bmwarchiv.de-ről lekért) adatlap alapján sajnos csak "Radio BMW Business (C43)", nem tudom ez mire lehet képes, illetve simán fejegység ki/be módon lehet-e upgrade-elni? Vagy kábelcsere is kell?

Vagy jobban járok, ha az aux-in kábelt berakatom pár ezresért, és telefonról/mp3 lejátszóról tolom a zenét? Az kicsit macerásabb azért minden beszállásnál

Totyasrac Elküldve: 2014-07-13 20:20 Kipufogo füst!

negativ0001 írta:
10% tobblet ero es 10-30% kevesebb kakao.


Szerinted ha ez ennyire egyszerű lenne (kevesebb üzemanyagból több teljesítmény) akkor ez nem jutott volna eszébe a gyártóknak?
A közúton kat nélkül használt autókat bezúzatnám... Én legalábbis

Totyasrac Elküldve: 2014-07-09 17:38 Futómû és hibái

YELLOW írta:
értelek. hát próbálj meg egy új rugót, gyárit szerezni, mármint ami gyári futóműhöz való. de a gumibak még mindig olcsóbb. nyílván ha valóban el van fáradva a rugó, akkor jobb cserélni.



Na látod - a bak, mint mondtam, szerintem tákolás (azért dobhatnál egy cikkszámot, megnézem az mi), na és akkor visszakanyarodtunk a kérdéseimhez: milyen rugót lőjek bele?

Csak a gyári? Abból csak új vagy bontott? Schmiedmann-féle? Bárdi/Láng/Unix/InterCars ami van gyári minőség? Erősített vagy sima?
Pont az enyémhez való vagy bontottból egy nehezebbé/erősebbé ha van?

Totyasrac Elküldve: 2014-07-09 17:13 Futómû és hibái

YELLOW írta:
szerintem mutass egy képet. amúgy a gumibak az gyári, van cikkszáma is


Tessék... Látványosan ül - mintha jól meg lenne rakva, pedig üres.

Totyasrac Elküldve: 2014-07-09 14:53 Futómû és hibái

YELLOW írta:
van a rugó alá való gumibak, ami megemel vagy 2 centit. de állítólag a kombik így állnak. valóban a rugók elfáradhatnak. de inkább sok takony tuning rugó képes ilyenre.
eleve a kerékjárati ívek is csalókák, ami miatt úgy tűnik a fara jobban ül.
de célszerű mérd meg az emelő bakoknál elől és hátul, aztán kiderül valóban ül-e a fara.


1. Tényleg ül, nem kicsit (emiatt is dőlnek befelé 1.5°-ot a hátsó kerekek), látszik is a kerékjárati íveken, nem milliméterben mérhető az eltérés, laikusoknak is feltűnik. Ezért mentem el futóműveshez.
2. Nem tuning, hanem belevaló E46 Touring hátsó rugók vannak benne.
3. Nem akarok tákoltatni, a gumibak használatát meghagyom a terepjárósoknak hogy az alváz és bódé közé betehessék... A megfelelő rugóra vadászom

Totyasrac Elküldve: 2014-07-09 14:37 Futómû és hibái

Sziasztok - E46 kombik hátuljáról pár szó: amennyire nézem, legalább felének "ül" a segge (mintha 2 zsák cementet hordana), és a hátsó kerekek kissé befelé dőlnek, az enyém is ilyen.
Most már bosszantott annyira, hogy megnézettem futóművessel; 1.5° a dőlés, szerkezetileg rendben van. A lengéscsillapítókat én cseréltettem elől-hátul (Bilstein), a hátsó rugóm pedig Kayaba KYB RX6201 - elvileg belevaló, nem törött... És minthogy már nem gyári, elvileg nem is kellett volna elfáradnia, Kayaba nem csinál túl rossz dolgokat.

Szerintetek mi lenne a jó út? Mindenképp cserélem a hátsó rugókat, de jó lenne előbb megvenni a tutit, és nem szétszedett állapotban foglalni valahol a csápost amíg bontóba meg Bárdiba szaladgálok a mintával... Szóval előre tájékozódnék, amennyire lehet.

Van erről valami tapasztalat? Tényleg elfárad, összeül a rugó?
- Érdemes "erősített" újat belevenni? Milyet? Schmiedmann-tól, vagy Kayaba, Sachs, valami mást?
- Esetleg bontottból erősebbet (mondjuk egy 30xd kombiét)?
- más mi okozhatná ezt, rugótányér mondjuk vagy valami más?

Előre is köszi, ha valakinek építő jellegű ötlete van

Totyasrac Elküldve: 2014-07-03 15:33 Klíma gondok

YELLOW írta:
van benne egy kis venti, a kicsi rács mögött. az szívja be a levegőt, amit hasonlít össze, szóval lehet vele gond.
a másik dolog, hogy lehet manuális klímád volt eredetileg, aztán egy digit vezérlőt raktak bele, akkor el tudom képzelni de pontosan nem tudom.


Melyik rács mögött?
Tuti digitklímás volt, alvázszám alapján az eredeti felszereltségből minden stimmel, ez is.

Valamikor kipróbálom az AUTO-állást, de abban volt szerintem (azért is vártam el hogy a befúvás intenzitása változzon a hőmérséklet módosításával...)

Totyasrac Elküldve: 2014-07-02 22:42 Klíma gondok

YELLOW írta:
akkor nem jó a vezérlőpanel.


Bővebben? Mármint:
- tuti az a baj? Tipikus ez?
- lehet-e ezt tesztelni valahogy (diag)?
- lehet-e javítani, illetve a bontott az lehet-e jó, az tesztelhető-e (ne fusson lukra az ember)?
- mekkora macera a cseréje, ez csak maga amin a kezelőgombjai vannak vagy valahol máshol van?
- nem lehet a hőmérséklet-érzékelője rossz?

Köszi!