Tyetyi fórum hozzászólásai

Tyetyi Elküldve: 2009-10-25 21:06 Segítsetek!

Nekem is cserés volt a nyáron az AC. 2 napig úgy jártam hogy amikor nem idult vagy szaggatott akkor megkocogtattam az AC-t egy keresztkulccsal. Persze a hátsó ülés nem volt bent a gyorsabb reakció végett.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-25 00:49 képek




Tyetyi Elküldve: 2009-10-24 15:18 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Zolee írta:
Semmi gond,így tudunk meg egyre többet - sõt én kérek elnézést, ha hülyeséget írtam! Az lehet h a gyári csavarok anyaga közt nincs különbség, de az biztos h az alufelnihez kapható - nem gyári - csavarok puhább anyagból vannak. Már sikerült ilyen alufelni csavarnak elkenni a fejét, lejött róla a króm réteg, alatta pedig vlmi bronz színû puhább anyag volt.

Nincs baj, én sem értek mindenhez (sajnos ), és igazság is van abban amit mondasz, de az ilyen érdekes csavarok- hála istennek- nagyon régiek és ritkák. Általában amerikai,angol vagy távol-keleti kerekekkel kerültek ide hozzánk, de én személy szerint már baromi régen nem találkoztam ezzel a szerencsétlen megoldással. Manapság már szinte mindenhez 10.9-es acél csavarokat adnak és ezek is vannak használatban.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-24 13:29 képek

Robinson írta: Köszi srácok Mint kiderült, alacsonyabb lett mint Horié
Megmértük, az enyém 4,5cm lett Horié 4cm gampetibor kocsijához képest
Most éppen rá vagyok mozdulva erõsen a peremes felnikre
Tyetyi, ha tudsz olcsón 19"-ost, akkor ne tartsd magadban!
Cserébe van eladó eredeti 18" M135-ösöm!

Ok.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-24 13:27 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Zolee írta:
kisgeeee írta: Azt hogy puhábbak mire érted? A fejüknél lehet probléma ebbõl? Gondolom a menet szempontjából ha az alut elbírja akkor a lemezfelnit is!

Az alufelnicsavarok puhább fémbõl vannak, pont azért h ne egyék meg az alufelnit. A menet természetesen elbírná, de jól látod, valóban a fejnél kezdõdik a probléma.
Tudomásom szerint a kúpszög egyforma az alu- és a lemezfelni csavaroknál.

Bocs hogy beleszólok de: semmi különbség nincs anyagában az alu és az acélfelni csavarok között. A BMW-nél szabvány 60° a kúpszög mind a két felni fajtához.
Itt valószínûleg csak a menethosszal lesz probléma, de jó lenne minél kevesebbet használni így az autót, mert a belül túllógó csavarmenet szétkapja a kéziféket.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-23 23:41 képek

laci320d írta:
Robinson írta: Készen van az ültetés is:





Már most tudom, hogy ez még fél/egy centivel menni fog lejjebb


Robinson nagyon penge lett a szekér!

Tényleg jól néz ki

Tyetyi Elküldve: 2009-10-22 18:42 Társalgó

Yellow! 2 dolog jutott eszembe: hidrotõke vagy vezmûlánc, habár utóbbit kevésbé tartom valószínûnek.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-22 15:23 Társalgó

Zolee írta:
Robinson írta:
Hát figyi, elvileg váltóméret:
elõl: 225/45/18
hátul: 255/45/18
holnap ültetés: 40/30

bele fogok halni?

Szia! Nem fogsz belehalni, de a fenti váltóméretek nem jók!!!
Helyes váltóméretek:
1. (17") verzió: elöl: 225/45/17; hátul: 255/40/17
2. (18") verzió: elöl: 225/40/18; hátul: 255/35/18
Méretkalkulátor: http://www.agrogumi.hu/yokoham...ecalc.aspx

Majdnem jó
17" 225/45-245/40r17 a 18" helyesen lett írva.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-20 22:12 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

szigiimi írta: Sziasztok. Tudja valaki hogy E36-on hogy kell nullázni az inspekciót?

Nem nagy dolog, itt egy link :
http://www.unofficialbmw.com/e...ights.html

Tyetyi Elküldve: 2009-10-20 20:01 Kormany problema

Robinson írta:
gampetibor írta: Sziasztok!

Ma reggel megnéztem a kerekeket és azt tapasztaltam, hogy a jobb elsõ kerékre felrakott ólomsúly körbe körbe forog az acélfelni szélén. Munka után visszamentem a gumishoz mutattam neki mi a helyzet. Újra centírozta a kereket. Az volt a furcsa, hogy az bal elsõn kívül megint volt mit állítani az összes keréken bár csak pár gramm eltérés volt. Szerintem ez elég gáz. Hazafelé kipróbáltam egy egyenesben nem remegett száznál. Egy biztos többet ide nem hozom a kocsit mert nem figyelnek oda eléggé az biztos! De végre nem ráz újra lehet tépni a pályán!


Ilyenrõl még nem is hallottam. Azért ez tényleg nagyon durva. De mostmár tudjuk, hogy ezt is lehet keresni mint hiba
Gratula a felfedezéshez


Mostanában elõfordulhat ilyen "vándorsúly" probléma, mert az unijós elõírásoknak megfelelõ felütõs súlyok kevésbé rugalmasak ezért gyakrabban lazulnak ki és esnek le. Ez van, ezt kell szeretni. De ezt azért általában lehet érezni mikor felütöd, és csak hozzáállás kérdése hogy korrigálsz vagy megvárod amíg visszajönnek vele.
A kiegynesúlyozáskor még a legfullosabb új gépnek is lehet (van) egy bizonyos felfogatásból eredõ eltérése. Ahogy yellow mondta, általában ez 10 gramm alatt van és néhány idétlen autó kivételével nem okoz problémát, rázást.
A centír dolgot meg nem vettem komolyan, nagymamámnak is a számítógép élete végéig számológép maradt.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-20 17:06 Kormany problema

hancurozo írta:
YELLOW írta: a hejesirásrol beszélhetnénk
szakmai kérdés ide vagy oda, ez alapvetõ egy autótulaj számára, fõleg úgy ha rajong az autójáért...
mivel a köznyelvben a centírt használják jobban így ugyanúgy elfogadott, és rajtad kívül szerintem senkit nem zavar ha úgy írja/ejti...
nem okoskodásról szól ez tudod jól de akkor centerezés és így már helyes

Robinson írta: [

szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned
mindíg a "vitatkozás"
legyünk egy kicsit magyarok és akkor a "vitának" sincs értelme

"kerékkiegyensúlyozás"

Vagy ahogy egy-két ügyfelem mondja : balancérozás

Tyetyi Elküldve: 2009-10-20 16:39 Kormany problema

Robinson írta: Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan


Én már csak ilyen hülyén fogok meghalni...nekem centír nem centrír

http://www.lincos.eu/index.php...zAodDThhtg

Tyetyi Elküldve: 2009-10-20 09:41 Kormany problema

Robinson írta:
YELLOW írta: korábban azt írtad ez másik felni.... viszont ha korábban nem volt gond, akkor gumi baj lesz... illetve ha cserélnél nem volt centír (sajnos van aki nem csinál, pedig minden gumi le-fel rakásnál kell) akkor az kell, esetleg menj el más gumishoz, akinek talán jó a gépe... vagy amit írtam, hogy futó állításkor valamit nem húztak meg

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.


Nem azt írta, hogy nem másik felni? Visszanéztem, nincs vesszõ:

"nem másik felni" De lehet, hogy én értem félre Amúgy ilyen korán téli papucs?

Elég sok gumis sokallja a centírozógépek kalibrárásának az árát, pedig 3-4 havonta kötelezõ. Ha nem kalibrálják akkor sz*r a végeredmény és attól rázhat. Viszont van egy olyan dolog is hogy frissen szerelt guminál, egy nagyobb fékzés hatására elmozdul a gumi a felnin és akkor ugyanez a probléma jelentkezik. Ilyenkor menni kell vele egy pár száz kilométert utána visszavinni centíroztatni. Ha ezek után is ráz akkor keress másik embert erre a munkára.

Tyetyi Elküldve: 2009-10-18 13:57 e-bay

Tiba írta:
320DE46 írta: Üdv!
Az ebay-en véletlen rosszul licitáltam, többet írtam a kelleténél
ilyenkor lehet valamit tenni, vagy törölni vagy valami?


Mit vettél? Remélem felnit

Miért ? A felnijének semmi baja! Szerintem nálunk vette

Tyetyi Elküldve: 2009-10-17 19:40 Társalgó

InsectKiller írta: Bár csak el tudnék rajta igazodni

Hori írta: Japán tuner oldal van rajta 1-2 egész komoly Bömös
http://minkara.carview.co.jp/u.../note.aspx

Gugli a barátod:
http://translate.google.hu/tra...mp;prev=hp
Amennyire csak tud