YELLOW Elküldve: 2024-12-04 21:09 Hûtõvíz
Robiez írta:YELLOW írta:Robiez írta:YELLOW írta:Robiez írta:YELLOW írta:Robiez írta:YELLOW írta:Robiez írta:YELLOW írta:Robiez írta: Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni tőletek,mert tudatlan vagyok ebben teljesen..vásárlás előtt állok adott egy BMW E46 316i 1.9 motorral szerelt 99évjárat.
Az eset a következő,kb 20km meg tétele után meleg motornál,járó motornál ha le veszem a kiegyenlítő sapkát jön ki a víz egészen addig míg a felső vízcső puha nem lesz.
Ez normális jelenség vagy sem?
Nem merem meg venni mert páran azt mondják, hogy hengerfejes...ezért tőletek kérnék véleményt.
Köszönöm !!!
Mivel a túlnyomás megszűnik a rendszerben, így a hűtőfolyadék hamarabb elkezd forrni, és normális ha kijön. Hidegen kell megnézni, vagy amíg nem üzemmeleg a motor, hogy akkor bugyborékol-e vissza a kiegyenlítőben a kipufogógáz.
Illetve a visszatérő ág is ott van a kupaknál, ott is tudja úgy nyomni adott esetben, hogy olyan, mintha ki akarna futni.
Szóval leírás alapján ettől még nem hengerfejes. De lehet, de innen megmondani nem lehet.
Szia YELLOW
Köszönöm a válaszod!!
Még annyit tennék hozzá,hogy miután le vettem a kupakot és ki jött a víz utána nyugis volt bent.Gáz adásra a visszatérő ágból jön a viz a pálcára mintha pi*silné.
Akkor simán lehet, hogy csak levegős volt, mert nem rég cserélték a hűtővizet.
ŐŐ a tulaj azt mondta,hogy egy hónapja volt tartály csere mert elrepedt!( Miért repedhet el?)
Sajnos gyakori. Elöregszik. A régebbi típusoknál, mint a tiéd is, pláne jellemző volt.
Persze hengerfejességtől is szétrepedhet.
Szia YELLOW!
Egy újabb kérdésem lenne,hogy normális-e az a jelenség,hogy e46 316i(1.9) reggeli -1 0 fok környéki időben elinditom az autot jár kb 30mp alapjáraton majd indulok vele,60-70es tempo 5.be 2ezer alatt,KB 5 perc és már megy fel a vizhőfok.(középen szépen megáll ahogy kell)
Mármint 5 perc indul el felfelé a mutató, vagy 5 perc után már középen áll?
Mert mindkettő lehet normális. Bár pl. az enyém kicsit lassabban melegszik. Amúgy a mutatós műszer egy tájékoztató műszer. Nem lineáris, és nem is mutatja számszerűen. tehát 96-103°C az üzemi. De kb 85°C körül is már szinte középen áll a mutató. Miközben a kék sávot 60°C környékén kezdi el elhagyni. 120°C-nál pedig már pirosban van. Tehát nem arányos a jelzés.
Bár én tényleg több éve nem használom már hidegben, így csak emlékeimre támaszkodom.
5 perc és indul el felfelé.
Illetve most néztem a kiegyenlitőtartályt hideg állapotban le vettem a kupakot járó motornál,és a visszatérő ágon nem pisilte a pálcát,ez normális? üzemmeleg állapotban kell csak?
(Néztem üzemmeleg állapotban sem pisili a pálcát)
?
Ott már csak akkor jön, ha üzem meleg a motor. Ugye ahogy melegszik, nő a nyomás és úgy mond ott tágul vissza a kiegyenlítőbe. Ugyanolyan az, mint más autóknál, aminek a tartálya külön van, és felülre bemegy egy vékonyabb cső a kiegyenlítő tartályba.
Szia YELLOW!
Csatoltam inkább egy videót róla...
Üzemmeleg a motor,Légtelenités volt egy hete,akkor szépen jött vissza a viz alapjáraton is,most csak gázadásra..
(Szerelő azt mondta,hogy vizpumpa és termosztát csere)..
A link neve
Szerintem ez hülyeség. Persze jött, mert még levegős volt, vagy ugye mivel nyitott a rendszer, nincs nyomás alatt, hamarabb elkezdett felforrni. Akár ki is futhat ilyenkor. Amúgy tudni kellene pontosan hány fokos a víz, titkos menüben megnézhető. Olvass utána, nem fogom leírni, vagy találsz videókat is róla.
Gázadásra azért jön, mert többet szállít a pumpa. Amit nem tud "elnyelni", azt kinyomja itt ezen a "túlfolyón" a kiegyenlítő tartályba. Ennek semmi baja.