YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2024-09-03 22:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

Istvanka1983 írta: Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!
E46 20d 2002 touring elektromos ablakok nem működnek, központizár nem működik csak a vezető ajtó nyitható,ablaktörlő nem működik. Biztosítékok jók megnéztem! Járt már így valaki? Megköszönném ha valaki segítene!
Üdv: István.


ezt mindet a GM (grundmodul, komfortmodul) vezérli. ott lesz a bibi. vagy elhalt, vagy valami csatlakozás kilazult. kesztyűtartó mögött van, ki kell venni.

YELLOW Elküldve: 2024-07-14 21:50 km óra

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta: Sajnos ez most nem jott be…erintkezoket kimertem,mind a 3 par hibatlanul kontaktal,ellenben felpoliroztam ha mar szet volt szedve..

Szerk.:
Tavval mukodik az ablakemelo…nyitas utan nem tortenik ajto nyitas akkor visszazar…muszerfal checkket megcsinaltam,vilagit minden.
Gozom sincs…


Kezd tudatosulni bennem ,hogy a grundmodul fosta ossze magat?


Benne van a pakliban.


Nem futunk ossze?


Hát most nem nagyon van időm. Múltkor pont a BMW-vel voltam dolgozni, benne a cuccokkal. De a kicsivel járok, tele motoros cuccokkal. A következő hét, beleértve most hétvégétől, nem lesz időm nagyon semmire.




Oksa…Kozben a K-busz csillagpontjarol elkezdtem lehuzni a csatikat egyesevel…ha minden oke alap esetben akkor 12V kozeli erteket kell merni,nalam ez mV nagysagrendu,tehat valami lehuzza a feszt…elso csati lehuzasakkor egybol megkaptam a 12V -ot…
Ablakmoso,ablaktorlo ,klima,elektromos ablakok visszatertek.
Ajto nyitas visszajelzo is,ellenben az oracsoport vilagitas es index/tavolsagi visszajelzok halottak.feltetelezem annak huztam le a csatijat es ott a bibi.
Diag tenyleg jo lenne megnezni melyik modul nem valaszol igy lehuzott csatival.

https://kepkuldes.com/images/2...d787aa.jpg
https://kepkuldes.com/images/d...47813a.jpg

Index villogtatas nyitas zaraskor sem mukodik…


Én úgy tudom, hogy a modulok kommunikálnak egymással is. mert ugye a lámpamodul a rádióval is beszélget, ugyanis a fényerősség hatására, annak is állítja a fényerejét, meg ugye az óracsoportnak is. Ugye a GM-be meg befut minden, mert a kényelmi dolgokat meg az kezeli.
De szépen nyomozgatsz. Megoldod ezt egyedül is, én attól nem félek.



Jajaja

Kormanylegzsak megnyomott egy vezeteket ami letestelt…de idaig eljutni,foleg gyerek mellett nem volt izi…
Minden működik újra


Mondtam, hogy test probléma lesz.

YELLOW Elküldve: 2024-07-14 18:52 km óra

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta: Sajnos ez most nem jott be…erintkezoket kimertem,mind a 3 par hibatlanul kontaktal,ellenben felpoliroztam ha mar szet volt szedve..

Szerk.:
Tavval mukodik az ablakemelo…nyitas utan nem tortenik ajto nyitas akkor visszazar…muszerfal checkket megcsinaltam,vilagit minden.
Gozom sincs…


Kezd tudatosulni bennem ,hogy a grundmodul fosta ossze magat?


Benne van a pakliban.


Nem futunk ossze?


Hát most nem nagyon van időm. Múltkor pont a BMW-vel voltam dolgozni, benne a cuccokkal. De a kicsivel járok, tele motoros cuccokkal. A következő hét, beleértve most hétvégétől, nem lesz időm nagyon semmire.




Oksa…Kozben a K-busz csillagpontjarol elkezdtem lehuzni a csatikat egyesevel…ha minden oke alap esetben akkor 12V kozeli erteket kell merni,nalam ez mV nagysagrendu,tehat valami lehuzza a feszt…elso csati lehuzasakkor egybol megkaptam a 12V -ot…
Ablakmoso,ablaktorlo ,klima,elektromos ablakok visszatertek.
Ajto nyitas visszajelzo is,ellenben az oracsoport vilagitas es index/tavolsagi visszajelzok halottak.feltetelezem annak huztam le a csatijat es ott a bibi.
Diag tenyleg jo lenne megnezni melyik modul nem valaszol igy lehuzott csatival.

https://kepkuldes.com/images/2...d787aa.jpg
https://kepkuldes.com/images/d...47813a.jpg

Index villogtatas nyitas zaraskor sem mukodik…


Én úgy tudom, hogy a modulok kommunikálnak egymással is. mert ugye a lámpamodul a rádióval is beszélget, ugyanis a fényerősség hatására, annak is állítja a fényerejét, meg ugye az óracsoportnak is. Ugye a GM-be meg befut minden, mert a kényelmi dolgokat meg az kezeli.
De szépen nyomozgatsz. Megoldod ezt egyedül is, én attól nem félek.

YELLOW Elküldve: 2024-07-12 21:27 km óra

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta: Sajnos ez most nem jott be…erintkezoket kimertem,mind a 3 par hibatlanul kontaktal,ellenben felpoliroztam ha mar szet volt szedve..

Szerk.:
Tavval mukodik az ablakemelo…nyitas utan nem tortenik ajto nyitas akkor visszazar…muszerfal checkket megcsinaltam,vilagit minden.
Gozom sincs…


Kezd tudatosulni bennem ,hogy a grundmodul fosta ossze magat?


Benne van a pakliban.


Nem futunk ossze?


Hát most nem nagyon van időm. Múltkor pont a BMW-vel voltam dolgozni, benne a cuccokkal. De a kicsivel járok, tele motoros cuccokkal. A következő hét, beleértve most hétvégétől, nem lesz időm nagyon semmire.

YELLOW Elküldve: 2024-07-11 21:36 km óra

Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta: Sajnos ez most nem jott be…erintkezoket kimertem,mind a 3 par hibatlanul kontaktal,ellenben felpoliroztam ha mar szet volt szedve..

Szerk.:
Tavval mukodik az ablakemelo…nyitas utan nem tortenik ajto nyitas akkor visszazar…muszerfal checkket megcsinaltam,vilagit minden.
Gozom sincs…


Kezd tudatosulni bennem ,hogy a grundmodul fosta ossze magat?


Benne van a pakliban.

YELLOW Elküldve: 2024-07-08 21:31 km óra

Krapulax6 írta: Sziasztok...ismét zsákutcába futottam...melóból indulván haza semmi előjellel nincs óracsoport világítás ,a megtett km-t hőmérséklet stb.-t mutatja és a műszerek is működnek..bal oldali bajuszkapcsolóval változtatható a kijelzés.Kormányon tempomat bekapcsolható,visszajelzője világít.Gyújtáskor az ellenőrző lámpák világítanak,majd ha jár a motor elalszanak ahogy kell.
Akkor tűnt fel mikor indexet nem hallottam kattogni...egyik irány visszajelzése sem és a távolsági visszajelzője sem világít ellenben körbejárva az autót minden világítás működik.
Fényerőszabályozás működik ,a digitklímán látni,ahogy tekerem fel s le..Aztán az első ablaktörlők sem működnek illetve az ablakmosó sem indul...a hátsó működik.Centrálzár nyitás és záráskor nem villognak az indexek.
Kesztyűtartós biztiket mind átnéztem,nem találtam szakadt biztit.Akksit lecsattintottam pár órára de semmi..És még a klíma sem működik,külső levegőhőmérsékletet tolja be..Eszem megáll ,reggel még patent volt minden.
motortérben is megnéztem azt a pár biztit,azok is rendben vannak...

Szerk.:de holnap atnezem ujra a biztiket,jutubos kollegakbol kiindulva…


Érdemes lenne megnézni, nincs-e valahol testkontakt hiba.
Azért mondanám ezt, mert amiket felsoroltál hibákat, kb minden modult érint. Vagy a kommunikációs vonalon van valami. Jó lenne egy hibakód olvasás, meg hogyan látja a modulokat.

YELLOW Elküldve: 2024-07-03 19:28 BMW kulcsok

bedod írta: Sziasztok!
Hogyan lehet betanítani egy bmw E46 ( fl előtti ) autónál azt, hogy a kulccsal tudjam lehúzni/felhúzni az ablakokat?


nem tanítani kell, hanem felprogramozni (aktiválni a funkciót) megfelelő kábellel és programmal.
de ha mondjuk a becsípődésgátló tönkrement/vagy valami csere folytán nem érzékeli a rendszer a becsípődésgátló jelenlétét, akkor nem is fog működni.

YELLOW Elküldve: 2024-05-26 09:56 A fórum bezár (The End)

YELLOW írta: Sziasztok!

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer ez bekövetkezik, de a bmwfanatics.hu website, mint fórum felület megszűnik. A név marad, de más felületeken.

Ha sikerül, akkor "archívként" megmarad az oldal, tehát olvasható marad, de új bejegyzéseket már nem fog fogadni, nem lehet majd belépni a felületre. (Erről még később adok/adunk tájékoztatást.)

Sajnos nagyon sok hasonló oldal szűnt meg az utóbbi 10 évben, a legtöbb helyen egyéb, közösségi média felületek térhódítására hivatkozva. Igazából azok, akik eltűntek a fórumokról, nem azokon a felületeken lettek aktívak. Ez a fajta fórum lét sosem lett olyan azokon a közösségi felületeken, mint amilyen itt volt, vagy más fórumon. Így számomra rejtély, hova tűntek az emberek. Persze sokan márkát váltottak, felnőttek, elköltöztek, életvitelt váltottak, stb.

Ugyan csúcsidőben, akár ~250 olvasója is van a fórumnak, legalábbis vendégként ennyien vannak jelen, de átlagosan is 50-100 ember nézi a felületet.
Viszont az aktív tagok száma (akik belépnek, és hozzászólást írnak) 5 fő alatt van.
Tudjuk, hogy többeknek nem sikerült a regisztráció erre a felületre, sajnos a hibát nem sikerült kijavítani. De alapvetően nem ez az oka, hogy ennyire leült a fórum.

A későbbiekben a bmwfanatics.hu-t az alábbi helyeken éritek majd el:


Jó lenne ha a csoportban több aktivitás lenne, kérdések, saját autók képeinek megosztása, stb. Hiszen az próbálja majd kiváltani ezt a felületet. Igaz eddig is rendelkezésre állt.

Én szeretném megköszönni mindenkinek, aki a fórum életében bármilyen téren is hozzátett a tartalomhoz vagy így, vagy úgy!

Alakultak jó kapcsolatok, barátságok, voltak viták, de békülések is. Lehet az idő megszépíti a múltat, de most azt mondom, ez így volt jó, ahogy volt. Mindannyian tanulhattunk valamit egymástól és magunkról egyaránt, amitől egy kicsit jobbak, többek lettünk.

Remélem még találkozunk, és talán egyszer újra fénykorát éli majd ez a fórum.
"Sose hagyjon el benneteket a remény!"

Üdv!
YELLOW


Már csak órák lehetnek hátra, esetleg 1-2 nap.
A fenti szösszenetem az oldallal és veletek kapcsolatban, ugyanúgy igaz.

YELLOW Elküldve: 2024-05-15 18:11 BMW kulcsok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Szia.
Igen én is próbáltam menni egy huzamosabb távot de nem javult meg a kulcs.
Csak gyujtáson működik a töltés vagy elég csak ha a kapcsolóban van?
Bent áll garázsban tehát benne tudom hagyni hátha feléled?
Néztem van róla sok videó hogy kell akksit cserélni de ennek én igazából nem állnék neki
mert nem szeretném elqurni.
Ott leszek bajban ha a fő kulcs is beszarik mivel jóformán alig megy a kocsi és igy csak merül.
Senki nem foglalkozik ilyesmivel?
Szép napot mindenkinek!


Azt hiszem nem kell a gyújtás, mert érzékeli a kulcsot gyújtás nélkül is. Kérdés mennyit tud úgy esetleg tölteni. Régen olyat hallottam, hogy egyes elektromos fogkefék dokkolója képes volt tölteni a kulcsot.
Hagyd benne, aztán kiderül.


Szia.
Akkor max benne hagyom a kapcsolóban és meglátjuk.
Ha esetleg mégsem sikerülne akkor bent Pesten találtam egy helyet ahol szakszerűen meg tudják cserélni az akksit és nem is veszélyes összegből 12 ezr forint.
Annyit kérdeznék még,hogy ha meg van az akksi csere akkor elég csak a videód alapján programozni és kész vagy bonyolultabb a mutatvány mert ebbe a transzponder chip-be nem nyúlnék bele?
Előre is köszönöm!
Szép napot!


Csak a videó alapján kell eljárni.

YELLOW Elküldve: 2024-05-14 19:19 BMW kulcsok

kisskarex írta: Szia.
Igen én is próbáltam menni egy huzamosabb távot de nem javult meg a kulcs.
Csak gyujtáson működik a töltés vagy elég csak ha a kapcsolóban van?
Bent áll garázsban tehát benne tudom hagyni hátha feléled?
Néztem van róla sok videó hogy kell akksit cserélni de ennek én igazából nem állnék neki
mert nem szeretném elqurni.
Ott leszek bajban ha a fő kulcs is beszarik mivel jóformán alig megy a kocsi és igy csak merül.
Senki nem foglalkozik ilyesmivel?
Szép napot mindenkinek!


Azt hiszem nem kell a gyújtás, mert érzékeli a kulcsot gyújtás nélkül is. Kérdés mennyit tud úgy esetleg tölteni. Régen olyat hallottam, hogy egyes elektromos fogkefék dokkolója képes volt tölteni a kulcsot.
Hagyd benne, aztán kiderül.

YELLOW Elküldve: 2024-05-13 20:51 BMW kulcsok

kisskarex írta: Sziasztok!
Kérlek segitsetek egy probléma megoldásában!
Az autót amit vettem kb 5 éve 2002-es compact 1,8 benzin,kaptam hozzá két gyári kulcsot ami rendesen működött ezidáig.Az autó sokat áll garázsban ritkán használom és a minap elővettem a másik kulcsot de semmire nem reagál.Indit rendesen és ki is nyilik a kulcscsal de a távzárás nyitás nem működik.Próbáltam mindkettőt újra programozni ahogy Yellow ismerteti a videóban na akkor megkotlott mindkét kulcs nem reagált semmire.
Addig addig próbálkoztam mire végül a fő kulcsot tudom használni rendesen de a tartalék azóta sem müxik.Lehet a sok állás miatt megkotlott benne az akksi!Lehet ezt valahogy tölteni vagy akksit kell benne cserélni esetleg?
Hol végeznek szakszerű cserét mert itthon nem szeretném barmolni a kulcsot vagy hogy tudnám újból használni?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szép napot!


Igen, sajnos megkotlott az akksi. Én sem használtam kb soha, nem is működik. Próbáltam, igaz csak 140km-en keresztül használni, de vagy kevés volt neki a táv, vagy már nem éled fel az akksi benne.
Nem kotlott meg mindkettő, csak ha a tanítást a lemerült, vagy rossz kulccsal kezded, utána a jót sem tudja megtanulni. Ha a jóval kezded, és másodjára jön a rossz, akkor csak a rosszat nem tanulja meg.
Óvatosan szét lehet bontani, de utána nem nagyon lesz már vízálló. és ha túlszalad a szike, vagy amivel bontják, akkor az elektronika sérülhet.
Lehet érdemesebb egy utángyártott kulcsot venni, leklónozni a működőből az transzponder chip-et. Aztán betanítani a két kulcsot a videó szerint.

YELLOW Elküldve: 2024-05-10 23:27 Kuplung

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Szembeallva az autoval kisse jobbra olajtocsa alatta…

Szerk.:Lassan megerkezem,fekolaj tartaly minimum szinten van…legutolso emlekem egy even belul ,hogy maxon volt..
Also munkahenger lenne gatya?
Valamikor alanezek …


mivel "olajos" és a fékfolyadékkal megy, biztos, hogy valamelyik munkahenger fosta el magát. feltehetően az, ami alul van, és lentről férsz hozzá.


Szia Uram…igen ez a gondolatom nekem is de meg a rampara fel kell ugratnom vele valahogy…csinaltam 40x40 es zartszelvenybol.


na mizu? élsz még? meglett a hiba?

YELLOW Elküldve: 2024-05-05 18:01 Kuplung

Krapulax6 írta: Szembeallva az autoval kisse jobbra olajtocsa alatta…

Szerk.:Lassan megerkezem,fekolaj tartaly minimum szinten van…legutolso emlekem egy even belul ,hogy maxon volt..
Also munkahenger lenne gatya?
Valamikor alanezek …


mivel "olajos" és a fékfolyadékkal megy, biztos, hogy valamelyik munkahenger fosta el magát. feltehetően az, ami alul van, és lentről férsz hozzá.

YELLOW Elküldve: 2024-03-14 22:50 világításmodul programozása

Trym84 írta:
YELLOW írta:
Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.


Szia.

Köszi a választ

Jelen állapotában a xenon lámpapár vajon mennyit érhet? Érdemes trafót bele venni és úgy eladni?



Én biztos nem vennék bele, hogy másnak jó legyen. Sajnos az árakat nem tudom, max ha körbe nézek, de azt meg te is meg tudod tenni. Az is lehet éppen izzó baja van, de lehet csak a lámpamodul miatt nem jó.
Add el így, max úgy megjelölve, hogy lehet nem jó. Régen mentek ezek ezek a halogénból xenon átalakítás, de manapság már nem divat, ha valakinek törik, inkább azok veszik.

YELLOW Elküldve: 2024-03-12 22:53 világításmodul programozása

Trym84 írta: Sziasztok.

Lenne pár kérdésem:
Alany:
E46 2.2 2001/5 - Beleégett a foncsorba a h7 izzó, ezért jó áron szereztem gyári xenon lámpatesteket.

Mivel az autó nem gyári xenonos(sajnos) ezér a többi hozzávaló kellék nincs meg. Beszereltem a xenonos lámpatesteket, lámpát felkapcsoltam, minden jónak tűnt, csak felfelé világított a lámpa(érthető, a magasságállító hiánya miatt). Illetve párszor még próbáltam lámpát felkaocsolni, de hol az egyik index, hol a másik kezdett el random világítani. Az lenne a kérdésem, hogy van rá esély, hogy pl bmw scannerrel feltanítsuk működőképesre és hogy ne világítson hol a bal hol a jobb index?

Ja igen: A magasságállítást be tudják nekem lőni autószerelő műhelybe?

Utolsó kérdés: az egyikoldali xenon egy idő után nem világít, vagy villog. Trafó lehet szerintetek, vagy programozás után van rá esély hogy jó lesz?

Köszönöm az építő jellegű válaszokat!


Szia!
Simán lehet rossz a trafó, bontottaknál előfordulhat.
A lámpamodul valószínű nem lesz jó. Bár ha jól emlékszem, be lehet programozni, legalábbis mintha a software-ben benne lenne, de a hardware-e a modulnak lehet nem tudja. Valószínű nem véletlen van külön xenon-os modul. LWR (aut. magasságállítás) meg nincs a halogénes modulban, E46 esetén már egyben van, nem külön modulja van.
Műszakin pedig bukó, ha nincs lámpamosó, és automata, magasságállítás. De ezt még a rendőr is kiszúrja simán.
Scanner-rel én nem nagyon tudtam semmi lámpás témát állítani.
Annyi minden mással foglalkozom már egy ideje, ezzel meg nem igazán, hogy a tévedés jogát fenntartom, lehet rosszul emlékszem valamire.