Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2014-02-17 20:51 Tempomat - utólag?

rece65 írta:
Köszi a helpet de ha valóban ennyit kell rákölteni akkor nem ér ennyit az egész szerintem!
Egy Sony BT-2000-hez szeretném csatlakoztatni de lehet hogy keresek egy jó gyári cd-s fejegységet és akkor sem lesz sokkal többe!

Tano szavaiból én olcsóbb megoldást éreztem...

Üdv!

(nem akartam megint piramist azért válaszoltam így..)



Nincs mit, szerintem sem éri meg, viszont Tano hozzászólását csak most olvastam ill. értelmeztem, Ő 100x jobban képben van az I-bus-os témákban mint én, most már én is kíváncsi lennék h milyen az az olcsó(bb) megoldás?!

Zolee Elküldve: 2014-02-17 20:29 Tempomat - utólag?

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Tano írta:
rece65 írta: http://www.autoradiokeret.hu/i...Itemid=102
Ilyet találtam,ez jó lesz?


Igen, ilyesmire gondoltam. Azt kell megnézni, hogy az I-Bus lába is be legyen kötve, mert azon mennek a multikormányról a jelek.

Ma bementem Szegeden egy autó hifis boltba.
Előadtam hogy mit szeretnék erre a válasz az hogy ez kábellel nem fog menni csak speckó modullal ami kb. 20.000 ft.
Bementem a Bmw szervízbe és ott is azt mondták hogy ez nem ilyen egyszerű modul kell hozzá ami 30-40000 ft.!
Most akkor tudom működtetni csak sima kábellel a nem gyári cd-s magnómat a kormányról vagy nem?
Ha igen akkor dobjatok már konkrét linket az átalakító kábelről mert én mostmár nix ám a ferstén!!



szerintem akit megtudnak vezetni azt meg is fognak nekünk az opelba is úgy lett mp3-as fej, vagy +30ezerért, hogy volt egy mp3 felirat a lejátszón, amit átvételkor bediagoltak szerintem a H astrában a sima cd-s fej, is tudja az mp3-at szek szerint, csak diagolni kell. de sok mindennel így van.
én is úgy olvasgattam, hogy csak átalakító kell.

OK de melyik kábel az??
Én nem vagyok az akit megvezetnek de ahhoz tudnom kellene hogy mit vegyek!


Nem vagyok képben h pontosan miről van szó, de ha mp3 kell az autóba, akkor kell egy mp3-at tudó fej és amennyiben az nem gyári, akkor kell egy ISO átalakító, ezt be is linkelted korábban. Ha kormányról is akarod vezérelni a nem gyári fejegységet, akkor az tényleg zsebbenyúlós, ahhoz kell még 1 ilyen (ehhez jár az ISO átalakító, azt nem kell külön megvenni) + 1 kb. 2e Ft-os, a fejegység márkájától függő átalakító, tehát szereléssel együtt - ami amúgy nem ördöngösség - 20 környékén leszel.

Zolee Elküldve: 2014-02-15 12:24 Társalgó

BalaBMW írta: Helló Mindenki!

Hosszú kihagyás után ismét itt.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha levesszük a kormányomat és a légzsákomat, akkor miután visszarakjuk beírja hibának a légzsákot? Ki kell ütni utána a hibát?

Köszi!

Szia,
Kössd le az akksit, akkor nem ír be. Ha nem így teszel akkor világítani fog a légzsák visszajelző, ahogy írtad kiütéssel orvosolható.

Zolee Elküldve: 2014-02-03 11:26 Hangszóró infó

Bero írta: Sziasztok! Valakinek erről vélemény? http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=21333 Köszi!

Szia, nem ismerem amit linkeltél, de Axton-t már hallottam a MI autónkba és nem szólt rosszul, ráadásul árban jobb

Zolee Elküldve: 2014-01-27 22:36 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

hancurozo írta:
Zolee írta:
OK! értem én, én is így voltam vele aztán mégis megvettem a szettet - mert ugye minálunk csak egybe lehet venni, meg a zsírzásból is nagyon elegem lett, azóta minden ok, probléma elfelejtve



Ha vasárnap kell alkatrész, és csak szívességből nyit ki az autósbolt, akkor csak a polcról tudsz válogatni.
Mivel a BMW is beszállítókkal dolgozik, valamint költséghatékonyságból nem egyedi alkatrészekkel dolgozik, így sok olyan alkatrészt használnak amit más autógyárak is.
Egy olcsóbb kategóriás autóhoz hamarabb kapsz alkatrészt polcról. Ráadásul negyed árban.
(a tulaj tudtával raktam bosch fiat önindítót A4-re)

Jogos!

Zolee Elküldve: 2014-01-27 20:29 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Tud erről a görgőről valaki valamit? a klima kompresszornál feszít, de csak egyben lehetne megvenni a feszítővel 17-25 ezer pézzér, pedig simán cserélhető csak a görgő.
Itt is azt taglalják.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/...er-pulley/
a 2 es. Mondjuk levettem, ahogy írták leszedtem a műanyag zárógyűrűt, szuperül kijön, kimostam benzinnel, faszán bezsíroztam, és visszaraktam, tökéletes, de hát a kopás előbb utóbb majd úgy is megzabálja, most egy darabig kibírja, mintha új lenne.
Azért vennék egyet tartalékba. 70x26 os a mérete, de nem olyan mint a középső sima feszítő görgő, ennek teljesen natúr a belseje.


Ilyen okosság van ráírva. BRS 003-814-149/372


Ilyenre gondoltál?
http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/...9_s52_2004|01_s13___17812/Sz%C3%ADjhajt%C3%A1s_s70___Ford%C3%ADt%C3%B3-|vezet%C5%91g%C3%B6rg%C5%91_s60____s80___.Mind._s74_?gyakori=&cikkkod=SKF+VKM38004+*BR
http://delman.hu/autoalkatresz...35594.html



Nem.Mindjárt bemásolom a képet, ez máshova való.


Ez pl. 320d: http://alkatreszek.hu/termek_o...+531078110|P


nem jó, valami adatlapot ad be Keresett termék megszűnt,azt írja



Nem tudom beszúrni a linket. Erre gondoltam én is. A google képekkel kerestem rá az "e46 feszítő görgő" szövegre. Sok találat van ezeken az oldalakon. főleg a zsu.hu-n.
Próbáltam mindent, de nem megy a link beszúrás.


mindjárt keresgélek azon az oldalon amit írtál.

Sziasztok Urak!
Anubisz lehet jobban jársz, ha rendelsz 1 ilyet


ezt megtehettem volna idáig is, de már csak azért se. Elmennek a picsába, egy görgő miatt majd komplett cserélem, inkább zsírzom amíg le nem pottyan.

OK! értem én, én is így voltam vele aztán mégis megvettem a szettet - mert ugye minálunk csak egybe lehet venni, meg a zsírzásból is nagyon elegem lett, azóta minden ok, probléma elfelejtve

Zolee Elküldve: 2014-01-27 20:18 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Tud erről a görgőről valaki valamit? a klima kompresszornál feszít, de csak egyben lehetne megvenni a feszítővel 17-25 ezer pézzér, pedig simán cserélhető csak a görgő.
Itt is azt taglalják.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/...er-pulley/
a 2 es. Mondjuk levettem, ahogy írták leszedtem a műanyag zárógyűrűt, szuperül kijön, kimostam benzinnel, faszán bezsíroztam, és visszaraktam, tökéletes, de hát a kopás előbb utóbb majd úgy is megzabálja, most egy darabig kibírja, mintha új lenne.
Azért vennék egyet tartalékba. 70x26 os a mérete, de nem olyan mint a középső sima feszítő görgő, ennek teljesen natúr a belseje.


Ilyen okosság van ráírva. BRS 003-814-149/372


Ilyenre gondoltál?
http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/...9_s52_2004|01_s13___17812/Sz%C3%ADjhajt%C3%A1s_s70___Ford%C3%ADt%C3%B3-|vezet%C5%91g%C3%B6rg%C5%91_s60____s80___.Mind._s74_?gyakori=&cikkkod=SKF+VKM38004+*BR
http://delman.hu/autoalkatresz...35594.html



Nem.Mindjárt bemásolom a képet, ez máshova való.


Ez pl. 320d: http://alkatreszek.hu/termek_o...+531078110|P


nem jó, valami adatlapot ad be Keresett termék megszűnt,azt írja



Nem tudom beszúrni a linket. Erre gondoltam én is. A google képekkel kerestem rá az "e46 feszítő görgő" szövegre. Sok találat van ezeken az oldalakon. főleg a zsu.hu-n.
Próbáltam mindent, de nem megy a link beszúrás.


mindjárt keresgélek azon az oldalon amit írtál.

Sziasztok Urak!
Anubisz lehet jobban jársz, ha rendelsz 1 ilyet

Zolee Elküldve: 2014-01-27 00:51 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

anubisz írta: Hidegen, indítás után valamelyik aranyos görgőm nagyon ciripel, de csak rövid ideig, de igen hangos, utána elhallgat. Látom lehet csak a görgőt cserélni, milyen márkát kel ebből venni, hogy ne szóljon 3 hónap múlva megint?


SKF

Zolee Elküldve: 2014-01-24 22:07 Gyertya csere, hogyan?

Robi1201 írta:
Neo954 írta:
Robi1201 írta: Sziasztok kerdesem lenne van egy BMW 320ci Cabriom 2002 evjarat milyen gyertyakulcs kell hozza pontosan?
Koszonom


Gyertya típus függő, de talán 19-es vagy max 21-es.


FGR7QP+ Bosch ez a gyertya valo hozza


Szia,
16-os kulcs kell hozzá

Zolee Elküldve: 2014-01-22 02:14 Társalgó

Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
dodo7701 írta: 27BB hibakod mit takar


27BB CDKANWS - Camshaft control outlet - VANOS

Vezérműtengely, vezérlés probléma, valószínűleg jeladó hiba.


Szevasz Neo!

Jó volt találkozni beszélgetni, remélem a tavaszi tervezett "labanciába" kirándulásra sok márkatársat össze tudunk majd verbuválni...



Szia!

Úgyszintén, mi is nagyon reméljük!

Üdv.:Neo


Sziasztok,
Ha otthon leszek, én is csatlakoznék!
Üdv. Z

Zolee Elküldve: 2014-01-22 02:10 Navi és Rádiómodul javítás



Zolee Elküldve: 2014-01-22 01:46 Autóvásárlás

Pocses írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
Szabi46 írta:
laleeboy írta:
Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"



93-ban még nem volt 328 ( http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 )az csak 94 után mert M52.
Előtte volt az M50 és az M50TU mindkettőből 25-ös volt a legnagyobb 192 Le-vel valószínűleg ezért motorkódos és eredetileg 20-as vagy 25-ös lehetett

+ ha 93-as akkor kisvesésnek kellene lennie és a színe is gyanúsan élénk, lehet hogy már volt javít(gat)va

Egyébként a képek alapján nem rossz de élőben kellene látni és menni vele



Most kaptam infót a face-n, hogy gyárilag nem M-paket, és 325i volt igazából(de megadta magát), és kapott egy 28i-t 1996-ból
Lőjjetek le, de nekem tetszik



akkor ketten halunk


Jól néz ki, csak nem értem miért került rá a 25-ös szívósor. Azt 323-ra szokták tenni, meg még pár holmit és akkor lényegében 325 lett a motorból, mert valójában a 323 az egy buta 325.


nekem úgy rémlik, hogy a 28i-re is ha 25i szívósort raknak sokkal jobb. a 28i szívótorok átmérője kisebb, mint a 25i-jé.


Szívótorok ide - oda, nekem is bejövős!


Csatlakozom! Évről-évre egyre jobban tetszenek az e36-ok, erősen gondolkodom egy coupen, ne adj Isten egy cabrión, persze 2., hétvégi autó lenne, és csakis 6 henger, az üzemanyagot meg tudjátok

Zolee Elküldve: 2014-01-20 23:06 Kulcs hiány!

rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?

Nem!

Zolee Elküldve: 2013-12-24 23:52 Társalgó

Boldog Ünnepet kívánok minden márkatársnak!

Zolee Elküldve: 2013-12-18 23:47 Motorolaj

anubisz írta:
Zolee írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Az olajszeparátort is érdemes lenne megnézni ill. cserélni, de ahogy anubisz is írta tudni kéne h füstöl-e v sem...


Hát ha mást nem is, de azt igazolni tudom, ha egy szerelőnek említed,hogy eszi az olajat az E46 od, ez az első amit cseréltetni akarnak. Ha 2 perc lenne kicserélni,még bele is férne, a 40 ropit nem is említve, aztán vagy, vagy.

Sztem korrekt, és normális reakció, ha ezzel kezdi egy szerelő, mintsem h nekiáll szimmeringet, szelepemelőt, ne adj Isten gyűrűsort cserélni, aztán a frissen összerakott motor ugyanúgy eszi az olajat, persze a szaki azért rutinból kicseréli v csak kipucolja az olajszeparátort, összegzés: teljesen feleslegesen meg lett bontva a motorod, síkolva a hengerfejed, cserélve a nevezett alkatrészeid. Mindez 300-500 ezerért, de ez a jobbik eset, mert megszűnt az olajfogyasztás és van egy félig felújított motorod, tehát örülés van! Azonban lehet (sztem nem, de elméletileg igen) rosszabbik eset: nem rutinos a szaki, tehát nem tisztít, nem cserél olajszeparátort, használod az autót és azt veszed észre h megint (még mindig) eszi az olajat, anyázás... visszaviszed gariba, jön a hárítás h a szimeringeket Te vitted, a jobb minőségű gyűrűgarnitúrára várni kellett volna még 1 hetet, de Te kérted h minél előbb legyen kész az autó stb. végtelen történet. ill. véges, mert előbb-utóbb a szaki v egy másik ki fogja cserélni az olajszeparátort és láss csodát megszűnik az olajfogyasztás. Örülsz? Nem annyira, mert idegeskedtél nem keveset, elköltöttél fél millát, de legfőképp azért basz szét az ideg, mert nagyjából feleslegesen lett hozzányúlva a motorodhoz.
A lényeg: tudom h nem kis munka az olajszeparátor cseréje, viszont ilyen futásteljesítménynél (100e-ként cserélni, de legalább tisztítani kellene) simán lehet h eltömődött, v beragadt esetleg elszakadt a membrán, a lehetséges hibaforrások közül még mindig ezt a legegyszerűbb és legolcsóbb megnézni, tisztítani, cserélni én biztos ezzel kezdeném.