anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-12-18 18:45 Termosztát

Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.

anubisz Elküldve: 2011-12-18 18:36 Műszerfal kijelzés

Elmondom,én mentem tempómat 130 pálya,egyszer csak bevillant nekem is,úgy egyből menet közben lekértem a kódot,mert van egy ilyenem rajta (http://www.garmin.hu/kiegeszitok/ecoroute-hd ) és nekem szegény keveréket írt be,valszinü a tömegmérő adott rossz jelet,lehet kosz,vagy olaj mehetett rá a sport légszűrőből. Menet közben töröltem a hibát,azóta se jött elő.Nem biztos,hogy valami komoly gond lehet.Nekem is ugyan úgy írta be mint neked.Persze dízelnél sok minden más.

anubisz Elküldve: 2011-12-18 18:27 Műszerfal kijelzés

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Urak,

Kaptam ma egy sárga motorhiba jelet, egyenletes 130-as autópálya sebességnél. Semmi egyéb jelenség nincs, nem rángat, alapjárat egyenletes, gyorsulni is gyorsul, de nem erőltettem a dolgot, mert ki tudja, mi is van most.
Holnap megpróbálok szerelőhöz kerülni, de addig is milyen olyan hibákat tudtok, amik nem tiltják le a motort, csak jelzést adnak?!

{( akkor találkoztam ilyesmivel, amikor megpróbáltam ledugózni az EGR szelepemet, kaptam hibajelet, de nem avatkozott be érzékelhetően) lehet, hogy megint EGR? Azt megnéztem, hogy vákuumra a szelep nyit (egy műanyag csővel megszívtam a membránt és láttam, ahogy kinyitott. De azt nem tudom, hogy a vezérlője nincs e meghalva.}


lehet az egyik hengerben kimaradt a gyújtás egy pillanatra. elvileg ha még mindig ég, akkor kb a 3-4 indítás után ki fog aludni. ez csak tipp.


Milyen gyújtás?!


Dízelbe raktál bele gyertyát?

anubisz Elküldve: 2011-12-18 18:20 Torpanás

YELLOW írta:
Kawataki írta: Sziasztok!

Nekem is torpanásos problémáim vannak, de semmilyen rendszerességet nem fedeztem fel a hibával kapcsolatban. Értem ez alatt, hogy néha hidegen néha melegen, alacsony és magas fordulatszámon, váltás közben, esőben és szárazon. Olykor 200 km hiba nélkül, máskor 200 m két hiba között.

Hiba: Haladok az úton és egyszer csak megtorpan 1 azaz egy másodpercre, mintha egyszerre vennéd el a gyújtást az összes hengerről. A hiba idejére bevillan a töltésjelző lámpa(csak az semmi más), majd elalszik. Ekkor a töltés leesik kicsivel 12 fölé (miért is lenne töltés, ha nincs gyújtás), majd visszaáll 14,2-14,3-ra (normál érték).
Aggaszt a dolog, mivel minimum napi 100km-t megyek és elég kanyargósak az utak errefelé, ráadásul leesett az első hó is! Szóval, ha ez a jelenség havas úton egy kanyar közepén magas fordulaton jelentkezik akkor csak annyit fogok tudni mondani, hogy: "b*****meg" és már hajlik is a lemez.

Pár napja voltam márkaszervizben ahol nem találtak megoldást a hibára(vagy csak nem akartak)! Töltés, generátor, akku rendben és hibakódok alapján sem tudtak olyat mondani ami ezen probléma okozója lehet.

A motor: M42B20A
Futásteljesítmény: 185000 km
Új akksi(gyári BMW), gyertyák (NGK)!
A hibajelenség kb. egy hónapja áll fenn.

Előre is köszönöm a hozzászólásaitokat! Üdv: Isti


a motorkódod: N42B20A
furcsa jelenség. lehet még gyújtásvezérlő is.


Ilyen hibát megtalálni,rettenet nehéz.se hibakód,semmi.Nem viheted oda valakihez,hogy autózzon vele 2,300km és akkor ha megtorpan egy pillanatra,még nem lesz okosabb.Vagy használod így,vagy 100 ezret fogsz csak arra költeni,hogy simogassák az autót,és apránként kicserélnek minden lehetséges okozót még 100 ezerért.Ha jártál már márkaszervizben tudod miről beszélek.15000Ft óradíj,meg az apró....

ja,Metaxákat,5 puttonyos aszukat nem számoltam,aztán még a csavarlazítót is felszámolták,meg az alátétet.

anubisz Elküldve: 2011-12-18 10:57 Valaki segítsen

dallasz írta: Sziasztok,

Kapott a gepem egy felujitott valtot de sajnos nem veszi az eloremeneti automata sebesseget.A szamitogep nem mutat semmi hibat es a valto is jo.Azt furcsalom meg hogy szerviz uzemmodba sem dobja be
koszi a valaszokat


Megint nem leszek népszerű. ezt írtad ( es a valto is jó )
Hogy lehet jó,ha már eleven el se tudsz vele indulni,csak tolatva. Nem kellene elgondolkozni,hogy valamit mégis rosszul raktak össze?

anubisz Elküldve: 2011-12-17 16:09 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
balagebmw írta:

Sziasztok!
E 46 318D digitklímás. Hibajelenség vagy tökéletesen működik vagy nem indul el a fűtőventillátor, ami mostanában elég nagy gondokat okoz mivel ha le van fagyva az autó ablaka nem tudom lefújni róla a jeget. Gyújtás levételkor és újraindításkor egyszer-egyszer elindul. Nekem egy szerelő azt mondta hogy ezt a süni nem okozhatja, valószínűleg klímapanel. Szerintetek kinek higgyek?


hát pedig nagy valószínűséggel a süni okozza a hibát. mit tanácsolok? nagy ívben kerüld el a ezt a szerelőt.
az a legnagyobb baj amúgy a kis műhelyekkel, hogy ilyen autókat oda ritkán visznek. így nem is találkoznak vele. én ahova szoktam vinni, jól dolgoznak, csak épp fingjuk nincs pl az énfajta BMW-mről. sokszor én mutogatom hol mit csavarjon, vagy hol keresse.
az hogy rámondja klímapanel, azt arra alapozza, hogy a francia autókat azzal viszik hozzá legtöbbet. csak épp ez nem egy pözsó, hanem egy BMW. próbálj meg olyan szerelőt keresni, aki inkább BMW-re szakosodott, azokkal foglalkozik többet.



Nekem is ugyan így szart be,hol ment,hol nem,sőt volt, hogy saját maga állította a fordulatot,vagy felpörgött,vagy alig ment. Után egyszer csak megállt,és kész.Mily véletlen,hogy nálam is pont télen.Ablak szét fagyva,nem lehetett vezetni a kocsit.

anubisz Elküldve: 2011-12-17 14:39 fékbetét, kipufogó, tömítések

bomos535 írta:
anubisz írta: Mindenkinek félre ránt a kocsi fékezéskor,ha szakadó esőben megy huzamosabb ideig fékezés nélkül,és utána kicsit rálép?
Kezdek aggódni.Én nem tudom,de tök egyformán fog a fékem,de mikor szét ázik,és akkor fékezek,nagyon meghúzza a kocsi elejét,autópályán elég ijesztő 100 felett. Lehet lyuggatott tárcsát kéne vegyek?


A gyári is megteszi


Miért? úgy gondolod az enyémen Suzuki féktárcsa van?

anubisz Elküldve: 2011-12-17 02:00 Balesetek BMW-vel...

http://www.kisalfold.hu/gyori_...n/2255023/
Persze egy okostojás megint ász akart lenni.Frappáns hozzászólása.

regrobi@freemail.hu(bejelentkezve Hotmail használatával)
A helyi lapban letiltották a hozzászólási lehetőséget. A BMW-s kis mitugrász csaknem vmi helyi befolyásos csőcselék sarja?? Remélem méltó bűntetést kap. A családnak mélységes részvétel, így kari előtt. Kitartást és nagyon sok erőt nekik!
Hát én leoltottam,azt hiszem igazságos volt a válaszom :

De fasza gyerek vagy,ha eléd léptek volna ki 2 kocsi közül,váratlanul,akkor nem ugatnál.Ti akik ítélkeztek,nézzetek magatokba kicsit,hányszor mentek 50 helyett 60-al,vagy 80 helyett 100-al.Akkor bezzeg azt fújnátok,de hát kilépett elém,nem is láttam.Ott a zebra.Mennek át a záróvonalon,a kocsik között a 4 sávoson a belvárosba,jobbra balra,ész nélkül.
Erre mondják,nekem 1 nap is sok,másnak a 100 év is kevés a sitten....

UI: Főleg esőbe,mikor minden,csillog,villog,alig látni.

anubisz Elküldve: 2011-12-16 20:00 fékbetét, kipufogó, tömítések

Mindenkinek félre ránt a kocsi fékezéskor,ha szakadó esőben megy huzamosabb ideig fékezés nélkül,és utána kicsit rálép?
Kezdek aggódni.Én nem tudom,de tök egyformán fog a fékem,de mikor szét ázik,és akkor fékezek,nagyon meghúzza a kocsi elejét,autópályán elég ijesztő 100 felett. Lehet lyuggatott tárcsát kéne vegyek?

anubisz Elküldve: 2011-12-16 06:19 Fûtõszál

YELLOW írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Bekapcsolom az ablakfűtést és kivillan a műszerfalon az aksinak a lámpája addig ég amíg kikapcsolom a ablakfűtés.
Vot már másnak is ilyen?
Üdv


járó motornál? a kérdésem lehet hülye, mert ha jól rémlik, talán csak járó motornál lehet bekapcsolni. ha viszont kivillan, az azt jelenti nincs töltés. ugye a fűtőszállnak elég nagy áramfelvétele van. ebből nekem az következik, hogy lehet a fesz. szabályzóval lesz valami. ezt csak tippelem, lehet a logikám sem jó.


Nem csak járó motornál.Amint gyújtást ráteszem,már be is kapcsol 5 fok alatt. Mármint nálam,hogy másnál hogy megy nem tudom.

anubisz Elküldve: 2011-12-15 13:30 Fûtõszál

szotakdavid írta: Sziasztok!

Bekapcsolom az ablakfűtést és kivillan a műszerfalon az aksinak a lámpája addig ég amíg kikapcsolom a ablakfűtés.
Vot már másnak is ilyen?
Üdv


Azért,ha töltés lámpa szarakodik illene egyből megnézni az aksit,töltést.Vagy mérj rá,vagy vidd el egy villamosságihoz.Pár ezresért megmondja pontosan mi a gond,hogy menyit tölt a generátor,vagy milyen állapotba van az aksi,mert bejön a hideg,és nem lesz indítás reggel.Főleg dízellel.

anubisz Elküldve: 2011-12-14 20:26 Csomagtartó nyitás

Tano írta:
Paul írta: Azért köszönöm.
Már kitapasztaltam, hogy amint elindulok lezár és csak a kulcs kivétele után tudom kinyitni. Majd elviszem valahova ahol tudnak programozni ilyet.


A kardánalagúton lévő központi zár gombbal is ki tudod nyitni a kulcs kivétele nélkül, ezt nem használod?


(Belül hiába nyomkodom, csak az ajtókat nyitja és zárja, a csomagtartót nem.)
Szerintem próbálta,ha erre értette ezt.

anubisz Elküldve: 2011-12-14 19:19 kettõstömegü lendkerék

Tano írta:
Milan írta: Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


A folytószelepet takaríthatja egy ideig, mivel ezekben a dízelekben nincs ilyen...


anubisz Elküldve: 2011-12-14 05:26 kettõstömegü lendkerék

JANI77 írta: köszönöm urak egyetlen egy gond van...ujak a motortartó bakok...és ha benyomott kuplunggal állítom le akkor valamivel elviselhetőbb a jelenség...páran azt mondják akik hallják ,hogy ez semmi ,ne akarjak már tökéleteset de engem minden kis "szarság" idegesít az autón ha nem "kerek"....szóval,hogyan tovább??vagy várjak vele és ha el kezd zörögni akkor tutti az a baj?? vagy ez teljesen megadhatja magát és akkor megállok az útszélén??én szinte csak hazautazásra használom és az elég kellemetlen lenne ha úgy félúton(600km) lerobbannék......


Ha cserélve voltak,akkor passz.Ha lendkerekes attól nem fog megállni,esetleg,ha szétszakad,de ez nagyon messze van attól.
Az a gond,az ilyen hibák keresése többnyire többe kerül,mint maga az alkatrész.Főleg ott,ahol váltót,mindent bontani kell,vagy esetleg mázlista vagy,és kifogsz egy profit,aki hallásra megmondja mi csinálja.Lehet összerakja,és ugyan úgy csörög,vagy szétszedi és,jaj ez is kopott,lehet ez csinálja,cseréljük,jaj az is kopott lehet az csinálja,csere.
Mindjárt 200 ezer,meg a szervízdíj. Szerintem várj vele kicsit,hogy mit mutat később,ha rosszabb lesz,talán egyszerűbb rájönni,vagy esetleg addig kapsz valami okos tippet,valami E46 gurutól.Amíg nem bontják,addig úgy is csak tippelgetnek a szerelők is.

anubisz Elküldve: 2011-12-13 22:46 kettõstömegü lendkerék

Tano írta:
JANI77 írta: Sziasztok!szükségem lenne gy kis segítségre illetve információra!nemrég van Bmw és még most ismergetem a típust..enyhe sérüléssel vettem ,odahaza rendbe rakattam..ami nem tetszik,hogy "nem szépen áll le"...enyhe ékszíjnyösszenést is hallok és leállításkor remegés szerű..huhh nem tudom leírni...először kicseréltettem a főtengelyékszíjtárcsát de megmaradt a probléma..az ékszíj csak leállításkor nyösszen egy rövidet de azt mondta a szerelő,hogy azert mert valőszínű rá folyt a fagyálló és tapad..fújtunk rá egy kis szilikont és tényleg elhallgatott..a leállításkori "rázkódás-remegés" kettős tömegű?? kuplung semelyik fokozatban nem csúszik,nem remeg a pedál kinyomáskor szóval semmi más zavaró dolog nem észlelhető...ha kettőstömegű akkor azt azonnal cserélni kell?? ára? ha esetleg már másnak is volt már ilyen gondja jó lenne ha megosztaná a tapasztalatait...köszönöm!


Mielőt beruháznál egy lendkerékre, szerintem érdemes megnézni a motortartóbakokat is. Csere után nekem is sokkal kevésbé remeg indításkor és leállításkor.


Csere előtt meg kimondottan nagyon csattog,ráz,mert nekem is cserélni kellett mindkettőt.Főleg ekkora motort.Úgyhogy bakok ellenőrzése az első.