anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-12-02 15:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: érdeklődés szinten.

OBD II csatinál: ha lenyitom a takaró fedelét, akkor abban van kb 3 hüvely. ha jól emléjszem L alakban. és csak ott. az milrt van benne és a többi lábnál miért nincs? esetleg a fedélen belül rövidzár van és van valami funkciója?
Mikitől úhy jöttem el múltkorában, hogy nem lett visszapattintva, de ment az autó. Lehet nincs funkcionális köze, ezért kérdem.


Milyen L alak van itt?
http://www.obd-diag.hu/index.p...;Itemid=40

anubisz Elküldve: 2011-12-02 15:05 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Robinson írta:
anubisz írta: Ha meg vesztesz fizesd a perköltséget,az meg lehet több mint maga a büntetés,így 2x annyit fizetsz. Bár kockázat nélkül nincs üzlet. és még a járulékos költségek,telefonok,utánjárás,benzin stb... lehet számolni,meg az ideg.Néha jobb benyelni,mert drágábban jössz ki,mintha fizetsz,tudják ezt ők is.


Na, éppen ez a hozzáállás, ami miatt itt tartunk, hogy bármit megtehetnek. Ha általánossá válna, sikerülne egy-két embernek és mindenki ezt csinálná, akkor.... egy ideig jó lenne, aztán jogszabályt módosítanának, hogy nekik legyen igazuk


Miért,nincs igazam? kapok egy 30 ezrest,és még dobjak ki 100 ezret,ha elbukom? főleg ha tudom,tényleg gyorsan mentem. Lehet sikerül,10 ből 1x szerintem értelmes ember felméri az esélyeit,aztán utána mérlegel,nem fejjel megy a falnak,és utána számol.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 13:46 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

[quote="RePTaiL"]
pampi írta: tehát mégegyszer, a hurcikálós trafi is lehet helyhez kötött, mint pl. Robinzon esetében. Fix egy bizonyos helyhez kötött pontról mérnek! Ugyanolyan módszerrel mint a pályán csüngő trafi! Így nem kell a 15mp felvétel, csak az előzőekben leírt esetben! A sötétben csak rendszám látszik dolgot, sokat hallottam megtámadni, sorra buktak!


Meddig vitték a dolgot? Fellebezés és rendőrségi elutasítás? Mert akkor meg is érdemlik az elutasítást is meg kell fellebezni majd bíróság! Mernék fogadni, hogy helyben hagynák! Ha nekem lenne egy ilyen büntetésem akkor tuti ezt tenném!


Ha meg vesztesz fizesd a perköltséget,az meg lehet több mint maga a büntetés,így 2x annyit fizetsz. Bár kockázat nélkül nincs üzlet. és még a járulékos költségek,telefonok,utánjárás,benzin stb... lehet számolni,meg az ideg.Néha jobb benyelni,mert drágábban jössz ki,mintha fizetsz,tudják ezt ők is.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 12:52 Nem indul el

YELLOW írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Kalo84 írta:

Okés megnézem..Köszi egyenlőre a segítséget..
Az elképzelhető,hogy a riasztó tiltja a befecskendezést??



Hogyne! A legtöbb riasztó a benzint blokkolja, immobilizer funkcióként...


Forgat? nem blokkol teljesen? nálam ugyan semmi nem történik,meg se mukkan indításra,ha szervízkulcsal indítasz, amibe nincs a chip. Szerintem ott se forgatna,nem? bár nem tudom,hogy van ott az immobi.


E36-ról beszélünk. ott szerintem 2 kulcs van csak, két távos. amúgy E46-nál mindegyikben van "chip". galériámban röntgen képek.


Úgy akartam érteni,hogy sima másolattal,csak rosszul írtam.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 12:24 Nem indul el

Coyote írta:
Kalo84 írta:

Okés megnézem..Köszi egyenlőre a segítséget..
Az elképzelhető,hogy a riasztó tiltja a befecskendezést??



Hogyne! A legtöbb riasztó a benzint blokkolja, immobilizer funkcióként...


Forgat? nem blokkol teljesen? nálam ugyan semmi nem történik,meg se mukkan indításra,ha szervízkulcsal indítasz, amibe nincs a chip. Szerintem ott se forgatna,nem? bár nem tudom,hogy van ott az immobi.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 10:22 Felni csere

gyorilaszlo írta:
anubisz írta:
gyorilaszlo írta: Helló!

Felhívtam a céget,ahonnan rendelnék felnit! Ebből a BMW R244 M5ös felniből már csak 19x8 ET35ös méretben van! 19es felni felmenne az enyém alá,vagy ott már kellene fabrikálni hozzá? Bár gondolom ekkora nem is nagyon ajánlott már... :S


Keress rá máshol is. Több helyen árulnak. Megnézted más oldalakon is?


Nem nagyon tudom,hogy hol kellene szétnézni! :S Most találtam egy másik oldalt,ahol 35 ezer\db áron vannak új Replica felnik... De szinte alig van,meg nehezen rendelhető... Most beszéltem a sráccal...

Esetleg tudnátok ajánlani olyan helyet,vagy céget ahonnan beszerezhetőek jó áron ilyen felnik?


Itt egy csomó,nézz körül. Biztos van máshol több méret,vagy beszerzik,arról nem is beszélve nem mindegy hogy 17,18,19 re menyi a gumi,ott már komoly 10 ezrek a különbségek,azzal is számolj,meg a kátyúkkal. Úgy pörögj 19 méret felé. Elférni elfér ha jó az ET csak meg éri e?
http://www.google.hu/search?q=...=firefox-a

anubisz Elküldve: 2011-12-02 10:08 Felni csere

gyorilaszlo írta: Helló!

Felhívtam a céget,ahonnan rendelnék felnit! Ebből a BMW R244 M5ös felniből már csak 19x8 ET35ös méretben van! 19es felni felmenne az enyém alá,vagy ott már kellene fabrikálni hozzá? Bár gondolom ekkora nem is nagyon ajánlott már... :S


Keress rá máshol is. Több helyen árulnak. Megnézted más oldalakon is?

anubisz Elküldve: 2011-12-02 09:27 Heeelp...!

picaso írta:
anubisz írta:
Scotty írta: Tisztelt kollégák!
Ha esetleg valaki bontotta már le az ajtókárpiton és a műszerfalon lévő díszléceket, az kérem ossza meg velem a művelet legegyszerűbb módját!
Köszönöm!


Alányúlsz valahol a szélén és óvatosan kifelé feszíted,szépen lejön,utána csak vissza kel nyomni a lukak ott vannak,a patent rész mag a díszlécen van,csak rányomod a kárpitra.

Itt van kép róla,olyan műanyag betétes lukak vannak,abból kel kijönnie,nem pattanni fog,csak szépen kijön belőle.
http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/36/14


Sziasztok, ez nekem is jól jött, mert hangszóró takarót kellene cserélnem, sajnos beszálláskor elcsúsztam, miért is ne beletérdeltem és berepedt. Köszi.

Lehet lefagyott a szőnyeg

anubisz Elküldve: 2011-12-02 09:12 Műszerfal kijelzés

spongya írta: üdv .amióta ilyen hidegek vannak ,minden reggelre elfelejti az autóm(e46) a beállitásokat,hiába állitom be nap mint nap ujra,a rádioállomások ,a nyelv ,az óra stb mind alapbeállitásra tér vissza.a sebességkorlát helyett amit beállitok például -2 foknál csippan. van e erre a bajra gyógyir?

-2 az nem jó nekem 3 foknál, gondolom az értéket lehet állítani?
Ha nincs indítási gondod,( biztos nincs,mert ha ennyire elmegy az áram,hogy azt is elfelejti,az önindító már meg se moccanna.) Én szétszedném az óracsoportot,vagy legalább az összes csatit befújnám,kitakarítanám. Szerintem a hideg miatt valahol elmegy a kapcsolat,és vele az áram. Csak egy egyszerű példa,ha már 0,vagy - van a hifim levehető panelját meg kel nyomnom kicsit ujjal,mert nem érintkezik,nem is mükszik,az érintkező zsugorodik a hidegbe,elveszti a kontaktot. Nekem is be kel fújnom majd. 4,5 fokba már nem csinálja.
Mástól mitől menne el,szerintem itt megszűnik az áram valami miatt, és ha a hideg az oka,akkor valószínű valahol rossz a kontakt,mikor esik a hőmérséklet.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 08:38 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta: a sárga-sárga jelzés akkor van, amikor a DSC full ki van kapcsolva (azaz gomb hosszan lett nyomva)
ebből következtetve lehet az is a gond, hogy a rendszer nem működik, inaktív. biztos van biztije, reléje lehet az ment ki.
ki kell próbálni, ha kitudja pörgetni a kerekeket és nem avatkozik be a kipörgésgátló, akkor a rendszer a ludas. az is lehet valamelyik ABS jeladó adta meg magát.
persze a tévedés jogát fenntartom...


tévedés jogát fenntartom jobb is,mert írta menet közben jön elő,így ( bizti gond ) biztos nem lehet.Már ha össze nem olvad időközönként az elégett szál. ABS megy neki,azt nem írta hogy világit, viszont ha mind a 3 ég,akkor a komplett rendszer nem mükszik,azt írja.
Ezt ki kel olvasni,különben sosem jön rá. Vagy marad Lomini Mágus. ez valami jeladó,relé,szenzor miegyébb lesz. Nekem ennél durvább dolgokat is csinált egy rossz fék kapcsoló. Az egész,ABS,DSC, tempomat rendszert megbolondította,még a kocsi is fékezett magától,meg aktiválódott a DSC menet közben ok nélkül.Meg lekapcsolt a tempomat,és gyengén fékezni kezdett a kocsi 130 nál. Persze világított minden,abs,dsc,kézifék visszajelző

anubisz Elküldve: 2011-12-02 08:02 Termosztát

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Az mindenkinél így van,nálam 6,7 fokot esik vissza nyitáskor, (fütés ) mondjuk 87 ről,81,82 re. Úgy 2 perc max,és újra emelkedik.


ha üzemmeleg, akkor nekem se esik vissza annyit. csak nekem erre is azt írták termosztát. ez a bemelegedés is olyan dolog amúgy, hogy ki meddig pörgeti a motort. én pl dízelesen használom, még ha meleg, akkor se nagyon pörgetem 2000 felé, ha nem muszáj.


Én nem kapcsolok fűtést amíg nem megy legalább 70,80 fokra. amúgy nem vagyok szerelő,de gondolom a dízelnél is lezár a termosztát,ha lejtőn mész és hűl a motorvíz egy bizonyos hőfok alá,és nem kering tovább. Vagy menyit kel menni lejtőn hogy a motortérbe bejutó levegő lehűtse a blokkot,ás benne a vizet lezárt termosztátnál? 50km ?

Szerintem akinél már bemozdul komolyabbat a mutató,ott már nem zár 100% ra a termosztát,lehet hogy kicsit,de már átenged. Persze ez nem látványos nagy hiba,így senki nem foglalkozik vele,télen persze előjön jobban,nyáron szinte nem is látszik.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 07:53 Termosztát

YELLOW írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Az mindenkinél így van,nálam 6,7 fokot esik vissza nyitáskor, (fütés ) mondjuk 87 ről,81,82 re. Úgy 2 perc max,és újra emelkedik.

anubisz Elküldve: 2011-12-02 07:28 Műszerfal kijelzés

jons írta:
bmw320d4 írta:
jons írta:
Nézd meg a fékfolyadékod szintjét. Első körben ez a legegyszerűbb, mivel a kézifék visszajelző sárga fénye kevés fékolajat jelez. Reméljük csak ennyi.


Nehogymá' sárga legyen.


nem én találtam ki. Benne van a kézikönyvben.



Bocs,hogy beleszólok,de pirosat ír hozzá. 18-oldal Piros,azonnal álljanak meg felsorolás alatt. Kicsit csalóka,mert alatta 19 oldalon ír a sárga,piros kombinációkról.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 22:53 Termosztát

Coyote írta:
Coyote írta:
matya80 írta: Köszi, holnap megnézem!
Te melyiket cserélted, mindkettőt, ahogyan ajánlják???


Coyote írta:
matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.




Csütörtökön cserélik, majd beszámolok, hogy mit kellett, és hogy javult-e.


Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 22:37 Heeelp...!

Scotty írta: Tisztelt kollégák!
Ha esetleg valaki bontotta már le az ajtókárpiton és a műszerfalon lévő díszléceket, az kérem ossza meg velem a művelet legegyszerűbb módját!
Köszönöm!


Alányúlsz valahol a szélén és óvatosan kifelé feszíted,szépen lejön,utána csak vissza kel nyomni a lukak ott vannak,a patent rész mag a díszlécen van,csak rányomod a kárpitra.

Itt van kép róla,olyan műanyag betétes lukak vannak,abból kel kijönnie,nem pattanni fog,csak szépen kijön belőle.
http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/36/14