anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-12-01 22:32 Műszerfal kijelzés

csanadizoli írta:
jons írta:
csanadizoli írta: Sziasztok!

Köszi,ha választ annak aki tudja.


Nézd meg a fékfolyadékod szintjét. Első körben ez a legegyszerűbb, mivel a kézifék visszajelző sárga fénye kevés fékolajat jelez. Reméljük csak ennyi.


Sajna nem a fékolajjal van a gond,max. alatt van egy kicsivel a szint.
Majd lesz vhogy,köszi,hogy próbáltál segiteni.
Üdv.

olvastasd ki a hibatárolót,különben csak találgatsz majd. Biztos beírt valamit.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 14:32 Manuális klíma - Digit klíma

adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta:
hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?


Miért? Télen klímát használsz? felfűtöd a kocsit? utána meg lehűtöd?
Még annyit,ha nem tudnád,a venti pont középen a két középső rostély alatt van a motortérben. Szerinted hova vezetné fel a hangot,ha nem a két középső sordélyba? Ugyanis egyenes út vezet hozzá a középső légcsatornáknak.
Akkor hallgasd tovább,biztos tücsök van benne.Ha nem hiszel nekünk,akik sokan ezzel a problémával szívtunk. Szerinted mi ciripel egy zárt műanyag csatornában,ami egyenest a ventihez vezet?


jáj, bocsi, nem kötekedésnek szántam, csak tudatlan vagyok ez ügyben. Hát akkor majd valamikor, ha lesz rá idő megpróbáljuk szétszedni és meglátjuk, meddig jutunk. Mindenesetre idegesítő a hang. Köszönöm szépen a segítséget még 1x!!


Megnézted a videót? tied is így szól?

anubisz Elküldve: 2011-12-01 14:09 Manuális klíma - Digit klíma

kempelen írta:
anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.




Ő nem,látod. Azt mondja másról beszélünk.Neki nádsíp van benne szerintem is a sok szar portól kezd nyikorogni.


Meg a motor is ahogy évek alatt megy, működik és kopik termel fekete lerakódásokat, plusz a por amiről beszéltem.

Az enyém is így nyekergett 1-es fokozatban és már az agyamra ment. Rábeszéltem magam, kiszedtem a motort és kifújtam levegővel. Köd előttem, köd utánam olyan fekete por szállt ki belőle. Prüszköltem is bevallom, mert éppen telibe találtam magam vele.



Hát már egyszer,kétszer csinálta kicsit,hogy jön a hideg,de ha újrakezdi a mínuszokba,én is kiszedem,és rendesen megcsinálom.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 13:29 Manuális klíma - Digit klíma

kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


Szerintem mindenki ugyanezt a hangot hallja, legfeljebb két oktávval magasabban.

A helyi tüneti kezelés semmit nem ér, mármint úgy értem, hogy nem nyúlok hozzá, nem veszem ki hanem majd messziről rápacsálok valami csodaszert.

Ki kell szedni a ventit a helyéről és úgy orvosolni a problémát. Legelsőként levegővel kifújni a lerakódott és összeszáradt port, mert a tengelyek körül és bent a motornál is az rakódik le a legjobban és ha azt kifújtuk már félsiker és akkor már eleve nem nyekereg az egész. Hiába a pollenszűrő a venti előtt. A finom porrészecskék így is szépen dolgoznak.

Utána lehet tetszés szerint fröcsölni kinek kinek szája íze szerinti kenőtrutyival...

A tengelyről személy szerint nem ajánlom levenni a lapátokat. Könnyen törnek és amúgy is centrírozva vannak, mint az autógumik.




Ő nem,látod. Azt mondja másról beszélünk.Neki nádsíp van benne szerintem is a sok szar portól kezd nyikorogni.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 11:57 BMW embléma

Coyote írta:
anubisz írta: Néha nem csodálkozom,hogy a nők ugatnak ránk,némely pasi nagyon gyámoltalan. Csak be kel írni a Googl keresőbe Ragasztó eltávolító és kismillió cuccot találsz.
Nem sérteni akarok senkit,csak egy vélemény, remélem ez még belefér.
Előre is bocsánat.


Azért azt a részét megértem, hogy valaki nem ugrik neki bármilyen ragasztó eltávolítóval, mert meg szeretné kímélni a fényezést! Ezek a cuccok igen veszedelmesek tudnak lenni...

Azzal egyetértek, hogy guglizni tudni kell: például így


Ez jó most csináltad?
Amúgy rájuk van írva,min,és mire lehet használni,nemde?

anubisz Elküldve: 2011-12-01 11:43 Manuális klíma - Digit klíma

Amúgy itt az enyém,így szólt, ne tévesszen meg,ha nem pont így szól a tied,mert mindenkinél másképpen szólhat.
Egy kis technikai malőr.
mindjárt.


YouTube videó

anubisz Elküldve: 2011-12-01 11:24 BMW embléma

Néha nem csodálkozom,hogy a nők ugatnak ránk,némely pasi nagyon gyámoltalan. Csak be kel írni a Googl keresőbe Ragasztó eltávolító és kismillió cuccot találsz.
Nem sérteni akarok senkit,csak egy vélemény, remélem ez még belefér.
Előre is bocsánat.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 11:19 BMW embléma

jegember írta:
bmw320d4 írta:
Zolee írta:
jegember írta: Egy kis segítséget kérnék.
Megsérült a felirat ismerősöm kocsijának a hátulján.

1. Hogyan lehet leszedni egy 116i hátuljáról a 116i feliratot úgy, hogy a kocsi ne sérüljön? A 116i felirat sérülhet, mert az kuka.
2. Hol és mennyiért lehet rendelni újat? Illetve ezt számjegyenként kell rendelni vagy egyben van az egész?

Köszi


1. Hőlégfúvóval (hajszárítóval), de nem közelről és nem a legnagyobb fokozaton rámelegítesz és egy lapos fakanállal letolod a feliratot.
2. Számjegyeket márkakereskedésben, márkaszervizben tudsz rendelni.


Zsinórral egyszerűbb, a márkaszervizekben is azzal csinálják.
Új típusfeliratot az 51 14 7 135 547-es cikkszámon tudsz rendelni 7555 Ft-ért, bármelyik márkaszervizben.

Nem BMW, de pl:

YouTube videó






És az utána maradt fekete "ragasztó izét" mivel szedi le? Azt nem értettem, meg nem is mutatta végig a videóban...


Féktisztító spray, vagy barkácsáruház és vannak ragasztó eltávolító izék, drága pézzér, 2,3 ezer között aranyárban. Ez a szar 3500 volt a boltban.
http://www.cadmas.hu/index.php...p;vmcchk=1

anubisz Elküldve: 2011-12-01 11:03 Manuális klíma - Digit klíma

adee9 írta:
hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.


Fuhh, köszi szépen az infót és a segítséget, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk, mert én ezt a ciripelő hangot az utastérben hallom, pontosabban a középső levegő beömlőtől, és ki is próbáltam, hogyha kikapcsolom a légkondid, akkor nem csinálja . Na mi a reakció?


Miért? Télen klímát használsz? felfűtöd a kocsit? utána meg lehűtöd?
Még annyit,ha nem tudnád,a venti pont középen a két középső rostély alatt van a motortérben. Szerinted hova vezetné fel a hangot,ha nem a két középső sordélyba? Ugyanis egyenes út vezet hozzá a középső légcsatornáknak.
Akkor hallgasd tovább,biztos tücsök van benne.Ha nem hiszel nekünk,akik sokan ezzel a problémával szívtunk. Szerinted mi ciripel egy zárt műanyag csatornában,ami egyenest a ventihez vezet?

anubisz Elküldve: 2011-12-01 09:19 Hifi beszerelése e46-ba

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: én sosem értettem az ilyeneket... engem totál kielégít a gyári rendszer az össz 100 wattjával, ha tud egyáltalán annyit. pedig igencsak vájt fülű vagyok. nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki bömbölő zenével hívja fel magára a figyelmet. mert biztos nem azért hallgatja úgy mert élvezi. ha igen, akkor menjen el fülészetre.
én is szoktam hangosan hallgatni, de én élvezem ha szánalmas vagyok meg ez is csak ritkán. és főleg 20-25 éves zenéket
a gyáritól is rezeg a rendszámtábla

áhh... betegek vagytok.... 1000 W :LOL:


Ezt ne mond egy hifisnek,mert kiröhögnek. Csak barátilag. Nem azért fejlesztenek hifit,hogy dobhártyát repesszenek,hanem,hogy szebben szóljon normál teljesítményen,ne adj isten kicsit ha feltekered akkor is. Majd egyszer ülj be egy szakszerűen behifizett autóba, hiába a több 100,1000 watt majd meglátod, hogy szól normál hangerőn.


én ezt vágom. de akkor sem látom értelmét. ha egyedül megyek inkább rádiót hallgatom.
azt sem hiszem, hogy akinek ilyen hifije van az autóban, az gyári audio cd-ket hallgat. az összes többinek meg nincs értelme, mert eleve a felvétel minősége szar. és szarból nem lehet várat építeni, még 1000 wattal sem. nem mellesleg, ha annyira minőségi zenét akarok hallgatni, akkor azt nem autóba tenném, mert úgysem lesz az. attól, hogy ide-oda bedobálsz xy W-os hangszórókat meg erősítőt, még koránt sem biztos, hogy fasza hangzásod lesz. a hangnyomás versenyeknek sem látom értelmét. de ez az én bajom ezekszerint.


Általában azért kel szakemberrel szereltetni,aki ért is hozzá,nem csak bedobálni a cuccokat.Utána meg rezeg az egész kaszni. Mindenkinek más az igénye.Aki sokat utazik,és nem szereti recsegő,pattogó hangszórón hallgatni a zenét,annak biztos megéri.
Én biztos nem költenék 1 millát hifire. Annyira nem vagyok vájt fülű.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 09:06 Hifi beszerelése e46-ba

YELLOW írta: én sosem értettem az ilyeneket... engem totál kielégít a gyári rendszer az össz 100 wattjával, ha tud egyáltalán annyit. pedig igencsak vájt fülű vagyok. nincs annál szánalmasabb, mint amikor valaki bömbölő zenével hívja fel magára a figyelmet. mert biztos nem azért hallgatja úgy mert élvezi. ha igen, akkor menjen el fülészetre.
én is szoktam hangosan hallgatni, de én élvezem ha szánalmas vagyok meg ez is csak ritkán. és főleg 20-25 éves zenéket
a gyáritól is rezeg a rendszámtábla

áhh... betegek vagytok.... 1000 W :LOL:


Ezt ne mond egy hifisnek,mert kiröhögnek. Csak barátilag. Nem azért fejlesztenek hifit,hogy dobhártyát repesszenek,hanem,hogy szebben szóljon normál teljesítményen,ne adj isten kicsit ha feltekered akkor is. Majd egyszer ülj be egy szakszerűen behifizett autóba, hiába a több 100,1000 watt majd meglátod, hogy szól normál hangerőn.

anubisz Elküldve: 2011-12-01 09:00 Hifi beszerelése e46-ba

bmw320d4 írta:
dakocoupe írta: Hali!


Nekem 1000w valós van most bent amire azt mondom hogy már elég korrekten szól benne!
Üdv


Biztosan nagyon korrekten szól....

1000W, ja.... És ki hallgatja, Vazul?


Én úgy tudom,hogy a nagy teljesítmény szebben szól,normál hangerőn mint egy alap, pát 10,20,50 wattos motyó.
Az még nem jelenti azt,hogy valaki csutkán hallgat 500,1000 wattot.
Bár lehet én vagyok a hülye.
Arról nem beszélve,hogy miért sok az 1000 watt? ha csak elől van 2x150watt, hátul 2x300watt, meg egy mély-láda,vagy nyomó,amik mind több 100 wattosak, az már mindjárt több mint 1000. Már egy új széria kocsiba is benne van sokszor a félezer watt.

anubisz Elküldve: 2011-11-30 22:47 Kerepelő hang, 320d

harmas írta:
szeda írta:
harmas írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.



Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.


biztos, hogy sebességfüggő, mert ahogy írja a fokozatot/fordulatot, abból totál az jön le, hogy ugyanazon sebességtartományról beszélünk. akkor viszont leginkább a kerékkel lesz csak összefüggésbe.
egy tipp: szerintem valamelyik első kerekedben benne van egy csavar/nagy kavics. nekem a minta közé elfeküdt eccer, eszméletlen volt, hírtelen nem tudtam mi van.
ezenkívül ha acél felniről van szó, akkor a súlyokat nézd meg, nem mozognak-e. illetve a gumi oldalfalát, lehet elszakadt egy szál.


Mint ahogy a kardán is azon a fordulaton forog.
A kardán kereszt (pontosabban a tűgörgők) széthullása okozhat ilyen berezonálást. Meg a középső "gumicsapágyat" is mindenképpen ellenőrizni kell.
Off autónál a kardánkereszt kopása azt eredményezte, hogy bizonyos fordulaton belevert a biztonsági öv felfogató csavarjába. És bizony ilyen dübörgő hangot adott.
Minél előbb menjetek alája, mielőtt..


Hát az a kardánkereszt akkor vagy gyárilag szar vagy extra sokat futott a kocsi mert nem szokott szétesni.Még egy nyomatékos motorra azt mondom oké de egy 20d-nél...




A 330NM nyomatékot azért nem nevezném picsafüstnek A háromliteres benzines sem nagyon tudja ezt hozni.
Ahogy érzed
Mindenesetre amit leírtam az konkrét példa volt. És minden elromolhat, lásd Anubisz kardán esetét (az 60NM több)


Az ám,és mikor alul megrángattuk meg sem mozdult,leszedve meg majd szét esett,volt vagy 1 centi holtjátéka,bizonyos fordulaton meg pont a sebváltóhoz vert fel,aztán a végén mikor már nagyon szar volt,rázta az egész kocsi hátulját,rezonált minden,emelkedőn meg mikor húzta a nyomaték alig lehetett felmenni,annyira rázta az egész kocsit. Jó én eltrehánykodtam,mert nem foglalkoztam vele,mikor még csak susogó hangot adott,aztán pár hónap alatt meg is ölte magát.

anubisz Elküldve: 2011-11-30 14:53 Kerepelő hang, 320d

zcsatari írta:
anubisz írta:
zcsatari írta:
anubisz írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.


Te is tudod,erre így senki nem tud tutit mondani. Fel kel emelni,le kel bontani,megrángatni ott alul mindent,nem e a gardán,más nincs nagyon ott,vagy a váltó,bár ha nincs semmi váltás gondod,nem tudom mi lehet.Lehet még valami brittó lemez is el lehet szabadulva,de csak tipp.


Köszönöm gyors válaszod, azért így már van kiindulási pontom, az a baj h nem tudom behatárolni milyen jellegű a hang, nagyon mély dübörgés ennyit tudok és csak azokon a fordulatokon jelentkezik.
A kardánnál a gumi ágy okozhat ilyen jellegű hangot?


Nézd a gardán nagyon csalóka,az is sokszor csak bizonyos fordulatszámon kezd mesélni magáról,és csak bizonyos erőbehatásra,nyomatékra.ha csak simád gurul a kocsi,szinte hangtalan,pedig lehet majd szét esik. Nekem volt ilyen hibám,ott a kép az albumomba. De nem biztos neked az van,csak mondom,de ugye ezt meg kel nézni,nézetni,amíg le nem szakad ott valami,mert nem ok nélkül kiabál ott valami. Bizonyos fordulat tartomány hoz ki sokszor hibát,mert azon a tartományon kezd beremegni,az a dolog ami ezt ott csinálja.
Ha csak azon a tartományon mennél x távolságot,lehet szét is,le is szakadna.Mint a híd ami egy bizonyos rezgéshatáron már leomlik. Tartomány alatt csendbe van,eléri a tartományt szól,utána megint csendbe marad.De mondom,lehet egy egyszerű lelazult burkoló műanyag amiből hiányzik,1,2 rögzítő patent,és a menetszél,a rezonancia megszólaltatja bizonyos fordulaton,de lehet ott komolyabb kopás is valamiben. Váltóval minden rendben,simád jár,kapcsol?


Valamivel komolyabb a hang, szóval szerintem nem burkoló műanyag okozza. Hát néha az egyest nem veszi be olyan könnyen, de amúgy normálisan működik.


Hát az 1-es az nem komoly hiba,az idősebb kocsiknál jellemző,van hogy 2x,3x be kel kuplungolni,hogy betudja tolni az ember. Múltkor vezettem egy Fiat Grande Puntót abba csak 30 ezer volt,de lámpánál nem ment be egyesbe. 2x kellett kuplungot nyomnom,hogy beakadjon,befeszíteni nem akartam. Meg kel nézned,lehet valami csapágyad is a végét járja. Valami szakemberrel nézesd meg,az is alul fogja keresni a hibát, ha nem találja,akkor kezdj el félni,mert megindul a fantáziája,és az súlyos ezrekbe kerül mindig.Kicserélteti a fél váltót, ha nem figyelsz nézd végig mikor keresi a hibát.

anubisz Elküldve: 2011-11-30 14:25 Kerepelő hang, 320d

zcsatari írta:
anubisz írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.


Te is tudod,erre így senki nem tud tutit mondani. Fel kel emelni,le kel bontani,megrángatni ott alul mindent,nem e a gardán,más nincs nagyon ott,vagy a váltó,bár ha nincs semmi váltás gondod,nem tudom mi lehet.Lehet még valami brittó lemez is el lehet szabadulva,de csak tipp.


Köszönöm gyors válaszod, azért így már van kiindulási pontom, az a baj h nem tudom behatárolni milyen jellegű a hang, nagyon mély dübörgés ennyit tudok és csak azokon a fordulatokon jelentkezik.
A kardánnál a gumi ágy okozhat ilyen jellegű hangot?


Nézd a gardán nagyon csalóka,az is sokszor csak bizonyos fordulatszámon kezd mesélni magáról,és csak bizonyos erőbehatásra,nyomatékra.ha csak simád gurul a kocsi,szinte hangtalan,pedig lehet majd szét esik. Nekem volt ilyen hibám,ott a kép az albumomba. De nem biztos neked az van,csak mondom,de ugye ezt meg kel nézni,nézetni,amíg le nem szakad ott valami,mert nem ok nélkül kiabál ott valami. Bizonyos fordulat tartomány hoz ki sokszor hibát,mert azon a tartományon kezd beremegni,az a dolog ami ezt ott csinálja.
Ha csak azon a tartományon mennél x távolságot,lehet szét is,le is szakadna.Mint a híd ami egy bizonyos rezgéshatáron már leomlik. Tartomány alatt csendbe van,eléri a tartományt szól,utána megint csendbe marad.De mondom,lehet egy egyszerű lelazult burkoló műanyag amiből hiányzik,1,2 rögzítő patent,és a menetszél,a rezonancia megszólaltatja bizonyos fordulaton,de lehet ott komolyabb kopás is valamiben. Váltóval minden rendben,simád jár,kapcsol?