anubisz Elküldve: 2014-03-06 20:52 Nagyobb sebességnél rezonálás
oxigen írta:veszkoo85 írta:anubisz írta:duend írta:veszkoo85 írta:anubisz írta:veszkoo85 írta:Totyasrac írta:oxigen írta:oxigen írta:
Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. (...) Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan.
Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. (...)
Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.
(...)belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült.(...)Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.
Szia!
Melyik szervizben sikerült megoldani? Garanciát adtak-e (és ha igen, mennyi idő/km)?
Ha nem indiszkrét, mennyi lett a számla?
Előre is köszi a válaszokat!
Tényleg ha jó lett akkor segíthetnél a többi automatás kollégának,hogy ha patikára megcsinálták akkor hol??????mennyiért csinálták a műveletet..köszönöm a többi kolléga nevébe is.
Már az pozitív,hogy leírta magától, már ha nem élek a gyanúperrel, nem e valami váltó szerelő,és önmagát reklámozza ilyen trükkösen, ha én az lennék,így csinálnám én is
nekem mindegy,csak írjon részleteket hogy mit cseréltek mennyiért meg ilyenek
Mit jelent ez a Wandler probléma gyakorlatilag?
sok pénzt itt találsz infót
http://www.automatavalto.eoldal.hu/
https://www.google.hu/search?q...p;dpr=1.25
pont én is ezt az oldalt nézegetem....remélem lesz a kedves márkatársak között valaki aki egyszer leírja a tapasztalatait részletesen azt a helyet ahol csinálták+ilyesmi mennyiért,hogy sikerült a "műtét"...köszönöm hogy ezt leírhattam a fórumon.Mert szerintem az automata váltós kollégáknak rendkívül sokat segítene,mert ez egy nagyon kényes téma amiről senki sem szeret nagyon beszélni...
Sziasztok,
Több helyről is kértem árat, 350e-től 580e-ig kaptam árajánlatokat. Az autó egyelőre még szervízben van, péntek délután fogom megkapni, de mivel fél év vagy 10e km garanciát vállalt rá az arc, nem hiszem, hogy gond lesz vele.
Nagyon sokat tudnék írni a problémáról, ezért csak röviden ami eszembe jut, a többit később. A váltós szerint NEM szabad GM váltós BMW-t venni, mert tönkremegy akár 80e km alatt. Tapasztalata szerint 80e-200e km közötti futást bírnak ki normális használat mellett is. Persze a legjellemzőbb, hogy azért 150-200e-t elmegy. Az én gépemnél az volt a baj, hogy a lock-up teljesen megszűnt, ezért gyakorlatilag a váltó folyamatosan lock-up nélkül ment. Olvassatok utána az automata működésének, és érteni fogjátok, hogy mit jelent. (veszkoo85 kolléga linkelte) Ennek következtében a wandler (nyomaték átadó turbina) megkopott, fel kellett újítani, cserélték még a lamellákat, perselyeket, nyílván olajat, stb...részletes lista később.
Amit még megtudtam, hogy szeleptömböt akkor kell nagy valószínűséggel cserélni, ha csinált olyat a váltó, hogy kidobta D-ből N-be a sebességet, vagy hülyén váltott (tehát pl visszadobta egyenletes sebességen 5-ből 4-be vagy ilyenek). Ellenkező esetben ez nem szükséges, ami azért fontos, mert ez +110e Ft (bontott). Ebből jó a bontott is, mert nagyon ritkán romlik el, és kicsi az esélye, hogy a bontott pont rossz lesz.
A végső összeg 400e Ft szeleptömb csere nélkül. A váltósom szerint 50e km-t biztos elmegy hibátlanul, de lehet hogy további 200-at. De mivel GM, nem tud és akar további találgatásokba menni.
Konkrétan az ember elérhetőségeit egyelőre nem adnám meg, de van még egy másik, aki nagyon szimpatikus volt és ismerem is, de mivel már nem ott lakom, messze lett volna. Ő a Fóris Autómataváltós Szolnok-Szandaszőlősön. Őket merem ajánlani. Közöm egyébként nincs hozzájuk, mielőtt valaki tovább gondolja a fenti "marketing fogás" ötletét
Szóval ez van, 2 héttel a vásárlás után +400e Ft egy teljes váltófelújításra, de legalább ez már nem lesz gond a közeljövőben. A turbót még megnézetem, a befecskendezéssel nincs probléma, szóval végre lehet, hogy lesz egy jó autóm
Ezzel én nem értek egyet, az E46 váltó nagyon megbízható,Automata. Rengeteg véleményt szerviz tesztet olvastam erről.Kimondottan megbízhatónak írják, persze van kivétel, mondjuk a kismillió tömlő közül valaminél elszivárog az olaj (pL a váltó olaj hűtő gumicső vezetéke hajlamos az öregedésre, és bizony elengedi az olajat ) Ugye senki nem nézi a váltóban az olajat, szarnak rá, örök olaj, minek, aztán úgy gyilkolják, hogy háromnegyed, vagy fél mennyiség olaj van már csak benne, biztos tönkremegy.
Meg ugye az automata nem arra van,hogy rallyzzunk vele, meg pörögjünk a hóba, mert egyből tartalékba vágja magát. Átlagban 250 et simán kibírnak. Persze mindent meg lehet ölni. Enyémbe már vagy 400 van és simán vált, néha van benne kis érezhetőbb rúgás a váltásnál, de már nem mai darab.
Amúgy simán ellenőrizni lehet, mert D be rakod, nyomod a féket, meg a gázt közben, a fordulat nem mehet 2000 felé,akkor általában jó a nyomaték váltó.
Pont hogy ezek az egyszerűbb váltók a megbízhatóbbak, mint a robotizált változatok, a CVT ről ne is beszéljünk, az egy kupac szar, és 1 milla a javítás, ha beszarik, és nem is mindenki javítja. Sokat kamuznak a szerelők, nem kel mindent megenni, volt már itt akinek 450 000 ért hajítottak fel turbót, egy zsír új meg 250 ezer.