anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2011-08-03 22:46 Porlasztó

laller80 írta: Sajna a porlasztócsere után ki kell cserélnem a magasnyomású szabályozó szelepet is.

Ezért érdeklődni szeretnék, hogy leginkább a magasnyomású szivattyúban lévő szelepet hol érdemes venni, hol a legolcsóbb, mert elég nagy intervallumokban mozog.
Bosch-os cikkszáma, ami a szelepen van: 0281002480.
A schmiedmann.hu-oldalon nem találtam.

Köszi az infót!


Nem hiszem ,hogy nagy titkot árulok el,ha beírod a keresőbe ( Google ) BSCH 0281002480
Biztos találsz rá,jó pár találatot. Csak kettő amit én találtam,mindet nem akarom bemásolni.
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx
http://www.maximizeronline.com...81002480_0
Nem tudom,mi az a nagy szórás,itt két cég szinte ugyan azon az áron adja. persze van ott más márka is,az csak 40 vagy menyi.Kérdés,meddig bírja.
Itt van egy helyen 29500 ért.
http://www.dieselek.hu/katalogus.htm
Tovább nem keresek,dolgozz te is egy kicsit
Itt is szerepel a listán.
http://racing-bazar.hu/alkatre...00_488_483
Schmiedmann, ha nem találtad
http://schmiedmann.hu/13%2051%...reses.aspx
Amúgy lehet,hülye vagyok hozzá,de ezt az alkatrészt a te kocsidhoz nem hozza.
http://bmwfans.info/parts/catalog/13517787537/










anubisz Elküldve: 2011-08-03 21:13 Valaki segítsen

Metacska írta: Hála istennek ezzel a vétellel / típussal nem nyújtóztam tovább, mint amíg a takaróm ér, meg nem is sajnálom rá a pénzt....de 100e Ft az 100e Ft

Várjál,mikor megbontják a motort,mindig találnak valamit Hol egy oszlásnak induló hűtőcső,hol egy repedni készülő,ilyen,olyan vákumcső,csak, hogy az aprólékot említsem,mert ugye így amikor egybe van a motor,áll ott minden,de aztán szerelés közbe előjönnek sokszor a hibák.
Nekem egy 350 Ft-os gumigyűrűt 25000 ért cseréltek ki,mert egy kicsit szivárgott az olaj.


anubisz Elküldve: 2011-08-03 21:04 Valaki segítsen

[quote="Metacska"]
anubisz írta:
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.

Yellow: Voltak már előtte autóim, és mind nesztelenül suhantak, itt meg olyan, mintha valahol kifújna a kipufogó. Valaki azt mondta, hogy ez tipikus BMW-s hang, ne képzelődjek.....aztán meghallgattam ezeket a hármasokat, és 1 hang nélkül közlekednek, mind a dízelek, mind pedig a benzinesek......

A füst, nem sűrű tejfehér.......kicsit dízeles, feketés, lilás.....ja és nem volt hideg a motor természetesen.

Ez a hengerfejes dolog kezd aggasztani. Egy tömítés csere és váltó szimering csere anyagilag mennyire megterhelő...forintban kifejezve



Hát az ablaktörlő lapátnál drágább az biztos olvastam ,azon kicsit megrettentél Vettél volna a BMW be,ott 16000 az ablaktörlő lapát.

Most néztem egy oldalon,6 ezertől 14 ezerig a 4 hengeresé,márkától függ ,de szerintem jobb a gyári beszállító cég márkáját megvenni,bár nem tudom ki az.

anubisz Elküldve: 2011-08-03 20:55 Valaki segítsen

[quote="Metacska"]
anubisz írta:
anubisz írta:

Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.





Álló helyzetből indulva gyorsul a kelepelés, de csak 2000-es fordulatig, e felett már állandó a hang. Sőt nem akarok baromságot mondani, de 4-esben, sőt 5-ösben állandó 2000-es fordulaton elhalkul / elhal, egyéb fokozatokban megvan, állandó fordulatszám mellett is.


Kardánt mindenképpen le kel kötni az egészet,és végignézni,hiába rángatjátok,enyém se mozdult,aztán nézd meg az albumomba hogy nézett ki.Ja,és gázelvételkor,és szabadon futva se szólt,(ugye az enyém automata )Ugyan ezt csinálta,csak nekem elején nyüszögött,aztán váltott más hangra,utána már rázott,és rezonált is.főleg ha ráfogott a motorfék,vagy kis fordulaton mentem emelkedőn,majd kiszakadt úgy elkezdett rázni,gázról elvettem a lábam azonnal megszűnt. Azért mondom,ez csak nyomaték alatt fog kijönni.Ott lesz az valami a meghajtásban,valami meg van kopva.A váltó után.Azért hallgat el,ha megszakított az erőátvitelt,csökken a terhelés. Ha a kerék körül lenne valami akkor üresen gurulva is szólna.Legyen az takaró lemez,vagy fék körül valami.
Ki tudja a kardámkeresztek,csapágyak milyen állapotba vannak.Alulról nem fog látszani,csak ha lebontjátok.Úgy figyelj rá,én se foglalkoztam vele,amíg csak ilyen kis nyüszögő hangot adott.Pedig fel lehetett volna újítani,aztán pár hónap múlva,már 90 000 volt a mutatvány,úgy megzabálta.Járni meg szinte alig lehetett a kocsival. Szinte hetek alatt szétzabálta.

anubisz Elküldve: 2011-08-03 20:23 Valaki segítsen

[quote="anubisz"]
Metacska írta: Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?
Hiába emelik és járatják,az csak nyomaték,terhelés alatt fog szólni.Azért hallgat el üresben,vagy kinyomott kuplungnál.
Szerintem a hengerfej tömítést jobb ha kicseréled,az barátok közt se jó ómen,ha ott szivárog a hűtőfolyadék ahol nem kéne,főleg a hengerfejnél.Majd szép lassan áteszi magát.Lehet már most is beledolgozik,csak még nem annyira, hogy észrevehető legyen.


anubisz Elküldve: 2011-08-03 19:58 Valaki segítsen

[quote="Metacska"]Sziasztok!

Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.

1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.

3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:

    A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
    A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
    A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).


    2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.

    Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........

    Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.

    Köszönöm!



Amúgy,ha gyorsabban,lassabban mész,úgy változik a hang is? szaporább,vagy ritkább lesz?

anubisz Elküldve: 2011-08-02 21:10 Kulcs hiány!

adamec24 írta: Sziasztok eltűnt egy kulcsom,BMW320Cd-é!Tudna vki segíteni,mi ilyenkor a teendő,v mit célszerű csinálni???Van két pótkulcs,de az eredetiben ugye benne vannak a gyári adatok,stb.


El tűnt,vagy el lopták. Ugye az nem mindegy,mert ha eltűnt,elhagytad,úgyse tudják egyenlőre melyik kocsié,de ha ellopták,lehet már éjjel mennek az autóért,bár ahhoz nem kel az estét megvárni.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 20:40 Belsõ

Rudus írta: Help valaki!
Váltókeret szinkódja nincs meg valakinek, vagy link. Szeretnék festéket kevertettni, de nem akarom hogy elüssön a többi díszléctől(tinán a fantázia neve talán, világos szürke).


Szerintem azt a BMW be kérdezd meg,mert kismillió fajta ven belőle,nekem például alumínium,kevlár mintával,és ilyen feketés színre van fújva.Ver is a víz tőle,mert ha megkarcolod alóla meg világít az alumínium,egyszer már cseréltem én is,és nem olcsó azt megmondhatom.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 20:01 Vicces :)

De nagy isten állatkertje,még mindig tudnak ujjat mutatni

Az eladó szeme láttára lőtte magát agyon. A golyót maga vitte.
Fegyverboltban végzett magával egy cseh férfi

Fegyverboltba ment, hogy végezzen magával egy 36 éves férfi Csehországban, tettéhez a lövedéket maga vitte.

Az illető megkérte az eladót, hogy mutassa meg neki közelebbről is az egyik fegyvert, amikor aztán az a kezébe került, elővette lövedékét, megtöltötte a fegyvert és az elhűlt eladó szeme láttára agyonlőtte magát.

Az esetet vizsgáló brnói rendőrség közölte, hogy a férfi magánéleti gondjai miatt végzett magával, és hogy az eladó nem tudta megakadályozni a tettet.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 17:28 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

Coyote írta:
anubisz írta:
seta írta: sziasztok!

Cím alapján ez tűnik a megfelelő topic-nak
Szóval ma abba a vicces szituba kerültem h a benzinkúttól kb 800m-re szomjhalált halt a gép Azonnal megálltam és nem is próbáltam elindítani. Hoztam bele 5l gázolajat és második indítózásra be is indult. Elmentem és teletankoltam. A probléma csak az h most sárgán világít a DDE lámpa. A hibakódot még nem olvastam ki, de gondolom az üzemanyag elfogyás miatt gyulladt ki. A kérdésem az volna h törölhetem a hibakódot, vagy nézessem azért meg?


Én nem vagyok dizel guru,de minek megnézetni,ha nincs vele gond. Biztos a kifogyott üzemanyag miatt írt be valamit. Érzékelte hogy nem kap naftát,persze hogy hibát ír be.
Szerintem csak töröld,és kész.
Amúgy is kiderül mit írt be,milyen hibát,abból majd tudsz következtetni.


Nálam okosabbak bekommentálják majd a megoldást, mert nem emlékszem, hogy pontosan mi történhet, de úgy tudom van egy probléma, ami miatt nem szabad kifogyasztani az üzemanyagot a dízelekből. Valami levegősödik, vagy mi... Ez lehet, hogy egy élő hiba...


Nem légteleníti magát? Elég ciki akkor az így.Ha kifogy a benzin vidd szerelőhöz Nekem már fogyott ki,jó,benzines,nem volt gondom.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 15:43 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

seta írta: sziasztok!

Cím alapján ez tűnik a megfelelő topic-nak
Szóval ma abba a vicces szituba kerültem h a benzinkúttól kb 800m-re szomjhalált halt a gép Azonnal megálltam és nem is próbáltam elindítani. Hoztam bele 5l gázolajat és második indítózásra be is indult. Elmentem és teletankoltam. A probléma csak az h most sárgán világít a DDE lámpa. A hibakódot még nem olvastam ki, de gondolom az üzemanyag elfogyás miatt gyulladt ki. A kérdésem az volna h törölhetem a hibakódot, vagy nézessem azért meg?


Én nem vagyok dizel guru,de minek megnézetni,ha nincs vele gond. Biztos a kifogyott üzemanyag miatt írt be valamit. Érzékelte hogy nem kap naftát,persze hogy hibát ír be.
Szerintem csak töröld,és kész.
Amúgy is kiderül mit írt be,milyen hibát,abból majd tudsz következtetni.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 15:39 Szivargyújtó

Coyote írta:
janco írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
janco írta:
anubisz írta:
janco írta: Szevasztok!

2 nap
1000+1000km-t fogok lenyomni!
Szerintetek gond nélkül elbír a szivargyújtó egy y kábelen:
hűtáska 55-60w + telefon (gps miatt) nemtom 2-5 w

Tehát kb 60-65w folyamatosan!

:


Persze,szép lenne annyit nem bírna el menet közben,és akinek televan hifivel,erősítővel stb.. plusz az autó saját fogyasztói. Akik 220V átalakítót használnak,meg laptopokat töltenek.


múltkor rányomtam úgy melegedett mint az állat!
de mind1 úgyis ottvan a bizti ha sok lenne...de én sose nyomtam még rá ennyit..a szivargyújtóra.




Mi melegedett? Amúgy sem kel mindennek mennie. Telefon minek tölteni mindig,elég rádugni ha lemerül,addig meg lehúzod a gps, de abba is van aksi,elég rádugni ha lemerül.Persze jobb lenne ha több kimenet lenne benne,mondjuk 1 hátul,vagy valami,így persze terheli egy kicsit.



Az autód el fogja bírni, de elosztóból ne olcsót használj! A benzinkúton vásárolt elosztóm megolvadt, amikor hűtőtáskát és GPS-t dugtam rá (csak kettős elosztó volt). Az autónak nem lett baja, mielőtt szétfolyna és kárt okozna, mindenképp érezni fogod a szagát.
- Ha égett műanyag szagot érzel, azonnal húzd ki!
- soha ne hagyd felügyelet nélkül bedugva!



na erre voltam kíváncsi...amúgy a hűtőtáska dugója melegedett szépen..
12/24v -on is használható (ez volt a leírásában)
Annyi az egész, hogy el van osztva a dugótól Y-ba 2-2 kábel osz jónapot!
asszem biztosíték sincs benne!


a biztosíték általában a készülék dugójában van, nem az elosztóban. De ha abban is lenne, a túlmelegedést és olvadást nem valószínű, hogy megakadályozná a biztosíték.
Olyan szempontból nincs félnivalód, hogy határozottan érezni lehet a szagát, de ekkor még nem folyik, csak picit meglágyul, minimális mértékben deformálódhat. Aggódni nem érdemes, de ha jön a szag, akkor húzd ki.
Ebben a topikban találsz linket olyan filléres termékre, ami 2 krokodilcsatlakozóval megy az akkura (ami ugye a csomagtartóban van), ez egy fokkal jobb megoldás a hűtőtáska csatlakoztatására. A hátránya, hogy nem tudod, ha gáz van, (de elvileg miért lenne gáz...) illetve, hogy a hűtőtáska a csomagtérbe kerül. Feltételezem, hogy nem a GPS-t teszed a csomagtérbe


Igen,szerintem is jobb,ha a hűtőtáskát hátrakötöd.Aztán oltókészülék legyen nálad
Amúgy nem vicc. Nekem van 2 is. Tudod kismillió kocsiba nincs,aztán menet közben valami zárlat,és félreállva nézed ahogy szénné ég a kocsid,mert mit csinálsz? lehugyozod?
Láttam már ilyet,új AUDI a pályán.Tépkedték ki az üléseket amik égtek

anubisz Elküldve: 2011-08-02 15:33 Kippuffógó rezgéscsillapító?

ute107 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy amikor leállítom a motort, fura zörgés hallatszik, mintha leesne valami fém. Gondolom a rezgéscsillapító lehet kimenve, de az okozhatja ezt a fura hangot?


rosszabb esetben meg lendkerék


Minek az ellenség,ha vannak barátaid


Vagy motor és váltótartóbak... )))


Bizony érdemes megnézni,nekem is csere volt annak idején,az egyik már teljesen szét volt szakadva.

anubisz Elküldve: 2011-08-02 14:45 Kippuffógó rezgéscsillapító?

YELLOW írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy amikor leállítom a motort, fura zörgés hallatszik, mintha leesne valami fém. Gondolom a rezgéscsillapító lehet kimenve, de az okozhatja ezt a fura hangot?


rosszabb esetben meg lendkerék


Minek az ellenség,ha vannak barátaid

anubisz Elküldve: 2011-08-02 01:05 Szivargyújtó

janco írta:
anubisz írta:
janco írta: Szevasztok!

2 nap
1000+1000km-t fogok lenyomni!
Szerintetek gond nélkül elbír a szivargyújtó egy y kábelen:
hűtáska 55-60w + telefon (gps miatt) nemtom 2-5 w

Tehát kb 60-65w folyamatosan!

:


Persze,szép lenne annyit nem bírna el menet közben,és akinek televan hifivel,erősítővel stb.. plusz az autó saját fogyasztói. Akik 220V átalakítót használnak,meg laptopokat töltenek.


múltkor rányomtam úgy melegedett mint az állat!
de mind1 úgyis ottvan a bizti ha sok lenne...de én sose nyomtam még rá ennyit..a szivargyújtóra.




Mi melegedett? Amúgy sem kel mindennek mennie. Telefon minek tölteni mindig,elég rádugni ha lemerül,addig meg lehúzod a gps, de abba is van aksi,elég rádugni ha lemerül.Persze jobb lenne ha több kimenet lenne benne,mondjuk 1 hátul,vagy valami,így persze terheli egy kicsit.