anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2010-12-14 12:46 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Szemy írta:
anubisz írta: Sziasztok.Érdeklődni szeretnék,akinek esetleg ütött a féktárcsája és fel szabályoztatta,utána minden rendbe lesz vele,az meg fogja oldani a problémát?
A mostani tárcsám teljesen el kopott,nyáron akarok venni komolyabbat, de volt két első tárcsám,aminek semmi pereme nincs,szinte teljesen új,annak idején pont azért cseréltem le mert rázta a kormányt fékezéstől,pedig eredeti BMW tárcsa.semmi hibát nem látok rajta.Hát ma fel raktam,ugyan úgy ráz,de szerdán viszem szabályoztatni meg a két dugattyút cseréltetem a fék nyeregbe, mert ramaty állapotba vannak,ott meg csinálnak mindent egy helyben. 5000 volt a két javító készlet dugattyúkkal.
Na végül is tökéletes lesz a tárcsa felszabályozás után? Most nem fogom ki dobni ha nem muszáj.Mi lehetett vele a gond? meg süthették? vagy mi?mást nem nagyon lehet vele csinálni, végül is csak azt.Ha valakinek már csináltak ilyet, meg köszönném a tanácsait.


Szia anubis!

En 2009 majusaban vasaroltam ATE fektarcsakat es beteteket m_attila-tol, amik csak 2009 augusztusaban kerültek felszerelesre. A 2. honapban elkezdödött a kormanyrazas (egyre erösödött), pedig egyetlen egy nagyot sem kellett fekeznem. 2009 decembereben mar katasztrofa volt a helyzet, igy Budapesten felszabalyoztattam. 100 mikrometer oldalütese volt a tarcsanak, ha jol emlekszem a gyari elöiras max. 20-25 mikrometer (de ez nem biztos). Miutan felszabalyoztak es visszaszereltem, tökeletes, hibamentes lett az auto. Sajnos 2010 nyaran ismet elkezdett icike-piciket razni a kormany fekezes soran, de ez mar elenyeszö volt a korabbi jelenseghez kepest. Gazdasagi szempontokat szem elött tarva igy hasznaltam az autot (a kormanyrazas nem volt veszes, de azert engem zavart), majd most novemberben eladtam az autot.

Szerintem nyugodtan probald meg felszabalyoztatni a tarcsakat, itt Magyarorszagon ez nem kerül sokba, es ha szerencsed van nem is kell többször, teljesen jo, hibamentes lesz. Igaz nyaron szeretnel ujakat venni, addig mindenkeppen jo lesz. Remelem tudtam segiteni.

Szemy


Köszönöm. Azért gondoltam,mert tiszta ujjak,most dobjam ki őket? 3000 ért fel szabályozzák a kettőt, csak jó lesz. Bár amilyen modern műszerekkel dolgoznak itt,ki tudja.Nekem még nem csináltak ilyet,izgatottan várom a végeredményt. Én is Pestre megyek vele,remélem nem egy zug műhely lesz.

anubisz Elküldve: 2010-12-13 23:34 Féktárcsa szabályozás, kérnék infót.

Sziasztok.Érdeklődni szeretnék,akinek esetleg ütött a féktárcsája és fel szabályoztatta,utána minden rendbe lesz vele,az meg fogja oldani a problémát?
A mostani tárcsám teljesen el kopott,nyáron akarok venni komolyabbat, de volt két első tárcsám,aminek semmi pereme nincs,szinte teljesen új,annak idején pont azért cseréltem le mert rázta a kormányt fékezéstől,pedig eredeti BMW tárcsa.semmi hibát nem látok rajta.Hát ma fel raktam,ugyan úgy ráz,de szerdán viszem szabályoztatni meg a két dugattyút cseréltetem a fék nyeregbe, mert ramaty állapotba vannak,ott meg csinálnak mindent egy helyben. 5000 volt a két javító készlet dugattyúkkal.
Na végül is tökéletes lesz a tárcsa felszabályozás után? Most nem fogom ki dobni ha nem muszáj.Mi lehetett vele a gond? meg süthették? vagy mi?mást nem nagyon lehet vele csinálni, végül is csak azt.Ha valakinek már csináltak ilyet, meg köszönném a tanácsait.

anubisz Elküldve: 2010-12-06 19:22 M3 vásárlás

ez nagyon szép,láttam élőben is, de hát a Reg díj ugyan menyi lehet rá? vagy 2,5 millió?
http://otomoto.hu/index.php?se...=C12191051

Háromnegyed éve tuti árulják mert még akkor láttam Diósdon, nem nagyon viszik el ahogy látom.

anubisz Elküldve: 2010-12-05 13:29 Kerregő ventilátor

hancurozo írta:
anubisz írta: Mégsem úszom meg a kibontást,holnap neki állok, azért köszönöm a választ.


Miért nem használod a keresőt? Van ilyen topik több is.
pl.: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...r.html?p=1


Igazad van, köszi. Le is van írva hogy kel ki szedni.

anubisz Elküldve: 2010-12-05 13:25 Kerregő ventilátor

kempelen írta:
Tano írta: Ez tipikus ventiprobléma, sokaknak van/volt/lesz még sajnos. Előlről kibontva, meg kell fújni némi kenőanyaggal a ventitengelyt, akkor elhallgat.


Így van! De elötte érdemes (már ha van) erős levegővel kifújatni ami lerakódott benne. Hiába a pollenszűrő, a működése során sok trutyi lerakódik a ventilátoron és belül a villanymotorban is. Kicsi fekete porfelhőt lehet generálni.

Persze utána jöhet a kenőanyag.

Mondjuk tényleg úgy kell kigépészkedni a helyéről, de ha kijött akkor faszán meg lehet tisztítani és kenni a tengelyt...



Itt nem sok hely van a motortérben, egyszer ki bontottam,a műanyag burkolatát a is alig tudtam ki szedni, hát még a motort majd,

anubisz Elküldve: 2010-12-05 05:11 Fûtés - Klíma

A trehányság, mi? még szerencse hogy írta neked itt valaki hogy nézd meg Én nem tippeltem volna rá,bár én rendszeresen ellenőrzöm, meg cserélem. Most már te is fogod

anubisz Elküldve: 2010-12-05 05:02 Kerregő ventilátor

[quote="Tano"]Ez tipikus ventiprobléma, sokaknak van/volt/lesz még sajnos. Előlről kibontva, meg kell fújni némi kenőanyaggal a ventitengelyt, akkor elhallgat.[/quo

Mégsem úszom meg a kibontást,holnap neki állok, azért köszönöm a választ.

anubisz Elküldve: 2010-12-05 00:32 elektromos üzemanyagszivattyú

hancurozo írta:
anubisz írta: miért ne lehetne vontatni automata váltós kocsit? ezt ki találta ki? basszus be teszed N be aztán jól van. Benne van a BMW manuál könyvbe is. Ki tud ilyen dolgot itt ki találni vagy én vagyok nagyon hülye?


Mert nem lehet. Károsodhat a váltó. Van olyan autó aminek engedályezik a vontatását. (nem tudom a BMW ide tartozik-e)


Csak a tisztán látás végett hogy azért ezt is tudja mindenki a vontatásról.
Tow-starting, towing away
Automatic transmission cars:
1. Set the selector lever to N
2. Maximum towing speed: 70 km/h
3. Maximum towing distance: 150 km
BMW manual- ból szerintem mindenki érti. Eredetibe írtam le.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 23:55 Kerregő ventilátor

[quote="Qucsy"]
anubisz írta: röhej, most meg ez, 2 napja hallom, kerreg a ventilátorom bizonyos fordulaton, meg őrülök tőle, úgy látszik meg öli az autót a -10 fok
van tippje valakinek? bontsam ki a ventilátort és úgy nézzem meg mi az?
videó mellékelve, simán hallani.



YouTube videó

na kíváncsi leszek a válaszokra mert tegnap óta nekem is folyamatosan berreg..


és azt hozzá teszem nem semmi ki bontani onnan,le kel szedni az egész pollenszűrő tartót, meg az isten nyilát ki bontani ott, és úgy is alig lehet hozzáférni, szopós egy meló egyszer már régen valamiért ki bontottam.
a klíma panelba is van egy kis ventilátor, de nem az kerreg, megnéztem, ki húztam az egész panelt, meg hallgattam,elölről jön a nagyból.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 23:50 Kerregő ventilátor

röhej, most meg ez, 2 napja hallom, kerreg a ventilátorom bizonyos fordulaton, meg őrülök tőle, úgy látszik meg öli az autót a -10 fok
van tippje valakinek? bontsam ki a ventilátort és úgy nézzem meg mi az?
videó mellékelve, simán hallani.



YouTube videó

anubisz Elküldve: 2010-12-04 23:42 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta: azért arra felhívnám a figyelmed, minden harag nélkül, hogy az oké, hogy nyitottál egy topic-ot, de a témától ne térjünk el, ne legyen zenés topic belőle, vagy autóvásárlós...


Oké.gondoltam gáz lesz én is semmi gond.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 21:33 Hidegindításkor "himbál" a motor

Ezt nagyon meg venném, már láttam élőben, de a reg díj csillagászati van vagy 3 millió

http://otomoto.hu/index.php?se...=C12191051

anubisz Elküldve: 2010-12-04 20:58 Hidegindításkor "himbál" a motor

Egy lazulós Klipp a BMW fanatikusoknak akik szombaton is itt lopják a napot


YouTube videó

anubisz Elküldve: 2010-12-04 20:34 Hidegindításkor "himbál" a motor

jrtom írta: Ha most elindítod és hideg a moci akkor várd meg még vissza esik a fordulat.


Ha ki megyek a garázsba addig fel melegszik nagyjából, ott is meg tudom nézni,tehát ha meleg a motor akkor is nézhetem. akkor jó meg nézem az rendbe van e.

anubisz Elküldve: 2010-12-04 20:27 Hidegindításkor "himbál" a motor

jrtom írta: A tiedben egy kartegáz szelep van, ami tönkre is szokott menni.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/
Itt is az 1-es alkatrész lenne az.
Azt megy úgy tudod megnézni, hogy jó-e, hogy járó motornál leveszed az olajbeöntő sapkát és ha megváltozik a motor járása akkor jó a szelep, ha nem vagy ha olyan dudáló hangot ad akkor átvan szakadva a membránja.

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: először is egy jótanács: indítás és addig amíg a hőfokmutató nem hagyja el az első fehér jelzést, azaz nincs a közép és az első jelzés között, a fűtést nem célszerű elindítani, azaz a klíma egység ne világítson, nincs befúvás. nekem ha hamarabb kinyitom, akkor pillanatok alatt visszahül a motor ilyen hidegben már.

nekem pont az, hogy indítás után amikor még hideg a motor, nekem akkor van szép hangja, sőt csodálatos. melegen alapjáron viszont dízeles beütése van. nem tudom miért, lehet a valvetronic nem állna vissza vagy a vanos?

a video érdekes nekünk off autónál (igaz nem enynire elektronikás) a gyújtással volt gond. dettó ezt csinálta. mondjuk ott a gyújtásvezérlő volt rossz, de mecshanika baja volt, osszeköttetésben volt a vezérműtengellyel.


Én is úgy használom,sőt ha nincs nagyon hideg addig be sem kapcsolom a fűtést amíg nem áll majdnem középen,mert néha ideget kapok a városba, és valakit le akarok nyomni, akkor meleg legyen a motor, hidegen sohasem terhelem. Csak kérdeztem, már termosztátra gyanakodtam. nekem is vissza hűl mint az állat mikor rá engedem.
Nekem meg melegen jár gyönyörűen, sőt hidegen is, csak az indítás után jár úgy mint egy dizel,nagyából hallani is lehetett,


Ja, és gyújtás hibát nem írt be neked sehova? csak szimplán ki lett derítve hogy az?

Rendesen zakatol mikor esik a fordulat, és nagyon zavaró, na persze érezni is az utastérbe meg hallani is.


nekem szerencsére nem volt még ilyen hibám. nekem egy állandó hibám van az az ülésfoglaltság jelző. én csak arra írtam, hogy nekem melegen van rossz hangja, de állítólag ilyen, néztem ugyanilyen motorost az is ilyen volt.
jah hülye vagyok az OFF autót kérdezted... igazából ez hosszú út volt. az a lényeg, hogy a vez.tengely és a gyújtás vezérlő egység között van egy bakelit szerű összeköttetés, ez mindig eltört. sokat cseréltünk. majd mondtam, hogy szerintem feszül valami, aztán kiderült, hogy a gyújtásvezérlő tengelye hajlott és néha megszorul. ilyenkor lehetett érezni a dolgot. addig amíg a bakelites izé el nem tört. végülis így derült ki. de nálunk nem így van BMW-ben. itt jeladók vannak és a számítógép vezérel.


de ez a hiba jelentkezett melegen is használat közben, nem? végül is ez komolyabb mechanikai hiba volt.


melegen nem nagyon. mert tágultak a dolgok nem szorult anynira. csak a videót ahogy láttam rögtön eszembe jutott a kadett esete.



ebbe van karter gáz szűrő? nem csak a dízelbe?




akkor ha le veszem a sapkát meg kel változni a motor hangjának, akkor jó? ha nem akkor rassz? köszönöm az infót meg is nézem ma. Hideg vagy meleg motornál? az mindegy?